Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 13 června 2025
Celkem je zde 313 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Dezerter33
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 49 240
Online návštěvníků
Návštěvníků: 313
Uživatelů: 0
Celkem: 313

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73121 | Témat: 8169

26.09 2023 9:00


Volvo XC90 je reprezentantem elegantní jemnosti. Ale umí za to i pořádně vzít
Dlouhých 21 let nás švédská automobilka obšťastňuje se svým největším SUV XC90. A jelikož jde cestou elektrifikace, možná je to poslední šance, jak se svézt v něčem s vůní opravdového paliva.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Velký test Volvo XC90 klimatizace krouťák nová osobní podvozek pohon převodovky točivý moment Volvo
Datum zveřejnění: Tue, 26 Sep 2023 05:27:33 +0000

Dostat do testu Volvo XC90, které má své kořeny v dlouhé tradici automobilového inženýrství z Göteborgu, byla radost. Vůz, který si vybírají zámožné skupiny řidičů, kteří chtějí zůstávat na silnici v anonymitě, má stále něco do sebe. Navíc se řadí mezi to nejbezpečnější, co na silnici můžete potkat (v únoru dostal vůz ocenění Top Safety Pick+). Jelikož se ale švédský výrobce snaží protlačit cestu elektrifikace všech svých nových modelů, bylo nám ctí posadit se za volant mild-hybridu s 300 koňmi pod kapotou.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 37
Špetka novoty

Pokud bychom se měli zaměřit na vizuální změny švédské legendy, dovolíme si tvrdit, že severští inženýři šli cestou minimalistických úprav. Ostatně, proč měnit něco, co je dobré a majitele a potenciální kupce baví už několik let samo o sobě. Stačilo se zamyslet a jen vše lehce designově dotáhnout. Například vyplnění mezikruží u loga na masce přineslo vozu celistvý ráz. Stejně tak úzké světlomety, které se odkazují na bájné Thorova kladivo. Nebo nová litinová kola, která jsou v nabídce též nezklamou. A to je světe, div se, z těch vizuálních „převratných změn" všechno. Ačkoliv bylo nová generace představena již před pár lety, pořád si zachovává svěží ráz a připadá vám, jak když se vezete v nově vyvinutém voze.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Kabina navozuje určitý klid

To samé platí i při usednutí za volant. Když jsme zmiňovali, že si auto pořizují movití lidé, nejvíce to poznáte právě uvnitř auta. Zde vás obklopí kůže, opravdové dřevo (žádné napodoběniny), pár hliníkových prvků, které obtekávají středovou obrazovku, výdechy klimatizace či jsou integrovány ve volantu. Dojem luxusu podtrhuje křišťálový volič automatické převodovky, který v sobě skrývá nápis Orrefors Sweden  -jedná se o název sklárny, která právě onen volič pro automobilku vyrábí. Opulentní nádech všemu dodává i panoramatická střecha - prvek, který v autě za nás plní spíš dekorativní funkci, než že byste si s ním užili jízdu s větrem ve vlasech.  A navíc je určen především cestujícmí na zadních sedačkách. Ty se zde mimochodem podle nás cítí velmi královsky. Mají hodně prostorou pro nohy a žijí si tu celkově svým životem. Ostatně ona XC90 je považována prostě za auto, které se hodí, jak svou bezpečností, tak právě pohodlím, spíše k maminkám, které oplývají větším finančním zázemím, protože ono umístění ratolestí na zadní sedadla, je v podstatě jedna velká radost. A to nejen z toho hlediska pohodlí, ale i čištění. Záda předních sedadel jsou totiž z plastu, takže jakékoliv okopávání či házení zmrzliny naprosto s klidem ustojí. Pak jen přijdete s hadrem, a není proč, se stresovat. Stejně tak maminky či řidiči nemusí mít strach, že by cestující vzadu trpěli snad nějakým vedrem či zimou. Výdechy klimatizace totiž nevycházejí ze středového sloupku, ale jsou integrovány do B sloupků a směřují právě na zadní cestující.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Severská preciznost

Zpátky ale k pracovišti řidiče. To si stále zanechává jakousi projektovou čistotou, která spočívá v jednoduchosti a preciznosti. Fakt, že na sebe naléhající díly lícují a nevržou je jeden z prvků, který lze opěvovat. Dalším je ona poskládanost středového tunelu. Uprostřed na výšku umístěný displej, ke kterému se ještě vrátíme, pod ním jedno hlavní tabletové tlačítko (protože onen displej funguje spíš na bázi tabletu než čehokoliv jiného), pod ním zase pás tlačítek k ofuku okna nebo přepínání písniček, jemuž uprostřed vévodí otočný volič hlasitosti a pak už jen volič převodovky, otočný knoflík start/stop, protože Volva, kdo z vás neví, se nestartují stiskem tlačítkem, ale otočením minijoysticku. A to je všechno.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Mohlo by vás zajímatDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Písmeno M na dodatkové tabulce může zmást sváteční jezdce. Přitom se týká jen určité skupiny řidičů

