Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 7 června 2024
Celkem je zde 650 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: rikson
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 483
Online návštěvníků
Návštěvníků: 646
Uživatelů: 4
Celkem: 650

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71256 | Témat: 8169

30.09 2023 9:00


Volvo XC60 v plug-in hybridu představuje dobrý kompromis mezi láskou k benzinu a elektrifikací. Zamilujete si jeho prémiové materiály a schopnost žehlit silnice.
Švédský výrobce si jasně stanovil svou ekologickou cestu motoristickým světem a pomalu, ale jistě, přechází na čistou elektrifikaci. Ale s vůní klasického paliva se tak úplně neloučí. Se svým středně velkým SUV modelem Volvo XC60 dokáže s plug-in hybridním ústrojím ještě divy.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Velký test Volvo XC60 auta auto hybrid kola motory rámy spotřeba Volvo
Datum zveřejnění: Sat, 30 Sep 2023 05:33:16 +0000

Volvo bylo vždycky zárukou bezpečnosti a kvality. To se nemění ani po letech. Naopak švédští inženýři se snaží posouvat, jak vizuál, tak vyladění motorizace. Spíš se tedy zaměřuji na onu druhou stránku, protože onen exteriér zůstává až na malé faceliftové úpravy stejný. Co tedy od oblíbeného modelu můžete čekat?

Klaňte se severským bohům

Výrazné změny zevnějšku nečekejte. Nejvýraznějším prvkem jsou světlomety, které svým tvarem připomínají, a samo Volvo tuto interpretaci používá, Thorovo kladivo aneb Odkaz severské mytologie. Pak už je vizuální stránka dána samotnou zvolenou výbavou či specifikací. V našem případě u Ultimate Dark jsme se mohli pokochat lesklou černou mřížkou chladiče, která měla rámeček ve stejné barvě. V ní byl usazen emblém značky. Mimochodem, jak poznáte, že jedete v prémiovém voze? I emblém v oné přední mřížce je vyhřívaný...

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Nesmělo chybět panoramatické okno, které nejen, že působilo hezky na oko, ale dovnitř, do světlého interiéru propouštělo velké množství světla a vytvářelo tak prostornější nádech vnitřku.

Pocit luxusu dodávala i 20″ kola z lehké slitiny s 5 paprsky ve tvaru Y s výbrusy v provedení Diamond Cut.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Celé auto bylo pokryto černými lesklými dekorativní prvky, ať už jste se zaměřili na rámy bočních oken nebo střešní ližiny. Vše bylo uzpůsobeno tak, aby vám dodávalo maximální pocit nenápadnosti v provozu. To samé se ale nedalo tvrdit o interiéru.

A co takhle bazarové Volvo XC60?

Nádech luxusu

Ten je naopak okázalý, jak se na Volvo patří. Nezměrný počet prémiových materiálů dokonale lícujících. Celý vnitřek byl světlý. Na sedadlech pak větrané kožené čalounění Nappa. Navíc celá kabina oplývala vylepšením v podobě Polestar optimalizace, kterou poznáte v okamžiku usednutí - jedná se o exkluzivní volič automatické převodovky, který je ručně vyrobený švédskými skláři ve společnosti Orrefors. Nic zajímavého, řeknete si? Ale ono je to celé z pravého masivního křišťálu. Vzniká tak unikátní spojení řemeslného mistrovství a technologie a vy můžete bezesporu tvrdit, že uvnitř vašeho Volva máte šperk představující esenci soudobého skandinávského designu a udržitelného luxusu.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

To celé navazuje na plně čalouněnou palubní desku, kterou doplňují jemné dřevěné detaily. Mimochodem, automobilka si potrpí na velké preciznosti, a proto i švy jsou zde barevně sladěné.

Nezapomeňme ani na chromové detaily a pianinově černou, která má své výsadní postavení ve středovém tunelu a na volantu.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 43

Prim pro řidiče hraje 12palcový displej, na kterém si ale nemůžete volit nějaké personalizované nastavení, což si troufáme tvrdit, je u tak výjimečného auta, škoda. Co ale chválíme je ono googlácké prostředí středového displeje, kdy, pokud jste fanda Androidu, zaplesáte, pokud máte iPhone, spláčete a budete se muset velmi výrazně zflexibilnět. Co je taková třešnička na dortu, že kdyby vám byla zima, a to nemyslíme ta fyzická, tu dokážete klimatizací a topením vyřešit, ale taková ta vizuální, můžete si na vertikálním displeji pustit praskající krb. Nelžeme, podívejte se sami.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Co je ještě nutné pochválit jsou kamery, a to jak ve všech směrech, tak ona panoramatická. Moc příjemně kreslí a dává vám vážně pocit, že vidíte, až za roh.

