Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 29 kvě 2024
Celkem je zde 486 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: fas
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 460
Online návštěvníků
Návštěvníků: 481
Uživatelů: 5
Celkem: 486

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71199 | Témat: 8169

02.03 2024 9:01


Skomírající ženevský autosalon sloužil spíš jako muzeum supersportů. Novinek bylo pomálu, na projití stačily dvě hodiny
V Ženevě se vyhlásilo nové evropské Auto roku, ale kdo nedorazil, o nic nepřišel. Je klidně možné, že dříve slavná událost už se v roce 2025 třeba ani nevrátí...

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Žhavé novinky o autech autosalon elektromobil Ferrari is Jaguar XK Lamborghini legendy McLaren McLaren F1 Pagani Huayra Renault
Datum zveřejnění: Sat, 02 Mar 2024 06:05:11 +0000

Pojem „Ženevský autosalon" už za poslední roky ztratil hodně ze svého jména. Už není tak prestižní a nablýskaný jako dříve a také už není zdaleka tak velký. Ale to neznamená, že stále nemůže nabídnout zábavu a vhled do blízké automobilové budoucnosti. Rozhodně už ale ve výrazně menším měřítku.

Vystavovat se do švýcarského města, ze kterého je vidět až na monumentální Mont Blanc, vydala vlastně jen hrstka tradičních velikánů. Nečekejte žádné BMW, Škodu či Toyotu, už vůbec ne třeba Lamborghini, Ferrari nebo další sportovní držáky. Zato se vyřádily značky, které jsou takřka doma.

A kdo nepřišel v první den včas, ten o leccos přišel. Úvodní událostí bylo vyhlášení evropského Auta roku, a to už v 8 hodin ráno. Stal se jím Renault Scenic E-Tech. Čistě elektrické SUV je historicky sedmým vozem značky, kterému se dostalo této pocty. Nedočkalo se mu ale naopak žádného extrémního potlesku, protože při pohledu na konkurenci bylo vidět, že někteří zástupci veřejnosti toto zvolení příliš nechápou.

Zdroj: Martin Tomaides

Na prvním místě získal 329 bodů a o 21 bodů za sebou nechal nové BMW řady 5. O výsledku rozhodlo 59 novinářů z 22 evropských zemí, tu českou zastupoval novinář Jiří Duchoň. Ten volil tradiční německý sedan, který nakonec skončil na druhé pozici.

Návrat cvrčka po 28 letech

Nicméně méně mediální pozornosti a méně vystavovatelů nutně nemusí znamenat, že se není na co dívat. Největší pozornost mezi lidovými vozy poutal pravděpodobně nový Renault 5. Vůz, který se vrátil na trh po 28 letech a ačkoliv futuristickým retrodesignem a velikostí se podařilo navodit vzpomínky na historii tradičního vozu, pohon s minulostí nemá nic společného. Jde o čistý elektromobil a na silnici bude patřit určitě k těm nejroztomilješím vozům.

Zdroj: Martin Tomaides

A koho by nudil exteriér, v interiéru bezpochyby podlehne jedné z vychytávek. Renault 5 E-Tech totiž nabízí v příplatkové výbavě proutěný košík, který dle fotoprezentace slouží jako držáček na čerstvou bagetu, jak jsme již psali v předchozím textu. Dovedete si představit něco víc francouzského?

Zajímavosti z ženevského autosalonuRenault 5 oslavuje krásu automobilového designu. Je roztomile jiný a má držák na bagetu

Renault na autosalonu v Ženevě představil nástupce legendárního automobilu. Nový model 5 reprezentuje přicházející dobu, kdy nejde hlavně o to, jak se s autem jezdí, ale jak vypadá a jaký nabízí jak fyzický, tak vizuální komfort posádce.
Za Dacii už se stydět nebudete. Nový Duster a Spring jsou nečekaně pohledná a moderní auta

Podívejte se na zásadní novinky, které rumunská automobilka představila na ženevském autosalonu.

A o vtip v žádném případě nejde, zájemci o výstřední pomůcku si držák mohli obratem zakoupit v obchodě s doplňky. Pro české zájemce jedno varování, lahváč se do něj nevejde.

Nový Spring i dakarská obluda

Trojici světových premiér si připravila stále aktivnější Dacia. Kromě už zaběhlého modelu Duster, který ve třetí generaci zhranatěl a díky velmi vydařenému designu (a pravděpodobně také slušné ceně) bude konkurenci ještě více zatápět, přichází také další verze drobného elektromobilu Spring.

Je nový navenek i uvnitř, váží méně než tunu a nabízí výkon 45 a 65 koňských sil. V poměru cena výkon mu žádný elektromobil zatím nemůže konkurovat. Z obou aut jsem měl příjemný pocit, Dacia jde hlavně po změně brandu nahoru, jak kvalitou, tak designem a minimálně Duster bude na českých silnicích trhákem.

Zdroj: Martin Tomaides

Opakem sériových vozů pak byl mimozemsky vyhlížející model Sandrider, který je na rozdíl od Springu postaven do těch nejextrémnějších možných podmínek - na nejdrsnější závod světa, slavnou Rallye Dakar. Účastnit se ho bude už v roce 2025, a to za volantem s devítinásobným mistrem světa Sébastienem Loebem.

