Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 230 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 226
Uživatelů: 4
Celkem: 230

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71020 | Témat: 8169

31.08 2023 9:00


K BMW 750e xDrive si pořiďte řidiče. Pak váš zážitek z jízdy bude bezpochyby dokonalý
Okázale nenápadný luxus a komfortní svezení jsou základními kameny pro novou plug-in hybridní limuzínu od německé automobilky. V téhle lodi totiž nejedete, tady se vznášíte.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: BMW 7 Velký test auta auto BMW klimatizace pohon řízení točivý moment
Datum zveřejnění: Wed, 30 Aug 2023 11:00:54 +0000

Němečtí inženýři se rozhodli v minulosti pro odvážný krok. Nové BMW řady 7 totiž vybavili nejdříve pouze elektromotorem a dali mu název i7. Až později se k motoru budoucnosti přidala jak dieselová, tak benzinová varianta s plug-in hybridním ústrojím. Auto tak doznalo opět trochu dynamičtějších a zajímavějších vlastností. V testu jsme se zaměřili na „slabší" ústrojí, které čítá „pouhých" 489 koňských sil.

Chcete, nebo nechcete být viděn?

Úvodem je třeba uvést, že jsem fanouškem změn u BMW. Proto první setkání s modelem 750e bylo dechberoucí. Vizuální stránka vozu totiž nabízí něco, kam konkurence jen těžko dosáhne. Úvodem jsem zmínila, že model oplývá jakýmsi „okázale nenápadným luxusem". Záměrně jsem použila ono sousloví, protože se nemohu rozhodnout, zdali chcete, aby na vás byly upřeny zraky kolemjdoucích nebo naopak chcete zůstat trošku v anonymitě. Aby to nebylo jen abstraktní povídání, o čem to vlastně mluvím. Prvně můj zrak spočinul na zvoleném lakování karoserie. Jedná se o dvoubarevný lak Black Sapphire, který je uprostřed „podtržený" černou linkou, kterou známe již z modelů Rolls-Royce. Tady si ale troufám říct, že ji nemaluje jeden muž jedním tahem, jako je tomu u RR. K BMW je tato dvoubarevná kombinace zvolena naprosto božsky. Auto vystupuje z fádnosti, a dokazuje svou specifičnost. Nicméně ona výjimečnost lakování se tady odráží na hloubce vaší kapsy. Je samozřejmě příplatková a stojí (teď se podržte) celých 326 534 Kč. Je to hodně? Vzhledem k tomu, že pokud se pro koupi sedmičky rozhodnete, rozhodně nemáte na kontě méně jak pár desítek či stovek milionů. Proto vám to může být vlastně jedno.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 28

Stejně fascinující jsou krystalické světlomety a osvětlená BMW maska ve tvaru ledvinek Iconic Glow. Obojí je vybaveno nádherným světelným podpisem při otevírání i zavírání a dává autu jakýsi futuristický nádech. Osobně jsem si několikrát auto zavřela/otevřela jen tak pro radost, abych se na onu světelnou hru mohla dívat jak ve dne, tak v noci. Je to vážně zážitek k nezaplacení.

Zdroj: Bart Běhal

Při pohledu ze strany taky nebudete ochuzeni. Zde největší prim hraje velikost. Abyste cestujícím dopřáli co nejvíce komfortu, co do prostornosti, bylo zapotřebí dát vozu adekvátní rozměr. Proto na délku čítá celých 5,4 metru. Dlouhé, řeknete si. Jak se s ním asi manipuluje při jízdě? Velmi snadno, a to díky natáčecí zadní nápravě, která vám právě při jízdě velmi dobře pomáhá při zatáčení, nebo i při parkování. Jen si na onu technologii musíte chvíli zvykat. V minulosti jsem si s robustnějšími auty musela najíždět a parkování též bylo, nikoliv obtížné, ale opatrnější. Tady jakékoliv pootočení znamená okamžité zatáčení. Vychytaná věcička. Ale zpět k velikosti. Na šířku se budete potýkat s téměř dvěma metry a na výšku pak s 1544 mm. Je tak jasné, že se nejedná o žádné tintítko.

Zdroj: Bart Běhal

Zapuštěné kliky dveří už jsou pouze takovým bonusem. Nicméně při prvním otevírání zjistíte, že dveře se dají otevřít buď klasicky, jak znáte, nebo automaticky. Stačí zmáknout tlačítko na dveřích a ty se otevřou samy nejdříve maličko, ale při zjištění dostatečné prostoru naplno. Auto totiž disponuje příplatkovým automatickým ovládáním (40 638 Kč), které si užijete především zevnitř. K otevření/zavření zde slouží tlačítko na přístrojové desce, takže stačí jen zmáčknout a dveře se samy rozpohybují. Řeknete si ale, co auta stojící vedle mě, neodřu je? Ne! Všechno hlídájí senzory.

