Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 241 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 237
Uživatelů: 4
Celkem: 241

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71020 | Témat: 8169

26.03 2024 9:01


Tajemná budova Peugeotu ukrývá auta, která nikdo nikdy neviděl. K jejich vývoji slouží i virtuální realita za tři miliardy
Jen stěží se dá popsat, jak významným momentem bylo pro značku Peugeot otevření vývojového centra v roce 2004 v samotném srdci Francie. Už dvacet let designéři nemusí mít svázané ruce a mohou naplno propustit uzdu své fantazii, což se znatelně projevuje i na výsledných vozech. K dispozici mají nejmodernější technologie včetně virtuální reality za miliardy a v budově najdeme i místnosti s nápisem „přísně tajné". Co se v nich ukrývá?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Zajímavosti o autech osvětlení Peugeot
Datum zveřejnění: Tue, 26 Mar 2024 06:00:14 +0000

Středisko Automotive Design Network (ADN) dnes už patřící koncernu Stellantis leží ve Vélizy, ve východní části Paříže. Zkratka ADN přitom v překladu do francouzštiny znamená DNA, tedy nositel genetické informace. „I proto o tom mluvíme jako o základním kameni vozů Peugeot a srdci naší značky," vysvětlil nám marketingový ředitel Phil York.

Od světel po virtuální realitu

Na celkové ploše 70 000 m2 a třech patrech budovy se nachází nejrůznější zařízení na vývoj a výzkum (oddělení inovačních projektů), studium stylu a designu i výrobu prototypů jako jsou frézy, lakovny, montážní dílny a mnoho dalších. V budově dále nechybí ani meetingové místnosti pro jednání s dodavateli, několik teras sloužících k expozici vozů nebo třeba 900 m2 velký konferenční sál s hledištěm.

Stylisté a návrháři, pracující ve středisku, mají zároveň k dispozici pečlivě propracované možnosti osvětlení - přímé denní světlo nebo mohou podle potřeby používat umělé přisvěcování. Své nápady pak mohou demonstrovat v centru virtuální reality.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Oproti těm, které znáte z obchodních center u nás v Česku, se však dost zásadně liší. Tohle má rozlohu 500 m2 a může se pochlubit nejvyspělejším numerickým simulačním zařízení v oblasti automobilového průmyslu (Cave TM, Holobench). Jen pro zajímavost, jeho pořizovací cena tehdy v roce 2004 činila 130 milionů eur, což jsou v přepočtu 3,3 miliardy korun.

Nové generace Peugeotu 208 a 308 jen na dosah

Těmi pro automobilového fanouška přirozeně nejzajímavější místnostmi jsou ale zajisté ty, označené nápisem „přísně tajné". Za jejich dveřmi totiž stojí různé koncepty, které nikdy nespatřily světlo světa, ale také budoucí modely se lvem na kapotě, kterých se dočkáme až v budoucnu. K vidění by tu tak pravděpodobně byly například nové generace hatchbacků 208 a 308. Každopádně takové štěstí jsme neměli ani my motorističtí novináři...

Peugeot v redakčních testechPeugeot 208 GT je francouzská drobotina, která ukazuje, že malá auta to nebalí

Nejvyšší verze je atraktivní, ale mohla by víc zlobit.
Test Peugeotu 308 1.2 PureTech 130: Podlomí vám kolena!

Nová 308 je setsakra krásné auto. A navíc moc hezky jezdí.

Kromě 5008 jsme objevili i pick-up

Každopádně na několik míst jsme se přeci jen dostali, a to v rámci mezinárodní prezentace nového Peugeotu 5008. Vše začalo v místnosti, kde na nás čekalo sezení a tři obří plátna, na kterých nám byly prezentovány informace o nové generaci úspěšného rodinného SUV. Zlatý hřeb programu přišel po skončení prezentace, kdy se za námi roztáhly závěsy a za nimi v obřím sále stály dva zbrusu nové Peugeoty 5008.

V jedné části sálu nám experti přes design a materiály detailně popisovali veškeré změny na voze, v té druhé nám pak demonstrovali všechny jeho funkcionality a vymoženosti. Při prvním pohledu nás nejvíce zaujal interiér, který ušel obrovskou cestu. Objevují se zde totiž recyklované materiály v kombinace s hliníkovými nasvícenými prvky. Nechybí jemný semiš v souhře s látkou, která pokrývá palubní desku - to vše dohromady hraje velmi hravým tónem, který vás příjemně obejme.

Zdroj: Peugeot

Kdo pak chtěl, mohl si novinkové SUV nafotit ještě na jedné ze zmíněných venkovních teras, kde mu bylo k dispozici přirozené světlo. Na jedné z teras jsme pak náhodou narazili i na jedno v Evropě záhadné auto, které mělo pečlivě sundaná všechna loga. Podle expertů šlo o Peugeot Landtrek, respektive o pick-up zrozený pro africký trh.

Zajímavost: Kapacita budovy, zasvěcené vzniku automobilu, je 1 100 pracovních míst, z toho 900 stálých. Na  jejich vývoji a realizaci se pak podílí odborníci více než dvaceti národností, všech profesí a odborností.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





26.03 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email