Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 491 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Michal2314
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 241
Online návštěvníků
Návštěvníků: 491
Uživatelů: 0
Celkem: 491

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73128 | Témat: 8169

16.10 2023 9:00


Při prohlížení starých katalogů jsme narazili na jedno z nejbláznivějších provedení volantu, jaké jsme kdy viděli. Uhádnete, který vůz ho měl?
Automobilová historie (a možná i současnost) zná mnoho nevšedních a snad až příliš kreativních řešení nejrůznějších prvků aut. Nedávno jsme narazili na mimořádně originální provedení volantu. Každému, kdo má alespoň trochu rád symetrii, z toho budou vstávat hrůzou vlasy na hlavě. Uhádnete, jaké auto tento nesymetricky řešený volant nabízelo?

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: Subaru auto automobil čtyřkolka pohon
Datum zveřejnění: Mon, 16 Oct 2023 05:00:06 +0000

Dobře, ti všímavější už určitě podle označení autora úvodní fotky poznali, že výrobcem tohoto vozu byla značka Subaru. Stejně tak je zřejmé, že nejde o žhavou novinku, protože takové množství tlačítek se už v dnešní době nenosí. Na druhou stranu, náš hledaný automobil už mohl mít za příplatek také digitální přístrojový štít. A vůbec šlo o auto, které kromě volantu obsahovalo spoustu dalších nevšedních a zajímavých detailů.

Volant vsazený do high-tech interiéru (jak ho tehdy výrobce prezentoval) byl nastavitelný ve dvou osách a na sloupku řízení byly umístěny i základní ovladače. Ty se hýbaly spolu s volantem, takže je měl řidič vždy stejně daleko. Při výškovém nastavování volantu pak měnil svou polohu dokonce i přístrojový štít.

Zdroj: Subaru

Základem byla analogová verze, ale na přání automobilka dodávala i elektronickou alternativu, o které dobové testy mluvily jako o řešení „s mimořádně efektním 3D zobrazením". Dalším netradičním a velmi výrazným prvkem tohoto interiéru byl také joystick mezi předními sedadly. Nejde o nic jiného než o řadicí páku manuální převodovky, verze s automatem měla volič převodovky tvarovaný stejně. Subaru tímto odkazovalo na letectví, kterým se společnost Fuji Heavy Industries zabývala od samotných počátků. Čudlík na řadicí páce připojoval pohon zadní nápravy.

O který automobil tedy jde?

Volant, který v přímém směru vypadá tak, že je otočený o půl otáčky, dostalo do svého moderního interiéru sportovně laděné kupé Subaru XT Turbo z druhé poloviny osmdesátých let. Šlo o sportovně střižený automobil s mimořádně aerodynamicky tvarovanou karoserií a pohonem všech kol. Kromě zmíněných vychytávek mu Subaru dopřálo také demontovatelný panel střechy, vyklápěcí světla nebo aerodynamicky tvarovaná zrcátka. Součinitel odporu vzduchu byl 0,29.

O pohon evropské verze se staral tehdy nový přeplňovaný čtyřválec vybavený vícebodovým vstřikováním paliva o objemu 1,8 litru. Samozřejmě šlo o plochý motor. Subaru nabízelo XT Turbo jako předokolku i v provedení s pohonem všech kol. První jmenovaná verze se vyráběla pouze s manuálem, čtyřkolka mohla mít i automatickou převodovku. Lehkému sporťáku (vážil od 1,1 do 1,2 t) stačily parametry motoru k dosažení maximální rychlosti 200 km/h.

Svět veteránůŠkodovkou z roku 1940 jezdí všude. „Jiné auto nepotřebuji," říká hrdý majitel

V roce 1978 si Miroslav Strouhal koupil zbědovaný model Rapid OHV z roku 1940, aby měl čím jezdit za dívkou. Tu si později vzal a auto 30 let renovoval. Podívejte se, s jak parádním veteránem dodnes jezdí na chatu i na nákupy.

Retro: Hudson Hornet je legenda, kterou mnoho z nás zná jen díky animovanému filmu. Ve skutečnosti to byl nejlepší závodní vůz své doby

Na vlastní oči jsme si prohlédli vůz The Fabulous Hudson Hornet, který vyhrál více než 40 titulů NASCAR.

Kvalitní jízdní vlastnosti zajišťoval také sofistikovaný podvozek s elektronicky řízeným vzduchovým odpružením udržujícím světlou výšku bez ohledu na zatížení auta. Světlou výšku také bylo možné nastavit pro terénní a silniční použití. Silniční režim znamenal světlou výšku 170 mm a automaticky se aktivoval po překročení 80 km/h. Hodně originální kupé všemožně odkazující na letectví později dostalo pod kapotu také šestiválcový boxer.

Subaru XT Turbo bylo prvním ryze sportovním automobilem značky. Začátkem devadesátých let ho nahradil další poměrně netradiční model - Subaru SVX.

    - Zdroj: Subaru
    -
    -
    -
Celá galerie 12

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





16.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email