Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 246 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 242
Uživatelů: 4
Celkem: 246

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2024
Příspěvků: 12 | Témat: 1

26.02 2024 16:44


Dobry den,

chtel jsem se zeptat, zdali mate zkusenost s delkou vodice pro CAN BUS. Konkretne se jedna o vozidlo A4 B9 Avant z 2018.

Pri montazi dodatecneho TPMS*, bylo porizeno z Aliexpress, vse probihalo bez problemu. Toto zarizeni prislo s cca 3.5m vodicem pro pripojeni tohoto zarizeni. Protoze jsem nemel kontakty, a zkracovani s pajenim jsem nepovazoval za vhodne, pripojil jsem to, jak to prislo.
Bohuzel, se zacali objevovat nahodne chyby (v EBDEleven zelene, dynamicke).

Datove vodice byly a jsou krocene. Teoreticky by mohly byt az 5 metru dlouhe.
TPMS* modul by ulozen v prave zadni casti (pohled ze zadu), veden pod napajecim 'cervenym' vodicem a pak podel datovych vodicu k leve zadni casti, kde jsou ulozene pojistky a dalsi moduly.

Datove vodice z TPMS* byly pripojeny k svetle hnedemu konektoru v leve zadni casti kufru, kde se nachazi pojistky.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Toto je konkretni aplikace, kdy doslo ke generovani teto chyby.

Diky.
Richard

moderováno SwitchCZ:
Upřesnění vozu v názvu
Naposledy upravil Richia dne 27.02 2024 21:50, celkově upraveno 1 krát. (2% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





26.02 2024 16:44


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

26.02 2024 21:01


3m kabla navyse by CAN busu vadit nemali (je to CAN, nie CAM). Ani 5m. CAN je priemyselna zbernica a dosiahne nejakych 500m daleko.

Su CAN-H a CAN-L zapojene spravne? Elektricky je to tocena dvojlinka, ale nie je jedno, ktory sa kam zapoji.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2024
Příspěvků: 12 | Témat: 1

28.02 2024 2:32


Děkuji za korekci CAM ==> CÁN (netuším, jak to změnit v názvu)

To bohužel vím. Jedná se o sériovou průmyslovou sběrnici, která se používá převážně v automobilovém průmyslu. To není problém

Problém je v tom, že nevím, proč se po připojení cca 5 m gáblíků, začínají objevovat náhodně, dynamické chyby.
Bohužel, nemám po ruce osciloskop.
Analýza chyb na sběrnici:
  1. oba dva dráty jsou ‘kroucené’ okolo sebe - tím by se teoreticky, mělo indikovat stejná změna v obou vodících a “rozdíl” by měl být ve výsledku stejný.
  2. někdy se objeví nízké napětí, někdy vysoké
  3. někdy nečitelná hodnota
  4. někdy vypadne vysoká frekvence ….
Nedává mi to prostě smysl.

Vypadá to, že se systém nedokáže zotavit z chyby na sběrnici a postupně se to rozšíří - zahltí, celá sběrnice. Podotýkám, že zapojuji přesně podle schématu v schválených bodech - dokonce jsem si žehnal originální opravárenskou dokumentaci.

Budu interpretovat následující:
  • zkrátím na minimální potřebnou délku
  • použiji stíněný gáblík, podobný, který se používá např. pro vysoce kvalitní USB kabel či kabel CAT5e+, tím bych se měl vyhnut, či maximálně omezit možnosti indukce napětí či ovlivněním jiných vodičů, apod.
  • obrovský problém s konektory. Nejdou sehnat. Budu muset čekat, až přijdou z ALiExpress, jinak bych muse prodat nejednu ledvinu
  • ze srandy, se pokusím rozstřihnout původní kabeláž (kvůli konektorům) a pak spájet s patřičnou izolaci/ochranou proti kondenzaci, zkratu a pod. V podstatě budu simulovat opravu vodičů v kabeláži (ano, nudím se a čeká mě ještě pár oprav s podobným problémem)


Zapojeni gabliku je dobre (Odkaz pro stahnuti).


Náhled, klikni pro zvětšení.


P. S.: Bylo to peklo rozchodit BBCode, v přijatelné podobě, zde na fóru. Většina funkcí je vypnuta či jinak definovaná (starší verze?), než je dnešní standard. Jen najít úložiště, které by s touto kombinací chodilo alespoň jak takž.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2276 | Témat: 26

01.03 2024 11:55


No, moj skromny tip od stola by bol v tom, ze tam chyba terminator zbernice na tom bode.

CAN bus ma rad topologiu string, teda ze vsetky zariadenia su navesane za sebou jedno po druhom a vedenie sa nevetvi. Pri vetveni vznikaju viacnasobne odrazy a moze to zbernicu rozhodit.

Takze, skontroloval by som, ze bod, kam je to pripojene, je koncovy bod povodneho zapojenia. Ak nie je, vyhladal by som ine miesto, kde ten konkretny CAN bus konci a prepojil ten kabel na toto miesto. Mozno prave preto je ku geratu 5m kabla, ze miesto, kam sa to ma pripojit, je daleko.

