Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 28 kvě 2024
Celkem je zde 696 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Olejnička
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 459
Online návštěvníků
Návštěvníků: 690
Uživatelů: 6
Celkem: 696

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71199 | Témat: 8169

25.10 2023 9:01


Staré Škodovky, Porsche a Jaguary? Jeli jsme South Bohemia Classic a nevěděli, kam dřív očima
Vyrazil jsem svojí Mazdou MX-5 první generace na tradiční setinovou rallye South Bohemia Classic 2023.

Autor: Hugo
Kategorie: Mazda MX-5 reportáž setinová rallye South Bohemia Classic veteráni
Datum zveřejnění: Wed, 25 Oct 2023 05:18:43 +0000

Na začátku září se konala tradiční setinová rallye South Bohemia Classic, v pořadí již 14. ročník. Na start populární veteránské rallye do Českých Budějovic se sjelo na 161 posádek.

Jelikož holduji starým autům, která mě jednou nepochybně přivedou k šílenství, rozvodu a bankrotu (jen ještě nevím, v jakém pořadí), nemohl jsem si takovou příležitost nechat ujít.

Letos jsem z garáže místo Fiatu Panda, kterým jsem se účastnil loňského ročníku, vytáhl Mazdu MX-5 první generace z roku 1990. S výkonnějším motorem, tisíckrát lepším podvozkem a perfektním technickým stavem slibuje mnohem lepší svezení, než prehistorické vozítko se vzduchem chlazeným dvouválcem.

Miluju, jak to na vás dýchne hned, jak přijedete. Jak se blížíme k Českým Budějovicím, odkud South Bohemia Classic startuje, začnete potkávat ­„podezřelá" auta, která mají stejný cíl.

    - Zdroj: South Bohemia Classic
    -
    -
    -
Celá galerie 24

A když na příjezdu na Náměstí Přemysla Otakara II. pouštím na vedlejší zářivě žluté De Tomaso Pantera s burácejícím americkým osmiválcem, srdce se mi úplně rozplyne. Tady jste zkrátka ve správné společnosti.

Rychle skočit na registraci, převzít si a nalepit povinné samolepky se startovním číslem a sponzory a ještě dokončit poslední nutné přípravy.

Setinovou rallye jedeme potřetí, ale vždycky na něco důležitého zapomeneme. Takže shánění potřebných propriet hodinu před startem závodu místo okukování krásných veteránů je už náš tradiční program před startem.

Tak jednak musíme do papírnictví, protože jsme zase zapomněli na bloček žlutých papírků na poznámky, třeba o jednotlivých zkouškách. Nemáme také čelovku na noční část první etapy, aby navigátor viděl do roadbooku. A pak je tu studium roadbooku samotného.

Zdroj: South Bohemia Classic

Co je setinová rallye?

Setinová rallye je specifickým typem soutěže, kdy o vítězi nerozhoduje nejrychlejší čas na trati měřeného úseku. Cílem posádek je absolvovat testy přesnosti na setinu sekundy přesně.

Každá odchylka od referenčního času stanoveného organizátory je penalizována trestnými body. Kdo jich v součtu nasbírá nejméně, vyhrává.

Projet si trasu v itineráři a hlavně zkoušky, které nás čekají, propočítat si chybějící časové nebo rychlostní údaje, to je prostě základ. Některé týmy si dokonce dávají celou trasu do GPSky, ale my si to dáme hezky postaru podle knížky. To je ostatně největší zážitek.

Jo a hlavně si vytipovat tajnou zkoušku. Podle její délky soudíme, že první den nás nečeká, na rozdíl od loňského ročníku, kdy všechny překvapila zákeřně hned při první, už tak náročné zkoušce.

Zdroj: South Bohemia Classic

První etapa tak jde úplně v pohodě. Kilometrů ubývá, stejně jako slunečních paprsků a teplého vzduchu, nicméně střechu nechávám staženou. Tyhle vlahé večery babího léta jsou v kabrioletu stejně nejlepší.

Zapadlé jihočeské okresky zalité tmou ozařují jen dva světelné kužely a přede mnou se míhají typická zadní světla původní Hondy NSX za jekotu atmosférického šestiválce, který se line celým lesem.

A jak se jí tak s mrzkými 115 koňmi snažím držet, duchem se alespoň na chvilku přenáším na noční horské silničky někde nad Tokiem. Tohle byl moc pěkný výjev.

