Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 6 června 2024
Celkem je zde 309 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: romanos1654
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 483
Online návštěvníků
Návštěvníků: 306
Uživatelů: 3
Celkem: 309

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71253 | Témat: 8169

13.12 2023 9:01


Znáte nejčastější zimní mýty českých řidičů? Je mezi nimi i nalití benzinu do naftového agregátu
Než vyjedete, musíte zahřát motor. Do ostřikovačů použijte po domácku vyrobenou směs nebo nalijte trošku benzínu do dieselového auta. Jedná se jen o hrstku rad českých řidičů, jak v zimě vylepšit péči o automobil. Jedná se o efektivní metody, nebo pouze o mýty?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: rady k údržbě auto automobily klimatizace kola pneumatiky pohon v zimě
Datum zveřejnění: Sun, 10 Dec 2023 06:39:43 +0000

Zahřívejte motor před jízdou! Nebo ne?

Mnoho řidičů si stále myslí, že v zimě by měli před jízdou motor správně zahřát. Tak nastartují auto a počkají až několik minut, než vyrazí na cestu. Během této doby čistí vozidlo nebo škrábou okna. Zahřívání motoru však nemá absolutně žádné technické opodstatnění. Navíc můžou řidiči dostat pokutu za porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu. Zahřívání motoru před jízdou je jedním z nejčastějších mýtů mezi řidiči. Není důvod to dělat, dokonce ani u starších aut. Někteří vysvětlují zahřívání potřebou získat optimální teplotu oleje, aby motor lépe pracoval. Správná teplota však bude dosažena rychleji během samotné jízdy při nízkých otáčkách, i když v mrazivé zimě se vyplatí počkat několik sekund, než se rozjedete, aby se olej dostal na všechna potřebná místa.

Klimatizace se opravdu nepouští jen v létě

Další mylná představa je opomíjení klimatizace v zimních měsících. Přitom pro správnou funkci celého systému musí být klimatizace spuštěna také v zimě, ideálně alespoň několikrát měsíčně, a to po dobu několika minut.  Její zapnutí dopomůže  k rychlejšímu odmlžení skel a v jejím systému též cirkuluje olej spolu s chladivem a má konzervační a těsnicí vlastnosti. Kdybyste ji v zimě nepoužívali nemusí na jaře dobře fungovat, a to z důvodu poškozeného kompresoru v důsledku nedostatečného mazání.

Na přední kola lepší pneumatiky?

Mnoho řidičů, kteří řídí automobily s pohonem předních kol, dává na přední kola pneumatiky v lepším stavu. Někteří odborníci z oblasti výroby pneumatik zase tvrdí, že bezpečnější volbou je dát lepší pár pneumatik na zadní kola. Podle nich je snazší zvládnout nedotáčivost, tj. ztrátu přilnavosti přední nápravy, než náhlou přetáčivost. Většina vozidel na našich silnicích má pohon na přední nápravu, která pracuje více než zadní, a proto řidiči předpokládají, že by proto měla mít také lepší pneumatiky. Toto řešení funguje pouze při brzdění a rozjezdu. Dobré zadní pneumatiky stabilizují jízdu v zatáčkách a snižují ztrátu kontroly nad zadní nápravou, nad kterou nemá řidič přímou kontrolu přes volant. Jedná se tak o bezpečnější řešení, protože se vyhýbáme přetáčivosti.

Nicméně z logiky věci vyplývá, že přední i zadní pneumatiky mají být ve stejném, vynikajícím stavu. Takže přezouvejte. Bez výjimky.

Další články o emisíchEuro 7 zdraží nová auta o 50 tisíc korun, spočítali výrobci. Lidé budou platit víc i za palivo

Katalyzátory nově upravených aut spotřebují víc paliva na zahřátí. Paradoxně zdraží i elektromobily

Tyhle auta dokážou jezdit pod 5 litrů benzinu na sto kilometrů. Všechna stojí méně než 400 tisíc korun.

Mezi nejhospodárnější automobily patří malé japonské hatchbacky. Mezi pětici nejlepších se vešla i Škodovka nebo Hyundai.

Trochu benzínu v naftové nádrži? Dnes už ne

Jedná se o další mýtus, který je spojován se staršími vozy. Bylo to řešení, které řidiči používali k zabránění zamrznutí motorové nafty. Mohlo to fungovat ve starých autech, jejichž systémy byly schopny vyrovnat se s filtrací podobného koktejlu. Dnes bychom to však rozhodně dělat neměli. Od listopadu se navíc na čerpacích stanicích objevuje „zimní nafta" a není tam tedy třeba přidávat žádnou jinou pohonnou hmotu. Řidiči by však měli tankovat do svých vozidel pohonné hmoty na osvědčených a důvěryhodných čerpacích stanicích.

Domácí směs do ostřikovačů si nedělejte

Toto je další příklad zlozvyků, kdy řidiči používali denaturovaný líh zředěný octem.  V praxi se to ale nedoporučuje. A už vůbec nepoužívejte rozpuštěné tablety do myčky ve vodě. Pokud chcete ušetřit pár korun, můžete si vždy vybrat levnější kapalinu do ostřikovačů,.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





13.12 2023 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email