Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 7 kvě 2024
Celkem je zde 216 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LeWerS
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 436
Online návštěvníků
Návštěvníků: 216
Uživatelů: 0
Celkem: 216

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71070 | Témat: 8169

25.01 2024 9:01


Audi SQ7 je peklostroj a pohlcovač rychlosti. Ze světa kolem dělá rozmazané šmouhy
Benzinový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec pod kapotou dělá z každého svezení radostnou událost. Ale spotřebu je lepší neřešit.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Audi Q7 Velký test Audi auta auto kola podmínky pohon řízení točivý moment výkon
Datum zveřejnění: Thu, 25 Jan 2024 06:00:31 +0000

Ještě nedávno bych byl býval řekl, že Audi už model Q7 nevyrábí, ale za to může pravděpodobně typ Q8, který ho v mých očích nahradil. Přitom se dál vyrábí oba dva a třeba české prodeje v roce 2023 ukazují, že Q7 se prodalo více než A4 a Q5 dohromady. Takže pozor.

Designově není modelová řada Q7 je ošklivá, ale zub času už na ní vidět trochu je. A ačkoliv to tak vlastně úplně není, hrubými tvary mi pořád trochu připomíná první generaci, která se začala na silnicích objevovat v roce 2005.

Ale možná mě to celé jen mate kvůli zmiňované Q8, která opticky vypadá větší (ale ve skutečnosti není) a její tvary jsou modernější a prostě takové svěžejší. Ale je fakt, že mi bude jedno, které z těchto dvou aut budu mít doma, hlavně, když bude mít pod kapotou drtivý osmiválec, který verze S nabízí. Ale o tom až za chvíli.

Zdroj: Bart Běhal
Citlivě umístěné obrazovky

Obdivuji Audi, že se mu povedlo do svých vozů nasekat obrazovky, ale člověk si uvnitř nepřipadá jako v obchodu s televizemi. Pomáhá tomu dobře zvládnutá ergonomie, celou palubní desku totiž uzavírá rovná linka odvětrávání a díky tomu je vše inteligentně uspořádáno.

Skrze horní obrazovku se ovládá infotainment, a spodní se zase stará o sedadla a teplotu uvnitř vozu. Dotykovky pracují s haptickou odezvou, tedy rozhraním, které v Ingolstadtu nazývají MMI touch. Proč ne, nemám s tím problém. Důležitější bylo to, že spolupráce byla snadná, zaučení rychlé a nic mě nenutilo sledovat dění na obrazovkách déle než by bylo bezpečné.

Pokud bych se měl do něčeho v této oblasti trefit, půjde o lesklé povrchy. Vypadají hezky, do interiéru se hodí, ale rychle se zapráší a zanesou otisky. Ale jaká je vlastně jiná elegantní cesta? Naopak se mi líbily dekorace z karbonu Vector za 21 239 Kč, které vypadaly honosně a elegantně.

Přemýšlím, jestli není zbytečné prát sem všeljaké doplňky, které SQ7 má. Testovaná verze byla skutečně nabitá, už v základu je vynikající, v tomto případě se zkrátka připravte na to nejlepší možné. Prostorově má auto všeho na rozdávání, kolena, loket, hlava... a přitom si řidič ani spolujezdec uvnitř nepřipadají neosobně, což považuji za důležité. Příplatková sportovní sedadla S se perfektně postarají i o mohutnější jedince.

Stejné to je na zadních sedadlech, která se pyšnila třímístným provedením. Velikost vozu je využita na maximum. Osmisetlitrový zavazadlový prostor je vybaven kolejnicovým systémem s fixační sadou a za příplatek také tažným zařízením. Ani SQ7 prostě nemusí sloužit jen ve městě.

Zdroj: Bart Běhal
Stovka za čtyři vteřiny

Vidlicový osmiválec se dvěma turby, výkon 373 kW a 507 koní, točivý moment 770 Nm, zrychlení na stovku za 4,1 vteřiny a maximální rychlost omezená na 250 km/h. K tomu přidejme stálý pohon všech kol a osmistupňovou převodovku Tiptronic. To je jen pár zajímavostí ohledně exkluzivního pohonu, jehož schopnosti jsou mnohdy dechberoucí a nezřídka se při jejich vyhledávání osazenstvu dynamicky rozbuší srdce.

Já jsem měl to štěstí, že když se mi SQ7 dostala do rukou, byly ideální podmínky a možnosti na trochu delší trip. A to logicky na západ, kde se legálně tahle bestie dá využít víc než na českých dálnicích a byla by obrovská škoda to neudělat.

Další testy SUVAlfa Romeo Stelvio Competizione není dokonalá, ale má sportovní srdíčko na správném místě

Tohle SUV na silnici jen tak nepotkáte. A je to škoda, i když k dokonalosti má daleko.
Omlazený Volkswagen Touareg je králem wolfsburské džungle. Šestiválec si udržel své přednosti

Touareg prošel drobnými optickými změnami. To klíčové včetně naftového motoru zůstalo nedotčené.

