Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 1094 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1092
Uživatelů: 2
Celkem: 1094

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72247 | Témat: 8169

16.01 2024 9:00


Sněžná liška Audi A6 Allroad 50 TDi quattro má podvozek, který připraví o práci i vodováhu
Rodinný kombík do každého počasí stárne pomalu a s grácií, šestiválec pod kapotou úřaduje za každé situace. Však ho zkuste někde nachytat!

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Audi a6 allroad Velký test Audi Audi A6 auta auto motory podvozek
Datum zveřejnění: Tue, 16 Jan 2024 06:31:47 +0000

Každý z nás na střední škole takového spolužáka měl. Byl to lídr. Skvěle vypadal, měl dobré známky, učitelé si ho chválili, kluci chtěli být jako on. Uměl to s děvčaty, chlapcům zase neváhal podat pomocnou ruku. Premiant. Zhruba takovou pozici může zastávat na automobilovém trhu Audi A6 Allroad.

Jde vlastně o předchůdce všech vozů kategorie SUV, ale - jejich majitelé prominou - za mě je výrazně smysluplnější. Ačkoliv rozměrově si se svými 4,9 metry délky a 1,9 metry šířky s žádným z modelů Q, X či G z řad německých výrobců jen tak nezadá. Ale nepůsobí dojmem takového mastodonta, je spíš oblíbencem otce od rodiny, který ho chce přes týden používat jako dělníka na cestování z bodu A do bodu B a o víkendu ho zapřáhne jako všestranného mezka při jízdě do bodu C.

Zdroj: Bart Běhal

I když to nebyl případ vyloženě testovaného vozu. Ne proto, že by to nezvládl, to vůbec ne. Ale jen se na něj podívejte? Přiznám se, že když jsme se poprvé setkali, nebyl jsem si jistý, že se vůbec jedná o Allroad.

Drsňák i slečinka

Mám pocit, že Allroad je mnohdy svými majiteli využíván mimo asfaltové cesty více než právě auta kategorie SUV, právě proto je většinou k vidění v tmavých barvách jako je hnědá či černá. K tomu sem tam nějaký šedivý plast a hliníkové doplňky. Drsňák, žádná slečinka.

Právě testovaný vůz byl výjimkou, protože dorazil v příplatkové bílé barvě s názvem Gletscher za 33 tisíc Kč. Přiznávám se, že po této konfiguraci bych nesáhl, protože už když jsem s A6 poprvé vyjel z garáže ven, bylo mi tuhle krasavici až líto poslat do první louže a dokud jsem to neudělal, auto mi svou elegancí připomínalo polární lišku. Jen takovou robustnější.

Přesně tak působí i uvnitř, prostor je využitý k pohodlnému usazení i solidnímu přehledu. Ať už na silnici či v kabině. Správnou pozici si tu najde klidně i každodenní konzument fastfoodů a slazených nápojů a o svůj prostor se nemusí v tu chvílí obávat ani sedící za ním.

Žádná přehnaná moderna

U vozů Audi mě v posledních letech těšilo, že nepodléhají tlaku moderny a nutně všude necpou na sílu dotykové obrazovky. Tady už to je trochu jiné, ale dál velmi vkusné a uživatelsky použitelné. Pomáhá rozumné ergonomické zpracování. Ačkoliv vše podstatné se ovládá na dvou dotykovkách, velikostně neruší, což podporuje dlouhá a rovná linka odvětrávání, která celou palubní desku udržuje v rovině.

Zdroj: Bart Běhal

Navíc ovládání obou je velmi jednoduché, uživatelsky se v nich zorientuje každý jedinec velmi snadno, což pobyt uvnitř zpříjemňuje. Obrazovky fungují na bázi rozhraní MMI touch, tedy dotyků s haptickou odezvou, ale na rozdíl třeba od VW zůstávají klasická tlačítka dál aspoň na volantu.

Na spodní dotykové obrazovce, která se vyjma start-stop systému starala výhradně o vytápění, mi chybělo tlačítko na vyhřívání volantu, které se skrývá schované kdesi v menu. Naštěstí se vše dá šikovně a rychle zachránit, po zmáčknutí tlačítka s logem hvězdičky, které je právě na volantu. Na obrazovce infotainmentu se rázem objeví sada možností, kterou můžete právě toto tlačítko obsadit a jednou z nich je vyhřívání volantu. Takže vyřešeno.

Další testy AudiAudi A1 Sportback 30 TFSI: Když nechcete retro

Mrňavé Audi A1 se svým moderním designem distancuje od tolik módního retro stylu. Čím tedy vůbec zaujme při své velmi ambiciózní cenovce?
Audi A5 Cabrio má pod kapotou pouze čtyřválec. Přesto jezdí skvěle a s vynikající spotřebou

Otestovali jsme modernizovaný kabriolet Audi A5 s druhou nejvýkonnější motorizací 45 TFSI.

