Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 222 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 220
Uživatelů: 2
Celkem: 222

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71020 | Témat: 8169

21.03 2024 9:00


První kilometry s novou Škodou Superb Combi: Zamilujete si naftu ve čtyřkolce
Nejpopulárnější manažerský vůz z továrny mladoboleslavské automobilky prošel generační úpravou, která přinesla jen lehčí vizuální změny. První kilometry na portugalských silnicích a nezpevněných cestách ale ukázaly, že nejen pro manažery je Superb stavěný. Ostatně je to pořád skvělý vůz.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Superb Velký test Žhavé novinky o autech 4x4 auto nafta nejlepší nafta nový podvozek test
Datum zveřejnění: Thu, 21 Mar 2024 06:15:52 +0000

Dobrá zpráva pro všechny milovníky tohoto nestárnoucího modelu může přijít ihned v úvodu. Superb se stále nabízí s benzinovou, ale i naftovou jednotkou. A díky bohu za to. V době, kdy všechny automobilky tlačí onu elektrifikaci horem dolem, je neskonalou radostí si sednout do vozu, který oplývá táhnoucím se zvukem motoru v podobě dieselového agregátu. Ale o tom až později.

Superb prezentuje už několik let nestárnoucí škodováckou elegantní klasiku. Jedná se o populární vůz hlavně u fleetových zákazníků, ale svůj věhlas si získal, hlavně v kombíku, i u rodin. A přiznáme se bez mučení, že tam onu novou generaci vidíme nejraději.

Je těžké překonat svoje umění

Nebudeme si nalhávat, ale předchozí generace Superbu byla mistrovským dílem českých designérů. Automobilka si tak sama nastavila celkem vysokou laťku, kterou je obtížné překonat. Nový Superb je super (jak se prostě nabízí říct), ale vizuálně postrádá lehčí sexy křivky. Jestli je to otázka individuálního názoru, nebo prostý fakt, necháme k vašemu posouzení. Důležité je ale zmínit, že došlo k vizuálním úpravám, které jsou i tak zajímavé. V duchu jakéhosi slučování, nasazuje Škodovka na všechny své nové modely prvky v odstínu Dark Chrome, je to vlastně taková matná šedá a reálně ji najdete na rámečku nové masky chladiče, na lištách předního nárazníku a samozřejmě i v logu, jak tom předním, tak tom zadním.  Měnila se i světla, hlavní matrixové ledky najdete ve výbavě L&K a skvěle vypadají i zadní úzké světlomety. Hlavním plusem změny designu se ale stala lepší aerodynamická účinnost, takže vaše cestování bude o poznání příjemnějšího charakteru.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Čechy tak oblíbená kombíková varianta se navíc ještě zvětšila o 40 milimetrů do délky a o 5 milimetrů do výšky, a díky bohu se tak zvětšil kufr o 30 litrů. Znamená to, že tam narvete mnohem víc věcí než doposud. A pokud byste se báli, že vám někdo věci v zavazadelníku vykouká, není potřeba. Superb totiž nově přichází s automatickou zatahovací roletkou, takže se není potřeba vytrapovat se skrýváním věcí v kufru.

Co se nám opravdu líbí je paleta barev, které se Superbem přichází. Dokážete si tak vybrat nenápadnou manažerskou stříbrnou či šedou, dát prostor pro divočejší já v podobě červené či modré a nebo sáhnout jako rodina po nové svěží žluté (nám přijde spíše žluto-zelená) se jménem Ice Tea.

Interiérově se vylepšil

Inženýři se činili ale i uvnitř vozu a významně ho prostorově i opticky vyčistili a zapracovali na použitých materiálech. Nicméně některé věci vás tu překvapí. Například volič automatické převodovky. Ten se po americku odstěhoval pod volant a ačkoliv je to příjemně řešení, budete si na něj chvíli zvykat. Co je ale velmi chvályhodné je ona lehkost, s jakou je postavena ona přístrojová deska včetně středového tunelu. Všemu vévodí 13palcová (v základu 10palcová) obrazovka infotainmentu, která stojí jakoby do prostoru. Při představení Superbu v loňském roce nám tento prvek přišel jaksi nesmyslným, ale čím víc si na danou věc zvykáme, tím si v ni nacházíme zalíbení. Navíc, když si můžete dole opřít hranu ruky a zastabilizovat si ji pro lehčí dotyk na obrazovce, je to mnohem lepší.

Co nám naopak přišlo loni velmi dobře promyšlené, jsou chytré multifunkční otočné ovladače ve středu.  Mají v sobě zabudovaný displej čistého a ostrého charakteru a s těmi krajními dokážete ovládat, řekněme ve zkratce, klimatizaci a do prostředního si můžete sami nastylovat čtyři různé funkce, které chcete mít po ruce. Tady vidíme budoucnost absence fyzických tlačítek, v kombinaci otočných ovladačů (logicky, když po slepu někam saháte, v podstatě víte kam a stačí otočit a máte nastaveno) a funkčních displejů (nová doba reprezentující pokrok).

