Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 499 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 498
Uživatelů: 1
Celkem: 499

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73133 | Témat: 8169

06.10 2023 9:00


Padl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu
Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: elektromobil Zajímavosti o autech Bugatti Formula Student formule formule 1 Guinnessova kniha rekordů rekord výkon
Datum zveřejnění: Thu, 05 Oct 2023 09:23:47 +0000

Za jednu sekundu se člověk dokáže nadechnout a vydechnout, zaznamenat bolest či mrknout. Studenti ze Švýcarska ale zvládli během jedné jediné sekundy dosáhnout rychlosti 100 kilometrů za hodinu, a to pomocí vozidla s běžným elektrickým pohonem. Překonali tak světový rekord o zhruba třetinu. Důležité je také zmínit, že švýcarští studenti si veškeré díly vyvíjeli sami, od šasi až po baterie a elektromotory.

Reportáž z e-Salonu 

Světový rekord byl deklasován

Nejrychlejší produkční auto na světě Bugatti Chiron se chlubí zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy. Tesla to údajně zvládne za 2,1 sekundy a Rimacu Nevera to tvá jen 1,82 sekundy. To je ale v porovnání s elektrickou formulí, kterou sestrojili studenti z Akademie Motorsports Club Zurich, stále dost pomalé. Monopost se jménem "mythen" totiž dokázal "stovku" pokořit za 0,956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metrů. Tím o více než třetinu překonal předchozí světový rekord 1,461 sekundy, který v září 2022 vytvořil tým z univerzity ve Stuttgartu. Studenti z Curychu se tak oficiálně zapsali do Guinnessovy kniha rekordů.

Zásadní je nízká hmotnost, výkon a trakce

Kompaktní elektrická formule je vyrobena z karbonu a hliníku, díky čemuž váží pouze 140 kilogramů. To je pro představu méně než závodní motocykl MotoGP. Studenti potřebovali, aby monopost měl co největší výkon, ale zároveň dobrou trakci. Proto se rozhodli každé kolo vozu osadit jedním elektromotorem. To přineslo celkový výkon 326 koňských sil.

„Pro dosažení rekordu ve zrychlení však není důležitý pouze výkon, klíčový je také efektivní přenos síly na asfalt. Například formule 1 trakci řeší pomocí přítlačných křídel a spoilerů. V tomto případě se ale potřebný přítlak začne generovat až v určité rychlosti. Museli jsme na to jít trošku jinak a společným úsilím jsme vyvinuli jakýsi vysavač, který vůz přitlačuje k zemi pomocí sání. Díky tomu jsme obešli fyzikální zákony a elektrickému monopostu jsme zajistili potřebnou trakci z nulové rychlosti," říká vedoucí oddělení aerodynamiky Dario Messerli.

Za volantem seděla žena

A kdo brutálně rychlou formuli na dráze krotil? Překvapivě to byla žena, konkrétně mladá studentka Kate Magetti, která společně s 30 členy týmu reprezentuje svou univerzitu v prestižní soutěži Formule Student. V tomto šampionátu poměřují své síly vysoké školy z celého světa, nevyjímaje těch českých.

Další články o motorsportuFormule 1 bude od roku 2026 jezdit na odpadky. Syntetické palivo má snížit její uhlíkovou stopu

FIA také rozhodla, že se výrazně zjednoduší pohonné jednotky monopostů. Jde o hybridní systém
Brzy tomu bude na den přesně 35 let, kdy se speciály z Le Mans dosahující 400 km/h prohnaly v rámci Grand Prix ČSSR v Brně. Poprvé a naposledy

Dnes už zapomenutá událost představovala v roce 1988 hotovou revoluci. Vytrvalostní speciály nejvyšší kategorie vůbec poprvé zavítaly za železnou oponu a premiérově se i tento podnik dostal do Československa. Bohužel, placky z Le Mans se sem pak už nikdy nevrátily.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





06.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email