Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 1125 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1120
Uživatelů: 5
Celkem: 1125

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72247 | Témat: 8169

12.04 2024 9:01


Abarth, který štěká, kouše. 695 Turismo je malý italský bastard, na kterého se budete každý den těšit
Slušný kopec zábavy s italským podpisem přichází s novou barvou a tradiční technologií. Nemění se.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: abarth 500 Velký test Abarth auto driftování Fiat Mini nový převodovky řízení výbava
Datum zveřejnění: Fri, 12 Apr 2024 05:00:59 +0000

Každý pejskař to potvrdí, čím menší je jeho čtyřnohý miláček, tím větší se snaží okolo sebe rozsévat hrůzu a působit neplechu. Podobně působí Abarth, štěká a vrčí na celé kolo a snaží se urvat si pozornost a získat si respekt. Jenže na rozdíl od těch chlupatých ratlíků se mu to dobře daří.

Pojem Abarth patří k automobilce Fiat už mnoho desítek let a stejně jako logo štíra znamená to, že před vámi stojí ostrá sportovní verze. Ta testovaná s názvem 695 Turismo na sobě samozřejmě nezapře několik nových detailů, ale auto jinak zamrzlo v čase.

Nicméně je fascinující, jak mu to vůbec neškodí. Mnohokrát jsem se přistihl, jak se na tuhle cestovní verzi malého rychlíku jen dívám, vážně je to pořád pěkný kousek. Sedí mu také nový příplatkový (15 tisíc korun) oranžový lak, který je vzpomínkou na historii značky. Zvenku snad není co vytknout, také proto se asi „pětistovka" vyrábí od roku 2007, ne?

Stáří je v interiéru poznat

Že je na trhu už přes patnáct let je ROZHODNĚ vidět v interiéru. Tlačítka, plasty, obyčejné kliky... Tady už je to o tom, kdo vozu co odpustí. Mně popravdě uspořádání netrápilo, všechno bylo přehledné, řadicí páka pětistupňové manuální převodovky s chladnou hliníkovou hlavicí na dosah a všechno je tak nějak šik. A sexy.

Speciálně mě bavily nápisy „acqua" a „benzina" na přístrojové desce. Mnohdy jsem si je sám pro sebe snažil přečíst se zvučným italským přízvukem. A taky se mi to určitě mnohdy nepovedlo. Krásně vypadají sportovní kožená sedadla, ale tady platí jeden neduh, který zůstává. Najít v nich pohodlnou pozici je bohužel nemožné a je to velká škoda. Kde jinde se cítit stabilně a jistě než v autě se sportovním potenciálem.

Dotykový infotainment má sedmipalcovou obrazovku a obslouží to, co je třeba. S modernou se srovnávat nedá, zároveň ale nejde o žádnou nefunkční kalkulačku. Bluetooth funguje, zrcadlení chytrého telefonu taky, takže žádné trápení. Nepříjemnost u něj je ta, že pokud patříte k řidičům, kteří si vychutnávají při jízdě hlasitou hudbu, budete si muset stejně nahlas „vychutnat" také jakýkoliv další povel, který ovladači dáte. A to opravdu není příjemné.

Další testy malých autFiat 500 je nejvíc roztomilé auto na trhu, které chytne za srdce i drsňáky

Jenom se na něj podívejte. No není boží?
Peugeot 2008 je po modernizaci dospělejší a hlavně levnější. Jízdními vlastnostmi překvapí

Testovali jsme francouzský crossover s nejsilnějším benzinovým motorem. Potěšil spotřebou.

Naopak mě překvapilo, jak se sedí na zadních sedadlech, na 3,6 metru dlouhé auto to bylo vlastně v pohodě. Zavazadlový prostor nabízí 185 litrů a také v něm poznáte, že řídíte drsnou verzi modelu 500. Ve speciálním obalu s logy značky totiž leží malý hasičský přístroj. Nejlepší by bylo ho nikdy nemuset použít, ale je příjemné vědět, že tahle možnost tu je. Navíc si za něj připlatíte jen symbolických 500 korun českých. Ano, 500. To číslo bude určitě náhoda...

Zábava na prvním místě

Pamatujete si na Mario Kart, sérii závodních videoher, ve kterých italský údržbář Mario od Nintenda se svými kumpány v motokárách už v devadesátých letech bavil svět? Tam přesně by tenhle italský „prďola" na kolech skvěle zapadl. Abarth je na silnici tak zábavný, že se občas přistihnete, že se v něm chováte jako blbeček.

