Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 14 kvě 2024
Celkem je zde 572 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Zigmund
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 446
Online návštěvníků
Návštěvníků: 570
Uživatelů: 2
Celkem: 572

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71109 | Témat: 8169

16.11 2023 9:00


Kola jako zbraň. Rozměr 23 palců už pro Audi nemusí být vrcholem, i když ho nová Q8 nepřekonala
Jak se na takových obřích kolech jezdí? Překvapivě pohodlně a nepřekvapivě sebejistě.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Audi Q8 První jízda Zajímavosti o autech americká auta Audi auta Cadillac General Motors GMC jízdní vlastnosti kola pneumatiky tuning
Datum zveřejnění: Thu, 16 Nov 2023 06:05:00 +0000

Když v roce 2019 Audi představilo velké sportovně laděné SUV s označením RSQ8 a koly o velikosti až 23 palců, způsobilo to rozruch. Šlo totiž o jedny z největších kol u sériově vyráběného auta na světě. Šéfdesignér značky Marc Lichte se tehdy nechal slyšet, že: „Větší kola už fakt nedávají smysl."

Zdroj: Audi
Větší kola na větších autech

Od té doby se ale věci změnily. V USA koncern General Motors aktuálně prodává řadu svých SUV s koly o velikosti až 24 palců. Jde například o modely Chevy Tahoe, Chevy Suburban, GMC Yukon nebo Cadillac Escalade. Američané se navíc netají tím, že nevidí problém se zvětšením rozměrů kol až na 26 palců. Tak veliká kola se zatím prodávají pouze na dodatečném trhu, nikoli u sériových vozidel.

I proto jsme s napětím čekali, zda Audi neodpoví v Kapském městě při testovacích jízdách modernizovaného obřího kupé-SUV s označením Q8 a SQ8. Nestalo se. Jezdili jsme na autech s koly o velikosti 22 a 23 palců. Ty jsou k dispozici ve třech různých designech a příplatek za ně činí u běžné Q8, která sériově vyráží na devatenáctkách, 147 500 až 159 600 korun. Kola o velikosti 23 palců ale prodělala modernizaci, stejně jako celá Q8. Jsou nyní lehčí a sportovnější, lze je mít i v černém provedení.

    - Zdroj: Audi
    -
    -
    -
Celá galerie 9

Lidé od Audi už navíc tak kategoricky netvrdí, že jsou pro ně třiadvacetipalcová kola strop. „Už testuji čtyřiadvacítky a trend čím dál větších kol na čím dál větších autech bude přetrvávat i do budoucna," přiznal se Autowebu designér automobilky Andreas Valencia-Pollex, který si nechává říkat příznačnou přezdívkou Max. „Musíte si ale uvědomit, že větší auta a větší pneumatiky znamenají i větší síly přenášené na podvozek. Takže je potřeba spolupráce s inženýry a výrobci pneumatik. Současná americká auta jezdící na kolech o velikosti 26 palců, to je jen špatný tuning nerespektující celkové proporce auta," myslí si Max.

Právě pneumatiky jsou podle produktového manažera Audi Philppa Bornerta klíčovým faktorem ovlivňujícím jízdní vlastnosti vozu. „Ano, kola a pneumatiky si můžete na autě vyměnit klidně hned poté, co vyjedete s novým autem ze showroomu. Ale každý by si měl uvědomit, že optimálně auto funguje jen na takových kolech a pneumatikách, na kterých jsme ho vyvíjeli. Stačí ponechat rozměr pneumatiky a změnit jen značku, což je samozřejmě legální, a auto se bude chovat úplně odlišně," tvrdí Bornert. A přidává radu jak poznat, že auto obouvá pneumatiky určené pro prvovýrobu: „Na pneumatice najdete nápis AO neboli Audi Original." Dokonce i pneumatiky stejného rozměru, stejné značky a stejné výrobní řady, které označení AO nemají, mohou fungovat trochu odlišně než originální gumy, na kterých auto vyjíždí z výrobní linky.

Ze světa AudiAudi loví nadšence do okruhového ježdění. Dovolí jim vlastnoručně tunit modely RS 4 a RS 5

Nový paket Competition Plus umožní nastavení tlumičů pomocí speciálního nářadí. Zkoušeli jsme ho

Test Audi S8 4.0 TFSI quattro: Vpředu party, vzadu business

Audi S8 zdařile kombinuje řidičskou atraktivitu rychlého sedanu s nadpozemským komfortem luxusní limuzíny.

Nebýt šířky auta, připomíná hatchback

A jak se vůbec s obřími koly na novém Audi Q8 jezdí? Překvapivě velmi pohodlně! A to i přesto, že jsme 23palcová kola testovali v kombinaci se sportovní variantou SQ8. V kombinaci se standardním vzduchovým podvozkem nabídlo nové Audi SQ8 na 23palcových kolech velmi slušný komfort i na vysokých a ostrých betonových zpomalovacích prazích, které jsou v Jižní Africe všudypřítomné. Zvlášť v komfortním režimu auto připomínalo létající koberec i mimo asfalt.

Zdroj: Audi

Nepřekvapivě je jízda na tak obřích kolech a pneumatikách s širokým profilem velmi sebevědomá v zatáčkách. Kromě obrovské porce jistoty a stability nabízí nová SQ8 i díky standardnímu natáčení kol zadní nápravy spoustu zábavy. Mastodont s benzinovým osmiválcem pod kapotou, který řidiči poskytuje více než pět set koní, působil i v serpentinách hbitě a svižně. Nebýt obrovské šířky auta, která nebyla na úzkých silničkách vůbec příjemná, klidně bych napsal, že jízda s inovovaným Audi SQ8 připomínala svezení s hatchbackem.

Testování auta vybaveného koly o velikosti 23 palců tedy rozhodně nebylo žádným extrémním zážitkem, ale příjemným svezením. A vzhledem k tomu, že velká kola hrají v designu moderních aut čím dál větší roli, lze předpokládat, že se v nejbližších letech i v Evropě dočkáme ještě větších „macků". Třeba už v příštím roce při faceliftu Audi RSQ8 - tedy vrcholného sportovního provedení modelu Q8.

Zdroj: Audi

Modernizované Audi Q8 a SQ8 se už dá na českém trhu objednávat. První kusy by měly z bratislavského výrobního závodu dorazit do českých dealerství koncem listopadu. Cena začíná na 2 039 900 korunách za slabší naftové provedení 45 TDI quattro s třílitrovým šestiválcem pod kapotou, který poskytuje až 231 koní. Sportovní varianta SQ8 s motorem V8 TFSI (507 koní) a s lepší standardní výbavou stojí téměř o milion více. Kompletní ceník a technické údaje včetně možnosti porovnání s konkurenty naleznete pod článkem. Prodejci mají na skladech i cenově zvýhodněné kousky před faceliftem.

Kompletní ceník a technické údaje Audi Q8/SQ8


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





16.11 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email