Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 25 listopadu 2024
Celkem je zde 272 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Fadder
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 838
Online návštěvníků
Návštěvníků: 268
Uživatelů: 4
Celkem: 272

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72146 | Témat: 8169

23.01 2024 9:00


U hybridního Renaultu Espace vás potěší spotřeba a prostornost. Práce motorů vás nechá lehce na pochybách
Nový Espace je tuze dobré auto. Velmi dobře se řídí a překvapí svou přesností. Jen ona full hybridní jednotka bude chtít ještě trochu ladění.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Renault Espace Velký test auto hybrid klimatizace nový osvětlení převodovky Renault řízení spotřeba vyhřívání sedaček
Datum zveřejnění: Tue, 23 Jan 2024 06:09:41 +0000

Nedávno jsem jednoho z kolegů slyšela říkat, že ho postupná transformace Renaultu přiměla, jakýmsi lehce nenápadným způsobem, absolutně změnit pohled na tuto značku v pozitivním smyslu. A já si troufám říct, že se k jeho názoru přikláním. Renault začal dělat hezká auta, která dávají smysl a ke všemu dokáže i přetvářet své původní modely do moderních linií a smysluplných vizuálů. A model Espace je jedním z nich.

Jasně, řeknete si, že zmiňovaný model „ztratil" šmrnc ve chvíli, kdy se dobrovolně vzdal segmentu MPV a vrhl se střemhlav do segmentu SUV, kde je například škodovácký Kodiaq. Ale ve finále, proč ne. Stejně jako byste mohli mít pochybnosti o jeho vizuálu, který je vlastně 1:1 k modelu Austral, akorát je prodloužený, ale to není předmětem dnešního testu. Dnes jsme tady od toho, abych vám řekla, jak se mi Espace líbí, protože se jedná o automobil, který má smysl a jehož funkčnost je nepopiratelná.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Dali mu nový smysl

Vizuální proměna modelu je asi celkem jasná. Nese se v duchu tzv. Renaulution (vážně je to reálné slovo). Díky platformě CMF-CD, kterou sdílí s Australem, je tenhle SUV o 32 mm nižší a o 215 kg lehčí než jeho předchůdce. Více než polovina udávaného snížení hmotnosti je i přes zachovanou prostornost dosažena menšími rozměry, zbytek je především zásluhou plně hybridního pohonu. Celkově to znamená, že se s ním jednodušeji manipuluje, což mohu potvrdit - řízení a váha jsou tak lehké, že se vám z něj nebude chtít vystoupit. Zároveň francouzi vylepšili aerodynamiku díky novému tvaru zrcátek, poslali do sklonu i střechu a dali do zadního nárazníku průduchy. Všechny tyto atributy, ač vám, jako normálním uživatelům, nebudou k ničemu, vylepšují celkové vlastnosti auta. Líbí se mi nově tvarovaná maska, stejně jako přední i zadní světlomety, které sahají až doprostřed k nápisu Espace. Prostě to auto dostalo do vínku fakt milý vzhled - nenápadně nápadný, řekla bych.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 50
Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová
Posuvná druhá lavice

O co tady ale jde, je prostornost. Tohle auto je jeho synonymem. Máte 5 nebo 7 členů rodiny, není problém. Vejdete se i s kuframa, a nikoho nic při sezení bolet nebude. Proč? No protože, můžete šoupat s zadní lavicií až o 22 cm! Tím pádem vám vznikne prostor pro nohy až 321 mm, pokud vám tam sedí čahoun. Naopak, pokud potřebujete mít víc místa v kufru, posunete sedačky dopředu a v kufru vám vznikne 777 litrů prostoru. Jinak u 7místné verze se sedačky sklápí   do podlahy, čímž vám vznikne naprosto rovný prostor.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Já jsem si na zadních sedadlech připadala jak křeček v nějakém obřím zábavním parku, jak jsem malá, tak jsem měla prostor všude - před nohama, nad hlavou, vedle těla. A to je, si myslím hlavní benefit tohoto auta. V tandemu pro prostor cestujících pak nechybí ani odkládací prostory - uprostřed je hlavně oceníte na středové konzoli, kde nemáte žádné ovládací prvky a jsou tu tedy 2 odkládací schránky. Do dveří pak pohodlně strčíte i větší petku s vodou.

Interiéru vládne čistota

Uvnitř pak snad neexistuje nic, co by mě nebavilo. Dva na sebe navazující displeje, hlavní před řidičem posazený horizontálně, a na to uprostřed dotykový, usazený vertikálně. Oba mají grafické zpracování a překvapila mě i jejich rychlost odezvy, která se velmi zlepšila. Nechybí ani head-up displej, který sice funguje dobře, ale pro mě by zde být nemusel.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Ovládání klimatizace zůstává na fyzických spínačích, které dáváte dolů nebo nahoru v případě změny teploty nebo regulace foukání větráků. Dotykově ale ovládáte například zapnutí vyhřívání sedaček nebo volantu. Obojí je příjemné, nikterak mi nevadilo a vlastně mě to i svým způsobem těšilo. Co prošlo velkou modernizací je 360stupňová kamera, která opravdu pěkně vykresluje hlavně v módu panoramatickém.

