Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 17 listopadu 2025
Celkem je zde 1184 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Stepan-tajci
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 49 453
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1183
Uživatelů: 1
Celkem: 1184

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73920 | Témat: 8169

16.09 2023 9:00


Poctivé SUV, které váží skoro tři tuny, ale nežere. To je Mercedes GLE 350 de 4Matic
Tradiční německá klasika nabízí k populárnímu rodinnému modelu plug-in hybrid s naftový pohonem. A funguje to.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Mercedes-Benz GLE Velký test auta auto brzdové kotouče hybrid klimatizace osvětlení pohon speciální spotřeba točivý moment
Datum zveřejnění: Sat, 16 Sep 2023 05:49:06 +0000

Titulem „SUV" už se teď honosí kdejaké auto, některé oprávněně, jiné se nechává do této kolonky zařazovat primárně díky její aktuální popularitě. Mercedes GLE rozhodně patří do té první sady. Už když automobilka jeho buclatého pra-pra předchůdce pod názvem AAVision v roce 1997 představovala, šlo o vůz na evropské rozměry snad až příliš velký.

A velké GLE opravdu je. Na silnici budí 4,9 metru velký vůz respekt, interiér je zase prostorný, vzdušný a připomíná doby, kdy tato tradiční automobilka kromě lidových vozidel vyráběla jen ty luxusní. Na každém z míst je přehršel prostoru, a to na každou část těla. Přitom na první pohled není auto tak mohutné, jako řady GL či G, ale postavte ho na parkovišti vedle fabie a uvidíte, že zdání klame.

Zdroj: Bart Běhal

Jasně, možná to není ideální soupeř na porovnávání, takže vezměme v Česku tak oblíbené „esúvéčko" Škoda Kodiaq. To na GLE ztrácí skoro 30 centimetrů na délku či 10 na výšku...

Nenápadný paket

Zpět ale k testovanému. Přídi vévodí velké logo automobilky a drobné trojcípé hvězdy jsou systematicky poskládané po celé přední masce. Ale jinak musím konstatovat, že testovaný AMG paket byl snad ten nejméně nápadný, co jsem kdy na mercedesu viděl. Hodně tomu pomohla šedá barva, známá hlavně z koncernových škodovek či audin, která sice není dynamická, ale je stylová (za příplatek 93 025 Kč) a především dvacetipalcová pětipaprsková kola. Říká se, že kola dělají auto, a tady to rozhodně platilo. Z GLE udělala usedlejší stroj.

Příplatkovou výbavu mělo testované auto v hodnotě více než 640 tisíc, nejvíce - celkem 271 122 Kč - zabral paket AMG Premium, pod který samozřejmě spadalo množství drobných spoilerů, ale například také parkování s 360° kamerou, head-up displej, panoramatické střešní okno, větší brzdové kotouče na přední nápravě a mnoho dalšího.

Zdroj: Bart Běhal

Do 40 tisíc se následně vešly koberečky AMG, velmi pohodlný multifunkční sportovní volant potažený kůži nappa či sada Chrome interier.

Ergonomie je velmi podařená, uvnitř auta se snad nelze cítit nepříjemně. Převládá pohodlí, moderna a kvalitní materiály. Ambientní osvětlení dělá z vozu ve večerních hodinách luxusní kočár. Samozřejmě se najdou i drobné výjimky, třeba klika na otvírání dveří z obyčejného plastu. To GLE nesluší. Všemu samozřejmě vévodí podlouhlý displej, který je čitelný a přehledný a k automobilce už zkrátka patří.

Tlačítka i dotykové plochy

Ale zůstávají i pevné a funkční jistoty, ovládání hudby či klimatizace má svoje kolonky v infotainmentu, ale zůstalo naštěstí také na tlačítkách. S kolísavým počasím letošního léta jsem hlavně to první využíval hojně.

Zdroj: Bart Běhal

Navigace funguje na bázi augmentované reality, tedy dosazení digitálního objektu. V principu to znamená, že když si zadáte cíl, na obrazovce infotainmentu při každé odbočce naskočí reálný pohled na cestu, kde virtuální šipka jasně zvýrazňuje třeba to, kdy je třeba zabočit. Ve městě, kde se šipka motá mezi semafory či světly ostatních aut, mi přišla tahle vychytávka zábavná, ale spíš matoucí. Něco jako Need for Speed Underground.

Další MercedesyMercedes-Benz A 200 je určený pro dámské publikum. Překvapí spotřebou, potěší komfortem a stylem

Individualizace. Tak by se dal jednoduše shrnout směr, kterým se německá automobilka se svou faceliftovanou A 200 vydala. A jde ji to poměrně solidně.
Test Mercedesu C 220 d All-Terrain: Kdepak elektřina, jemu stačí na cestu jen pět litrů nafty

Luxusní a pohodlný vůz do každé situace je vymírajícím druhem. I proto si zaslouží pozornost.