Zdroj: Škoda Auto

Vnitřek vozidla si můžete vybrat ve dvou výbavách. Selection  a L&K. Samo o sobě vám to nic moc neřekne, takže to trochu polidštíme. Výbava Selection je spíš určena pro rodiny s dětmi, je jemnější na pohled a textilní povrchy z ní dělají takový pohodlný obývák. Zatímco Laurin&Klement je manažersky laděný interiér (ať v tom dalším kroku zvolíte hnědo nebo černou barvu). Zde je to především o kožených materiálech a dřevěném obložení, obojí působí velmi distingovaně a elegantně a nejpohodlněji se v něm budete cítit nejspíš na zadních sedačkách.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Každý vnitřek si tak najde svého zákazníka, ale my musíme jednoznačně pochválit první zmiňovaný. Měli jsme z nějak jakýsi pocit příjemnějšího charakteru.

Za nás nejlepší nafta

Než se ale dostaneme k motorizaci, musíme vyzdvihnout nový vylepšený adaptivní podvozek. Je znát, že se na něm velmi zapracovalo a nejznatelněji to poznáte při změně jízdních režimů. Využívá se zde systému dvou nezávisle řízených ventilů k oddělení odskokové a kompresní části odpružení, a tím pádem se podvozek přizpůsobuje mnohem znatelněji povrchu, po kterém zrovna jede. V normálním režimu je vše vyrovnané tak akorát, zatímco sportovní režim přituhne a nabídne dostatečnou oporu v dynamičtější jízdě. U komfortního nastavení pak můžete počítat s plavným a nekonečně komfortním stylem jízdy.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

A co se týká samotných motorizací? Na výběr máte hned z 6 možností, z níž jsou tři benzinové, dva dieselové  a jeden plug-in hybrid. My jsme se v lisabonském okolí zaměřili na v podstatě základní, ale nejprodávanější benzinovou 1,5 TSI jednotku a nejsilnější diesel, 2,0 TDi s pohonem všech kol.

Benzinová varianta podpořená mild-hybridním ústrojím nezklamala. Její plynulový chod s celkem příjemnou dynamikou projevující se hlavně v vyšších otáčkách, je ale určen pořád spíše na takovéto krátké přibližování a neslibuje tolik „dospělé" zábavy jako silnější nafťák.  Bavíme se tedy o rozdílu přibližně 50 koní. Nafta, ač někde hlučnější byla o poznání radostnější kousek. Máme prostě radši tu táhlejší dynamiku a náboj, který se tomu autu v nižších otáčkách dostává. Přišla nám i díky pohonu čtyř kol mnohem sofistikovanější při jízdě na silnici i mimo ni. Byla naopak trošku střídmější při plném sešlápnutí plynového pedálu, i napříč tomu, že inženýři vylepšili automatickou převodovkou (která je mimochodem jediná, kterou si můžete zvolit). Spotřebou jsme se u obou  jednotek pohybovali kolem 6 l/100 km, ale ve finále bude relevantnější týdenní test již v Čechách, abychom autům přišli na chuť a jezdili s nimi tak, jak bude koncový zákazník - tedy vy.

Zdroj: Škoda Auto
Má vůbec nějaké nedostatky?

Abychom nebyli z nového Superbu Combi v podstatě jen nadšeni, musíme se trošku ohradit proti předkoliznímu asistentu, u kterého máme pocit, že je naladěný až trochu víc přecitlivěle. Občas se rozsvítí v okamžiku, kdy má řidič auto pod kontrolou a ví co dělá, ale stejně mu tam minimálně asistent vizuálně zasáhne.

A pak je tu auto-hold. Čekali byste ho všude, jen ne v menu infotainmentu. To, že se dá sice nastavit jako „rychlovolba" téměř na domácí obrazovku, nám pocit z nešťastného řešení neubírá. Na to si budeme muset zvykat. Stejně jako na ten volič automatu pod volantem.

Další ŠkodovkyTest Škoda Enyaq RS iV pohledem ženy: Brutální síla v SUV karoserii (první jízdní dojmy)

Škodovka s novou vrcholnou verzí elektrického SUV rozšiřuje svou sportovní řadu RS a zákazníkům tak dává na výběr. Vyzkoušeli jsme nejsilnější sériovou Škodovku v okolí španělské Malagy.

Nová Škodovka potěší všechny dobrodruhy. Uvnitř má pracovnu i místo na přespání

Prohlédli jsme si v pořadí už devátý žákovský vůz z učiliště Škoda Auto. Základem je elektromobil

Cena nepřekvapí

Jinak je ale Superb Combi auto, na které nedáme dopustit a pokud se v „Bolce" budou pořád snažit, bude to jeden z nestárnoucích kousků. Co se týká cenového rozložení, začíná se u benzinu v Selectionu na 975 000 korunách, až se nakonec vyšplháte do nafty, 4
nahoru

sponzor





21.03 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email