Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 499 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 498
Uživatelů: 1
Celkem: 499

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73133 | Témat: 8169

20.10 2023 9:01


Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky
Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.

Autor: Hugo
Kategorie: Ford Kuga Velký test autotest crossover Ford full-hybrid hybrid podvozek redakční test suv
Datum zveřejnění: Fri, 20 Oct 2023 05:00:57 +0000

S Fordem Kuga jsem měl vždycky problém. První dvě generace mi totiž přišly neuvěřitelně ošklivé, s takovým korejským designem let devadesátých.

Prostě to bylo auto, které jsem bez většího zájmu přešel mávnutím rukou jako další z nekonečné řady mně nic neříkajících crossoverů a dělal jsem všechno proto, jenom abych nemusel sedět za jeho volantem.

Současná třetí generace je ale jiné kafe a vypadá opravdu k světu. Podivnou zavalitost nahradily čisté a líbivé linie se sympatickou tváří (ale ne tak sympatickou jako má roztomilá Puma) s agresivnějším zadkem.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 20

V téhle edici ST-Line X Graphite Tech pak ještě vyniká matně šedý lak s černými 19" koly. Vypadá prostě hezky sportovně. Škoda jen omezeného výběru pod kapotou.

Nafta patří do kamen

S nafťáky je amen a dostupné jsou výhradně jen benzinové motory. To je přece super, řeknete si, jenže pro řidičského nadšence to není zrovna pohled do výlohy cukrárny.

Buď můžete mít základní tříválec 1.5 EcoBoost se 150 koňmi, nebo sice na první pohled šťavnatý atmosférický čtyřválec 2.5 Duratec, nicméně s Atkinsonovým cyklem a vždy spojený s hybridní technikou.

Full-hybrid nabízí 190 koní a možnost volby čtyřkolky, plug-in hybrid potom 225 koní a výhradně pohon předních kol. U všech hybridů je potom standardem vždy bezstupňový automat eCVT, jehož práce je ovšem nenucená a vůbec o něm nevíte.

Nudný motor...

Vyzkoušel jsem zlatou středí cestu, tedy full-hybrid v předokolce, a jakkoliv můj prvotní kontakt s autem nedoprovázelo nikterak výrazné nadšení, vlastně to všechno dohromady funguje fajnově. Jenom musíte vyklidnit a řídit hezky uvolněně.

Zrychlení na stovku za 9,1 sekundy je vyloženě ležérní a požadavek na plnou akceleraci doprovází ustálené (nicméně stále slušně tiché) vytí motoru v maximálních otáčkách s nikterak oslnivou dynamikou. Tahle Kuga cílí hlavně na racionální než emocionální stránku věci.

Zdroj: Hugo Kottás

Teprve pohled na spotřebu paliva tak způsobí opravdové nadšení. Jezdit s takhle rozměrným crossoverem po městě za 5,5 l/100 km je prostě paráda! Dálniční přesuny pak zvýší spotřebu na stále velmi dobrých sedm litrů, německá dálnice si řekne o devět litrů, což je pořád v mezích slušného vychování.

...zábavný podvozek

To se už nedá říct o podvozku, který je, podle starých fordích tradic, vychovaný pěkně neslušně. V dobrém slova smyslu. Rozdováděnosti Pumy ST nedosahuje, ostatně Kuga je přece jenom větší a těžší auto, což se projevuje mírnou netečností, když přitlačíte na pilu. Ale jestli rádi řídíte, naladění podvozku vás musí potěšit.

Na pokyny ostřejšího převodu řízení reaguje hbitě a ochotně, předek hezky drží stopu a zadek se zase lehce utáhne, když si o to řeknete. Tužší nastavení odpružení nemusí padnou každému a zejména při jízdě po dálnici bych uvítal větší ukolébavku, ale jakmile se před vámi zaklikatí asfalt, Kuga si na zatáčkách smlsne.

Kompaktní crossoveryTest Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.
Test Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV pohledem ženy: Inspirativní kosmonaut

V březnu jsme se s novou Sportage projeli v Krkonoších a byli jsme doslova unešení inovativními řešení i jejím novým vzezřením. Co přinesl klasický test?

Klidně by zvládla i pořádnou nálož takových 300 koní. Nezbývá ale než povzdechnout nad absencí ostré verze, která by mohla zatopit Tiguanu R nebo Formentoru VZ, již mají aktuálně monopol na to dělat na ostatní kompaktní SUV ramena.

Uvnitř Kugy je to balzám pro všechny starosvětce, kteří odmítají pokrok. Jistě, i sem už dorazil velký (a pěkný) displej budíků s měnícími se motivy, na středovém panelu trčí do prostoru tablet multimédií (vlastně by mohl být o něco větší), ale ty čudlíky všude kolem, to je prostě paráda.

Tlačítka, kam se podíváš

Teplotu klimatizace ovládáte klasickým kolečkem, stejně jako hlasitost audia (příplatkový Bang & Olufsen hraje vážně pěkně). Co naprosto miluji, jsou tlačítka na stmívání osvětlení palubní desky!

Zdroj: Hugo Kottás

Nebo samostatné tlačítko na vypíná displeje. Jedním stiskem přepnete do stand-by režimu s hodinami, druhým pak displej úplně zhasne. Proč tohle nemají všechna auta???

Neduhy? Najdou se tu, ne že ne. Třeba velké množství tlačítek na volantu (všeho moc škodí), samotná pozice volantu, který bych si přitáhl ještě o kousek blíž k tělu, nebo krátký sedák, který nepodpírá celá stehna.

Praktickou stránku vašeho já ovšem potěší místo vzadu společně s posuvnými sedadly a nastavitelnými opěradly, hezky dostupné isofixy a velký zavazadlový prostor, který pobere všechno potřebné. Vejde se tu i plnohodnotná rezerva.

Stačí už jenom pohled do ceníku a Ford Kuga si vás celkem získá. Tahle našňořená verze vychází původně na 1,2 milionu, což není málo, ale s masivní 330tisícovou slevou teď stojí hezké peníze. A rozumná nižší varianta ST-Line vyjde na tři čtvrtě milionu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





20.10 2023 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email