Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 23 kvě 2024
Celkem je zde 438 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: jenda136
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 456
Online návštěvníků
Návštěvníků: 435
Uživatelů: 3
Celkem: 438

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71171 | Témat: 8169

15.09 2023 9:00


Speciál o ojetině: Škoda Felicia byla v roce 2010 třetím nejprodávanějším ojetým autem. Bavila by vás i nyní?
Škoda Felicia byla dlouhou dobu nejprodávanější ojetinou vůbec. Vyhledávali ji nenároční řidiči shánějící levný a na údržbu jednoduchý automobil. Co je na škodováckém modelu tak bavilo, nebo dokonce ještě baví?

Autor: autoweb
Kategorie: Autobazary a vše o ojetých autech cena lpg dodávky a užitkové vozy navigace do auta tomtom Ojetá auta pick up diesel Favorit kabriolet Metalex motory nehody nová otomoto posilovač řízení řízení Škoda škoda auto Škoda Fabia Škoda Felicia Škoda Octavia užitkové užitkové vozy užitkové vozy bazar Volkswagen zavěšení
Datum zveřejnění: Thu, 14 Sep 2023 11:00:00 +0000

Felicia vystřídala oblíbený model Favorit v roce 1994. Pětidveřový hatchback se nejprve nabízel výhradně s motory o objemu 1,3 litru a to ve dvou výkonových verzích - 40 a 50 kW.

Velmi chudou výbavu bylo možné od léta 1995 na přání rozšířit o ABS a čelní airbagy. V červenci nabídku automobilky rozšířila Felicia Combi se zavazadelníkem o objemu 445 litrů, čímž oslovila řadu českých motoristů. Hatchback měl prostor pro zavazadla o objemu 272 litrů. V září se v ceníku objevila nová motorizace 1.6/55 kW z dílen Volkswagenu. Živnostníky potěšila nová užitková varianta Pick up a v závěru roku provedení Van Plus. Tato varianta měla na rozdíl od Pick upu i zadní pár bočních dveří a dodávala se výhradně s pevnou nástavbou. Pick up se prodával i bez nástavby. Její různé verze později nabídlo několik výrobců.

Zdroj: Škoda Auto
První diesel

V roce 1996 se pod kapotu poprvé nastěhoval vznětový motor. Konkrétně atmosférický agregát Volkswagen 1.9 D o výkonu 47 kW. Nabídku rozšířil posilovač řízení a zážehové třináctistovky se začaly montovat s vícebodovým vstřikováním MPI. Následující rok spatřila světlo světa nová verze Fun. Automobil pro volný čas vycházel z užitkového provedení Pick up a vyráběl se výhradně v kanárkově žluté barvě. Na první pohled dvoumístný vůz bylo možné proměnit na čtyřmístný díky posuvné zadní stěně kabiny s dvojicí sklopných sedadel. Ta ubrala z nákladového prostoru, ale umožnila cestování pod otevřeným nebem. Vývoj tohoto vozu měla na svědomí společnost Air Design z Mnichova Hradiště. Dříve než ji vývoj modelu Škoda Auto svěřila, pracovala na studii podobného vozu postaveného na bázi modelu Favorit. Favorit Pick-up Fun se představil na frankfurtském autosalonu 1993, ale na rozdíl od Felicie Fun se do výroby nedostal.

Zdroj: Škoda Auto

Z Pick upu vycházel také závodní vůz Felicia Free Style. I závodní varianta přitom měla předchůdce postaveného na základě modelu Favorit - Favorit Free Style. Za jeho vývojem stála společnost Autospektrum 2000 z Mariánských Lázní. Vznikl i kabriolet, za jehož vývojem je společnost Metalex. Kupce si však hledal jen obtížně (Metalex již dříve přestavěl na kabriolet model Favorit).

V roce 1998 prošla Škoda Felicia faceliftem. Dostala velkou masku, čímž se vzhledově přiblížila většímu modelu Octavia.

Vstup do nového tisíciletí znamenal konec

V roce 2000 byla ukončena výroba verzí Fun a Van Plus. V dubnu 2001 došlo k definitivnímu ukončení výroby modelové řady Felicia. Celkem opustilo brány továrny 1 404 503 vozů tohoto modelu. Z toho bylo 915 853 hatchbacků, 351 895 kombíků, 3992 automobilů v provedení Fun, 127 595 pick upů a 5168 vozidel Van Plus. Ani jedna z karosářských verzí nikdy neprošla bariérovou zkouškou společnosti Euro NCAP. Podle zkušeností českých záchranářů ale patří nehody felicií a starších favoritů k jedněm z nejhorších.