Svou užitečnost ukázala až na venkově, plném úzkých uliček. Tady najednou pomocná ruka v případě modré šipky s nápisem konkrétní ulice slouží perfektně.

Specifické je dotykové ovládání na volantu. Využíval jsem nakonec jen zhruba dvě tlačítka a zbytek ovládal na obrazovce infotainmentu či na dotykové plošce na středovém panelu. Je to pohodlnější a rychlejší.

Zavazadlový prostor nabízí 490 litrů, skoro o 150 méně než neelektrická varianta, ale vejde se vše, co je potřeba. Cením speciální záchytný držáček, který nahoru nasměruje odklopený závěr rolety, a ta se „neválí" na kufrech položených v zadní části. Zní to jako prkotina, ale ocenil jsem to snad úplně pokaždé.

Zdroj: Bart Běhal
Šestiválec? Kdepak...

Srdce milovníků tradičních pohonů se rozbuší, když na zadní části vedle písmen GLE spatří cifru 350 a pravděpodobně začne okamžitě myslet minimálně na třílitrový šestiválec. Ale neplatí ani jedno. Pod kapotou je totiž čtyřválcový naftový dvoulitr s výkonem 143 kW, ke kterému se připojuje elektromotor s dalšími 100 kW.

Systémový výkon tedy činí 243 kW, točivý moment dosahuje až na 700 Nm a na stovku se auto dostane dokonce pod sedm vteřin. Primárně je GLE 350 de po nastartování elektromobilem, plně nabitá baterie poskytuje dojezd mezi 80-90 kilometry, záleží na stylu jízdy.

Dopředu musím říci, že Mercedes se mnou strávil více času než běžný novinářský týden, během zhruba jedenácti dní nás společně čekal průjezd Julskými Alpami či návštěva Jaderského moře. Nepochyboval jsem o tom, že téměř dva tisíce kilometrů strávíme v pohodlí, tichu a s pocitem řidičského bezpečí. Zvědavý jsem byl ale na to, jak moc ovlivní plug-in hybridní ústrojí spotřebu vozu a jak obratné GLE bude na každodenní užívání mimo velké město.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 22

Spolupráce elektromotoru a spalovacího pohonu fungovala výtečně, bez povšimnutí si auto samo volilo, pro jaký pohon se rozhodne. V rámci jejich bezproblémového přepínání to jistě byla výhoda, na druhou stranu by se mi líbilo, kdyby GLE elektřinu nevyužívalo neustále.

Základní jízdní režimy jsou Individual, Sport, Hybrid a Electric a mluví celkem jasně. Dovedu si právě proto představit, že režim Hybrid bude víc využívat motoru a nebude mi krást dojezd například při ostře sešlápnutém pedálu a jízdě striktně do kopce. Tady si elektřinu rád pošetřím na rovinku.

V kopcích sebejistý

Striktně naftový pohon měl plno práce při cestě na Vršič Pass (cca 1600 metrů nad mořem), tedy horský průsmyk, na který se startuje z Krajnské Gory a během zhruba dvaceti minut je třeba zdolat téměř jeden výškový kilometr. To vše navíc na klikatých, úzkých a strmých silnicích, které jsou v zatáčkách z dlažebních kostek.

Zdroj: Bart Běhal

Navíc bylo třeba myslet na to, že zatímco Češi milují Jaromíra Jágra, Slovinci zase zbožňují Tadeje Pogačara. Takže už takhle nepřehledná cesta byla ještě k tomu plná cyklistů a já měl v ruce obrovité SUV, jehož pohotovostní hmotnost míří ke třem tunám.

Mercedes si přesto počínal velmi dobře. Obratně se pouštěl do zatáček, dokázal hbitě akcelerovat a po cestě dolů navíc využil tuhé brzdy, které nezvadly ani při tak ostrém zápřahu.

To vše s dostatečnou porcí jízdního komfortu, který neomezovala ani dvacetipalcová kola. Podpořen byl vzduchovým podvozkem, který v kombinaci s velikostí a vahou auta řidiče mnohdy ukolébal do totální pohody a ten vůbec nemusel řešit nějaký výmol nebo zatáčku. Řada GLE je za mě - právě i díky tomu, že je původním SUV značky - výkladní skříní mercedesu a očekával jsem jízdní kvalitu. Dostal jsem ji.

Zdroj: Bart Běhal

Konečná spotřeba byla 6,5 litru. Na skoro 2,7 tunové a téměř pětimetrové auto je to nadstandard. Jistě, GLE by se určitě jinak stravovalo na německé, rychlostně neomezené dálnici, přece jen se mnou jezdilo primárně v Rakousku a Slovinsku, kde se pohybovalo spíš mezi 120-130 km/h, ale i tak to potěší.

Dojezd vozu, i při zdaleka nenabité baterii a nádrži na 65 litrů, dosáhne klidně k tisíci kilometrům. Kdo to v této době dokáže? Teď už tedy jen cena, v základu je tato verze k dispozici za 2,2 milionu korun, v testované výbavě to bylo 2 927 571 Kč.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





16.09 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email