Všechno voní luxusem

I interiér je jedním slovem skvost. Aby u BMW dodrželi jakési spojení, je čalounění zvoleno ve stejné barevné kombinaci jako karoserie. Všude na vás zároveň dýchá luxus, který je reprezentován dřevěným příplatkovým dubovým obložením, které je doplněno skleněnými prvky. Slyšíte správně. Ty se táhnou jako lišta přístrojovou deskou až do stran vyplní dveří. Skrývá se v nich ambientní osvětlení, které barevně odpovídá buď zvoleném jízdnímu režimu, nebo si ho můžete nastavit dle svého vkusu. Od tmavé, až například pro svítivě růžovou nebo rudou, která se rozbliká celým interiérem, pokud spustíte výstražný „trojúhelník". Automobilka v duchu budoucnosti a pokroku pomalu ustupuje od klasických „klikacích" tlačítek a máte tu nespočet dotykových plošek. Především pod střední obrazovkou právě dotykem spustíte výstrahu, nastavíte intenzitu foukání klimatizace nebo si otevřete přihrádku spolujezdce. Díky bohu ona klikací tlačítka zůstávají ve středovém tunelu, vedle diamantového otočného voliče sloužícího k pohybu v infotainmentu. Díky nim spustíte například veškerý kamerový systém, jízdní režimy nebo prostě a jednoduše volíte mezi přístupem k telefonu, do menu nebo do navigace. Je příjemné, že si BMW drží jakýsi poměr mezi klikáním a dotykem.

Elektrické BMWTest BMW i4 eDrive40: Auto roku to není, ale sakra dobrý elektromobil ano

Nové BMW i4 je i ve slabší variantě eDrive40 sakra dobrý elektromobil, který kupodivu potěší i řidičské gurmány.
Recenze BMW iX xDrive40

Bavorský elektromobil to bude mít na trhu těžké, a to i přes to, že patří mezi ty nejlepší.

Prostoru řidiče vévodí jeden velký prohnutý displej, poskládaný z 12,3palcové obrazovky přístrojového štítu a tzv. kontrolního displeje s úhlopříčkou 14,9 palce. Oplývají vynikající grafikou a rychlou odezvou na povely. Celkově je v tomhle BMW prostě jinde. Ačkoliv by se vám mohlo zdát, že dvouramenný volant prošel též futurizací, a dle prvního pohledu na něm chybí tlačítka, nenechte se zmást. Sice to vypadá, že je vše dotykové, ale pro zvolení příkazu musíte opravdu dané místo stlačit. Řidič má proto pořád jakýsi pocit plného ovládání.

Zdroj: Bart Běhal

A stejně to mohou mít i cestující vzadu. Protože sedmičkový model německé automobilky je vyráběn právě pro ty, kteří mají osobního řidiče. Proto je nepopiratelné, že na zadních místech nechybí dostatek pohodlí, a to už buď díky zvoleným luxusním materiálům čalounění, šířce sedadel, která se dají považovat spíše za křesla nebo tou milou výhodou ovládat jak klimatizaci, zvolenou hudbu, všechny rolety (střešní, okenní i zadní) z obrazovek umístěných na dveřích. Jedinou zvláštností je, že můžete zezadu ovládat i jízdní režim a tím pádem změníte jak nastavení vozu, nebo digitálního štítu, tak ambientní osvětlení. Zasahovat řidiči do jeho prostoru se mi v tomhle případě nezdá úplně ideálním.

Zdroj: Bart Běhal
Ladnost spojená s dravostí

Je bezpochyby důležité zmínit, co má sedmička pod kapotou, i když se domnívám, že mnohem důležitější je, jak se v tomhle modelu cítíte po stránce komfortu a pocitu luxusu, než „jak jezdí a jak se chová". V novém BMW 750e xDrive se elektrický pohon spojuje se zážehovým řadovým 6válcem o objemu 3,0 litru, který tentokrát dosahuje 313 koňských sil a 450 Nm točivého momentu. Při spolupráci obou jednotek, ale dosáhnete až na 490 koní s využitím funkce krátkodobého zvýšení výkonu a točivý moment jest 700 Nm. Díky tomu tenhle koráb nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a z 80 na 120 km/h akceleruje za pouhé 2,7 sekundy. Což se hodí především při rozjíždění, pokud hřmotný stroj potřebujete trošku rozhýbat. Spolupráce motorů je vyladěna na jedničku, nejedná se o žádné prudké trhnutí a ta kompatibilnost je naprosto dechberoucí.

A to se samé se dá tvrdit i o podvozku. Dlouho jsem u žádného auta nezažila takovou schopnost potlačit nerovnosti. Vděčí za to vymazlenému adaptivnímu vzduchovému odpružení, které se, jak název napovídá, perfektně přizpůsobuje povrchům jak při jízdě na okreskách, tak na dálnici. Nikoho z posádky pak nezajímá, zdali řidič projel nějaký výmol. Sedma to perfektně pokryje. Co zvládá též na výbornou je i jízda do ostřejších a delších zatáček a parkování (i napříč své délce), díky zatáčecí zadní nápravě. Ta je dimenzována v rozumné míře a nedochází k jejímu „přetáčení" - tím pádem dokážete auto pohodlně ovládat i lehkým pootočením. Ona lehkost řízení je usnadněna i nespočtem asistentů. A ty BMW umí. Hlavně při jízdě na dálnici, anebo při parkování.

Zdroj: Bart Běhal

Ráda bych vám řekla, že si na takové auto obyčejný smrtelník nebude muset brát hypotéku, ale náš testovaný model byl označen cenovkou 3 040 700 Kč. Namítnete, že byste nemuseli mít drahé dvoubarevné lakování karoserie apod. Ale zase byste si vybrali obří obrazovku do prostor zadního prostoru nebo polohovatelné zadní sedačky, protože, co kdybyste si chtěli odpočinout více jak v sedě. Přiznejme si to narovinu. Pokud tohle auto chcete, musíte mít v kapse už pár pěkných milionů, abyste si vychutnali plně jeho potenciál. Ale zase na druhou stranu. Budou to dobře investované peníze. A navíc, když do něj usednete, vnější svět přestane existovat. Věřte mi.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





31.08 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email