Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 22 listopadu 2024
Celkem je zde 217 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Uokydouky
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 826
Online návštěvníků
Návštěvníků: 216
Uživatelů: 1
Celkem: 217

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

05.01 2024 19:04


Dobrý den, ahoj,

může prosím někdo poradit. Mám nové auto, nové zimní pneu, po 14 dnech rozbité člení sklo (kamera, vyhřívané), výměna v autorizovaném servisu, geometrii nedělali.

Po vyzvednutí auto tahá doprava. Vráceno do servisu, provedena kontrola geometrie (údajně v pořádku), důvod tahání údajně podhuštěné pneu (auto mělo uložené tlaky pneu, tlaky jsem kontroloval jako první věc před předáním do servisu) nejspíše výmluva.

Auto stále tahá doprava, znovu objednáno do servisu, chtějí provést nějakou kontrolu pneu (nepamatuji si název, mělo by to ukázat možné skryté poškození nebo tak něco).

Existuje nějaký důvod proč by mělo nové auto tahat do strany, po výměně čelního skla, pokud nesahali na geometrii?

Děkuji
Martin
nahoru

sponzor





05.01 2024 19:04


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 3.2. 2021
Příspěvků: 287 | Témat: 33

05.01 2024 19:47


o jaké auto se jedná ? má vzduchový podvozek ?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11217 | Témat: 95

05.01 2024 20:42


Taha doprava kdyz ma zapnuty lane assist?
Nebo porad?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

05.01 2024 22:00


SQ8, ano, vzduchový podvozek
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

05.01 2024 22:01


tahá pořád doprava, když je zapnutý lane assist, tak jede mezi pruhy jako "had" vždy k pravé čáře, pak to srovná a znovu k pravé čáře... pořád dokola
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 3.2. 2021
Příspěvků: 287 | Témat: 33

06.01 2024 8:08


není nějaká strana auta výš než ostatní nebo naopak níže ?
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

06.01 2024 9:25


nezdá se, že by auto nebylo v rovině; auto má také ukazatel náklonu, takže když stojí na rovnině i ukazatel náklnu ukazuje 0°;
ale ještě zkusím vyzkoušet různé režimy podvozku, zda se bude chovat stjeně v nejnižší a nejvyšší poloze, třeba se bude chovat jinak, pak by to mohlo vést k něčemu s podvozkem
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11217 | Témat: 95

06.01 2024 9:30


Toto bych reklamoval, na dalku nic nevymyslime a je to jejich starost, kor pokud to pred vymenou nedelalo...
nahoru

sponzor





06.01 2024 9:30


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

06.01 2024 10:53


ano, souhlasím s tím to reklamovat, udělal jsem to písemně, s popisem situace a veškeré komunikace.
Můj problém je, že nevím co s tím autem ve skutečnosti dělají, mám pocit, že se toho snaží spíše zbavit než to nějak vyřešit.

Pročetl jsem fóra týkající se výměny čelního skla a geometrie, zda má někdo podobnou zkušenost, případně jaké jsou správné postupy.

U čelního skla se zmiňuje seřízení kamery LA + provedení geometrie (tam jde asi o to, zkontrolovat geometrii před kalibrací LA), nebo se geometrie musí udělat znovu?. Na jednom bylo zmíněno, že pokud se auto bez skla nastartuje nebo se s ním popojede musí se vždy udělat znovu celá geometrie a pak znovu kalibrace LA.

Nějak mě nenapadá, co by se s tím autem muselo v tom servisu stát, že začalo tahat do strany. Možné příčiny:
- špatná geometrie (někde na fóru jsem četl, že geometrii povolí, aby jim vyšel protokol a pak to dotáhnou... nevím, co přesně tím mysleli, ale pokud na to nesahali, tak by tam asi problém být neměl)
- problém s pneu (i když že by se projevil zrova po vyzvednutí...), ale to by měli otestovat pomocí přístroje Hunter
- pak možná brzdy (ale to by se zahřívaly, nebo by to bylo cítit, jako že by to zpomalovalo apod.)
- problém s podvozkem (ale náklon auta je v pořádku, to asi není pravděpodobné)
- auto ukazuje i natočení volantu, tam je v neutrální poloze pořád L2°, při této hodnotě to tahá doprava, když to natočím do 0°, tak to jede přímo doprava.... že by se nějak posunul úhel natočení volantu, nemyslím fyzicky, ale elektronika, že by viděla kola jako natočená?), ale to už je úplný extrém, to by nejspíše vycházelo z problému s geometrií nebo pneu

Byl jsem i v jiném servise, dívali se na vypís prací, říkali že vidí jen výměnu skla, nevidí žádnou geometrii. Říkali, že první co by udělali, tak geometri kompletně znovu + test pneumatik.

Takže asi mi nezbyde nic jiného než dál řešit a doufat, že to najdou :-/
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11217 | Témat: 95

06.01 2024 11:05


Kdyz sundavaji sklo, tak sundavaji i kameru.
Na starych autech (2004+) se delala geometrie jako podminka.
Dnes se dela kalibrace kamery.

