Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 9 kvě 2024
Celkem je zde 284 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Mates0000
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 436
Online návštěvníků
Návštěvníků: 279
Uživatelů: 5
Celkem: 284

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71083 | Témat: 8169

23.04 2024 9:00


Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
Bezesporu jedno z nejzajímavějších aut, které jezdí po českých silnicích chytne za srdce opravdové nadšence. Vypadá fantasticky ve svých všech verzích. Španělé mají pro takové věci prostě cit.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Cupra Formentor Velký test crossover čtyřkolka řízení
Datum zveřejnění: Tue, 23 Apr 2024 05:00:34 +0000

První Formentor se ukázal už v roce 2020 a od té doby ušel kus cesty. Ale pořád vypadá jako kdyby se na český trh dostal z jiného vesmíru. Zábavný je ve všech svých verzích, ať už jako 1,5 TSI nebo jako 2,0 TSI. Tvary má pořád stejně sexy - ostatně, co byste taky po hatchbacku s nafouknutým tělem a zvýšeným podvozkem chtěli. To je totiž ten pravý crossover, co si bere ze dvou světů co nejlepší, co mají. Chování má agilní, upřímné a je pohodlné. A ona výkonnější verze se prostě pohybuje mentálně někde jinde.

Pořád oplývá sexy vizuálem

Už jen když se na něj díváte z povzdálí, pochopíte čím si zaslouží pozitivní odezvu od zákazníků. Předně mix matné tmavé barvy a měděných prvků, které si Cupra bere jako svůj základ, jsou víc než zajímavé. Vypouklost po stranách mu dodává na rozlobenosti, stejně jako přimhouřené přední světlomety. O tomhle autě se už napsalo tolik pozitivního, že se tím prostě dál nezabývejme a shrňme to jako, že ten vůz je sakra svůj a že pokud i vy chcete být jiní, neexistuje pro vás vlastně jiná volba.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 43
Měď jako hlavní jazyk

Smysl vám bude dávat i uvnitř, protože je nakofingurován jako sportovní jednotka. Trochu uzavřená v ramenou, s na druhou stranu obklopujícím kokpitem. Prim zde hraje onen volant pokrytý měděnými prvky uprostřed s logem Cupry. Uprostřed klasický displej infotainmentu, pod sebou mající nastavení klimatizace, po které musíte jezdit prstem. Nebudeme si nic nalhávat, tohle řešení není nic příjemného hlavně při řízení, protože se často můžete prostě „ukliknout". Středový tunel má pak dost úložného prostoru a jednoduchý volič automatické převodovky. Tam končíme s vyjmenováním toho, co tu najdete. Žádná fyzická tlačítka. Cupra šla prostě cestou čistoty. Jestli je to dobře či nikoliv, nechám na vašem posouzení.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Fakt, že je tenhle sportovní parťák naladěn pohodlně, poznáte i ve skořepinových sedačkách, ve kterých se uvelebíte a poskytnout vám až překvapivě dost pohodlí.

Co vás ale nejvíc bude zajímat je to, jak zábavný tohle stroječek dokáže být. Dvoulitrová čtyřkolka s automatem DSG zvládne, co si zamane. Jedná se o mix zábavy a univerzálnosti, kdy s ním dokážete jet jak na nákup, prodírat se při pohodlí městem, ale i při přepnutí do ostrého módu vám Cupra nabídne sportovní zážitek v podobě přikleknutí a drsného odpichu. Mimochodem ono rychlé tlačítko na přepínání jízdních režimů se nachází na supersportovním volantu, který je prošitý právě onou měděnou nití, a to je zatraceně pěkný. A to, že je zvuk uměle dobarvený, vás zase až tak zajímat nebude. Je to totiž dobrý.

Jízdně vás pohltí

Díky minimálním převisům se chová více než agilně, je ve směru poddajný díky své strmosti řízení a má citlivě nastavené brzdy, které crossover hezky a s lehkostí zpomalí i při vyšších rychlostech. Navíc s ním budete kralovat dálnici i okreskám s naprostým přehledem, hlavně proto, že vás požene dopředu 310 koní.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová
Testy rodinných kombíkůRenault Megane Grandtour je víc Simply Clever než Octavia Combi. A stojí „rozum"

Normální rodinný kombík za rozumné peníze, to už se dneska moc nevidí.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI na LPG: Netradiční šetřílek

Octavii Combi si většinou pořídíte s naftovým motorem, případně na CNG. Víte ale, že můžete jezdit klidně i LPG? Jedno takové auto jsme vyzkoušeli.

Přitom za testovanou Cupru Formentor VZ 2.0 TSI 310 k 4WD DSG dáte v ceníku celkem dost peněz: 1 576 200 Kč není za 4,5metrový crossover úplně málo. Nicméně víte, že za to dostáváte slušnou porci jízdních zážitků, výbavy a stylu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.04 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email