Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 20 kvě 2024
Celkem je zde 266 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: H3NR1
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 454
Online návštěvníků
Návštěvníků: 261
Uživatelů: 5
Celkem: 266

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71150 | Témat: 8169

31.10 2023 9:01


Nejprve fiasko na závodní dráze, následně prodloužení smlouvy. Pirelli bude i nadále jediným dodavatelem pneumatik pro F1
Při velké ceně Kataru v seriálu F1 se řešily problémy s pneumatikami Pirelli, které v posledních letech nemají obdoby. Ty ve výsledku znamenaly povinné přezouvání po osmnácti odjetých kolech a velký chaos na trati. Pár dnů poté přišlo oznámení ze strany F1 o tom, že Pirelli zůstane exkluzivním dodavatelem pneumatik i pro sezony 2025 až 2027. Společnost Bridgestone ostrouhala.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: formule 1 nová Pirelli pneumatiky řízení značka
Datum zveřejnění: Tue, 31 Oct 2023 06:14:10 +0000

Seriál F1 má zajištěného dodavatele pneumatik na sezony 2025 až 2027 s možností prodloužení ještě o další sezonu. V letos vypsaném tendru nakonec vyhrál současný dodavatel Pirelli. Rozhodnutí bylo oficiálně oznámeno formou tiskové zprávy na stránkách F1. Poněkud úsměvné na celé věci je, že tato novinka přišla těsně po závodním víkendu v Kataru, který se nesl v duchu velkého pneumatikového chaosu. Po kvalifikaci se totiž ukázalo, že se pneumatiky Pirelli doslova rozpadají a následné opatření udělalo hlavní závod absolutně nepřehledným.

Co se vlastně stalo?

Společnost Pirelli provádí rutinní analýzy použitých pneumatik, které týmy už dále během závodního víkendu používat nechtějí. V Kataru se během páteční noci po prvních trénincích ukázalo, že spousta pneumatik má poměrně zásadní problém. Zejména u předních pneumatik, na kterých bylo najeto více než 20 kol, se objevila separace mezi bočnicí, kostrou pneumatiky a vrchní vrstvou. To mohlo vést ke ztrátě tlaku a v konečném důsledku k nehodám. Nečekané opotřebení údajně měly na svědomí pět centimetrů vysoké obrubníky hojně využívané na okruhu v Kataru.

Ze světa motorsportuFormule 1 je nejdražší sport na světě. Přední křídlo stojí jako nová limuzína a motor jako luxusní vila

Zjistili jsme cenu monopostu formule 1 a náhradních dílů. Týmy jsou schopné za jeden závodní vůz utratit více než čtvrt miliardy korun.

Závodní tahače mají obrovskou nádrž na vodu a příští rok je možná čeká studená sprcha od konkurence

Rozhovor s mluvčím Buggyra Racing prozradil řadu zajímavosti o závodech trucků

FIA v návaznosti na to přijala po konzultaci s jezdci neobvyklé opatření. Během závodu jezdci nesměli na pneumatikách ujet více než osmnáct kol a podívaná na nedělní závod to byla bez přehánění bizarní. Pirelli vydává po každých závodech zajímavé statistiky a jednu takovou si můžete prohlédnout na obrázku níže. Všichni jezdci využili během závodu čtyři různé sady a v boxech byli třikrát. Na nejrychlejších červených pneumatikách ujel nevíce kol ze všech George Russel a těch kol bylo pouze sedm. Během závodu bylo dohromady zaznamenáno padesát čtyři pit-stopů.

Zdroj: Tiskový servis Pirelli
Společnost Bridgestone ostrouhala

Na první pohled se to samozřejmě může zdát nepochopitelné. Po víkendu F1, který byl zkažen pneumatikami Pirelli, je ta stejná společnost potvrzena pro nadcházející roky opět jako exkluzivní dodavatel nejen pro seriál F1, ale také pro F2 a F3. Závod v Kataru ale logicky nemohl na výsledku nic změnit, protože vše bylo dohodnuto už dříve. Samotný tendr na nového dodavatele běžel od jara letošního roku a jak píše web Autosport, o vítězství Pirelli se v paddocku mluvilo už několik týdnů před katarským podnikem.

Zájem o pozici dodavatele měla také společnost Bridgestone, která v minulosti už v seriálu F1 působila. V rámci výběrového řízení musela nejdříve prokázat, že má dostatečné technické dovednosti k tomu, aby její pneumatiky na monopostech fungovaly. Tuto část japonský výrobce zvládl. V další fázi se jednalo o finančních podmínkách. Pirelli zřejmě dokázalo nabídnout více. Proto je nově oficiálním dodavatelem také pro sezony 2025, 2026 a 2027 s možností prodloužení ještě na sezonu 2028.

Velkou výzvou tohoto nadcházejícího období bude změna pravidel. Do roku 2025 totiž platí současné předpisy, od roku 2026 ale vyjedou na tratě úplně nová auta. Právě tohle bude mimochodem moment, kdy se v závodech F1 objeví také značka Audi.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





31.10 2023 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email