Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 222 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 220
Uživatelů: 2
Celkem: 222

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.3. 2011
Příspěvků: 36 | Témat: 10

21.08 2023 21:26


Ahoj,
mám tu takovou historickou záležitost. A6 C5 Avant 2001, motor 2,5tdi 114kW (AYM), Převodovka* Multitronic* (FSC), najeto (snad) 280 000. Auto mám 13 let, postupně je na něm snad vše spotřební udělaný, dostává maximální péči. Jezdí skoro denně, většinou 30km trasu po dálnici do práce, popojíždění po Praze minimum. Šetřim to a jezdim velmi plynule, poctivě zahřejvám i dochlazuju, leju VIF a ověřenou naftu, spolehlivost maximální. Tzn. velmi pěknej stav, takovej že už má smysl to zachovat a občas něco investovat.

K jádru pudla: Blíží se mi termín výměny oleje v multitronicu. Do toho není sáhnuto, kromě oleje. Lehce pocukává při pozvolnym rozjezdu cca do 50km/h a v zahřátym stavu. To trvá už asi 10 let a nijak se to za tu dobu nezhoršilo. Jinak bez problémů, svižnější rozjezdy i kikckdown na dálnici plynule, prostě paráda.

Teď v těch vedrech začala Převodovka* vyhazovat občas chybu (kód nevim, zmizí s vypnutim zapalování). Všim sem si, že při plynulý jízdě s konstatním plynem Převodovka* jakoby lehce podklouzne (otáčky zakolísají cca o 200 nahoru). Podklouznutí je ale velmi kultivovaný, bez cukání nebo hluku, kdo to auto nezná by si asi ani nevšim. V záběru při akceleraci bez problémů.

Můj dotaz zní: Má smysl nechat vyměnit olej a udělat adaptaci (pokud se na tomhle modelu vůbec dělá)? Nebo už nadešel čas to svěřit odborníkovi a udělat větší servis včetně spojky, řetězu, lamel... Nerad bych vyhodil 10k+ za pokus s výměnou oleje a pak to stejně vezl do MT. A druhá polovina dotazu: Máte někdo zkušenost s repasí FSC, resp. servisem, který to ještě umí a sežene díly, ideálně Praha a okolí. Nejhůř dojedu k LuboMT, pokud to ještě dokáže udělat? Jakej je cenovej rámec takový srandy, pokud to budou jen tyhle "spotřební" záležitosti?

Díky moc, M.
nahoru

sponzor





21.08 2023 21:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6672 | Témat: 72

23.08 2023 21:50


Pokial na palubke zahlasi chybu prevodovky, tieto sa ulozia do RJ a diagnostika Ich musi nacitat. Pokial su nejake chyby v RJ, adaptaciu diagnostika nepovoli. Kazdopadne olejom a adaptaciou nic nepokazis. Na tieto prevodovky su este veci na rozbehovu spojku, s variatormi je to uz horsie
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.3. 2011
Příspěvků: 36 | Témat: 10

29.08 2023 23:14


lubomt (St, 23.08, 2023 21:50) orig :
Pokial na palubke zahlasi chybu prevodovky, tieto sa ulozia do RJ a diagnostika Ich musi nacitat. Pokial su nejake chyby v RJ, adaptaciu diagnostika nepovoli. Kazdopadne olejom a adaptaciou nic nepokazis. Na tieto prevodovky su este veci na rozbehovu spojku, s variatormi je to uz horsie


Díky za informace, z paměti se mi vážně nic nevyčítá, ale to je nejspíš rukama/diagnostikou Jak to tak sleduju, připadá mi to, jakoby vždycky krátce podklouzla spojka (projev je poměrně hladkej). Zvláštní je, že se to neprojevuje při záběru, ale spíš při plynulý jízdě nebo mírnym zrychlování tak do 1500 ot.

Dokážeš mi udělat nějakej cenovej a časovej nástřel, kdybych to přivez, koukli bychom se do toho a pokud by byl Variátor* OK, udělali bychom aspoň olej, rozjezdovou spojku a adaptaci?

Díky, Michal
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.1. 2015
Příspěvků: 76 | Témat: 23

30.08 2023 6:22


Ja mam teda Multitronic* o neco novejsi (B7) pet let. Jezdim 80% mesto krizovatky atd takze dostava zahul a na olej kaslu kdyz vidim kolik to stoji a moc nechapu kdyz ti hlasu chybu a jeste jak rikas "prokluzuje" proc do neho cpat prachy? Ted mne tu vsichni asi ukamenujou, ale ze svejch zkusenosti vim, ze treba tiptronici se kamosum vetsinou rozsypaly po vymene oleje naopak ti co se na nejakou vymenu vykaslali jezdej do dneska vpohode. Navic a to je asi ten hlavni duvod, v multitronicu nevymenis jen tak filtr, pokud vim tak je uprostred prevodovky a kdyz ho chces vymenit musis ji komplet vyndat a rozebrat aby jsi ho vymenil.

