Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 29 června 2024
Celkem je zde 452 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Jakuba4b7
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 6
Uživatelů celkem: 48 542
Online návštěvníků
Návštěvníků: 448
Uživatelů: 4
Celkem: 452

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71335 | Témat: 8169

23.07 2023 9:00


Proč si kupovat škodovku, když Hyundai Tucson tak táhne?
Pamatujete si, jak v devadesátkách v západních zemích kolovaly vtipy o škodovkách? Nefunkční světla, neexistující vyhřívání zadních oken... Podobné to bývalo v Česku s automobilkou Hyundai, do které si každý s chutí rýpl. Ty časy jsou dávno pryč.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: hyundai tucson Velký test auto Hyundai Kia kola osvětlení spotřeba točivý moment výkon
Datum zveřejnění: Sun, 23 Jul 2023 05:50:30 +0000

Během testování Tucsonu za mnou přišel kolega se slovy: „Ještě ho máš? Mojí přítelkyni se Hyundai strašně líbí a chtěla by se na něj podívat." Tohle by ještě před pár lety těžko někdo řekl. Teď už je to jiné, Tucson je v Česku v prodejích vetřelcem, mezi populární škodovky se dokázal kromě modelu i30 vklínit jen on.

Zdroj: Bart Běhal
Zatím vůbec nestárne

Hledat důvody není těžké, už předchozí generace byla líbivá, tahle se posouvá ještě o kus dál. Design se rozhodně nedá nazvat konzervativním, ale není ani křiklavý. Tucson může klidně fanoušky rozdělit na dvě strany. Ostře řezané tvary čtvrté generace, která se vyrábí zhruba tři roky, znamenají to, že auto zatím vůbec nestárne a velkou pozornost nebudí jen proto, že na silnici jich jezdí stovky.

Auto má nezaměnitelný světelný podpis, který si rozhodně nelze splést s jiným, a to díky parametrické mřížce chladiče. Světla jsou skrytá, ale díky technologii polozrcadlového osvětlení se objeví ve chvíli, kdy se auto nastartuje. V praxi to znamená dvanáct menších či větších světlometů, které ve zpětném zrcátku rozeznáte okamžitě.

Tucson jsem si užil maximálně, testovaná verze byla v nejvyšším výbavovém stupni Style Premium a po připlacení za střechu v odlišném barevném provedení a za stříbrnou barvu Shimmering Silver se cenovka vyšplhala lehce nad milion korun. Příjemná částka vezmeme-li v potaz, že máme špičkově vybavený rodinný vůz bez slabých stránek.

V maximální výbavě

Řeč je o devatenáctipalcových kolech, vyhřívaném volantu a kožených sedadlech vpředu i vzadu (přední jsou navíc také ventilovaná), sledování slepého úhlu a 360° kamerový systém. Přehledný a příjemný je i interiér, který se vyznačuje jak dotykovou obrazovkou (multimediální systém), tak i mnoha tlačítky. Obzvlášť cením digitální přístrojový štít, který nepřesahuje palubní desku a netrčí tím pádem do prostoru, jako to je třeba u nových bavoráků.

Navigace je velmi přehledná, hodně přesná, snadno ovladatelná, má příjemné barvy a hezký odstín. Uživatelsky tedy velmi dobrá. Člověk jí pak odpustí, že je občas trochu pomalejší. Takže už chápete, proč jsem dodával to „bez slabých stránek"?

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 16

Na délku má Tucson jen 4,5 metru, i tak je jeho kabina dostatečně vzdušná. Zavazadlový prostor nabízí 616 litrů, zadní sedadla nelimitují ani urostlého dospěláka, místa je dost na kolena, lokty i hlavu. Všude je navíc dostatek odkladových prostor, zvlášť cením ten ve středovém panelu po pravici řidiče a levici spolujezdce.

Sprinty ne, denní jízda ano

Tady je nabídka pestrá, do Tucsonu si lze vybrat všechny druhy hybridních pohonů. Testovaná verze 1.6 T-GDI HEV napovídá, že náš je ten nejběznější. Čtyřválcový benzín se synchronním elektromotorem poskytuje systémový výkon 169 kW (230 koní), točivý moment 350 Nm, zrychlení na stovku za 8 vteřin a maximálku celkem 193 km/h. K tomu je k dispozici náhon na přední kola a automatická šestistupňová převodovka.

Na papíře vypadá výkon celkem slušně, ale s výraznou dodávkou okamžité síly spíš nepočítejte, protože bez připočtení hybridní síly má motor kilowatt 132, a to už odpovídá víc. Celkem 1685 kilogramů vážící vůz rozhodně není líný, ale není ani výrazným sprintérem. Koňské síly si schovává spíš na jízdu ve vyšších rychlostech. Obecně jsem se na populární SUV podíval spíš z druhé strany.

Mohlo by vás zajímatDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Písmeno M na dodatkové tabulce může zmást sváteční jezdce. Přitom se týká jen určité skupiny řidičů

S označením mýta a časového poplatku se lze setkat i mimo dálnice. Silnice jsou k tomu upraveny

Tucson mi přišel do ruky krátce po testech dvou hladových sporťáků a přiznám se, že jsem si užíval jezdit s ním na spotřebu. Díky perfektní spolupráci mezi spalovacím motorem a hybridním pohonem bylo běžné jezdit po městě klidně pod 4 litry na stovku, auto si na EV přeskočí neslyšně, a to klidně kolem sedmdesátky. Přehazování pohonů se nevyznačuje hlukem ani zbytečným přidáváním otáček, které by narušily pohodlí. Kombinovaná spotřeba se pak s klidem zastaví pod šesti litry.

Podvozek je připraven na komfortní a tiché svezení, protože o tom zkrátka auto je, je to společník na každý den a vlastně jakoukoliv jízdní situaci. Stejně musí pracovat na cestě do školky, do práce, na chatu nebo na dovolenou.

Asistenti na výbornou

Perfektně pracují parkovací asistenti, takhle by to v ideálním řidičově světě mělo vypadat. Rozlišení kamer je velmi dobré a infotainment s nimi začne pracovat okamžitě. Stačí zařadit zpátečku a na obrazovce před řidičem se kromě 360° kamerového systému zobrazí také záběry mířící na obě přední kola. Ty pomohou zabránit odření ráfků, či naopak parkování zbytečně daleko od obrubníku.

Další vychytávkou, známou ze sesterské verze modelu Kia Sportage, je dohled na mrtvý úhel skrz digitální kokpit před řidičem. Jakmile navolí směrovku, otáčkoměr či tachometr (podle toho, kam zahýbá) se změní na kameru sledující právě mrtvý úhel. Chytré a snadné řešení.

Zdroj: Bart Běhal

Na Tucsonu se mi ne úplně snadno hledaly slabé stránky. Milionová cena je opodstatněná vysokou výbavou, v tu chvíli naopak ještě vypadá dobře. Jízdně vyloženě nemá slabinu, poskytuje dostatek pohodlí do města, rychlosti na dlouhou trať nenudí na dálnici... Máme tu prostě parádní auto na každodenní svezení pro nenáročného zákazníka, který zároveň nechce jen obyčejný plasťák.

Vadit mu může maximálně to, že ho uvidí na každém rohu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.07 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa artdeshine asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coating coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keramika keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email