Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 14 června 2024
Celkem je zde 424 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mihal00125
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 500
Online návštěvníků
Návštěvníků: 421
Uživatelů: 3
Celkem: 424

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71282 | Témat: 8169

03.10 2023 9:00


Novinky na silnicích v roce 2024: Co všechno řidiče čeká?
Od roku 2024 čeká řidiče spousta změn. Na co všechno se připravit?

Autor: Hugo
Kategorie: legislativa cena dálniční známky dálniční známky odebrání řidičského oprávnění zákon o silničním provozu
Datum zveřejnění: Tue, 03 Oct 2023 05:30:46 +0000

Nový rok přinese spoustu legistlativních změn. Řidiči by se měli připravit na to, že je provoz vozidla bude opět stát o něco víc, a to nejen na poplatcích, ale také pokutách.

Na druhou stranu větší represi vyváží i několik uvolnění. Na dálnicích bude možné jezdit rychleji, platit známku jen za jeden den, nebudete muset s sebou vozit doklady a řídit budou moci i mladší 17 let. Co všechno se tedy změní?

Mýtné v Praze

V souvislosti s výběrem poplatku za vjezd do centra metropole se hovoří již dlouhé roky. Argumentem zastánců opatření je omezení tranzitní dopravy a zklidnění ulic centra Prahy, současně také skutečnost, že jistou formu omezení dopravy postupně zavádí mnoho velkých měst na západě Evropy.

Praha ovšem chystá mýtné, jak to tak u nás bývá, velmi nesystematicky. Jednak není hotová infrastruktura pro tranzitní dopravu v podobě městského okruhu, zadruhé vůbec nepočítá se skutečnými potřebami řidičů. Zástupci města jednou hovoří o zavření celého centra, jindy zase o pouhých třech ulicích. Nijak také nepočítá se zvýhodněním elektromobilů. Denní poplatek by měl činit 200 Kč, nicméně věc ještě není zcela hotová.

Komentáře k zákonůmKomentář: Nejprve zúžili silnice, pak si začali stěžovat, že auta brzdí MHD. Zpoplatnění vjezdu do tří ulic na Praze 1 je zbytečný nesmysl

Od nového roku zřejmě dojde ke zpoplatnění průjezdu některých ulic na Praze 1. V centru pozornosti je Smetanovo nábřeží. Už zase, chtělo by se říci.
Za více peněz více svobody: Zdražení dálničních známek je ideální příležitost pro zvýšení rychlosti na 150 km/h (komentář)

Výsledkem by tak byla větší svoboda a tím pádem pro řidiče větší komfort, což by za příplatek 800 Kč rozhodně stálo. Škoda, že k tomu téměř jistě nedojde, přestože argumenty proti jsou buď liché, nebo přímo absurdní.

Změna bodového systému

Velkou změnu čeká samotný bodový systém, který by se měl výrazně zjednodušit a zpřehlednit. Budou existovat jen tři bodová pásma (2, 4 a 6 bodů), limit pro odebrání řidičského oprávnění zůstává stále 12 bodů.

Výrazně mají zdražit závažné přestupky, naopak „zlevnit" by měly bagatelní přestupky. Novela také počítá s malými benefity, např. s tím, že řidiči už nebudou muset s sebou vozit řidičský průkaz. Ostatně v dnešním digitálním světě to ani není potřeba.

Konec zvýhodnění elektromobilů

Zastánci elektromobility dlouhodobě hovoří o chybějící podpoře elektrických vozidel, zejména ve formě dotací na pořízení. Politici se snaží alespoň částečně zvýhodnit elektromobily různými benefity, zejména osvobozením od dálničního poplatku a parkování v modrých zónách.

Tomu by však od nového roku měl být konec. Elektromobily totiž v centru města zabírají stejně velké parkovací místo jako klasická spalovací auta, a situace ohledně parkování ve velkých městech je neutěšená. Stejně tak se ve státní kase hodí chybějící poplatky za dálnici. Pokud tak plánujete pořízení elektromobilu, počítejte s nulovým zvýhodněním.

