Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 7 kvě 2024
Celkem je zde 272 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LeWerS
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 436
Online návštěvníků
Návštěvníků: 266
Uživatelů: 6
Celkem: 272

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71076 | Témat: 8169

23.04 2024 9:00


První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Česká srdcovka přijíždí ve své druhé generaci a popravdě je ještě lepší než ta první.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Kodiaq auta auto diesel nafta nová nový podběhy Smart
Datum zveřejnění: Mon, 22 Apr 2024 11:00:11 +0000

Česká automobilka to v poslední době dělá moc dobře. Prodeje ji ještě aktivně dojíždějí a ona na trh sype pořád nové a vylepšené modely včetně nových motorizací a čeští zákazníci na to pořád slyší. A to je dobře, on totiž nový Kodiaq nebude výjimkou a mladoboleslavský koncern si od něj dost slibuje.

Zvenku jiné a přeci tak stejné

Jak se ale vlastně druhá generace Kodiaqu změnila? Dostala výrazněji tvarovanou kapotu a do ní je, jak postaru známe, vpravené nové logo, které je už v tak dokolečka omílaném odstínu tmavé chromové. Prim pak hraje rámeček osmihranné masky chladiče, která, pokud si bude vaše srdce přát, může být vylepšena světelným pásem propojujícím světlomety. To je za nás prvek, který je pro Kodiaq pěkně specificky nastylovaný a budou ho kvitovat především ti, kteří mají rádi jinakost. Kromě velkých zpětných zrcátek vás upoutá i protažená linie střechy, která se směrem k zádi mírně svažuje, což je oproti předchozí generaci trochu jiné. Novinkou jsou i ostře řezaná zadní světla, která jsou mezi sebou propojena prosklenou lištou, která ale bohužel nesvítí. Škoda. Doslova. Pohled ze strany pak napoví ještě pár dalších změn. A to už lehké prodloužení na 4 758 mm anebo hranaté podběhy kol. Mimochodem onen lehčí prodloužený nárůst též znamená radost pro vaše zavazadla. Kufr se totiž zvětšil, u pětimístné verze vozu na 910 litrů, u té sedmimístné na 340 litrů.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Smart Dials ovladače vedou

A prostoru je velké množství i uvnitř. Při nasednutí hned pocítíte, že opřít svou levou ruku o dveře je celkem problematické v onom dobrém slova smyslu. Prostě je tu na šířku velmi prostoru, vzdušno a vy se tu necítíte vůbec stísněně. A pak tu máme inovace. Už jsme se jim věnovali u Superbu, ale je dobré si je připomenout, protože nás budou provázet u Škodovky na každém kroku. Za prvé onen volně stojící středový displej. Jednu dobu u automobilek býval trend onoho čistého zasazování displejů do desky tak, aby to všechno lícovalo. Ale jak doba postupuje, je to spíše naopak. Vše se vyndavá ven, abyste měli pocit jakéhosi fyzického kontaktu. Displej tak může být buď 10 nebo 13palcový, ale super na druhou stranu zase je, že si můžete pod ním odložit hranu ruky, zastabilizovat ji, abyste mohli lépe po displeji fungovat. Automatikou už jsou konektory USB-C, které se tu nachází v počtu 4. Skvělou věcí, známou již ze Superbu jsou ony multifunkční otočné ovladače. Ovládají se otáčením a stiskem a každý z nich je opatřen digitálním barevným displejem - díky nim se poměrně rychle dostanete k ovládání hodně funkcí na autě. Dva vnější jsou určeny pro regulaci teploty. A na prostřední si můžete navolit funkci, kterou potřebujete, ve smyslu například určení jízdního režimu apod. A to jsou v podstatě z těch hardwarových věcí nejzajímavější detaily.

