Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 18 kvě 2024
Celkem je zde 527 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ChilldaPlaya
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 452
Online návštěvníků
Návštěvníků: 527
Uživatelů: 0
Celkem: 527

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71134 | Témat: 8169

19.02 2024 9:01


Elektromobily začínají vládnout Severní smyčce Nürburgringu. Porsche a Hyundai zajely dechberoucí časy na kolo
Čistě elektrická budoucnost se pomalu blíží a na legendárním německém okruhu se začínají objevovat sportovní elektromobily, které vytřou zrak i supersportovním autům s výkonnými spalovacími motory.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Hyundai Porsche Porsche Taycan Zajímavosti o autech Žhavé novinky o autech auta auto elektromobil Hyundai Ioniq Porsche 911 Tesla
Datum zveřejnění: Mon, 19 Feb 2024 06:48:46 +0000

Ať chceme nebo ne, automobilová budoucnost se ponese ve víru elektromobility. Auta na baterky jsou energeticky efektivnější a šetrnější k životnímu prostředí. Jenže krom pozitiv mají i svá negativa. Například aby elektromobil dokázal na jedno nabití ujet velkou porci kilometrů, musí ve svých útrobách vozit velký akumulátor, který je nejen drahý, ale i těžký. To je noční můra pro konstruktéry sportovních vozů, u kterých je nízká hmotnost naprosto klíčová. Čím je auto lehčí, tím je rychlejší a ovladatelnější. Postavit tak nadupaný elektromobil, který by dokázal podávat srovnatelné výkony na závodní trati jako sporťák s lehkým spalovacím motorem, se zdá nemožné. Nebo ne?

 Kia EV6 GT vs. Kia ProCeed GT

Porsche postavilo elektrické monstrum

Vývoj elektrických aut jde obrovským tempem kupředu a každým rokem se daří vynalézat nové technologie, které navyšují výkon elektromotorů, posouvají dojezd a zdokonalují řídící software. Takovou globální výkladní skříní elektromobility je chorvatský hypersport Rimac Nevera se čtyřmi elektromotory (každý na jednom kole) s celkovým výkonem 1914 koní. Ten drží desítky různých rekordů a světu dokazuje, že i elektromobil může být lepším sportovním vozem než auta spalující benzin. Je tu ale problém, Rimac s pořizovací cenovkou přes 50 milionu je pro běžného smrtelníka zcela nedostupný.

Před pár týdny se ale světu ukázal nový elektromobil, který dokáže zajíždět v podstatě srovnatelné časy na legendární Severní smyčce Nürburgringu jako unikát z Chorvatska. Je jím modernizované Porsche Taycan, které ve své předprodukční verzi zajelo naprosto dechberoucí čas. Vývojový jezdec Lars Kern zvládl se stuttgartským elektromobilem zajet kolo dlouhé 20,8 kilometrů za 7:07,55 minuty, což je jen o dvě sekundy pomaleji než Nevera. Jen pro představu, konkurenční Tesla Model S ve vrcholné verzi Plaid zaznamenala čas 7:35,57.

Z toho vyplývá, že Taycan nejen dokázal stanovit světový rekord ve své třídě o zhruba půl minuty, ale také porazil svůj spalovací protějšek Porsche 911 (992) Turbo S, které Nordschleife zajelo za 7 minut a 17 sekund. Krom toho chystaný elektromobil nebude zdaleka tak drahý. Dá se předpokládat, že vrcholný Taycan s výkonem zhruba 1000 koní bude stát okolo 5 milionu korun, jako tomu je u dosluhující verze Turbo S s výkonem 761 koní.

Hyundai šokoval automobilový svět

Přeci jen 5 milionů korun je stále velká suma. Co kdybychom vám ale řekli, že na trhu existuje elektromobil s cenovkou 1,8 milionu korun, který se na závodní trati srovnává s BMW M2 CS nebo Mercedesem-Benz C 63 AMG S Coupe. To není vtip, ale nový Hyundai Ioniq 5 N - sportovní vůz na baterky s výkonem 650 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. A to, že není rychlý pouze na rovinkách, dokazuje čas na Severní smyčce Nürburgringu, který činí 7 minut a 45 sekund. To ujde na auto s prostornou kabinou a hmotností 2,2 tuny.

Je to k nevíře, ale elektromobily se děsivou rychlostí přibližují k tradičním sportovním modelům, které jsou paradoxně ještě dražší. S takto rychlým vývojem se dá předpokládat, že auta na baterky budou brzy bojovat o rekordní časy na závodních okruzích.

Zdroj: Hyundai

Další novinky ze světa elektrických supersportůPorsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera
Má zvuk benzinového auta, 650 koní a driftuje. Prohlédli jsme si nejvýkonnější Hyundai všech dob

Elektrický Ioniq 5 N bude v Česku stát okolo 1,8 milionu korun. Má unikátní jízdní režimy


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.02 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email