Čas na to si zvykat na nové věci

Pokud nejste zarytý Renaultista, tak si budete ale muset zvyknout na dvě věci. A to páčku pod volantem, která nahrazuje volič automatické převodovky uprostřed tunelu a pod ní na páčku ovládání audia. Tyhle dvě věci jsou sice super, když si na ně zvyknete, ale věřte mi, že nějakou dobu budete mít pořád tendenci rukou zašátrat vpravo od vás a radio tady budete chtít přepínat někde pod středovým displejem.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Jinak volant jako takový hezky padne do ruky, je tedy docela velký, ale zase přeposilovaný, takže otáčet s ním budete jedna báseň. Tlačítka na něm sice nejsou fyzicky úplně dokonale ohraničena, ale přeci jen nějaké přechody tu najdete, a jejich mačkání je tak pohodlné.  U prostřední části volantu je k nalezení tlačítko s názvem „multi-sense", díky kterému můžete měnit jízdní režimy, které se nabízí 4 - Eco, Sport, Comfort a Perso.  Každý má své individuální nastavení posilovače řízení, odezvy spalováku  anebo podvozku. Pro fajnšmekry nechybí set-up ambientního osvětlení a displeje na přístrojové desce.

Svět jménem „CLIO"Renault Clio s hybridním pohonem ukazuje, že v jednoduchosti je síla

Otestovali jsme modernizovaný Renault Clio s full-hybridním pohonem a vrcholnou, sportovně laděnou výbavou esprit Alpine
Nejlepší malé auto současnosti? Nebojíme se tvrdit, že je jím Renault Clio

První delší svezení s kompaktním francouzským hatchbackem 5. generace ukázalo, že nové Clio chceme do garáže. Ale jenom s benzinovým motorem. Jak jinak.

Naše testovaná verze byla ve verzi esprit Alpine, takže měla sportovnější nádech v podobě loga Alpine na opěrkách hlavy, nechyběl Alcantara na palubní desce s modrým prošívání a Alcantara na sedadlech.

K dispozici pouze jako full hybrid

Chtěli byste si vybrat z nabídky motorizací? Tady vás možná Espace zklame, protože přijíždí pouze jako full hybrid. Na druhou stranu, zase nebudete mít dlouhá rozhodování. Auto disponuje plně hybridním benzinovým motorem E-Tech full hybrid o výkonu 200 koní - ten se skládá z přeplňovaného benzinového motoru o objemu 1,2 litru s výkonem 130 koní a elektromotorů. První elektromotor je poháněn lithium-iontovou baterií a druhý vysokonapěťovým startér-generátorem, který slouží pro start a řazení rychlostí. To vše v kombinaci s automatickou multimódovou převodovkou, která kombinuje dva převodové stupně u elektromotoru a čtyři u spalovacího motoru... a přesně tady v tom momentu nastává lehčí kámen úraze. Stejně jako při prvotním setkáním s tímto modelem, i zde docházelo k jakémusi „nadechnutí" při prudkém sešlápnutí plynového pedálu - auto mělo tendenci se nejdříve nadechnout - tedy vyhodnotit, co má dělat - a pak teprve vystřelilo. Ze začátku mě to vždycky překvapilo, když jsem po autě chtěla víc akčnosti, jako by se zastavilo.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Nespěchejte na něj

Základem je tedy spíš plynulejší jízdy bez strmějšího a divočejšího chování. A to platí i pro systém 4Control, který vám dá pocit stoprocentní ovladatelnosti - ostatně víceprvková zadní natáčení náprava - k tomu není co dodat.

Upřímně? Nejlépe se novému Espace daří, když na něj nespěcháte. Není to vůz určený k vylomeninám, ale na přepravu rodiny. V zatáčkách postrádá absenci náklonu, a to i napříč tomu, pokud vezete velký náklad. Dynamika je slušná, až na zmiňovaný nádech. Skvělá je přesnost řízení a jeho lehkost, která při jízdě na okresce povoluje i svižnější jízdu. Bravurně je tu zpracované odhlučnění interiéru, kdy se opravdu slyšíte i při šeptání. Nádrž na 55 litrů a spotřeba kolem 6 litrů slibuje zastavení po nějakých cca 850 kilometrech - to je skoro nekonečno.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

A cenovka? Začíná na 999 000 Kč, takže jde zákazníkovi velmi naproti. Jasně, s příplatky se dostanete mnohem výš, ale záleží na tom, jak náročný jste zákazník. Troufám si tvrdit, že Espace splňuje nároky rodinného auta, i když přestoupilo v rámci segmentů. Uchovává si pořád svůj specifický jazyk a vyrostl s dobou. Jen by to chtělo ještě trošku vyladit tu práci motorů, pak to bude dokonalý vůz...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.01 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email