Jinak je to ta samá písnička jako v nedávno testované XC90. Volvo si potrpí na luxus a jakousi magnificenci. Dokáže ji implementovat s neskonalou grácií a kvalitou sobě vlastní. Na druhou stranu nedochází k žádným výrazným změnám. I když takové tvrzení beru zpátky. Například volba jízdních režimů doznala ne zrovna příjemné změny, a to takové, že se „vměstnala" místo fyzického ovladače do softwarového řešení. Pro volbu je třeba jít do nastavení ve středovém displeji, a tam si vybrat požadovaný jízdní režim.

Další redakční test SUVOmlazené BMW X7 vás překvapí neotřelým vizuálem a nabídne luxusní svezení

Tenhle obří koráb vám poskytne více osobitosti, přidá k tomu větší špetku sportovního charakteru a ohromí vás množstvím použité digitalizace. Vítejte do specifického světa obřího SUV BMW X7.
Stylovější SUV budete na českém trhu hledat dlouho, navíc výborně jezdí. Jeho cena, to je úlet

Testovali jsme Cupru Formentor 2.0 TSI 180 kW v limitované výbavě Tribe Edition.

Práce motorů na jedničku

A když jsme se tedy dostali už k meritu věci, tedy motoru a jízdním vlastnostem, dovolme si tu Volvo pochválit. Dvoulitrový řadový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem a s elektromotorem vzadu pěkně pracuje a nabídne opravdu oslnivý výkon. Pokud všechny systémy pracují pospolu, dostanete z motoru sílu až 455 koní při točivém momentu 709 Nm, a z 0 na 100 km/h vás tahle „legrace" vystřelí za krásných 4,9 sekund. Jediným vašim problémem bude maximálka 180 km/h, protože tento švédský nadpozemský drak by letěl mnohem dál.

Volvo XC60 T8 AWD má velmi dobře zpracovanou osmistupňovou automatickou převodovku, která řadí poměrně rychle, ale na druhou stranu jemně, takže přechod mezi jednotlivými motory vůbec na jízdě nepocítíte. Lehký zvuk se přeci jen objeví, pokud stojíte u auta venku a dlouho „stojíte" na elektromotor, pak se přepne na klasiku.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Jinak je celkově plug-in hybridní ústrojí velmi kultivované a příjemně reaguje na změny jízdních režimů, kde si můžete vybírat mezi Hybridem, Polestar (sportovnější charakter), Pure (čistá elektřina), Off-road a Constant AWD.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

V základu vždy jezdíte na Hybrid, a do čistě elektrického režimu si auto musíte přepnout ručně. V tabulkách je uvedeno, že čistý dojezd na elektřinu je 77 km, nám se podařilo 60. Nicméně největší zážitek z jízdy dostanete na režim Polestar. Dravější, rychlejší odezvy na vaše pokyny, vám udělají neskonalou radost. V hybrid režimu zase oceníte klid a vyrovnanost, a pokud potřebujete sílu, dopřeje vám ji i tam, ale s určitou grácií sobě vlastní.

S tím souvisí i příplatkový systém vzduchového odpružení pro všechna 4 kola a aktivní podvozek. V tomto okamžiku se stává z XC60 žehlička. Nezajímá vás výmol, díra, nerovnosti, nic. Jakýkoliv režimu Volvu pod kola pošlete, odmění vás tichem v kabině a absolutním pohodlní s absencí otřesů či náklonů, i napříč tomu, že váží 2,1 tuny.

Tohle nás na XC60 bavilo asi nejvíce - to vyvážení výkonu a pohodlí a samozřejmě nespočet kvalitních asistentů, a hlavně bezpečnostních prvků. Nicméně i zde platí, že pokud máte plug-in hybrid, je nutné dobíjet. Pokud dobíjíte, ona spotřeba benzinu je velmi nízká, pokud nedobíjíte, dostáváte se ke standardu. My jsem nedobíjeli a po 504 kilometrech jsem si přičuchli k 7,4 litrům na 100 km.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Volvo XC60 T8 AWD Recharge je skvěle vyladěným pomocníkem, který nabídne kvalitu, pohodlí, dynamiku a bezpečnost, ale sáhnete si kvůli němu opravdu hluboko do kapsy. Testovaná verze stála 2 333 109 Kč. Dokážete si pořídit ale i levnější verzi téměř o milion méně. Ale ruku na srdce, stejně je to hodně peněz. Ale zase víte, že nekupujete zajíce v pytli, ale léta zkušeností a švédské preciznosti.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





30.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email