Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 246 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 242
Uživatelů: 4
Celkem: 246

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71020 | Témat: 8169

01.02 2024 9:01


Renault Arkana v provedení „duch Alpine" skvěle vypadá a dobře jezdí, nákup hybridu si ale dobře rozmyslete
Hybridní pohon nebude pro každého, ale to nic nemění na faktu, že Renault Arkana je sympatické auto za celkem rozumné peníze. V nové výbavě Esprit Alpine navíc skvěle vypadá.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: Renault auta auto hybrid pohon převodovka Renault Arkana Renault Arkana E-Tech spotřeba
Datum zveřejnění: Thu, 01 Feb 2024 06:05:35 +0000

Renault Arkana dorazil před čtyřmi lety coby takové BMW X6 pro zákazníky, kteří jaksi neměli dosud ve svém životě úplné štěstí a nemohou si dovolit pořídit zakladatele segmentu kombinujícího prvky SUV a kupé. Mimochodem, vzpomínáte si, jaký humbuk tahle kombinace vzbudila ve chvíli, kdy na trh dorazilo první BMW X6? Ortodoxní zastánci mnichovské automobilky se mohli zbláznit. Dnes už ale víme, že SUV-kupé byl zásah do černého a také z pohledu mnichovských fanoušků víme, že první X6 byla jen takovým slabým odvarem následujících čím dál více kontroverzních vozů. Vyvrcholilo to příchodem BMW XM, které má z pozice třítunového plug-in hybridního crossoveru oslavovat sportovní divizi M. Ale o tom někdy jindy.

Čas ukázal, že SUV-kupé zdaleka tak kontroverzní není. Abychom byli úplně přesní, první nebyla X6, nýbrž SsangYong Actyon, jenže ten se moc velkého úspěchu na rozdíl od X6 nedočkal. Dnes má takovéto auto ve své nabídce snad úplně každý výrobce včetně Škodovky nebo právě Renaultu. V jeho případě jde o stylovou alternativu Capturu. A tahle stylovka dostala zhruba v půlce loňského roku decentní facelift.

Žádné dramatické novinky nečekejte

Loňská modernizace v podstatě nic zásadního nezměnila. Hlavní roli hrají menší úpravy vnějšího designu, změna nabídky výbav a příchod nového provedení Esprit Alpine. Tohle jméno se postupně šíří napříč celou nabídkou Renaultu u všech jeho modelů. Souvisí to s tím, že aktivity kolem sportovních vozů už nebude obstarávat Renault Sport, ale oživená značka Alpine. Proto nemá příliš význam, aby se u různých modelů dále objevovala R.S Line. Právě místo ní nastupuje Esprit Alpine.

Zdroj: Lukáš Dittrich
    - Zdroj: Lukáš Dittrich
    -
    -
    -
Celá galerie 44

Co se technických úprav týká, oficiální materiály zmiňují vlastně jen jednu drobnost. Testovaná hybridní motorizace E-Tech nově dostala režim e-Save. Ten známe spíše z plug-in hybridů, kde slouží k udržování nabití akumulátoru, abyste si ho nevybili na dálnici a nemuseli pak ve městě jezdit na spalovák. Tady je jeho účel stejný, jen samozřejmě vzhledem ke kapacitě baterie 1,2 kWh v poněkud menším měřítku. Režim e-Save udržuje nabití na čtyřiceti procentech, takže v případě potřeby (třeba při jízdě do kopce nebo při následných městských cestách) bude možné více využít elektrický pohon.

Arkana je pěkná a líbí se

Řekněme si na rovinu, že Renault Arkana je designově minimálně zajímavé auto a nová výbava Esprit Alpine to ještě dále podtrhuje. I z reakcí okolí během pouhého jednoho týdne testu je evidentní, že se tahle kombinace líbí. Nedivím se tomu. Specifický odstín v kombinaci se standardně dodávanými devatenáctkami a výrazným předním nárazníkem s šedě lakovanou „F1 lištou" dělají své. Na první pohled tohle auto působí velmi hodnotně.

Zdroj: Lukáš Dittrich

Což pokračuje také v interiéru, který je u Esprit Alpine kompletně vybaven a který má skoro až luxusní sedadla částečně čalouněná semišovým potahem. Na sedačkách přirozeně nemůže chybět podpis značky Alpine. Součástí této nejvyšší výbavy je pak také elektronický volič převodovky, kterému Renault říká „e-shifter". Je malý a vypadá cool, ale budete si na něj asi muset chvíli zvykat, protože na něj nesmíte úplně spěchat. Mnohokrát se nám stalo, že jsme pustili brzdu při přeřazování z režimu D na režim R dříve, než auto reálně zpátečku zařadilo a výsledkem byl zařazený neutrál.

Výbava je velmi bohatá a zahrnuje pěkný multimediální systém, digitální přístrojový štít, vyhřívaný volant nebo sadu asistenčních systémů. Levnější původ auta nakonec prozrazuje snad pouze jednozónová automatická klimatizace. Dvouzónovou si pořídit nemůžete.

Zdroj: Lukáš Dittrich

Jinak Arkana je poměrně prostorné a praktické auto. Možná se budete divit, kolik je ve druhé řadě v podélném směru místa. Objem zavazadelníku je solidních 513 litrů u benzinových verzí, u testovaného hybridu je zmenšen na 480 litrů. Kufr je ale díky téměř metrovému zadnímu převisu dlouhý a díky výklopné zadní stěně ve stylu liftbacků výborně přístupný.

