Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 1 listopadu 2024
Celkem je zde 885 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: harinq
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 785
Online návštěvníků
Návštěvníků: 885
Uživatelů: 0
Celkem: 885

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71992 | Témat: 8169

25.03 2024 9:00


Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Luxusní výrobce automobilů si jednou střihnul projekt lidového auta. Jak to dopadlo?

Autor: Hugo
Kategorie: historie Porsche Chrysler Dacia Dacia Logan pohon Renault Renault Thalia Škoda Fabia spotřeba značka
Datum zveřejnění: Mon, 25 Mar 2024 06:30:43 +0000

Levné malé sedany nejsou zrovna nejpopulárnější volbou v našich končinách, ačkoliv čest některým výjimkám. Namátkou Škoda Fabia sedan, Renault Thalia nebo Dacia Logan se těšily slušné popularitě, především díky nízké ceně, ačkoliv co do designu to nebyla úplně radost na ně pohledět.

Ačkoliv na našem trhu je tento druh auta na ústupu, stále se na světě najdou končiny, kde to frčí, především na chudších východních či asijských trzích. Namátkou třeba Turecko je velkým odbytištěm malých sedanů.

V roce 1994 navíc vzniklo tohle bizarní auto, které mělo ambice motorizovat pořádný kus světa, konkrétně Čínu. Za jeho vznikem nestojí žádná mainstreamová značka, ani žádná čínská (tehdy ještě automobilový průmysl v Číně byl v plenkách), ale luxusní značka, se kterou si lidové vozítko rozhodně nespojíte. Trochu škodolibě maximálně tak Brouka. Ano, bylo to Porsche.

Další články o PorscheNové Porsche 911 má výkon přes 700 koní a retro design. Nepochází ale z Německa

Společnost Singer představila remaster legendárního závodního speciálu 934/5. Ten bude dostupný v silniční a okruhové verzi. Cenu výrobce raději tají.
Elektromobily začínají vládnout Severní smyčce Nürburgringu. Porsche a Hyundai zajely dechberoucí časy na kolo

Čistě elektrická budoucnost se pomalu blíží a na legendárním německém okruhu se začínají objevovat sportovní elektromobily, které vytřou zrak i supersportovním autům s výkonnými spalovacími motory.

Důležité je připomenout si kontext té doby. Stuttgartská značka před 30 lety rozhodně nebyla tam, kde je dnes, kdy se těší finančnímu zdraví. Tehdy byla na pokraji bankrotu.

Ikonický model 911 se sice prodával dobře, ale další modely jako 928 nebo 968 přidělávaly automobilce spíš starosti. Boxster byl v nedohlednu a dojná kráva v podobě Cayenne, která značce zajistila dnešní stabilitu, přijela až o osm let později.

Levné auto pro Čínu

Mezitím měla vlastní problémy i čínská vláda. Její země se nacházela uprostřed průmyslové revoluce a obyvatelé se začali dožadovat cenově dostupných vozidel. Místo toho, aby Číňané hledali vlastní řešení, obrátili se na západ a vyhlásili výběrové řízení.

Zadání bylo jednoduché. Nový vůz musel být levný, úsporný, schopný přepravit pět osob a musel se vyrábět přímo v Číně ve spolupráci se společností First Automotive Works. Měla to být obdoba čínského lidového vozu.

Podívejte se na videotest ojeté Dacie Logan

Jak se k tomu přichomýtlo Porsche, které mělo se svým portfoliem luxusních sportovních vozů daleko k lacinému sedanu? Mělo v rukávu trumf v podobě dceřiné společnosti Prosche Engineering, která často vypomáhala dalším automobilkám při vývoji aut, namátkou třeba Audi RS 2 Avant nebo první generace SEATu Ibiza.

Dalším faktorem byl obrovský potenciál, který skýtal trh s víc než miliardou obyvatel. A tak se daly věci do pohybu. Porsche se do toho pořádně obulo a stvořilo koncept za pouhé čtyři měsíce.

Práce konzultovala s místními podnikateli a novináři, aby si udělala co nejlepší představu o tom, jak by měl lidový vůz pro Čínu vypadat. Dokonce si přivezla i několik čínských inženýrů.

Zdroj: Porsche
Porsche C88

Tak vznikl vůz s názvem Porsche C88. Na první pohled to nebyl žádný fešák, ale účel světil prostředky. Počítalo se i se snadnou adaptací na případné karosářské varianty kombi a pickup.

Vůz na sobě vůbec nedával znát, že se jedná o Porsche. Nenesl žádný znak Porsche, místo toho se pyšnil logem v podobě trojúhelníku se třemi polokoulemi, které symbolizovalo čínskou politiku jednoho dítěte.

Tu podporovala i pouze jediná dětská sedačka vzadu. Číslo 88 potom symbolizovalo v čínské kultuře šťastnou osmičku.

Zdroj: Porsche

O pohon se měl starat čtyřválec o objemu 1,1 litru s výkonem od 48 do 68 koní. O rychlost tu ale nešlo, hlavními aspekty vozu měla být nízká hmotnost pod jednou tunou a průměrná spotřeba o hodnotě 4,8 l/100 km.

Pohádka se nekoná

Porsche samozřejmě nebylo jediným adeptem na stavbu čínského lidového vozu. Ve hře byly i značky jako Mercedes-Benz, Chrysler nebo Ford.

Kdo nakonec vyhrál? Jak jistě tušíte, Porsche to nebylo, to byste o tomto voze slyšeli určitě dřív. Nakonec však zakázku nedostal nikdo, jelikož čínská vláda projekt úplně zrušila.

Zdroj: Porsche

Porsche nakonec nechtělo promarnit čas a odvedenou práci na konceptu C88, a tak vůz nabídlo různým indickým investorům. Nikdo ale neměl zájem.

Zůstalo tedy u jediného vyrobeného konceptu, který dnes odpočívá ve stuttgartském muzeu značky. A je tak jediným odkazem na dobu, kdy se Porsche pokusilo prorazit s naprosto opačným druhem auta, než vyrábí - levným lidovým vozem.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.03 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email