Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 17 června 2024
Celkem je zde 298 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Darius32
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 504
Online návštěvníků
Návštěvníků: 298
Uživatelů: 0
Celkem: 298

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71288 | Témat: 8169

01.09 2023 9:00


Podle ekologů jsou auta příliš velká a jezdí se s nimi příliš často. Zákazníci se mají ve vlastním zájmu uskromnit
V minulosti už se objevily názory, podle kterých by měla být SUV zakázána, protože jsou nebezpečná. Teď situace postoupila ještě trochu dál. Podle studie ekologické organizace Transport & Environment jsou auta obecně příliš velká a problém to je možná trochu paradoxně především v kontextu elektromobilů.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: elektromobil akumulátor automobily snížení spotřeby spotřeba
Datum zveřejnění: Fri, 01 Sep 2023 05:30:20 +0000

Debata na téma velikosti automobilů není ničím novým. Různí aktivisté bojovali a aktuálně stále bojují zejména proti SUV, která jsou podle nich nebezpečná a která škodí životnímu prostředí. Mohlo by se zdát, že elektromobily budou řešením, protože jde o automobily s takzvaným místně bezemisním provozem. Navíc jsou téměř vždy vybavené armádou bezpečnostních systémů. Jenže teď ekologičtí aktivisté přišli s novou studií, podle které jsou automobily obecně zkrátka příliš velké bez ohledu na druh pohonu a měly by se zmenšit. S výhledem do budoucnosti se tento problém týká především elektromobilů, po kterých ty stejné organizace dříve tolik volaly.

Zatímco v případě SUV s klasickým motorem jde především o to, že taková auta mají vyšší spotřebu paliva a tudíž větší produkci emisí, u elektromobilů je problém trochu komplikovanější. I velká elektrická SUV totiž mají vyšší spotřebu, což ale znamená, že potřebují také větší akumulátor. A větší akumulátor znamená více spotřebovaných drahých kovů jako je lithium, kobalt nebo mangan. Podle studie organizace Transport & Environment vzroste spotřeba těchto materiálů do roku 2050 stokrát, podle jiných scénářů naroste až dvěstěkrát na 20 Mt kovů potřebných pro výrobu baterií.

Další články na téma ekologie:V Česku můžete natankovat palivo ze zbytků jídla, které je o 90 % ekologičtější než nafta

Tankovat o 90 % ekologičtější palivo než nafta, a přitom vyrobené ze zbytků jídla a cukrové třtiny? To není hudba budoucnosti, ale realita, která je dostupná i v České republice.
Klasickou naftu pomalu nahrazuje ekologický diesel. Podle experta ale škodí motorům

První čerpací stanice začala prodávat naftu smíchanou s použitým rostlinným olejem. Má snížit emise.

Budete jezdit méně?

Transport & Environment ve své studii uvádí, že pokud společnost zachová své stávající návyky, do roku 2050 bude muset vyrobit baterie o celkové kapacitě 27 TWh, což znamená nutnost vytěžit 10,7 Mt lithia, 0,8 Mt manganu a 5,5 Mt kobaltu. Pouze tato evropská poptávka v současnosti znamená 11 % z celkové množství lithia, o kterém se aktuálně na celém světě ví. Ačkoliv zásob je po světě dostatek, výzvou bude zejména stíhat tempo nárůstu výroby elektromobilů. Potenciálním problémem pro Evropu je také závislost na Číně, která je dnes klíčovým producentem baterií a prvků potřebných k jejich výrobě.

Studie předkládá řešení, která by v konečném důsledku znamenala snížení spotřeby vzácných kovů. Zjednodušeně řečeno se mají vyrábět menší automobily s menšími bateriemi a s těmito menšími automobily by se mělo také méně jezdit. Jinak řečeno, řešením je snížit poptávku po automobilech obecně. Transport & Environment proto navrhuje, aby členské státy podporovaly svými dotacemi zejména kompaktní elektromobily a současně s tím aby uplatňovaly sankce za spotřebu elektrické energie i hmotnost, což by znevýhodnilo velká auta.

Videoreportáž: Emise

Města by také měla podle představ této organizace uplatňovat politiku zaměřenou proti automobilům obecně, tedy zvyšovat poplatky za parkování a více podporovat sdílené vozy i MHD. Potenciál redukce spotřeby vzácných kovů díky těmto krokům byl vyčíslen na 36 až 49 %.

Otázkou samozřejmě je, zda reální zákazníci budou vůbec někdy ochotni přistoupit po masivním vnucování elektromobilů ještě na politiku, kdy jim budou úřady diktovat, jak velké auto si mohou vlastně koupit. Jak připomíná web Euractiv, něco podobného zatím nepřipadá v úvahu, ale v duchu tradiční evropské regulace možná jednou zákazníci budou muset na tuto automobilovou dietu nakonec přistoupit.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email