Hybrid si rozmyslete

Diesel v nabídce Renaultu Arkana samozřejmě nehledejte a stejně tak tam nehledejte manuál nebo pohon všech kol. Současná nabídka je vlastně velmi jednoduchá, když zahrnuje mild-hybridní třináctistovku o výkonu 140 koní, její silnější verzi naladěnou na 160 koní a testovaný hybrid E-Tech. Výbavy jsou pouze tři: Evolution, Techno a Esprit Alpine. Slabší benzinový motor koupíte pouze k prvním dvěma, ten silnější pouze s vrcholnou Esprit Alpine a hybrid se nabízí v kombinaci s úrovněmi Techno a Esprit Alpine. Jinak řečeno, testované provedení představuje to nejdražší, co je k dispozici. Standardní cena je 805 tisíc.

Další testy kompaktních SUVFord Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.

Paradoxem dnešní ekologické doby je fakt, že nejdražší auto v nabídce je zároveň také tím nejpomalejším, přestože nabízí 145 koní. Stovku tato Arkana zvládne za 10,8 s, o sekundu pomaleji než slabší třináctistovka. Na oplátku byste měli alespoň teoreticky dostat nízkou spotřebu danou hybridním a ještě navíc v celku netradičním pohonem.

Ten byl v nabídce už dříve, ale malé opáčko jeho fungování určitě neuškodí. Technika automobilky Renault kombinuje atmosférickou jedna-šestku (94 koní), hlavní hnací elektromotor (49 koní) a druhý pomocný elektromotor fungující coby startér/generátor (20 koní). Všechno dohromady spojuje multimódová převodovka disponující čtyřmi rychlostmi pro spalovák a dvěma pro hlavní elektromotor. Hybridní Arkana zároveň nemá spojku, protože rozjezd vždy obstarává elektromotor, a převodovka ani nemá synchrony, protože otáčky vyrovnává druhý pomocný elektromotor. Teoreticky má takovéto uspořádání svým projevem blízko elektromobilu. Platí to hlavně ve městě, kde může Arkana jezdit až 80 % času v čistě elektrickém režimu a tomu pak odpovídá také velmi nízká spotřeba.

Stejně jako všude jinde ale i tady existují negativa. Dala by se shrnout úplně jednoduše do konstatování, že čím více budete jezdit po městě, tím více se vám Arkana E-Tech bude líbit. A naopak, čím více budete jezdit svižněji po dálnicích, tím více vás bude tohle auto štvát. Takže si dobře rozmyslete, v jakém provozu jezdíte nejčastěji.

Zdroj: Lukáš Dittrich
Čím rychleji, tím hůře

Pravdou je, že ve městě funguje motorizace E-Tech full hybrid 145 (jak se oficiálně jmenuje) výborně. Je tichá, působí dynamicky a vykazuje velmi nízkou spotřebu. Pokud budete jezdit po městě za šest, tak to bude hodně. Pozitivní je i klidnější jízda mimo město. Do hry se pak sice více dostává spalovací motor, ale pomoc elektrické části pohonu je pořád dost velká k tomu, aby nevadil nižší točivý moment atmosférické jednotky (148 Nm). I tady je pak spotřeba velmi nízká. Arkana reálně umí jezdit kolem pěti litrů.

Co systému E-Tech ale moc nejde, to je svižná dálniční jízda. A svižná neznamená, že s autem budete (samozřejmě v Německu) jezdit 170 km/h. Už kolem tachometrových 130 km/h se objevují jisté potíže snižující pohodlí. V těchto rychlostech už se zdá, že hlavní roli hraje spalovací agregát. Jenže ten nemá příliš velký výkon a má dost nízký točivý moment a navíc je kombinován jen se čtyřmi rychlostními stupni. Jakmile potkáte menší stoupání, systém musí podřadit ze čtyřky na trojku, což pošle spalovací motor do tak vysokých otáček, že to posádka uvnitř zcela určitě uslyší. Řazení navíc chvíli trvá, než se v převodovce všechno poskládá.

Zdroj: Lukáš Dittrich

V praxi pak v takovémto režimu jízdy převodovka řadí i na dálnici každou chvíli, motor je často hlučný a někdy máte pocit, že by převodovka už zase klidně mohla zařadit zpět na čtyřku, jenže možnost manuálního řazení tady zcela chybí. Pro úplnost, tohle se týká stavu, kdy v autě jel pouze řidič. Čím víc bude auto naložené, tím horší to bude.

Situaci trochu vylepší přepnutí do sportovního režimu, kdy se elektromotor více snaží, přesto platí, že pro delší cestování bude stoprocentně lepší klasický zážehový čtyřválec. S jeho volbou navíc ušetříte na pořizovací ceně.

Francouzský sympaťák

Všichni tak nějak tušíme, že hybridní pohon E-Tech nebude v našich končinách prodejní trhák. Prodávat se bude zejména ve státech, které nasadily na produkci emisí CO2 větší daně. To ale nic nemění na pozitivním hodnocení. Jistě, ani Arkana s klasickým benzinovým motorem nebude sporťák, ale je to pohledné auto nabízející dost vnitřního prostoru, slušný kufr i velmi solidní jízdní vlastnosti. Vše za docela rozumnou cenu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.02 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email