Ale nešlo jen o bezhlavé řádění ve stylu „pedal to the metal", cestu jsem si rozdělil na ostřejší a klidnější. Do Německa jsem jel s těžší nohou, tlačil motor víc do otáček a v tu chvíli nikdo v okolí nebyl soupeřem, protože když Audi poručíte a hrábnete hlouběji do pětisetkoňového stáda, do auta se snadno zamilujete.

Není nutné ani jezdit v režimu Sport, i režim Comfort nabízí dost síly, reakce na sešlápnutí plynu je velmi rychlá, takřka bez prodlevy a vůz zároveň neubírá cestujícím na komfortu. Zrychluje jako kdyby ani nevážil 2400 kilogramů. O aerodynamickém odporu tohoto rodinného SUV ani není třeba se zmiňovat. A když už jsme u něj, rušit posádku začne až okolo 200 km/h. I v tuto chvíli se v SQ7 cítíte bezpečně.

Během jízdy člověka, co si užívá osmiválec pod kapotou, ale nemusí se zároveň konstantně blížit dvoustovce, si auto řekne o zhruba 14 litrů na 100 kilometrů. A byl jsem hodně zvědavý na cestu zpátky, kterou jsem se rozhodl pojmout stylem ekologického řidiče a jel jsem skutečně extrémně slušně. Mimo jiné také proto, že benzín mi rychle docházel a už jsem nechtěl tankovat.

Zdroj: Bart Běhal

Cílem bylo přesvědčit se o tom, že auto se dokáže chovat také slušně a nemusí majiteli znásilňovat peněženku a nutit ho trávit přílišné množství času u stojanu. Takže rychlost mezi 130-150 km/h a důraz na rozumnou spotřebu, ale zároveň jsem se nechtěl u řízení nudit. A potěšilo mě, jak snadné to na rozdíl od města, kde je jízda za 18 litrů celkem běžná, vlastně je. Výsledkem bylo 11,5 litru, což jsem po mnoha strávených kilometrech považoval takřka za okouzlující. Pětaosmdesátilitrová nádrž se také hodí.

Valí se něco velkého

Velikost vozu pohlcuje rychlost a ze světa kolem dělá rozmazané šmouhy. Ale trochu jinak, než jsme zvyklí ze sporťáků. SQ7 nenabídne takový kopanec do zad při sešlápnutí pedálu až na podlahu, přitom podle ukazatele rychlosti se bleskově pohybujeme v trojciferném čísle. Příjemná informace pro někoho, kdo nepotřebuje k silnému autu tradiční hrubou sílu a preferuje více pohodlí.

Zvuk osmiválce občas připomínal tradiční, hutně znějící americké trucky, které varují okolí, že se na ně valí něco velkého. Audi je nádherně hlučné, ale zároveň výtečně odhlučněné. Na silnici má navíc velký respekt, ostatní řidiči vás na křižovatkách pouští, ti před vámi se zase rychle uhýbají.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 23

Na město, plné front a semaforů, to prostě není, tam se dají i v současné - motorově omezené - době, sehnat přívětivější osmiválce. V každé koloně můžete na ukazateli spotřeby sledovat, jak se co pár vteřin o desetiny zvedá. Pět minut v koloně může klidně znamenat plus dva litry benzínu. Tohle zkrátka není prostředí pro SQ7, mít ho jen na cesty do kanceláře a hlučení v tunelech metropolí je zbytečné. Na druhou stranu pokud ho takto budete využívat, musím pochválit jeho obratnost, ta je na tak velký vůz příkladná. Ale třeba ve starších parkovacích domech se budete klepat, abyste si nezbrousili ráfek...

Rozměry vozu to do světa netroubí, ale je to fakt. SQ7 je sporťák a ačkoliv černá příplatková barva Mythos (31 404 Kč) tolik dynamikou nepulzuje, obří dvaadvacetipalcová pětiramenná lítá kola z kolekce Audi Sport (připravte si 73 552 Kč) už to dávají najevo. A to nejen navenek, ale také jízdně. S horší kvalitou vozovky si umí ve spolupráci s perfektně fungujícím adaptivním pneumatickým podvozkem poradit, ale jakmile se setkáte s retardérem, ucítíte, co máte obuto.

Zdroj: Bart Běhal

V zatáčkách bylo řízení čitelné a hladké a auto se chovalo přesně tak, jak jsem si přál. Pomáhalo přerozdělování točivého momentu a inteligentní pohon všech kol.

A co cenovka? Poslední dobou to na trhu vypadá chvílemi tak, že i za obyčejné vozy je třeba vytáhnout tučné částky. Často až zbytečně tučné, neodpovídající tomu, kolik investujeme. U SQ7 mi to tak nepřišlo. V základu stojí 2,256 milionu korun (testovaná verze přišla na 3,459 milionu korun) a za tyto peníze dostanete jedno z největších aut na trhu, v perfektní výbavě a s motorem, jehož velikost by z kdejakého klimatického aktivisty udělala kardiaka.

A z milovníka motorů šťastného člověka.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.01 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email