Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 21 kvě 2024
Celkem je zde 296 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Jiria636
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 455
Online návštěvníků
Návštěvníků: 292
Uživatelů: 4
Celkem: 296

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71158 | Témat: 8169

31.07 2023 9:00


Loučení začalo. Na český trh dorazilo poslední čistě benzinové „emkové" BMW dostupné i s manuálem. Je přesně tak skvělé, jak čekáte
BMW M2 je nejprodávanějším plnotučným „emkovým" BMW. Také proto jde spolu s verzí 2 Coupé o úplně jiné auto, než jakými jsou ostatní zástupci řady 1 a 2. Bohužel, už teď se ví, že současná generace nejostřejších bavoráků je poslední bez větší elektrické pomoci. Chystané novinky už půjdou ve stopách plug-in hybridního BMW XM. Nová M2 je tak posledním „emkem" postaveným podle receptů staré školy.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: BMW BMW M2 BMW M3 BMW M5 m performance motory nová pneumatiky podvozek příslušenství řízení výkon
Datum zveřejnění: Mon, 31 Jul 2023 05:04:58 +0000

Když BMW představilo aktuální generaci řady 1 a 2, těm ortodoxnějším fanouškům se orosilo čelo. Mezigeneračně došlo k výměně platformy a z původně malé zadokolky se stala klasická předokolka s napříč umístěným motorem. Má to své legitimní důvody. Jedním z nich je mimochodem fakt, že naprosté většině zákazníků bylo úplně jedno, co auto využívá za koncepci. Hlavní je, že to je BMW a jede to rychle. Jenže původní strategie malého BMW postaveného na velké technice řady 3 měla výhodu v tom, že šlo celkem jednoduše postavit plnotučnou M2. A M2 si zajistila velmi silnou pozici, protože se rychle stala nejprodávanějším modelem z plnotučné řady M.

Něco takového v Mnichově samozřejmě do koše hodit jen tak nemohli, takže přišli se vskutku nevšedním řešením. Kromě obyčejných hatchbacků a čtyřdveřových kupé řady 2 připravili také klasické kupé pojmenované jako 2 Coupé, které je ale fakticky úplně jiným autem. Pouze u tohoto jediného derivátu byla znovu využita technika z řady 3, tedy podélně uložený motor a pohon zadních kol. Cíl byl jediný, zachovat i v této generaci BMW M2 tak, jak to mají zákazníci rádi. A přesně tohle auto nedávno vstoupilo na trh a my jsme se s ním konečně mohli svézt.

M2 je těžší

BMW M2 tedy navazuje na model 2 Coupé, který je dostupný i se vcelku obyčejnými motory jako 218i nebo 220d. Větší pozornost přitáhl šestiválec M240i, který je regulérně fantastický a M2 jde ještě o kousek dále. Pod kapotou je přeplňovaný řadový šestiválec s označením S58, který v různých variacích dobře známe i z jiných modelů, a to dokonce včetně M3/M4 nebo extrémního BMW M3 CS. V případě M2 je naladěný na 460 koní a 550 Nm. Od dob prvního BMW M2 jsme se tak posunuli skoro o sto koní a sto newton metrů výše. Výše se ovšem posunula také hmotnost, když současná M2 váží přibližně 1,7 tuny v kombinaci se standardně dodávaným automatem. To je o nějakých 150 kg více než dříve. Stovka je záležitostí na 4,1 s, maximální rychlost je obligátních 250 km/h. Připlatit si ale můžete za 285 km/h.

BMW v testuTest BMW M440i xDrive Coupé: Překvapivě rychlé, dokonale pohodlné

Coupé, co překvapilo svým rychlým nástupem, příjemným interiérem a prostorným kufrem (což je pro nás ženy nepostradatelné plus).
Test BMW M4 s manuálem: Jednou nohou v hrobě, aneb nejdivočejší auto, které jsme letos řídili

Nové BMW M4 s manuálem nás rozhodně nezklamalo a jen těžko na něm hledáme chyby.