S označením mýta a časového poplatku se lze setkat i mimo dálnice. Silnice jsou k tomu upraveny

Co je též postaveno na jednoduchosti je digitální přístrojový štít. Jako rozumíme, že řidič toho k práci moc nepotřebuje, ale nelze si zde navolit ani jakési osobní nastavení, které byste kvitovali. Musíte si vystačit s dvěma budíky a mezi nimi buď volným prostorem nebo mapou. Zasloužilo by si to lehký update, který jistě s plnou elektrifikací dorazí. Stejně jako onen středový displej, který komunikuje a je postaven na spolupráci s Googlem. Takže pokud používáte mobilní telefon s operačním systémem Android, budete nadšeni, a hlavně budete s ovládáním familiární. Pokud máte iPhone, budete ztraceni a bude vám orientace trochu trvat.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

I klimatizace by si zasloužila svoje separé místo v tlačítkovém světě, ale u Volva se ji rozhodli vklínit do dotykového středového displeje. Za nás je to vždycky takový nepříjemný krok... kdyby se zůstalo u toho, co je dobré...

Švédi se pyšní kvalitou hlavně v motoru a podvozku

Co ale XC 90 hraje do karet jsou jízdní vlastnosti, podvozek a asistenty. Pod kapotou se vám naskytne 2litrový benzinový čtyřválec, přeplňovaný elektricky poháněným kompresorem a turbodmychadlem, spřáhnutý s 8stupňovým automatem. V praxi to znamená, že si při jízdě sáhnete až na 300 koní a točivý moment 420 Nm a ke službě vám bude pohon čtyř kol. A pokud k tomu přičteme ještě optimalizaci Polestar Engineered, která vám při sepnutí jízdního  režimu Polestar dokáže poslat do jízdy o 20 koní víc a krouťák 450 Nm, je to bájo. Nečekejte ale trysku toho stáda, že ho budete hnát hodiny. Ne. Onen navýšený výkon funguje maximálně 20 sekund a má to logiku.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

V praxi se vše osvědčilo tak, že práce převodovky a motoru je velmi čistá a tichá. Auto si při jízdě žije svým vlastním životem a vy jen plynový pedál šolícháte a jste vlastně nadšení. Zrychlit umí z 0 na 100 km za 6,7 sekundy a tím pádem má slušnou dynamiku. Nemá problém s předjížděním z místa, ale taky není dýchavičný ani při delší trati, či právě při dynamičtějším míjení dalšího vozu například na dálnici. Můžete se na něj naprosto spolehnout a není třeba nic časovat. Vždy vám podá dostatek výkonu, a to jak v plné naloženosti, tak prázdných sedadlech. Opřít se do něj můžete i v zatáčkách, kdy nemá tendenci se naklánět a ani vzhledem ke své větší váze nemá problém.

K tichu a komfortu vám dopomáhá adaptivní podvozek. Jako byste s ním skoro chtěli vybrat každou díru a kanál na silnici, abyste se opakovaně mohli přesvědčit, že to vážně do kabiny i pod váš zadek nepřináší ani rachot, ani fyzickou újmu. Jasně, při jízdním režimu Polestar se sníží a přeci jen je trošku drncavější, ale vy chcete mít při sportovní jízdě kontakt s vozovkou a cítit každý kamínek, abyste dokázali vyhodnocovat další krok.

Ale stejně... XC90 je nejlépe v režimu Comfort. Tam patří. Klidná jízda plná kochání s absencí honění ega, s vědomím, že své ratolesti či spolucestující dovezete v pořádku na místo určení, s pocitem řidičského požitku. Ten vám mimochodem dají i tamější asistenty.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Volvo je lovebrand. Dlouhá léta patří k tomu nejlepšímu a nejbezpečnějšímu, co si můžete pro cestování pořídit. Jeho vlastnictvím si nehoníte ego, ale dokazujete okolí, že chcete pro sebe a své cestující hlavně pohodlí a bezpečnost. Nepotřebujete „nakopat zadek" rychlejším autům. O to tady nejde. Vy chcete jen žít spořádaně a s rozvahou. A někdy, když ten šoteček v hlavě přeci jen přepne, tak zapnete režim Polestar a dáte svému vnitřnímu já pocit trhání asfaltu. Jen se drž XC90, rádi tě ještě nějakou chvíli budeme mít v garáži.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





26.09 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email