Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 2 června 2024
Celkem je zde 88 lidí (9 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Sinky
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 472
Online návštěvníků
Návštěvníků: 79
Uživatelů: 9
Celkem: 88

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71233 | Témat: 8169

22.02 2024 9:01


Elektromobily na trackdays nechceme. Závodní okruh zakázal jízdu majitelům bateriových aut a hybridů. Bojí se případných nehod
Rozšiřování počtu elektromobilů v provozu znamená, že se tato auta čím dál častěji objevují i na různých akcích, třeba na trackdays. Jenže ne každý je z toho nadšený. Jeden závodní okruh například účast hybridů nebo elektromobilů rovnou zakázal.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: elektromobil auta automobil nabíjecí stanice nehody speciální
Datum zveřejnění: Thu, 22 Feb 2024 06:43:02 +0000

Elektromobily představují výzvu v mnoha směrech a pro spoustu subjektů. Nejde přitom pouze o často skloňované dobíjení, problémem je také bezpečnost, zejména s ohledem na případný požár baterií. Zastánci elektromobilů sice tvrdí, že bateriové vozy nehoří a částečně mají pravdu, pokud už ale k požáru baterie dojde, je to obrovský problém.

Pro hašení je potřeba speciální vybavení a vůbec k tomu, abyste mohli začít zasahovat u hořícího nebo jen havarovaného elektromobilu či hybridu, je potřeba mít speciální školení, aby dotyční přesně znali postupy a věděli, kde co odpojit a kam případně raději nesahat. Tohle jsou také důvody, proč jeden britský okruh aktuálně raději zakázal účast majitelům hybridů a elektromobilů na jízdách veřejnosti, tzv. trackdays.

Sportovní elektromobilyPadl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu

Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.
Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!

Konkrétně jde o závodní trať Trac Môn Anglesey Circuit, která se nachází ve Walesu. O novém rozhodnutí vedení tohoto okruhu informovala řada médií včetně například magazínu Autosport. Ten cituje vedení okruhu, podle kterého Anglesey Circuit nechce být proti hybridům a elektromobilům, ale provozovatelé si uvědomují rizika spojená s volnými jízdami, kdy se po trati pohybují běžní řidiči v civilních autech.

Problém údajně není elektrický automobil jako takový, ostatně před časem zde testovala Mahindra svou elektrickou formuli. U oficiálních akcí pořadatelé mají zajistit všechno potřebné, auta jsou k závodění připravené a musí plnit předpisy, ale při jízdách veřejnosti toto kontrolované prostředí zajištěno není.

Nejsme připraveni

Média citují Anette Freeman, generální manažerku okruhu. Podle ní je nutné vědět, jak reagovat v případě nehody u konkrétních elektrifikovaných modelů, přičemž postup se může lišit podle konkrétní značky. „U elektrických a hybridních automobilů nemůžeme reálně říct, jaké problémy se objeví. Jako okruh nemáme v současné době vybavení ani školení, abychom se s touto situací vypořádali. Nechci účastníky, maršály ani zdravotníky postavit do situace, kdy nebudou moci na incident reagovat," uvádí Anette Freeman. Současně dodává, že okruh stejně nemá ani nabíjecí infrastrukturu a asi největším problémem je fakt, že nejbližší hasičská stanice je vzdálená dvacet minut cesty.

Dalším důvodem, proč při trackdays nepovolit elektromobily a hybridy, má být také pojištění okruhu. To při těchto akcích údajně kryje poškození svodidel, ale nevztahuje se například na poničení vozovky v důsledku požáru baterií elektromobilu nebo hybridu.

Podle našich zkušeností je tento přístup spíše výjimkou. Na Ringu už dnes jezdí elektromobily zcela běžně a i v českých končinách nebývá s elektromobily problém. Například mostecký okruh má ve svém areálu už i nabíjecí stanice a v rámci novinek pro letošní rok bude testovat umělou inteligenci. Ta má být využívána v kombinaci s kamerovým systémem kromě jiného právě proto, aby byl co nejdříve detekován případný požár.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





22.02 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email