Treba sa vyhnut T-ckam v zapojeni CAN busu. Nerobi to dobrotu.

Druha vec potom je, ci v originalnom zapojeni pri pritomnosti tohto geratu nie je za na tomto CAN buse este nieco dalsie, co ma obsahovat terminator zbernice. Pripadne ci ten gerat neexistuje s roznymi cislami dielu len preto, ze jeden terminator obsahuje, druhy nie.

Bez terminatora zbernice sa signaly odrazaju od jej konca a putuju po zbernici naspat, co dost vyznamne rusi signal. Chybajuci terminator dokaze urobit kapustu aj z polmetroveho CANu doma na stole, nie z 5m kabla niekde v utrobach auta, ktore cele zvoni elektrickym rusenim.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2024
Příspěvků: 12 | Témat: 1

09.04 2024 19:04


Tak jsem tetno problem uspesne vbyresil.

Pomohlo zkraceni vodice z 6 metru na cca 1.5m a umistneni prijimaci jednotky pod plato, ktere slouzi k umistneni naradi, jako je zvedak, tazne oko, ETC*.


Vse fce. bez problemu. Experimentem jsem zjistil, ze premistneni z obvykleho mista (prava strana kufru za vikem) do prostred auta a zkraceni udelalo svou pozitivni roli. Tet se neobjevuji zadne chybove zpravy vzhledem k tomuto prijimaci.

Hezky den.
Richard
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14657 | Témat: 52

10.04 2024 7:31


Přijímací jednotka je schválně umístěná víc v pravo z důvodu toho aby správně načítala vzdálenost od kol a tím je správně rolišila které je které.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2024
Příspěvků: 12 | Témat: 1

10.04 2024 13:05


áček (10.04 2024 7:31) orig :
Přijímací jednotka je schválně umístěná víc v pravo z důvodu toho aby správně načítala vzdálenost od kol a tím je správně rolišila které je které.


Diky za odpoved. Ale musim s Vami silne nesouhlasit.
Myslenka dobra, provedeni spatne.


Originalne, se jednotka nachazi nad zadni napravou mirne do leva (cca 15 cm do leva od stredu zadni napravy).
Pomoci naprd. EBDEleven, VCDS, ETC*., lze jednotlive senzory manualne priradit jednotlivym kolum.

Navic, umistneni v prave zadni casti kufru Vas postavi pred problem, jak vest gabliky. Pokud nemate zadni originalni kameru, popripadne line assistent, musite tahnout kabliky pod predni sedadla. To se stalo i me. Blizkost nejvetciho 'napajeciho kabelu' generovalo spoustu dynamickych chyb.


V kazdem pripade mnou zvolene reseni je velmi blizko originalnimu reseni, bez toho, abych umistnoval ridici modul pod napravu. Zkontroloval jsem identifikacni cisla jednotlivych senzoru, ktere jsou prirazeny k jednotlivym kolum, Odpovidaji umistneni kol.

Jsem zvedav, co se stane po vymene (prezuti) kol, pokud je zameni.
Budeto velmi zajimavy experiment.

Krasny den.
Richard
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5271 | Témat: 68

11.04 2024 15:09


Ta delka nemuze byt problem, nejake ruseni teoreticky ano
nahoru

sponzor





11.04 2024 15:09


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 24.2. 2024
Příspěvků: 12 | Témat: 1

11.04 2024 15:46


hemic (11.04 2024 15:09) orig :
Ta delka nemuze byt problem, nejake ruseni teoreticky ano


Ahoj,

bohuzel musim nesouhlasit. To co uvadite, je jen teoreticky predpoklad.
Jsem zdesen, jak je CAN-Bus* resen v aute. Absolutne nulova odolnost, porovnam-li to s provedenim CAN-Bus* ve strojich (strojirenstvi).

Cim vic resim tyto problemy v AUDI, tim vic jsem zdesen, jak se to zde resi. A pritom by stacilo tak malo, napriklad stineni ve stylu USB ci CAT (sitove kabely). Ono to fce., ale je to velmi problematicke v pripade ruseni.

Cim novejsi auto, tim horsi... Jako kdyby ani nepocitali s nejakymi, trosku horsima podminkama.

Porad se ucim....

Diky za reakci.
Richard
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1816 | Témat: 108

12.04 2024 8:51


Zajimavy delam s audinama 12let a zadny problem s canbusem tam nepozoruju. Stineni nepotrebuje staci tomu kroucena 2 linka a je to dostatecne odolne po prakticke vyuziti. Uz jsem resil uplne vse na elektrice audi ale ruseni jeste nikdy. Asi sem mel velky stesti u tech stovek aut co mi prosly rukama teda
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5271 | Témat: 68

12.04 2024 9:04


SupermanXXX: Co si budem, nejspis bude mit Richia nekde zlomeny nektery vodic nebo zoxidovany konektor
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email