Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 28 kvě 2024
Celkem je zde 570 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: fas
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 460
Online návštěvníků
Návštěvníků: 564
Uživatelů: 6
Celkem: 570

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71199 | Témat: 8169

15.01 2024 9:01


Audi představilo dakarský speciál na silnice. Stojí 3 miliony korun, pohání ho elektřina a půjde koupit v Česku
Automobilka ze Stuttgartu vytvořila limitovanou edici modelu Q8 e-tron, která je inspirována elektrickým dakarským speciálem RS Q e-tron. Audi nesoucí označení Dakar bude dostupná i v Česku. K dispozici bude s unikátním polepem, který vznikne pouze v sérii 99 kusů.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Audi motorsport rally Žhavé novinky o autech Audi Sport dakar Dakar Rally elektromobil pneumatiky značka
Datum zveřejnění: Mon, 15 Jan 2024 06:16:03 +0000

Zpátky ke kořenům

Mnoho lidí značku Audi vnímá pouze jako výrobce prémiových aut, která se proslavila díky svým luxusním a moderním modelům. Ovšem kdo aspoň trošku sleduje svět motorsportu, tak ví, že stuttgartská automobilka patří mezi nejúspěšnější tovární týmy světa. V 80. letech rallyový speciál Audi Sport Quattro ovládl legendární kategorii B. Mezi roky 2000 až 2014 Audi získalo 13 titulů ve vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans a také dominovalo v sériích DTM či Formule E.

V posledních letech se německá značka vrátila ke svým kořenům. Minulý rok debutovala na Rallye Dakar, do které nastoupila s čistě elektrickým závodním speciálem RS Q e-tron. A letos, podle jeho předlohy, postavila limitovanou edici modelu Q8 e-tron, která vyrazí dech nejednomu milovníkovi oddělení Audi Sport.

Recenze Audi Q8 e-tron

Tenhle e-tron na silnici nepřehlédnete

Speciální edice nese označení Dakar a vychází z elektrického SUV Q8 advanced 55 e-tron. Zatímco z venku má vůz řadu úprav, technika pod kapotou zůstala netknutá. Limitku tak pohání dva elektromotory s výkonem 300 kW a 664 Nm, které čerpají energii z obrovské 114 kWh baterie umístěné v podlaze. Díky tomu terénní elektromobil dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, atakuje maximální rychlost 200 km/h a na jedno nabití ujede až 487 kilometrů.

Oproti standardnímu modelu má dakarská verze terénní pneumatiky General Grabber AT3 a o 31 milimetrů vyšší světlou výšku. To přináší výrazně lepší dovednosti v terénu a především vyšší nájezdové úhly a posunutou brodivost na 30 centimetrů. Audi Q8 e-tron Dakar je unikátní také rozšířenými blatníky, střešním nosičem s nosností 40 kilogramů, interiérem s logy limitované edice, robustním obložením zavazadlového prostoru, exkluzivním krytem klíče nebo novou funkcí v multimediálním systému, která zobrazuje úhly náklonu vozidla při jízdě v terénu.

Elektromobil je pak ve standardu vybaven adaptivním vzduchovým podvozkem, Matrix LED světlomety, tónovanými zadními skly a kabinou ze sportovně střiženého modelu S-line. Ta zahrnuje sportovní sedadla, luxusnější materiály, červené prošívání nebo třeba head-up displej.

    - Zdroj: Tiskový servis Audi
    -
    -
    -
Celá galerie 13
Vzácný polep inspirovaný závodním speciálem

Dakarská edice bude k dispozici v pár barevných odstínech. Lidé si mohou vybrat z Siam Beige metallic, Mythos Black metallic nebo Magnetic Gray. Nicméně hrstce šťastlivců se možná podaří si Q8 e-tron Dakar objednat s ikonickým polepem, který na své karosérii vozí závodní speciál RS Q e-tron. Ten na upraveném elektromobilu vypadá opravdu úžasně a dodává mu naprosto jedinečný vzhled. Je v tom ale háček. Počet polepených modelů je omezen pouze na 99 kusů.

A teď ta dobrá zpráva. „Audi Q8 e-tron Dakar bude dostupná i v České republice, a to už v první polovině tohoto roku. České ceny zatím nejsou známé, je ale pravděpodobné, že budou kopírovat ty německé. To znamená, že limitovaná edice bude stát o zhruba 900 tisíc korun více než základní model, tedy okolo tří milionů korun", řekl Autowebu PR manažer českého zastoupení Audi Jiří Rozkošný.

Ze světa AudiAudi loví nadšence do okruhového ježdění. Dovolí jim vlastnoručně tunit modely RS 4 a RS 5

Nový paket Competition Plus umožní nastavení tlumičů pomocí speciálního nářadí. Zkoušeli jsme ho

Test Audi S8 4.0 TFSI quattro: Vpředu party, vzadu business

Audi S8 zdařile kombinuje řidičskou atraktivitu rychlého sedanu s nadpozemským komfortem luxusní limuzíny.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.01 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email