Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 14 kvě 2024
Celkem je zde 542 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Zigmund
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 446
Online návštěvníků
Návštěvníků: 542
Uživatelů: 0
Celkem: 542

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71109 | Témat: 8169

04.09 2023 9:00


Tohle jsou nejtěžší otázky z autoškoly. Pouze polovina lidí na ně odpoví správně
V závěrečném teoretickém testu autoškoly je už přes 1000 otázek a stále přibývají. My jsme pro vás našli ty nejnáročnější v jednotlivých oblastech. Zodpovíte je správně?

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Autoškola autoškola testové otázky autoškola testy auto autoškola dopravní značky pozemní komunikace řízení test
Datum zveřejnění: Mon, 04 Sep 2023 05:33:14 +0000

Aby žák složil závěrečnou zkoušku a mohl požádat o řidičský průkaz, musí nejprve projít náročným teoretickým testem. Proč náročným? Protože k dnešnímu dni obsahuje více než tisíc otázek. Není tedy divu, že se mezi nimi najdou takové, které dělají žákům nemalé problémy.

My se dnes podíváme na ty vůbec nejtěžší z jednotlivých oblastí, kterými jsou pravidla provozu na pozemních komunikacích, dopravní značky nebo zásady bezpečné jízdy. Nebudou chybět ani pravidla o dopravních situacích, předpisy o podmínkách provozu vozidel, předpisy související s provozem a na závěr se pověnujeme zdravotnické přípravě. Informace jsme čerpali z oficiálních statistik společnosti eTesty.cz.

Reportáž o bezpečném rozestupu od cyklistů

Víme, proč otázky dělají žákům problémy

Hlavní problém testů autoškol je v jejich rozsáhlosti. Začínající řidiči se musí učit víc než tisíc teoretických otázek, které jsou v mnoha případech spíš o slovíčkaření. Některé se dokonce přímo nevztahují na vozidla konkrétního řidičského průkazu. To znamená, že třeba při zkoušce na auto (skupiny B) se může vyskytnout otázka na motocykl (skupiny A). Není pak divu, že žáci v závěrečném testu odpovídají špatně. Ostatně toto nám potvrdil i instruktor autoškoly, který se dlouhá léta věnuje i novinářskému řemeslu, Radek Vrtal. „Žáci nejvíc chybují v otázkách, které se musejí učit nazpaměť. Velké problémy jim tak dělají věci ohledně techniky vozidla, provozní záležitosti nebo dlouhé otázky, kde jde hlavně o slovíčkaření. Často se také setkávám s tím, že studenti, kteří skládající zkoušku na auto, vyhoří na otázkách ohledně motocyklů, které jsou také součástí teoretické části skupiny B.

Také dodává, že se čím dál častěji potýká s tím, že studenti teoretické testy podceňují a pořádně se na ně nepřipravují. „Mnohem častěji tak musí test opakovat. Dříve byla úspěšnost výrazně vyšší, až poslední roky to s ní šlo z kopce," dodává Radek.

My jsme si pro vás ty nejzásadnější otázky, které dávají žákům v autoškole zabrat, připravili. Správné odpovědi naleznete v závěru článku pod fotografií. Zkuste si, zdali zvládnete odpovědět bez toho, abyste se podívali na správnou odpověď.

Nejnáročnější otázky
Pravidla provozu na pozemních komunikacích

Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku: 


    -Musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

    -Nemusí dávat znamení o změně směru jízdy a může omezit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

    -Musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 0:28 min a úspěšnost 47.01%

Dopravní značky

Řidič soupravy nákladního automobilu o nejvyšší povolené hmotnosti vozidla 15000 kg, okamžité hmotnosti 8000 kg a přívěsu o nejvyšší povolené hmotnosti 7.500 kg a okamžité hmotnosti 4000 kg:

Zdroj: Asociace autoškol ČR

    -Nesmí do takto označeného úseku vjet, součet okamžitých hmotností vozidel soupravy je vyšší než povoluje zákazová značka.