Nespekuluj, mas nove auto, dej jim klicky, reklamuj, je to jejich problem.
Ale opravdu bych zacal geometrii + kalibrsce kamery, nicmene nevidim duvod proc bys to mel na novem aute resit ty.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

12.01 2024 15:09


MartinD. (05.01 2024 22:01) orig :
tahá pořád doprava, když je zapnutý lane assist, tak jede mezi pruhy jako "had" vždy k pravé čáře, pak to srovná a znovu k pravé čáře... pořád dokola


Že by adaptivní vedení v pruzích? Naučil jsi ho na pravou stranu a teď se s ním pereš.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11217 | Témat: 95

12.01 2024 19:29


Benny: to nevim, jeste jsem nevidel, ze by se adaptivni drzeni v pruzich ucilo na chovani ridice
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 1757 | Témat: 45

14.01 2024 12:31


tomko222: Když to má i Superb, divil bych se, kdyby to Audi neměla. Ono to "učení" je v podstatě jen aktuální poloha vozu mezi pruhy při aktivaci, resp. načtení čar kamerou.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11217 | Témat: 95

14.01 2024 18:11


Benny: no mam i Superb, ale o teto ficure nevim.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

01.10 2024 19:13


Dobrá den, ahoj věšem, neměl jsem čas napsat, jak to dopadlo. Nakonec se ukázalo, že byl problém v geometrii, po sřízení geomterie tahání do strany zmizelo, auto se opět chová naprosto v pořádku. Výstupní protokol geometrie uakzuje odhcylu v hodnotě "Sbíhavost" a v hodnotě "Přímá poloha řízení".

Servis jsem požádal o náhradu nákladů za nové pneumatiky, které dříve identifikovali jako problém způsobující tahání vozu do strany (po výměnně pneu vůz stále vykazovat stejné chování - tahal do strany). V servisu tvrdí, že geometrie byla celou dobu v pořádku, že mají opakovaně protokoly z měření, které ukazují všechny hodnoty v toleranci. Tvrdí, že problém byl v pneumatikách, a že mi nakonec navíc provedli seřízení geometrie zdarma.

Dokážete někdo říct, jak je možné, že servis má protokoly z kontorly geometrie, které neukazují odchylku, ale při seřízení geometrie je odchylka identifikována a opravena? Mám pouze výstupní protokol, který jasně ukazuje odchylku.

Děkuji
Martin
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 9.8. 2011
Příspěvků: 681 | Témat: 21

02.10 2024 9:21


MartinD. (01.10 2024 19:13) orig :
Dobrá den, ahoj věšem, neměl jsem čas napsat, jak to dopadlo. Nakonec se ukázalo, že byl problém v geometrii, po sřízení geomterie tahání do strany zmizelo, auto se opět chová naprosto v pořádku. Výstupní protokol geometrie uakzuje odhcylu v hodnotě "Sbíhavost" a v hodnotě "Přímá poloha řízení".

Servis jsem požádal o náhradu nákladů za nové pneumatiky, které dříve identifikovali jako problém způsobující tahání vozu do strany (po výměnně pneu vůz stále vykazovat stejné chování - tahal do strany). V servisu tvrdí, že geometrie byla celou dobu v pořádku, že mají opakovaně protokoly z měření, které ukazují všechny hodnoty v toleranci. Tvrdí, že problém byl v pneumatikách, a že mi nakonec navíc provedli seřízení geometrie zdarma.

Dokážete někdo říct, jak je možné, že servis má protokoly z kontorly geometrie, které neukazují odchylku, ale při seřízení geometrie je odchylka identifikována a opravena? Mám pouze výstupní protokol, který jasně ukazuje odchylku.

Děkuji
Martin


Tvůj problém mě mrzí, avšak je spojený s jednou podstatnou věcí a to, kde jsi vůz servisoval. On totiž není autorizák, jako autorizák. Stejně jako není geometrie, geometrie s kalibrací a kalibrace.

Pro neznalého je vlákno příspěvku "Po výměně čelního skla auta táhne doprava" spíše úsměvné, ne-li k smíchu. U SQ8 ve vyšší výbavě ve formě pokročilých jízdních asistentů to už legrace není. Pokud tady nic nezatajuješ a vše poctivě uvádíš jak se opravdu stalo a auto se před výměnou chovalo správně, tak není a nikdy nebyl problém v samotné geometrii podvozku, ale v geometrii + kalibraci senzoru. Popřípadě mohlo postačit jen re-kalibrovat, adaptabilní Tempomat* a kameru vedení v jízdních pruzích (lane assist), protože je to ve stejném balíčku. Proč kvůli tomu musí sahat do podvozku, který neprošel žádným servisním zásahem, je pro mě záhadou. Ale je možné, že u 2024 modelů udělali zase nějakou vymrdanou fíčuru "zvyšující kvalitu života servisáka".

