Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 9 kvě 2024
Celkem je zde 285 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Mates0000
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 436
Online návštěvníků
Návštěvníků: 280
Uživatelů: 5
Celkem: 285

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71087 | Témat: 8169

10.11 2023 9:01


Mini Cabrio umí i v základu potěšit, s pár příplatky si ale musíte připravit milion
Pro milovníky slunce a teplého počasí byl rok 2023 minimálně ve střední Evropě požehnáním. Jen v České republice ještě v průběhu podzimu padal jeden teplotní rekord za druhým, a to je dobrá zpráva pro výrobce kabrioletů.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Mini cabrio Velký test auta auto BMW BMW Z4 Mini střechy žádost
Datum zveřejnění: Fri, 10 Nov 2023 06:06:11 +0000

Z vozů se stahovací střechou se totiž rázem nestává hračka jen na dva měsíce v roce, obstojně se s ní dá jezdit klidně i v říjnu. Ideální chvíle pro třicetiletou edici Mini Cabrio, stylového britského drobečka s německou technologií.

Ještě, než verzi nazvanou Seaside omrkneme pořádně, musím říct, že mě docela těší, že jsem dostal do ruky prakticky základní variantu Mini. Něco málo už jsem dříve najezdil se silnými verzemi S a JCW, což jsou parádní turbomyši. Zkusit si základ je zajímavá změna.

Bílá barva a tříválec

A když říkám základ, tak myslím opravdu základ. Pod kapotou je jen jednapětka s výkonem 100 kW a jindy divoce zbarvený vůz je vybaven nepříplatkovou bílou barvou s mile infantilním názvem Nanuq white.

Teď si tedy posviťme na nejdražší prvek příplatkové výbavy, Seaside Edition v ceně 125 840 Kč. Tahle sada připomíná třicetileté výročí Mini Cabrio mnoha nenápadnými prvky. Především nápisy ve tvaru číslovky 30 například na boku vedle blinkrů, uvnitř na koberečku, uprostřed elektronů a kdo by to všechno přesto nepochopil, spolujezdec má před sebou nápis „30 years of convertible."

Zdroj: Martin Tomaides

Seaside je také napsáno na volantu, na prazích dveří a na zádi vozu, uvnitř se zase auto honosí rámečky výplní dveří, které jsou inspirované pobřežím a za tmy decentně podsvícené. Jinak byl tenhle miník vážně obyčejnější, žádné kožené hrátky se sedačkami, žádné barevné variace a k tomu nějaký ten plast. Jenže díky kvalitnímu zpracování a efektivním vychytávkám auto ani trochu nepůsobí jako šunt.

Další malá autaNejlepší malé auto současnosti? Nebojíme se tvrdit, že je jím Renault Clio

První delší svezení s kompaktním francouzským hatchbackem 5. generace ukázalo, že nové Clio chceme do garáže. Ale jenom s benzinovým motorem. Jak jinak.
Mercedes s motorem z Dacie překvapil cenou a komfortem. I v základu má výbavy na rozdávání

Třída A je díky benzinové třináctistovce od Renaultu jedním z mála dostupných prémiových vozů.

Zvláštně vypadá jen pětipalcový displej přístrojového štítu, ale jakmile si člověk zvykne na jeho velikost, zjistí, že ukazuje všechno co má a je i docela přehledný. Řidiče může se staženou střechou a sluncem v zádech zaskočit, to na něm není vidět takřka nic. Stylová 8,8palcová obrazovka infotainmentu je dotyková a nabízí i několik tlačítek, lepší je ale kruhový ovladač na středovém panelu. Je po ruce, funguje svižně a nezanechává žádné otisky.

Dělejte sklapovačky

Po ruce úplně není vnitřní zpětné zrcátko, doporučuji posilovat břišní svalstvo, je třeba se k němu celkem natáhnout. Při letním svezení pak počítejte s tím, že výhled z něj lehce zacloní stažená střecha, která se neskládá do zavazadlového prostoru, ale jen se jednoduše načechrá na zádi.