Pohání ho přeplňovaný čtyřválec T-Jet s obsahem 1,4 litru o výkonu 132 kW a 180 koní. Díky pouhým 1035 kilogramům je na silnici báječně pohyblivý, stovku zvládne za 6,7 vteřiny a kdo si troufne, vyžene auto až na 225 km/h.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 25

Podvozek nic neodpouští, řidiči Mini určitě ví, o čem je řeč, ale kam se Mini hrabe. Abarth vážně do řízení promítne úplně všechno, co se na silnici děje a kde jsou sebemenší nerovnosti, tam to osazenstvo ucítí. A se sedmnáctkami opravdu pořádně. Za mě jde o nejtvrdší auto, které se mi kdy dostalo do ruky.

Výfukový systém Record Monza s aktivním ventilem dělá opravdu divy, kdo má rád brblání, s tímhle si užije a čtyři úzké koncovky dodávají dynamický šmrnc. V každém obchodním centru či podzemním parkovišti (akustika je důležitá) budete s Abarthem hvězdou, protože po nastartování a přepnutí do sportovního módu - to značí tlačítko s logem štíra - je to fakt rachot.

Jakmile se malý Fiat trochu rozjede, zvučný sound-system se zklidní. Samozřejmě jen do té doby, než ho řidič dostane do otáček. V běžném městském rozsahu se pozornost nebudí, nad 3500 otáček už to je ale veselejší a okolo 5000 už je to zase ten bourák, co pouští hrůzu hned po nastartování. A to člověka povzbudí, potěší a chce si na silnici trochu zazlobit. Auto si to užívá a řidič bude taky. Rychlosti jsou krátké, řadí se hladce a přesně.

Zdroj: Bart Běhal

Postěžoval jsem si, že do města je přílišně tvrdé. Do zatáček a na okresky, kde je šance skutečně sportovní režim využít, je naopak způsob, jakým Abarth kopíruje silnici a hladce se ovládá, velmi velmi žádoucí. To byla panečku zábava! Ale je to stejně jako s tím zvukem, chcete zábavu - musíte pořádně do otáček.

Ale není třeba se jich bát, když se dostanete na hranu, můžete se spolehnout na brzdy. Jsou ostřejší, zabírají okamžitě a zbytečně nekoušou. Pracují tak akorát.

Zdroj: Bart Běhal
Nedostatek respektu s klidem potrestá

Užil jsem si i s manuální ruční brzdou, a to zdaleka ne tak, jak si myslíte. Žádné driftování nebylo na pořadu dne, ale protože jsem párkrát neodhadl přesně vzdálenost při parkování a rád stojím přesně tak, jak mám, tak jsem ji prostě jen uvolnil a zvenku autíčko o pár centimetrů dotlačil. Jednou rukou. A to nejsem zrovna nějaký fitness freak, který při cvičení holduje zvedání těžkého závaží.

Co mě dál bavilo byl nedostatek respektu ostatních řidičů, hlavně těch se skutečně velkými auty. Jejich neznalost tohoto stroje mě mnohdy pobavila, vždycky mi udělalo radost, když si Abarth podobné soupeře namazal na chleba...

Zdroj: Bart Běhal

Jedním z nedostatků je rozhodně rejd drobného Itala, protože na to, jaké má parametry, je opravdu bídný. Kde si běžně poradí i rodinné auto, tady Abarth ztrácí. Trochu mě to překvapuje, jeho obratnost je jinak předností a v uličkách (ať už městských či těch v nákupních centrech) je jeho kompaktnost nepřekonatelná.

Spotřeba se pohybovala nad osmi litry na 100 kilometrů, ale když budete chtít, dostanete se hladce pod tuto hranici. Dost italsky se pak choval ukazatel dojezdu, jenž se během minut dokázal lišit klidně o 150 kilometrů. Samozřejmě vše závisí na stylu jízdy, ale i tak je rozptyl značně velký.

Zdroj: Bart Běhal

Základní cena vozu je 794 900 Kč a zahrnuje takřka vše, co je třeba. Příplatková výbava v ceně 112 500 Kč pak obsahovala například audio systém Beats, xenonové světlomety či sportovní kožená sedadla.

Ale Abarth je obecně hračka pro fajnšmekry, kdo po něm sáhne, ten klidně těch pár drobných ještě přidá.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





12.04 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email