Dražší dálniční známky

S novým rokem můžeme očekávat zdražení dálničních známek. Přestože vzhledem ke kvalitě a velikosti dálniční sítě mohou řidiči namítat, že by poplatek měl být spíš nulový, pravdou je, že cena dálniční známky se mnoho let nezvedla, zatímco inflace roste.

Nově tak můžeme počítat s ročním kuponem za 2 300 Kč místo dosavadních patnácti stovek. Úměrně také zdraží desetidenní a měsíční poplatky. Alespoň jednou dobrou zprávou je, že se zavedou jednodenní poplatky. Přesná výše zatím nebyla určena, hovoří se o 100 Kč na den.

150 km/h na dálnici

Ve světle všechno chystaných novinek pro rok 2024 je alespoň tato zpráva řidiči vítaná. V souvislosti se zdražením dálničních poplatků zákonodárci nabídli řidičům alespoň jistou formu kompenzace ve formě zvýšení rychlostního limitu na dálnicích na 150 km/h.

Má to však háček. Vyšší limit nebude platit plošně, ale jen na vybraných úsecích, zejména nejmodernějších částech dálnic, kde technické parametry dovolují bezpečné zvýšení rychlosti. O konkrétních místech však zatím nebyla řeč.

Řidičák od 17 let

Další vítanou změnou je snížení věkového limitu pro získání řidičského oprávnění skupiny B. Osobní auta by tak mohli legálně řídit už 17letí. Ostatně je to logické, na malých motocyklech je možné jezdit už od 15 let, takže nemalou míru zodpovědnosti legislativa vkládá do rukou i mladším řidičům.

Novela však počítá s jistými podmínkami. Tou zásadní je přítomnost dohlížející dospělé osoby na místě spolujezdce, což je model, který je známý např. v USA. Změny počítají také s řidičákem na zkoušku, utopističtější návrhy potom jen o pouhých třech možnostech na získání řidičského oprávnění.

Povinné ručení na elektrické koloběžky

Tahle novela působí dosti kuriózně, nicméně je míněna zcela vážně. Hlavní myšlenkou stojící za snahou povinně pojistit elektrické koloběžky je zhoršující se situace v centrech velkoměst, kdy zejména turisté nezřízeně dovádějí na sdílených koloběžkách.

Novela počítá se zavedením povinného ručení pro elektrické koloběžky s rychlostí nad 25 km/h, výjimku mají tvořit elektrokola, u nichž se elektropohon považuje za doplňkový. Nicméně trend ostatních zemí naznačuje, že se v budoucnu povinnému ručení nevyhnout ani elektrokola.

Návrh se nám zdá v jádru správný, nicméně dosti nedotažený. Myslíme si, že jistou formu pojištění zodpovědnosti by měli mít všichni účastníci silničního provozu. Když je mají auta, tak by to mělo stejně platit nejen pro elektrické koloběžky, ale i klasická jízdní kola, s nimiž novela vůbec nepočítá. Ne nutně ve formě povinného ručení, ale třeba jisté formy občanského pojištění zodpovědnosti.

Doklady můžete nechat doma

Od nového roku se mohou řidiči těšit na to, že jim odpadne jedna povinnost, a to prokazovat se fyzicky řidičským průkazem a osvědčením o registraci vozidla, lidově malým technickým průkazem. Odpadnou tak situace, kdy dostanete pokutu v řádu pětistovky za zapomenuté doklady.

Policie si už nyní může vaše údaje načíst ze systému přímo na místě silniční kontroly, a také tak vždy činí, ať už se řidičákem a techničákem prokážete, nebo ne. A právě vzhledem k prostupující digitalizaci zákonodárci rozhodli, že prokazování se plastovou kartkičou je v dnešní době zbytečné. Jen nezapomeňte, že v zahraničí to neplatí a řidičák, techničák i zelenou kartu musíte mít fyzicky u sebe.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





03.10 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email