Zdroj: Škoda Auto
Zpracování

Zatímco ve své době byla Felicia přijata velice pozitivně, dnes už mnoho parády nenadělá. Důvodem není jen přirozené stárnutí tvarů, ale i fakt, že se automobil kvůli početnému zastoupení na silnicích více okoukal. Dílenské zpracování vozu je podprůměrné, materiály užité v interiéru rozhodně neoslní. Sedadla jedni chválí, druzí zatracují. Vytýkán je jim tvar opěradla, jehož vystouplá horní část některým lidem není moc příjemná a také nulové boční vedení. Na druhou stranu vůz poskytne velmi slušný prostor posádce. Felicia je prostornější než mladší Fabia, která patří taktéž mezi malé vozy.

AutoveterániFiatem Panda z roku 1985 na setinové rallye South Bohemia Classic

Vyrazili jsme na 13. ročník tradiční veteránské rallye ve stařičkém Fiatu Panda.
Retro: Za volantem Škodovky, která v roce 1950 závodila v Le Mans, se řidič opravdu nenudí

Škoda Sport vycházela z obyčejného Tudoru, díky vhodným úpravám však dosáhla překvapivých úspěchů.

Jízda

Chování Felicie je sice znatelně jistější než u předchůdce Favoritu, na stejně staré zahraniční konkurenty ale ztrácí. Na druhou stranu je třeba zdůraznit její malou cenu. Automobily bez posilovače řízení nepotěší především při parkování. Absence serva znamená i delší převod, takže je třeba s volantem více otáčet.

Zdroj: Škoda Auto
Motorizace

Vůz se dodával se třemi zážehovými a jedním vznětovým motorem. Základní třínáctistovka disponuje výkonem 40 kW, její silnější verze dává o 10 kW více, což je při jízdě už znát. Pozor ale na propálené těsnění pod hlavou válců, které se u těchto motorů někdy objevuje.

Čilejší jsou šestnáctistovky disponující 55 kW. Nezřídka je však trápí kolísání otáček. Naopak líně působí atmosférický diesel 1.9 D pracující se 47 kW. Navíc je nespolehlivý a svou hmotností nadměrně zatěžuje přední nápravu. Výsledkem je kratší životnost zavěšení předních kol. Diesel mnohdy trápí vadný startér.

Speciál: Škoda Felicia

Zážehové motory: 1.3/40 kW, 1.3/50 kW, 1.6/55 kW.

Vznětové motory: 1.9 D/47 kW.

NEJ motory

Dobrá volba: 1.3/50 kW

Silnější třináctistovka je znatelně čilejší než agregát o výkonu 40 kW. Přitom se běžně nabízí za srovnatelnou cenu. Ještě výkonnější šestnáctistovka je méně spolehlivá a zpravidla dražší.

Nevhodný: 1.9 D/47 kW

Diesel se potýká nižší spolehlivostí, a jak již zde padlo, nadměrně zatěžuje přední nápravu. Navíc je hlučný a slabý. Ani spotřebou neohromí. Zkrátka nedává jediný důvod ke koupi.

Zdroj: Škoda Auto
Časté závady

Velkým nepřítelem Felicie je koroze. Ta napadá především páté dveře v oblasti příčné lišty, ale i lemy zadních blatníků a další části karoserie. Podléhá ji taktéž výfuk. Užitkové verze mají navíc nezřídka poškozené panty nástaveb a jejich zámky. Občas se objeví problém v podobě závady řídicí jednotky, mnohem častější jsou ale potíže se snímačem otáček a zatuhlým řazením. Kloub pod podlahou totiž není kryt a tak se na něj postupně nanášejí nečistoty. Oprava je ale jednoduchá a levná. Obehranou písničku představuje chrastící rozvodový řetěz nebo klepání uvolněných interiérových plastů. Větší nepříjemnosti může způsobit zasekávání spínací skříňky či porucha dobíjení.

Problémy mohou mít na svědomí taktéž vadné kabely zapalování. Pozor si dejte na stav brzdového systému. Nezřídka jsou třecí segmenty nadměrně opotřebeny, lze se setkat i s váznutím brzd. Mnoho vozů se potýká se závadami osvětlení, především zadních sdružených svítilen.

RADOSTI

Combi s velkým zavazadelníkem, na malý vůz prostorný interiér, nízké ceny ojetin, existují osobní i užitkové verze.

STAROSTI

Nízká úroveň bezpečnosti, hlučné motory, bez posilovače tuhé řízení, velmi chudá základní výbava, vadnoucí brzdy.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email