To už se ale vracím zpátky do reality zpátky do Hluboké nad Vltavou, kde děláme první chybu dne a poprvé se trochu ztrácíme, naštěstí však bez většího efektu na výsledek. Pokračujeme již tradičně na Náměstí Svornosti v Českém Krumlově, kde je úžasný noční coffee-stop. A dále do cíle první etapy na Lipně.

Ještě dojet kousek na náš hotel, vysoukat se ze skořepiny, ze které mám po celém dni zdřevěnělou zadnici, a konečně se uložit to postele. Jsem unavený z řízení, vyfoukaný z větru a hučí mi v uších, ale tak to má přesně být!

Následující den bude ještě delší a náročnější, naštěstí startovat až 147. má své výhody. Třeba tu, že máte oproti ostatním k dobru 2 hodiny a 20 minut.

Takže se dobře vyspím, ráno ještě zajedu natankovat, kde potkávat pár posádek, které už odstartovaly, donesu ženě na pokoj čerstvé croissanty, dýňové latté a dál už vás to nemusí zajímat. I takhle to může vypadat, když jste uprostřed závodu.

Druhá etapa začíná u hotelu tradiční zkouškou bez motoru, ve které jsme (ostatně jako ve všech dalších zkouškách) naprosto propadli. Přes jinak uzavřenou pěší zónu v maríně v Lipně nad Vltavou pokračujeme dál na Třeboňsko, kde nás čekají další zkoušky, včetně jedné dlouhé téměř 4 kilometry.

Zdroj: South Bohemia Classic

Tady to smrdí tajnou," říkáme si. A taky že jo! Byli jsme na ni perfektně připravení a je z toho krásné 25. místo, naše nejlepší umístění dne.

Jak tak kilometry, zkoušky a coffee-stopy ubíhají, blížíme se do Třeboně na náměstí další krásnou, tentokrát obědovou pauzu. Na každé větší pauze nechybí ani moderátor, který příchozím divákům přiblíží každé auto na startu. Tahle akce je zkrátka profesionální od začátku do konce.

Vrcholem dne je potom klasická Grand Prix Kaplice, kde si každý závodník střihne dvě kola po náměstí a přilehlými uličkami. Hezky natěsno mezi domy, svodidly a balíky slámy, jako za starých časů.

„Hele, oni nám to tam určitě dají podruhé," říkáme si uvnitř další dlouhé zkoušky. A taky že jo. Nachytat jsme se nenechali. Že nám pořadatelé připraví druhou tajnou zkoušku, což nebývá obvyklé, jsme tak nějak vytušili ve správnou chvíli.

Historické automobilyFiatem Panda z roku 1985 na setinové rallye South Bohemia Classic

Vyrazili jsme na 13. ročník tradiční veteránské rallye ve stařičkém Fiatu Panda.
Retro: Nejkrásnější verze Favorita se nikdy nevyráběla. Kupé mělo potenciál navázat na Rapid i Erko

Nedostatek financí zhatil možné zatraktivnění nabídky prvních škodovek s předním pohonem.

Stejně nám to nebylo nic platné, protože úplně poslední zkoušku zase totálně pokazíme. Jela se opět z kopce bez motoru a jejím cílem bylo dosáhnout stejného času, jako při ranní zkoušce u hotelu.

Jenže jsme tomu nevěnovali dostatečnou pozornost při přípravách roadbooku a vůbec jsme nevěděli, co máme dělat. Přitom to tam bylo napsané. 🤦‍♂️

Ještě se na chvilku naposledy ztratíme z vytyčené trasy a míříme do cíle soutěže, opět v hotelu u Lipenské přehrady, kde také bude následovat již tradiční galavečer s vyhlášením výsledků.

S těmi jsme nakonec docela spokojení, jelikož jsme nedopadli vůbec špatně. A oproti loňsku jsme si polepšili. Nakonec je z toho (pro nás) krásné 65. místo z celkových 161 přihlášených posádek a celková penalizace v podobě zhruba 1,8 sekundy.

Zdroj: South Bohemia Classic

Vítězná posádka nasbírala ve třinácti zkouškách (nejhorší výsledek se škrtá) pouhých 0,383 s! Takoví profíci to jsou.

No, máme se ještě co učit. South Bohemia Classic je rozhodně automobilovým svátkem, který si napříště nesmíte nechat ujít. Ať už jako diváci, nebo jako účastnící.

Protože tohle je naprosto skvělá zábava, i když trochu nezvyklá zábava. A jako bonus jsem se už dlouho takhle skvěle se svým autem nesvezl!


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.10 2023 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email