Zdroj: Škoda Auto

Co stojí ale za pozornost jsou i ty malé detaily, které dělají Kodiaq tak nějak výjimečným. Líbí se nám ony jemné prvky, jako je jiná klika dveří nebo ono logo na volantu, které jsou vyvedeny právě v onom chromovém nádechu. Za zmínku stojí i kombinace dekorativního prošívání společně s lištou ambientního osvětlení, která probíhá celým předem auta. Možnost zvolit si onen interiér podle toho, pro koho je Kodiaq určený. Když víte, že to bude rodina, prostě si nadefinujete textilní prošívání na palubce i sedačkách, ale když víte, že je „medvěd" určen probyznysově nebo jste jen velmi nároční, sáhnete po perforované a umělé kůži. Tahle stylizace se nám velmi zamlouvá, protože každý si přijde na to své.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Jak jsou na tom motorizace?

Potěšíme vás. Škodovka totiž neustupuje ani od své naftové klasiky, což nás potěšilo asi nejvíce. K dispozici tak kromě nového plug-in hybridu máte benziny v 1,5 a 2,0litru. A dva naftové motory, jeden s 142 kW a druhý s 110 kW. My jsme na španělských silnicích sáhli po tom, po čem by sáhl asi každý Čech - pro základním benzinu a výkonnějším nafťáku.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Zážehová patnáctistovka TSI, která je spřáhnutá se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol, potěší hlavně nenáročného zákazníka, který plánuje jezdit kratší vzdálenosti. Ve svém projevu je vyrovnaná, dá se říci až kultivovaná a bude skvělým reprezentantem každodenních popojíždění do práce a pro děti. Pokud budete mít lehkou nohu jako my, dostanete se na pěknou spotřebu kolem 6,4 litru. Tahle jednotka je určena především pro nenáročné řidiče, kteří se nechtějí o nic starat.

Oproti tomu dvoulitrový výkonnější nafťák, který je samozřejmě ve čtyřkolce, je volbou pro ty, kteří se nebojí delších vzdáleností (logicky) a občas si rádi zatahají za sebou nějaký ten přívěs. Na silnicích nám přišla i trošku dravější ve smyslu oné táhlosti a poddajnosti, ale to ukáže až dlouhodobější test. Papírové údaje říkaly, že bychom se měli dostat na spotřebu 7 - 8 litrů, což se ukázalo jak úplně mylné a my se pohybovali kolem 6,7 litru. Silnější nafta je ale určena především řidičům a majitelům, kteří mají s autem jasný cíl a plán a vědí, na co auto pořebují.

Nová Škoda KodiaqJezdí na dálkové ovládání, miluje zatáčky. Řídili jsme novou Škodu Kodiaq a podívali se jí pod masku

Při prvních jízdách v okolí Ženevy nás dokázala překvapit spotřebou i jízdními vlastnostmi.

Podvozek vás odrovná v tom nejlepším smyslu slova

Že vám motorizačně vlastně neříkáme nic nového, to se asi dalo čekat. Je to prostě jen čím dál tím vyladěnější klasika. Na druhou stranu, čím Kodiaq překvapil je to, „jakým způsobem jezdí", respektive, jak se chová jeho podvozek. Auto je na přání totiž k dispozici s novým adaptivním podvozkem DCC+. Tato nová verze využívá dva nezávisle řízené ventily k oddělení odskokového a kompresního stupně odpružení. Dříve byly obě funkce řízeny společným ventilem. Co to ale znamená v praxi pro řidiče? Auto má mnohem sebejistější reakce, velmi si polepšilo v dynamice a udělalo obří skok v komfortu.  Pokud si tak v tomto provedení nastavíte auto do režimu comfort, pojedete jako na obláčku. Možná je to trochu přitažené za vlasy, ale tak jsme se cítili. Jak jsou lehkou plavností dokáže pohltit jakoukoliv nerovnost, nenaklání se a je sebejisté i v ostřejších zatáčkách. Zatímco ve sportovním režimu nabude na dravosti a chtivosti utrhnout asfalt a podržet vás i při divočejší jízdě.

Zdroj: Škoda Auto

Nová generace Kodiaqu se povedla. Opravdu. Dává nám smysl a baví nás. A to v době, kdy si auta začínají být tak podobná a ztrácí lehce na zábavnosti, je celkem dobrý argument, ne?


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.04 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email