A protože jsem hračička, musím říct, že se mi moc líbí drobné podsvícení lišty s nápisem „Quattro" přímo před spolujezdcem. Decentní, ale dostatečně okaté na to, aby řidiči připomněl, kolik za vůz utratil.

Rodinné kombi by samozřejmě mělo mít také zavazadlové parametry, a to A6 Allroad zvládá s přehledem. Základem je 568 litrů a celkem 1130 to je po sklopení zadních sedadel, která jsou dělená v poměru 40:20:40.

Zdroj: Bart Běhal
Dvě tuny? Ano, ale na stovce je pod šest vteřin

K dispozici jsme měli třetí nejvýkonnější jednotku, která se do A6 Allroad dává, tedy verzi 50 TDI. Pod touto zkratkou se skrývá naftový šestiválec s výkonem 210 kW, kterému pomáhá 48V mild-hybridní technologie. Pokud chcete z výkonného motoru vymačkat všech 286 koní, je třeba dostat se aspoň na 3500 otáček, ale 620 Nm je k dispozici už v polovině této cifry, i díky tomu Audi s pohotovostní hmotností 2020 kilogramů zrychlí na stovku než napočítáte do šesti.

Přenos výkonu zajišťuje osmistupňová převodovka, že jde o čtyřkolku je asi každému jasné díky termínu „Quattro", že? Auto jsem dostal do ruky víceméně na zajetí. A to opravdu doslova, po převzetí mělo na tachometru pouhých 51 kilometrů, šlo tedy o naprosté novorozeně. Uprostřed chladného listopadu mě po nastartování uvítalo bytelným dieslovým projevem, který se po několika krátkých minutách vytratil. Motor o sobě následně dával vědět jen při silnějším sešlápnutím pedálu, ticho na palubě bylo ukázkové.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 18

Allroad tím splnil poslání vozu na každý den, byl užitečný i zábavný. Šestiválcové naftové motory už se tak často nedostávají do rukou ani nám novinářům, takže v momentě, kdy k tomu dojde, je radost užívat si jejich takřka nevyčerpatelnou energii, nízkou spotřebu a kultivované chování od nízkých otáček.

Ve městě sílu a schopnosti motor prezentoval decentně, s otáčkami okolo dvou tisíc strčil do kapsy kdejaký zbrkle spěchající taxík a ani se přitom netvářil upoceně. Pedál ani nebylo nutno výrazněji sešlapávat, Audi samo ví, jakým výkonem disponuje, a ten si v pohodě dávkuje. Na dálnici se zase chová otrkaně a v režimu Sport se adaptivní pneumatický podvozek sníží až na 12,4 centimetru.

Zdroj: Bart Běhal

O celých šest se dokáže zdvihnout když z něj potřebujete udělat nejenom městského floutka, ale zase u toho používejte mozek. Pořád řídíte Allroad, ne Toyotu Hilux. Podvozek zajišťuje pohodlí a z nevyzpytatelných českých silnic dělá povrch, na kterém by i vodováha byla bez práce.

Dostane se do hlavy

Asi nejvíce jsem si užíval jistotu, s jakou jsem do Audi nasedal. Vědom si jeho schopností, nerozhodily mě ani změny povětrnostních podmínek a i když jsem si na sněhu nebyl nejprve jistý, quattro skvěle sloužilo a už psychicky ze mě dělalo lepšího řidiče. Vadila mi vlastně občas jen ta velikost, A6 je vážně velké auto a sem tam mě donutilo si někam až začátečnicky na dvakrát najíždět.

Radost mi naopak dělala 73 litrová nádrž, která mě v kombinaci s nízkou spotřebou donutila hypnotizovat ukazatel paliva. Hodně dlouho trvalo, než jsem vůbec přišel o první čárku, čímž jsme se plynule dostali ke spotřebě. Na dlouhé cestě i s ostřejším používáním spotřebuje auto jen lehce nad 6 litrů, kombinované každodenní cestování pak znamená zhruba 7,5 litru na 100 kilometrů.

Zdroj: Bart Běhal

Co dodat? Jde zkrátka o auto, se kterým chcete jezdit. Těšíte se do něj každý den, protože ačkoliv je vlastně jen takovým lepším kombíkem, za každé situace se v jeho společnosti cítíte dobře a hladce uspokojí i choutky po rychlosti.

V základu ho Audi nabízí za 1 575 900 Kč, ale pokud si budete připlácet za tříramenný sportovní volant, akustické čelní sklo, devatenáctipalcová kola, tažné zařízení, parkovací kameru a další a další dostanete se klidně až na 2 360 900 Kč, jako tomu bylo u testované verze. To už je jen na vás.

Ale pokud se vám cena přece jen bude zdát příliš vysoká, pořád si můžete pořídit ještě A4 Allroad. Co si tak pamatuji z loňského testování podobné motorizace, to byla taky velká paráda...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





16.01 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email