    -Nesmí do takto označeného úseku vjet, vzhledem k nejvyšší povolené hmotnosti tažného vozidla.

    -Smí pokračovat dál v jízdě, okamžitá hmotnost ani jednoho z vozidel soupravy nepřekračuje uvedené hodnoty.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 0:50 min a úspěšnost 45.15%

Zásady bezpečné jízdy

Motocykl s postranním vozíkem:


    -Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.

    -Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.

    -Se smí vléci i užít jako vlečné vozidlo.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 0:24 min a úspěšnost 43.77%

Dopravní situace

Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou:


    -může motocyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.

    -může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.

    -může motocyklista tato vozidla předjíždět nebo objíždět, pokud je mezi vozidly dostatek místa.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 1:00 min a úspěšnost 58.97%

Předpisy o podmínkách provozu vozidel

Pokud je na silničním vozidle shledána vážná závada, je vozidlo:


    -Technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.

    -Technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.

    -Technicky nezpůsobilé k provozu po dobu nutnou k odstranění závady ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 0:30 min a úspěšnost 44.78%

Předpisy související s provozem

Řidič, který dosáhl 12 bodů a pozbyl řidičské oprávnění, je oprávněn požádat o vrácení řidičského oprávnění nejdříve po uplynutí:


    -půl roku ode dne pozbytí řidičského oprávnění.

    -1 roku ode dne pozbytí řidičského oprávnění.

    -1 roku ode dne právní moci rozhodnutí o zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení všech motorových vozidel.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 0:22 min a úspěšnost 43.76%

Zdravotnická příprava

Při umělém dýchání z plic do plic u dospělého:


    -dýchám frekvencí alespoň 20 vdechů/min a vždy se snažím o co největší vdech.

    -dýchám úplně normálně frekvencí 6-8 vdechů/min, bez extrémního nádechu a vdechu do poraněného.

    -vdechuji do plic poraněného jen obsah vzduchu ve svých ústech.



Průměrná doba zodpovězení této otázky v testech je 0:19 min a úspěšnost 68.8%

Více článků o autoškoleNastávající řidiči budou lépe připraveni. Nově i díky videím v závěrečných testech

Již brzy se zájemci o získání řidičského oprávnění budou v testech i při přípravě na ně setkávat s dalšími novými otázkami.

Kvíz: Tohle je pravděpodobně nejtěžší test, který v autoškole můžete dostat. Troufnete si na něj?

Vybrali jsme 10 nejnáročnějších otázek, na které odpovědělo víc než 50 procent žáků autoškol špatně

Zdroj: Autoškola Autostart, Kia
Správné odpovědi:

Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku


    -Číslo 3: Musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích



Řidič soupravy nákladního automobilu o nejvyšší povolené hmotnosti vozidla 15000 kg, okamžité hmotnosti 8000 kg a přívěsu o nejvyšší povolené hmotnosti 7.500 kg a okamžité hmotnosti 4000 kg:


    -Číslo 3: Smí pokračovat dál v jízdě, okamžitá hmotnost ani jednoho z vozidel soupravy nepřekračuje uvedené hodnoty



Motocykl s postranním vozíkem:


    -Číslo 3: Se smí vléci i užít jako vlečné vozidlo



Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou:


    -Číslo 2: Může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy



Pokud je na silničním vozidle shledána vážná závada, je vozidlo:


    -Číslo 2: Technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla



Řidič, který dosáhl 12 bodů a pozbyl řidičské oprávnění, je oprávněn požádat o vrácení řidičského oprávnění nejdříve po uplynutí:


    -Číslo 2: 1 roku ode dne pozbytí řidičského oprávnění



Při umělém dýchání z plic do plic u dospělého:


    -Číslo 2: Dýchám úplně normálně frekvencí 6-8 vdechů/min, bez extrémního nádechu a vdechu do poraněného




Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





04.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email