Oproti dřívějším zvyklostem dostanete automat bez příplatku, zatímco za manuál si musíte připlatit symbolických třináct tisíc. My všichni samozřejmě v redakčních testech chválíme možnost kupovat manuál do nebes a podobné názory se často objevují i v diskuzích, jenže reálná čísla objednávek hovoří o něčem úplně jiným. Také u ryze sportovního auta, jakým je M2, má automat podíl 90 %. BMW zatím nechává přímo řazenou převodovku v nabídce spíše z úcty ke tradicím, až z výroby toto provedení zmizí, mnoha lidem chybět nebude. Automobilka opakovaně říká, že tuto možnost bude s chutí vyrábět, ale musí to někdo kupovat.

S ohledem na sportovní zaměření auta a příslušnost do exkluzivní řady poctivých „emkových" bavoráků dostala i nová M2 kompletně přepracovaný podvozek, řadu výztuh, posílenou brzdovou soustavu, standardně dodávané adaptivní tlumiče, elektronicky řízený zadní diferenciál, jinou geometrii kol a mnoho dalších úprav. BMW ale pořád zachovává poměrně široké možnosti doladění auta. Kdo chce spíše ultimátní stroj, ten může dokoupit paket M Driver´s Pack s omezovačem rychlosti posunutým na 285 km/h, výkonnější brzdy, karbonovou střechu (+70 tisíc) nebo různé verze sedadel včetně karbonových skořepin (+135 tisíc). Pořád málo?

    - Zdroj: Tiskový servis BMW
    -
    -
    -
Celá galerie 20

Pak je tu program M Performance, kde lze utratit další stovky tisíc například za spoustu karbonových doplňků, karbonová pádla řazení pod volantem, polepy, volant potažený Alcantarou a tak podobně. Pro představu, červená M2 v galerii má na sobě prvky z tohoto programu za celkových 334 tisíc. Ve finále je tak pouze na zákazníkovi, kolik chce za svůj vůz utratit a hlavně zda ho chce mít blíže běžnému cestovnímu autu, nebo zda s ním více míří na okruhy. Možné je skoro všechno.

Jenom drobná ochutnávka

S BMW M2 nové generace jsme se poprvé svezli v Mostě, ovšem ne na okruhu, nýbrž na polygonu. Technická trať byla hezkou ochutnávkou, ale všem je jasné, že potenciál tohoto auta je někde úplně jinde. Tím spíš, že akce byla rozdělená na několik časových slotů a my jsme se účastnili toho úplně posledního, kdy už pneumatiky měly to nejlepší dávno za sebou. O to více ale byla patrná skutečnost, za kterou už byla chválena M240i Coupé. Tohle auto je nádherně čitelné. I když máte zničené pneumatiky a na brzdách začíná i tohle auto bojovat s nedotáčivostí, přes volant to okamžitě cítíte. Stejně tak je velmi dobře znát nastupující přetáčivost, kterou na polygonu krotila stabilizace, neboť na technickém okruhu jsme ji museli nechat zapnutou. O nedostatek dynamiky se samozřejmě bát nemusíte. Musím se přiznat, že na poměry M2 jsem možná čekal trochu tužší řízení, ale to je věc, na kterou zapomenete ve chvíli, kdy vám šestiválec zazpívá svým trochu tlumeným, ale pořád velmi příjemným zvukem poprvé kolem sedmi tisíc. Je až s podivem, jak lehce nová M2 působí, přestože je celkově větší (+12 cm na délku, +1,6 cm na šířku) a těžší.

Zdroj: Tiskový servis BMW
Co takhle drift?