Sandrider se chystá používat během náročného tažení syntetické palivo vyráběné společností Aramco, design je uvnitř i navenek hodně založen na zpětné vazbě samotných závodníků. Zesílený rám z lehkých ocelových trubek, lepší rozložení hmotnosti či zkosení pro lepší viditelnost by na Dakaru měly hodně pomoci. Vzhledově navíc auto vypadá, že by si poradilo snad i při jízdě na měsíci.

Zdroj: Martin Tomaides
Tohle není auto

V Ženevě se představilo také Microlino 2.0, vozítko, které nadchne každého, kdo nechce chodit pěšky, ale zároveň nemá zájem například o koloběžku. Však švýcarští výrobci této napodobeniny ikonického BMW Isetta prezentují svůj produkt slovy „This is not a car", tedy „Tohle není auto."

Jen dva a půl metru dlouhý produkt je sympatickým městským společníkem díky své skladnosti a čistému elektrickému pohonu. Uveze dvojici lidí, maximálku má díky 17 koňským silám stanovenou na 90 km/h a díky modernizaci lépe plní bezpečnostní standardy.

Ujet by mělo až 200 kilometrů a v Německu bude k dispozici za něco málo okolo půl milionu korun. Exkluzivita a pozornost okolí je v ceně již jistojistě zaručena. Na druhou stranu si nemyslím, že bych si z hlediska bezpečnosti chtěl sedat do něčeho, čemu se dveře otvírají dopředu.

Kimera nadchla, Lucid ukázal elektrickou budoucnost

Milovníky exotiky a limitek musela nadchnout prezentace modelu Kimera EVO 38, který je moderní vzpomínkou na osmedsátkovou legendu Lancia Rally 037. Nádherný zlatý sporťák zůstal jen tak trochu obrousil hrany, s modernizací to nepřeháněl a nechává tak žít odkaz slavného předchůdce. Vypadá prostě fantasticky.

Zdroj: Martin Tomaides

Vozidlo, které se vyrobí v edici 38 kusů, navazuje na předchůdce EVO 37, který firma vyráběla v roce 2021. A cena? Pro EVO 38 zatím těžko dohledatelná. Ale předchozí verze stála zhruba 520 tisíc euro. Bez daně, pokud vás to zajímá.

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid přivezl například model Gravity, tedy luxusní sedmimístné SUV, které musí okouzlit někoho, pro koho je Tesla Model X moc obyčejná. Tenhle nápaditý mastodont používá neskutečně výkonnou 900 voltovou architekturu, jejíž pomocí by auto mohlo během 15 minut nabídnout přes 300 kilometrů dojezdu. Papírově auto slibuje přes 800 koňských sil a zrychlení na stovku za 3,5 sekundy.

Zdroj: Martin Tomaides

Designově připomíná velké SUV již několik let prodávaný sedan zvaný Air, avšak žádnou tvarovou extravaganci čekat nemůžeme. Aerodynamika je klíčová, takže i tady se připravme na hladké a čisté linie. Uvnitř vládne moderní pořádek, obrazovky a prostornost. Kdo si připlatí, nebude litovat.

Čínský Defender je impozantní

Majestátní SUV přivezl také čínský koncern BYD (Build Your Dreams), a designová podobnost modelu U8 s Land Roverem Defender je jistě čistě náhodná. No nic. Termín „prémiové" se tady skutečně nabízí, to je jasné už na první pohled.

Zdroj: Robin Běhal

Přes 5,3 metru dlouhý a 1,93 metru vysoký automobil je čistě elektrický, uvnitř nabízí například 22 reproduktorů či obrazovky nejen před řidičem, ale také spolujezdcem. O pohon se starají například čtyři elektromotory, výkon na každém je 220 kW, takže celkem přes 1000 koní. Brodivost dosahuje více než jednoho metru, ale těžko říct, jestli tohle opravdu s vozem ceněným v přepočtu na 3,3 milionu korun bude někdo zkoušet. Přesto jde o impozantní dílo, který stojí za to vidět na vlastní oči.

Druhé patro potěší oko

Pro potěchu oka se v Ženevě objevilo množství sportovních vozů minulosti i současnosti. Jen hodnota sekce zvané Adrenaline Zone, která byla v horním patře, činila určitě více než miliardu korun.

Byli v ní zástupci současných dní, jako například Aston Martin Valkyrie, Pagani Huayra či McLaren Speedtail, ale také osmdesátkové legendy jako Porsche 959, Lamborghini Countach, Ferrari F40 a McLaren F1 GTR známý z Le Mans. Kdyby tak někdo dokázal spočítat, kolik plakátů těchto strojů se po světě prodalo...

Zdroj: Martin Tomaides

Samozřejmě došlo i na starší modely, epické Lamborghini Miura, strašidelně velké Bugatti Type 41 Royale s osmiválcovým třináctilitrem, které se vyrobilo jen v sedmi kusech, Maybach Zeppelin DS 8, Jaguar XK 120, Ferrari 500 Superfast, Facel Vega Facel II, Talbot-Matra Rancho... Zkrátka průřez automobilovou historií.

Kam se bude dál tento průmysl ubírat je ve hvězdách, v Ženevě stále bylo co vidět, ale přesto si troufám říci, že budoucnost kdysi slavného veletrhu je hodně nalomená. Seznam vystavovatelů byl extrémně krátký, možná jsme tu byli naposledy...

    - Zdroj: Martin Tomaides
    -
    -
    -
Celá galerie 11

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





02.03 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email