Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 23 kvě 2024
Celkem je zde 427 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: jenda136
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 456
Online návštěvníků
Návštěvníků: 424
Uživatelů: 3
Celkem: 427

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71171 | Témat: 8169

13.11 2023 9:00


Jezdit v zatáčkách „přes rukáv"? To v dnešní době půjde už jen těžko. Klasickou ruční brzdu nabízí ani ne deset procent nových aut
Automobilky ve velkém přešly na elektronickou parkovací brzdu. Oproti roku 2019 je v dnešní nabídce o 61 % méně aut vybavených mechanickou ruční brzdou. Dá se očekávat, že do pár let tento prvek z aut zmizí úplně.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: Zajímavosti o autech automobily brzdy Peugeot
Datum zveřejnění: Mon, 13 Nov 2023 06:09:07 +0000

Každý, koho alespoň trochu baví řízení, si určitě někdy vyzkoušel někde na zasněženém parkovišti, jaké to je jezdit v zatáčce přes ruční brzdu. A každý takový člověk patrně ví, že je to zábava. Tedy pokud zrovna vaším autem nebylo něco jako Oltcit, který měl parkovací brzdu na přední nápravě. Jenže podobně jako s manuálními převodovkami platí i v případě klasické mechanické brzdy fakt, že v posledních letech tento prvek z aut ve velkém mizí. Automobilky totiž přecházejí na elektronické parkovací brzdy. Je to mimo jiné důsledek nástupu elektrifikace. O tom, jak velký je tento trend, svědčí studie britské společnosti CarGurus.

Tato společnost provedla poprvé průzkum trhu s novými automobily zaměřený na to, kolik aut má mechanickou parkovací brzdu, v roce 2018 a od té doby ho opakovala každým rokem. Z výsledků je vidět, že každým rokem množství aut vybavených mechanickou parkovací brzdou ubývá. Jestliže v roce 2018 měla klasický „rukáv" zhruba třetina aut nabízených na trhu, v roce 2021 už tento podíl klesl na pouhých 17 % a v letošním roce spadl na 9 %. Nebo se dá tento pokles vyjádřit ještě trochu jinak. Jak uvádí studie CarGurus, oproti roku 2019 mají dnes zákazníci hledající auto s mechanickou parkovací brzdou k dispozici o 61 % méně modelů.

Nejvíce modelů nabízí Suzuki

Mechanickou parkovací brzdu dnes už najdete především u automobilek produkujících levné vozy. Největší podíl podle studie CarGurus má Suzuki, kde je pět ze sedmi nabízených modelů pořád dostupný s tradiční parkovací brzdou. Relativně hodně modelů s tímto prvkem nabízí také třeba Dacia. Naopak už i mainstreamové značky, jako jsou například Peugeot nebo Nissan, auto s ruční brzdou neprodávají. U prémiových značek typu BMW, Audi nebo Mercedes-Benz je elektronická parkovací brzda minulostí už delší dobu.

Zajímavosti z Autoweb.czDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Jak být lepším řidičem: Ideální stopa a apex

Přestaňte chápat zatáčku jako překážku a nepříjemnost, začněte ji brát jako výzvu. Naučte se ji projíždět jako skutečný mistr volantu.

Elektronická parkovací brzda má řadu zajímavých výhod. Především přináší uživatelům více pohodlí, může fungovat automaticky a také v prostoru mezi předními sedadly zabírá výrazně méně místa. Navíc tlačítko parkovací brzdy může být v podstatě kdekoliv. Příliš se také neví o tak trochu utajené funkci elektronické parkovací brzdy. Ta totiž může fungovat jako tlačítko pro nouzové zastavení auta, třeba když řidič z nějakého důvodu nebude schopen dále řídit. Funguje to tak, že někdo z posádky tlačítko parkovací brzdy stiskne a bude ho držet. U některých aut pak je nutné preventivně vyměnit mechanismus parkovací brzdy, pro jiné modely je to ale pouze signál o nutnosti nouzového zastavení a systém pak použije klasické brzdy na obou nápravách.

Z principu fungování elektronické parkovací brzdy ale logicky vyplývá, že elektronická brzda bude při případných opravách dražší. CarGurus uvádí, že cena za opravu může být klidně trojnásobná oproti opravě mechanické ruční brzdy. Zatáčku smykem s elektronickou parkovací brzdou také neprojedete, takže nadšenci přijdou o část zábavy z řízení. Trend je ale jasně daný, do pár let se z mechanické parkovací brzdy stane u nových automobilů naprostá rarita.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





13.11 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email