Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 21 kvě 2024
Celkem je zde 275 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Jiria636
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 455
Online návštěvníků
Návštěvníků: 272
Uživatelů: 3
Celkem: 275

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71158 | Témat: 8169

13.10 2023 9:00


Aston Martin DB12 poprvé v Česku! Tradiční motor V12 nahradil ještě silnější osmiválec od Mercedesu s výkonem 680 koní
Nová éra britské značky je tu a příjíždí ve velkém stylu. Automobilka vsadila na menší počet válců a techniku od Mercedesu

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Aston Martin Žhavé novinky o autech DB12 nový supersport
Datum zveřejnění: Fri, 13 Oct 2023 05:21:00 +0000

Jako jedni z prvních novinářů v Česku jsme si měli možnost zblízka prohlédnout nový model Aston Martin DB12. Novinka nemohla přijít v lepší dobu, jelikož legendární britská automobilka letos slaví 110. výročí od svého založení a zároveň tomu je přesně 75 let od doby, kdy z výrobní linky sjel první Aston Martin s označením „DB".

Restart ve velkém stylu

Společnost z Gaydonu před dvěma lety získala nového investora - kanadského miliardáře Lawrence Strolla, díky kterému se znovu postavila na nohy a zároveň začala závodit ve formuli 1. Strollovi se navíc povedlo protlačit modely Aston Martin DBX a Vantage do role Safety caru a Medical caru F1 a tím je dostal do povědomí miliónům lidí. Z nevýrazného hráče na trhu se tak stal plnohodnotný soupeř konkurující Maserati, Bentley, Porsche či Ferrari.

A výrobci exkluzivních aut mají důvod k obavám, jelikož Britové na trhu uvedli dlouho očekávaný Aston Martin DB12, který má za úkol odstartovat novou éru značky s dlouholetou a pestrou historií. Nový Super Tourer (jak ho automobilka ráda označuje) vyměnil původní legendární dvanáctiválec za menší dvakrát přeplňovaný motor V8 4.0 litru z dílny Mercedesu. Ten je výrazně lehčí a dokáže ze sebe vymáčknout až 680 koní a 800 Nm točivého momentu. To je dostatečný výkon k tomu, aby model DB12 se zadním pohonem zrychlil z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a mohl jet maximální rychlostí až 325 kilometrů za hodinu.

    - Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
    -
    -
    -
Celá galerie 10

Novinky se ale neukrývají pouze pod přední kapotou. Na prezentaci jsme se dozvěděli, že Aston výrazně zapracoval na podvozku. Ten je osazen tužšími stabilizátory a novými adaptivními tlumiči. Evolucí prošel také elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál či systém kontroly trakce. Nezapomnělo se ani na výkonnější brzdy, které je možné obohatit o karbon-keramické kotouče s vyšší odolností a úsporou hmotnosti až o 27 kilogramů.

Tradiční recept v moderním podání

Design nového Aston Martinu je kapitola sama o sobě. Britská automobilka nezklamala a opět stvořila umělecké dílo na čtyřech kolech. Model DB12 si zachoval tradiční prvky svých předchůdců a pouze je přenesl do moderní doby. Zcela upřímně nám při pohledu na novinku spadla brada. Uchvátila nás dynamická silueta s výraznou splývavou zádí, na kterou krásně navazují mírně upravené zadní světlomety. Aston Martin DB12 působil sportovně, ale zároveň nesmírně elegantně - jako kdyby se atlet oblékl do luxusního smokingu.

To samé se dá říci o interiéru, kterému vévodí prvotřídní materiály a moderní technologie. Na laciné plasty rovnou zapomeňte, kabina je samá kůže a karbon. Dominantou „snobské" palubní desky je pak 10palcový displej s novým multimediálním rozhraním, kterému sekunduje plně digitální přístrojový štít. I když se ale jedná o nejmodernější Aston Martin současnosti, stále si zachoval část fyzických ovladačů na ovládání ventilace, médií, jízdních režimů a dalších funkcí vozu.

Nový britský Super Tourer je na trhu od září a jeho pořizovací cena začíná na zhruba 240 tisíc euro bez daně, což je v přepočtu bezmála 6 milionů korun. V blízké době světlo světa spatří i verze bez střechy, která ponese označení Volante.

Další novinky ze světa supersportůŽivot s Ferrari. Spolehlivé auto to není, ale chrání ho dlouhá záruka. Náhradní díly stojí majlant

Ferrari 488 GTB si okamžitě zamilujete a budete toužit ho řídit. Jaké to ale je být jeho majitelem?

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





13.10 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email