Navic repasovanej Multitronic* s pisemnou zarukou dneska stoji par korun (myslim ty starsi modely u tech novejsich audin to asi bude furt palka). Ja byt tebou kort jeste kdyz bych ho mel v takovy babicce jako je c5 se na nej uplne vykaslal a az by mi odesel tak az pak bych to resil
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 14.1. 2011
Příspěvků: 6672 | Témat: 72

30.08 2023 7:52


scart (30.08 2023 6:22) orig :
Ja mam teda Multitronic* o neco novejsi (B7) pet let. Jezdim 80% mesto krizovatky atd takze dostava zahul a na olej kaslu kdyz vidim kolik to stoji a moc nechapu kdyz ti hlasu chybu a jeste jak rikas "prokluzuje" proc do neho cpat prachy? Ted mne tu vsichni asi ukamenujou, ale ze svejch zkusenosti vim, ze treba tiptronici se kamosum vetsinou rozsypaly po vymene oleje naopak ti co se na nejakou vymenu vykaslali jezdej do dneska vpohode. Navic a to je asi ten hlavni duvod, v multitronicu nevymenis jen tak filtr, pokud vim tak je uprostred prevodovky a kdyz ho chces vymenit musis ji komplet vyndat a rozebrat aby jsi ho vymenil.

Navic repasovanej Multitronic* s pisemnou zarukou dneska stoji par korun (myslim ty starsi modely u tech novejsich audin to asi bude furt palka). Ja byt tebou kort jeste kdyz bych ho mel v takovy babicce jako je c5 se na nej uplne vykaslal a az by mi odesel tak az pak bych to resil

To si na omyle, Multitronic* do C5 2,5tdi je nezohnatelny, bud sa da urobit a nie za par korun (rozbehovka stoji rovnake peniace ako na C6 a C7) alebo ak su uz opotrebovane/poskodene variatory, tak konecna.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.1. 2015
Příspěvků: 76 | Témat: 23

30.08 2023 7:57


Je pravda, ze na 2.5ky c5ky jsem nekoukal ja jen obcas mrknu na ty novejsi 2.0 TDI* a 2.7 TDI* a prijde mi, ze jich je celkem dost za pekny penize. No a nevyplatilo by se mu financne to predelat na manual? Kort kdyz to auto ma rad a nechysta se ho prodat? Mne totiz pres deset tisic jen za nejakej "pokus" to opravit mi prijde strasne moc...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.3. 2011
Příspěvků: 36 | Témat: 10

30.08 2023 22:36


scart (St, 30.08, 2023 7:57) orig :
Je pravda, ze na 2.5ky c5ky jsem nekoukal ja jen obcas mrknu na ty novejsi 2.0 TDI* a 2.7 TDI* a prijde mi, ze jich je celkem dost za pekny penize. No a nevyplatilo by se mu financne to predelat na manual? Kort kdyz to auto ma rad a nechysta se ho prodat? Mne totiz pres deset tisic jen za nejakej "pokus" to opravit mi prijde strasne moc...


Kdyby to bylo tak jednoduchý, neprudim tady Auto je už vzhledem k tomu stavu/věku celkem raritka, snad všechno je udělaný, funkční a v originálu nebo renovovaný, případně zbejvaj drobnosti. Dojezdit to teda nedává smysl, překopat na manuál by taky nebyla sranda za 3K a navíc "zprznění" továrního originálu. Už to spíš pomalu chystám pod plachtu a pozdější prodej, takže bych rád, aby Převodovka* zůstala funkční, spolehlivá a dala se v rámci možností dohromady, dokud ještě nějaký ty díly jsou a někdo to ještě umí udělat.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.3. 2011
Příspěvků: 36 | Témat: 10

23.11 2023 22:34


Ahoj,
tak přidám upgrade. Výměna oleje nijak nepomohla, nicméně aspoň vim, že to, co z toho teklo bylo OK bez nečistot. Chyba při teplech se ukázala jako duosenzor ESP*, měli jsme podezření, že by to mohlo mít souvislost, ale výměna na chování převodovky nic nezměnila - stále houpou otáčky při zahřáté převodovce a klidné jízdě. Za studena nebo v záběru jede hladce, takže nepředpokládám vydřené variátory.

Než to půjde z auta ven, můj dotaz zní: Má smysl zkoušet adaptaci? Resp. existuje na tomhle prehistorickém multitronicu adaptace něčeho jiného než rozjezdových spojek? Tu jsem zkusil, na VAGu je to OK, ale rozjezdy jsou i byly bez problémů. Tzn. dá se udělat ještě nějaká adaptace, která by ovlivňovala chod převodovky za jízdy v rychlostech od 40 do 100kmh?

Moc díky
nahoru

sponzor





23.11 2023 22:34


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 2.1. 2015
Příspěvků: 76 | Témat: 23

23.11 2023 22:56


Nedavno jsem videl nekde na netu full repas do c5ky asi za 12 tisic. Presne tenhle typ.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 15.3. 2011
Příspěvků: 36 | Témat: 10

23.11 2023 23:16


scart (Čt, 23.11, 2023 22:56) orig :
Nedavno jsem videl nekde na netu full repas do c5ky asi za 12 tisic. Presne tenhle typ.


Nene, to zní až moc dobře, než aby to byla pravda :/ Zkouším neúspěšně googlit, ale nacházim jen vrakoviště apod. Nedokážeš si vzpomenout přibližně, kde to mohlo být?
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email