Zdroj: Martin Tomaides

Menší výtka se týká zavazadlového prostoru. Objem 160 litrů je odpovídající všemu, co se odehrává za zadními sedadly. Ty je nejlepší zablokovat větrolamem a nechat ho odvádět svou práci, protože sednout si tam může spíš drobotina, dospělák opravdu ne.

Vstup do zavazadlového prostoru je extrémně omezený, a to proto, že složená střecha se neskládá do kufru, nýbrž zůstává odložená na zádi vozu. Prostor pro velkou cestovní tašku by se tedy našel, problém je ji tam dostat. Následně je třeba pořádně zabouchnout, a tím pořádně, myslím opravdu POŘÁDNĚ. A přesto nemusí být víko třetích dveří dovřené.

Na drobném přístrojovém panelu se sice následně objeví hláška, o otevřeném zavazadlovém prostoru, ale snadno se dá přehlédnout. Problém není ten, že by pak měl řidič mít strach, že se víko otevře, ale v tuto chvíli nejde otevřít stahovací střecha. Řešení? Celkem snadné. V moderních autech se dočkáme otravného pípání při každém druhém „nezákonném" pohybu. Tady ale ne, přitom by se vyloženě hodilo.

Není tak tvrdý

Pojďme se blíže podívat také na pohonnou jednotku. Tříválec s obsahem 1,5 litru a výkonem 136 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,3 vteřiny a umí jet lehce přes 200 km/h. Fakt je ten, že motor se neustále drží v celkem nízkých otáčkách a je třeba ho trochu pobízet.

Zdroj: Martin Tomaides

Ale ačkoliv Mini se v této motorizaci nepyšní žádným výkonovým náskokem od většiny vozidel na silnici, oproti verzím S a JCW je při jízdě pohodlné. Samozřejmě dost napomáhají pouze sedmnáctipalcová kola. Z vozu rázem není taková motokára, jako ze silnějších sourozenců, hrboly a nerovnosti zvládá lépe a není se třeba strachovat, že při každém projetém výmolu přijdete o kolo.

Po sešlápnutí plného plynu následuje i při zvolení sportovního režimu zhruba vteřinová prodleva. Možná až nepříjemně dlouhá. Jde tedy o přesný opak toho, jak se pedál chová při nízké rychlosti. Tam je naopak spolehlivý, předvídatelný a při rychlých rozjezdech příjemně citlivý. Na řidičovu žádost okamžitého rozjetí reaguje hned a pomáhá i hmotnost pouhé 1,3 tuny.

    - Zdroj: Martin Tomaides
    -
    -
    -
Celá galerie 23

Zůstává navíc tradiční elán v zatáčkách a radost ze svezení, Mini umí být živé a řidiče při ostřejší jízdě podrží a nijak neposkakuje. Rychlé reakce volantu si také zaslouží pochvalu. Spotřeba se v klidu drží mezi 7-8 litry, i když se na silnici trochu bavíte. A to přece s takovým autem vždycky chcete.

Prodeje nelžou

Popularitu potvrzují prodeje, za celý loňský rok se těchto kabrioletů v Česku prodalo 40, letošní rok je Mini na podobné cestě, do konce září si našlo 32 nových majitelů. Nedá se říct, že by automobilka vyloženě objevila díru na trhu, to opravdu ne, spíš je tohle malé cabrio jedním z mála, které ještě na trhu zůstalo. Kdo chce po menším autě bez střechy sáhnout, nemá moc na výběr.

Tím v žádném případě nechci snižovat kvalitu Mini, ale kromě něj už si lze vybrat tak možná Mazdu MX-5, která má podobné prodeje, BMW Z4 či po VW T-ROC. Škála zkrátka není úplně pestrá. Co by mohlo mluvit proti je cena.

Zdroj: Martin Tomaides

Základní varianta 3,8 metru dlouhého auta začíná na 755 300 Kč a po několika příplatcích se hladce dostaneme na 1 005 970 Kč. Mini v této specifikaci  má styl, kvalitu, na nic si nehraje a je zábavné. Ale na místě nakupujícího bych si prostě trochu připlatil a sáhl po silnější variantě S či JCW. I na úkor pohodlí.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





10.11 2023 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email