Vůz je nový, v záruce, jezdíš do autorizáku = reklamuj až do bodu tvé maximální spokojenosti. Tím, že jsi přistoupil svévolně k zakoupení nových pneumatik sis lehce nasral do bot, protože nyní musíš celou záležitost dořešit tam, kam jsi vůz na servis dal a kde jsi byl mylně instruován, jak problém na tvém voze vyřešit a kde je toho problému příčina. Morálně jsi v právu, právně je to na hraně, ale asi vyhratelné. Otázkou je, jestli se Ti chce do zřejmě táhlé předžalobní a žalobní tahanice ....

Pro zajímavost, kde jsi auto kupoval a kde probíhal zmíněný servis?
nahoru

sponzor





02.10 2024 9:21


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 5.1. 2024
Příspěvků: 7 | Témat: 1

02.10 2024 18:07


Děkuji za reakci, nechal jsem si písemně potvrdit, že vada je v pneumatikách, nechal jsem je vyměnit ve stejném autorizovaném servisu. Mám natočeno chování vozu s původními pneumatikami, i s novými pneumatikami. Mám písemně vedenou komunikaci se servisem, která popisuje jednolivé kroky. Nákup pneumatik jsem provedel na základě odborného posouzení servisu, nemyslím, že bych si tím pro sebe nějak zkomplikoval situaci (kromě toho, že jsem to zaplatil samorřejmě )

Nicméně můj problém je, že servis tvrdí, že má protokoly z měření geometrie, které ukazují všechny hodnoty v toleranci. Před tím, než provedli gemetorii (po 4 měsících reklamací) jsem jim, řekl že vozidlo vrátím pro neopravitelnou vadu, to byl impulz k tomu, aby geometrii provedli, ze seřízení jsem požadoval protokol, který ukazuje zmíněnou odchylku, která přesně odpovídá chování vozu. Tvrdí, že problém v geometrii nebyl, což dokládají těmi předchozími protokoly s hodnotami v toleranci. Jak je možné, že mají protokoly z měření v toleranci, když protokol ze seřízení jasně ukazuje odchylky?

Prodejce i servis je Auto Jarov.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 9.8. 2011
Příspěvků: 681 | Témat: 21

02.10 2024 21:16


Tohle smrdělo spíš klokanem, ale lhal bych, kdybych řekl, že i Jarov neměl tu a tam nějaký ten fuck-up historicky ...

Otázkou je, jestli je ten protokol vůbec z tvého vozu, popřípadě jestli to není maskování pochybení mechanika nasimulovanou odchylkou, aby se Tě zbavili.

V podstatě máš teď 2 možnosti:
1) polknout hořkou piluli, přijmout finanční ztrátu a vysrat se na všechno s tím, že Ti doporučuji změnit servis do budoucna
2) vytasit právníka s předžalobní výzvou a všemi důkazy a doufat, že to bude stačit na to, aby Ti raději vykompenzovali dodatečný náklad, nebo se připravit na nechutné tahanice, arogantní alibismus a zcela jistě i nutnost znaleckého posudku, abys v případném soudním sporu uspěl

Pokud jsi důsledný, rázný a nekompromisní na začátku druhého bodu, většinou to stačí k tomu, aby Tě prostě odškodnili a neriskovali finanční i reputační újmu (zdůraznil bych při jednání snahu případ medializovat. Pokud projevíš nejistotu a slabost, zastrašit se nenechají.

Chápu, je to těžká volba, sám jsem si tím prošel pár let zpátky u zmíněného zkurveného klokana, ale volba je na Tobě. Přeji mnoho štěstí
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 8.6. 2014
Příspěvků: 960 | Témat: 25

02.10 2024 23:29


reveleR (02.10 2024 9:21) orig :
Proč kvůli tomu musí sahat do podvozku, který neprošel žádným servisním zásahem, je pro mě záhadou.


V Porsche Brno mi dělali s výměnou skla taky geo a ptal jsem se, proč to tak je. Nedělají plnohodnotnou geo, ale jenom hodí auto do stojanu ať mají hodnoty na kalibraci těch senzorů a asistentů. Bez toho nahození do stolice to prý nejde.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 9.8. 2011
Příspěvků: 681 | Témat: 21

03.10 2024 9:00


SwitchCZ (02.10 2024 23:29) orig :


V Porsche Brno mi dělali s výměnou skla taky geo a ptal jsem se, proč to tak je. Nedělají plnohodnotnou geo, ale jenom hodí auto do stojanu ať mají hodnoty na kalibraci těch senzorů a asistentů. Bez toho nahození do stolice to prý nejde.


Jasně, to dává smysl, ale to je právě ta geo+kalibrace o které jsem psal, do podvozku se nijak nezasahuje, pouze se v rámci tolerančních mezí fixuje nastavení podvozku vůči asistentům a kamerám. Což pořád není žádný důvod, proč by x geometrií mělo být čistých a pak jedna s odchylkou
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email