Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 18 června 2025
Celkem je zde 880 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: HypeBlond
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 250
Online návštěvníků
Návštěvníků: 878
Uživatelů: 2
Celkem: 880

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73144 | Témat: 8169

05.11 2023 9:00


Policisté si převzali prvních 50 Kodiaqů s motorem z RS a vytlačovacím rámem. Jsou výkonnější než Octavie, ale také těžší, větší a podstatně dražší
Policisté si nedávno převzali prvních 50 kusů nových Kodiaqů. Velká rodinná SUV s motorem o výkonu 245 koní opět dostala rám, který je podle policistů velmi užitečný zejména při násilném zastavování vozidel a policie si ho oblíbila. V minulosti ho ale neváhala použít také pro zastavení cyklisty. Octavie s rámem ve službě většinou zůstanou, Kodiaq nahrazuje ještě starší vozy.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: Škoda auta auto nehody nová nová auta nový policie Škoda Kodiaq speciální
Datum zveřejnění: Sun, 05 Nov 2023 06:29:33 +0000

Tuzemská policie si převzala prvních padesát kusů nových automobilů. Výběrového řízení se zúčastnila pouze Škoda, která dodává policii různé vozy dlouhodobě. Od roku 1993 jich pro policii připravila přes 23 tisíc. Aktuální zakázka představuje náhradu za staré Octavie třetí generace. Nejde ovšem o přímou náhradu za auta z roku 2019, která jako první dostala problematický rám určený pro násilné zastavování vozidel. Policie se řídí při vyřazování vozů především počtem najetých kilometrů a tato auta často ještě na vyřazení zralá nejsou. S příchodem nových vozů tak celkově naroste počet aut vybavených rámem, která bude mít policie k dispozici.

Místo Octavií policie tentokrát sáhla po velkém rodinném SUV osazeném nejsilnějším motorem, jaký do něj Škoda dávala. Policejní Kodiaq tak technicky vychází ze specifikace RS, nicméně tak štědrou výbavu, jako má sériově nabízená vrcholná úroveň aktuálně dosluhující generace Kodiaqu, policie samozřejmě nedostane. Výbava vychází ze základní úrovně Active, která se už delší dobu u sériového modelu neprodává. Škoda tak sestavila jakousi speciální verzi kombinující vrcholnou motorizaci a levnou výbavu. V zadávací dokumentaci policie požadovala například startování tlačítkem, audiosystém, vyhřívaná zrcátka, elektrická okna a pro někoho možná překvapivě třeba také ISOFIX na krajních místech ve druhé řadě. Celkově policisté dostanou 289 exemplářů, většina z nich (239) půjde k tzv. prvosledovým hlídkám. Ostatní obdrží dopravní policie.

Rám pomáhá auta „pitnout"

Přední rám budil spoustu otázek už na Octaviích a v případě Kodiaqů tomu není jinak. Během předávání proto policisté rovnou vysvětlili, že auto je homologováno jako policejní speciál, takže tento prvek výbavy by měl být z pohledu legislativy v pořádku. Škoda také zdůraznila, že v rámci vývoje rámu bylo auto důkladně otestováno tak, aby vyhovovalo provozu na pozemních komunikacích. Samotný design rámu by měl být navržen s ohledem na minimální škody na ostatních vozidlech ve chvíli, kdy se policie s Kodiaqem rozhodne provést tzv. PIT manévr, tedy ono násilné zastavení vozidla. Nový rám má jiný tvar než v případě Octavií, vyvinut byl na míru Kodiaqům. Právě proto je jeho oficiální cena zhruba 120 tisíc za kus. Drahé nejsou ani tak ty trubky, jako vývoj.

Další články na téma policieK čemu přesně policie potřebuje 289 sportovních Kodiaqů RS za téměř půl miliardy s rámem pro násilné zastavení vozidel a kdo to zaplatí? Máme odpovědi

Policie nakupuje bezmála tři stovky nových vozů. Jejich základem bude nejrychlejší možná specifikace dosluhující Škody Kodiaq, tedy provedení RS. Jedno auto včetně další výbavy bude stát 1,6 milionu korun.
Policie brzy začne řidičům rozesílat SMS a emaily s informací o stavu jejich bodového konta

Od ledna 2024 začnou úřady informace o změnách stavu bodového konta dotčeným řidičům aktivně rozesílat. Jak vyplývá z tiskové zprávy MDČR, využívány budou SMS, emaily nebo zprávy posílané přes datové schránky.

Policejní Kodiaq má kromě rámu ještě také dále upravený podvozek. Jde zejména o ochranu spodku auta tak, aby vydrželo i používání za ztížených podmínek. Nakonec lepší využití mimo zpevněné cesty bylo jedním z důvodů, proč policie chtěla právě Kodiaq místo Octavie.

Reálný přínos? Snazší násilné zastavování aut

Celá zakázka má hodnotu téměř půl miliardy korun a ministerstvo vnitra se chlubí tím, že vlastně ušetřilo, protože naprostá většina financí šla z evropských fondů. Konkrétně to byl fond pro regionální rozvoj. Rozpočet samotné policie zatížila nová auta pouze ve výši necelých sedmdesáti milionů. Jenže evropské peníze jsou také peníze daňových poplatníků a je prostým faktem, že zatímco Octavie s rámem z roku 2019 stály zhruba 700 tisíc za jeden kus, jeden tento nový Kodiaq vyšel v přepočtu na 1,6 milionu. Nová auta jsou dražší o více než sto procent. V čem je tedy jejich reálný přínos?

    - Zdroj: Tiskový servis Škoda/Policie ČR
    -
    -
    -
Celá galerie 31

Navzdory vyššímu výkonu si po stránce dynamiky policie téměř vůbec nepolepší. Trojková Octavia Combi s motorem 2.0 TSI o výkonu 190 k a pohonem všech kol totiž zvládne stovku za 6,8 s, sériový Kodiaq RS s benzinovým (policejním) motorem je lepší pouze o desetinu sekundy, protože je mnohem těžší. Rozdíl činí přes 400 kg. To se samozřejmě odrazí na spotřebě, ale také na horší obratnosti rozměrných SUV. Reálný přínos je pouze v lepším zvládání jízdy mimo silnici a zcela neoddiskutovatelnou výhodou je snazší provádění PIT manévru, což během předávání nových vozů policisté také zmínili. Výhodou je totiž právě mnohem vyšší hmotnost Kodiaqu. Čím větší váhová převaha nad zastavovaným autem, tím jednodušeji ho policisté roztočí. Otázkou samozřejmě je, jak moc bezpečné je PIT manévr vůbec provádět, když zastavované auto pak velmi pravděpodobně skončí někde v příkopu a jak často k tomuto zásahu vlastně policie přistupuje.

O tom, jak moc bezpečné je PIT manévr při reálné honičce provést a na kterém místě ho udělat, nakonec rozhoduje pouze posouzení policisty sedícího zrovna za volantem. Aktuálně prošlo školením na provedení tohoto manévru více než šest tisíc příslušníků policie. Obecně by se měl manévr provádět maximálně v rychlosti kolem 60 km/h, protože ve vyšších rychlostech hrozí větší nebezpečí těžší nehody zastavovaného auta. Kvůli vztlaku ale samozřejmě platí, že čím rychleji prchající auto jede, tím snáze je ho možné roztočit.

Aktuální padesátku policejních Kodiaqů rychle doplní další exempláře. Všech 289 nových aut má mít policie k dispozici do konce roku. Ostatně, Škoda už představila novou generaci, kterou brzy začne vyrábět.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





05.11 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email