Druhou disciplínou na novinářské akci bylo driftování, ovšem na kluzné ploše. Tradiční radovánky v Mostě totiž skončily ve chvíli, kdy si v těsném sousedství někteří postavili rodinné domy a pak (světe, div se) si začali stěžovat, že u závodního okruhu občas bývá slyšet hluk závodních aut. Na mokré kluzné ploše vám u zadokolky bezpečně stačí asi tak čtyřicet koní, abyste jeli bokem, takže to chce u vozu o výkonu 460 koní velmi citlivé zacházení s plynem. Tohle klouzání pouze potvrdilo čitelnost vozu na limitu a zvýšilo naší chuť najít nějaký areál během sedmidenního redakčního testu, kde bude možné jízdu na limitu za běžných podmínek ochutnat trochu více.

Most jsme po prvním svezení s BMW M2 opouštěli s takovým tím vědomím, že to auto je skvělé a že jsme během prvních jízd vyzkoušeli zhruba třicet procent z toho, co dokáže. I tohle málo ale dává jasně znát, že M2 je hodně povedená, byť někteří internetoví odborníci budou psát, kterak je mnichovská novinka ošklivá, jak má obří displeje a jak je těžká. Ne, stačí i malé svezení na polygonu v Mostě, aby si vás nejmenší „emkový" bavorák získal. Navíc za cenu 1,8 milionu jde o poměrně solidní nabídku. Podobné peníze dáte třeba za Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic, ale to je v základu předokolka. Jestli vás zajímá bližší srovnání, mrkněte do porovnávače od našich kolegů.

Videotest BMW i4

BMW M3 CS jako skvělý bonus

Doprovod třem za sebou jezdícím BMW M2 v Mostě dělalo jedno auto, které z „davu" jasně vystupovalo. Nepřehlédnutelně zelená M3 vypadala v této společnosti jako přerostlý tank, ale jízdně to bylo nejlepší auto z celé skupiny. Model M3 CS představuje absolutní vrchol nabídky pro současnou generaci řady 3, který navazuje na tisícikusovou specialitu v podobě M4 CSL. I sedan M3 CS má výkon řadového šestiválce navýšený na 550 koní, nechybí karbonová kapota, titanový výfuk, karbonová skořepinová sedadla a další úpravy v čele s obří hliníkovou výztuhou v motorovém prostoru. Co naopak chybí, to je například loketní opěrka v interiéru, která při intenzivnějším řízení akorát překáží. Celkově je M3 CS o 20 kg lehčí než M3 Competition.

    - Zdroj: Tiskový servis BMW
    -
    -
    -
Celá galerie 11

Přesednutí z M2 do této speciality vás na první dobrou trochu vyděsí, protože jde o fakt velký automobil. Jenže způsob, jakým reaguje na pokyny volantem a s jakou enormní jistotou se proplétá utaženými zatáčkami i mezi nachystanými kužely, je regulérně dechberoucí. Stejně jako schopnost vystřelit ze zatáčky a napasovat vás do sedadel, ve kterých se mimochodem ani nehnete. Takhle nějak vypadá řidičská nirvána. Jistou nevýhodou je fakt, že za cenu M3 CS byste si mohli koupit dvě M2. Jenže pokud opravdu dokážete využít potenciál této okruhové rakety, pak to za ty peníze možná stojí.

Ať už se vám zamlouvá M2, nebo exkluzivní M3 CS, bude dobré s objednávkou příliš dlouho neváhat. M3 CS sice není omezena počtem kusů, ale je omezena časově. Vyrábět se bude pouze do února příštího roku. Menší M2 určitě v prodeji pár let vydrží, jenže už dnes se ví, že to je poslední „emko" postavené podle receptu staré školy, které ke svému pohonu používá výhradně velký spalovací motor. Další v plánu jsou plug-in hybridy, jak to naznačilo BMW XM a jak to ukáže BMW M5 nové generace. Pouze tento fakt sám o osobě zájem zákazníků zvyšuje. Ostatně celá kvóta určená pro český trh na letošní rok je vyprodaná už teď a my se tomu vůbec nedivíme.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





31.07 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email