Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 28 dubna 2024
Celkem je zde 238 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: audiniakk
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 423
Online návštěvníků
Návštěvníků: 235
Uživatelů: 3
Celkem: 238

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 22 | Témat: 5

15.07 2023 10:44


Zdravím klubáky a klubačky. Jdu s dotazem, který určitě všichni už znáte. Avšak přECI* u mě je trošku specifický. Tak k věci.

Koupil jsem A5 180tkm 2015 3.0 TDI* 180kw. Majitel se dušoval, že rozvody úplně v pohodě, nechrastí. Dva měsíce jsem jezdil a čekal na hezké počasí, abych vyměnil olej v motoru. A během těch dvou měsíců mi rozvody při startu doopravdy nezachrastily ani jednou.
Na štítku u motoru byla napsána výměna oleje 5W30 Castrol (jasně, na štítek můžu napsat cokoliv)
Takže jsem ze Světolejů.cz, který má dobrý hodnocení, koupil Castrol Edge Titanium FST LongLife 5W30
A v ten moment to začalo. Po výměně oleje když auto chvilku stojí, klidně den, tak při naškrábnutí slyším typický vteřinový zarachtání, než se napínák dopne.
Už jsem to měl i v servise u mechanika a ptal jsem se na to, jenže jsem dostal odpověď "neřeš to"

Já hlavně nechápu, proč to celou dobu nedělalo a s novým olejem to začlo na denním pořádku? Hlavně když je teď tak hezky a je teplejší počasí...
Diagnostiku mam zastaralou, ale spojil jsem se přes Audi A5 2013 a tam mi to ukazuje závadu regulačního ventilu tlaku oleje - jestli to má souvislost.

Setkal se z vás někdo s podobným problémem a dokázali jste ho vyřešit? Slyšel jsem, že se dá upravit SW aby držel vyšší tlak v napínáku, ale doslova mě sere, že to nedělalo a teď to dělá okamžitě po té výměně.

Za každou radu budu moc rád. Děkuju
nahoru

sponzor





15.07 2023 10:44


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7147 | Témat: 19

15.07 2023 11:02


A co tahle ty rozvody třeba udělat pokud to má najeto víc jak 250 ??? Nicméně pokud to píše regulace tlaku oleje tak dat nový ventil.
Zrovna tyhle motory 2gen se dvěma řetězy rachoti klidně i ve 120 tis pac ten velkej retez je vytahlej vždy min o centimetr a ve 250ti klidně o 1,5cm. To není nic nového.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 22 | Témat: 5

15.07 2023 12:07


A co takhle číst celý příspěvek, abys zjistil nájezd toho auta? Řetěz není vytahanej... Má krásný chod po startu a právě proto chci, aby to taky tak zůstalo.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7147 | Témat: 19

15.07 2023 18:03


Není vytahanej? Motor byl venku ze jste viděli v jakým stavu je zleva u kola vyvazovaku? Má to 180 najeto a pokud vám nefunguje solenoid na tlak oleje mate šanci ze to zmizí na chvíli než se ten retez dovytahne a tím jak je teď mega vedro tak tomu taky úplně nechutna… roztažnost matrose se ocurat úplně nedá. neviděl jsem tyhle motory pouze na obrázku.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 22 | Témat: 5

15.07 2023 18:31


Samozřejmě dovnitř takhle nikdo nevidí. Soudím podle zvuku motoru pouze. Se starší A5 jsem takhle najel dalších 40tkm než jsem ji prodal a koupil tuhle a měla stejný problém při startu.
Mohl byste mi spíš poradit, proč se to objevilo vyloženě po výměně oleje. Já měl za to, že nový olej by měl lépe mazat a tím by spíš měl ten napínák pracovat lépe a ne hůře?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7147 | Témat: 19

15.07 2023 18:58


Buďto nefunguje rizeni tlaku oleje nebo tam byl hustší olej anebo to proste začlo cistokrevne rachotit jako kazdej tenhle motor…. Vyndat motor a nové rozvody vas drive nebo později stejne neminou.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 2.9. 2015
Příspěvků: 136 | Témat: 11

15.07 2023 19:06


Když máš chybu ventilu, tak je to asi jasné . S vadným ventilem si myslím, že by zachrastily i nové rozvody. Je to tak Satas?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7147 | Témat: 19

15.07 2023 19:21


S vadný ventilem by možná dokonce chrastily pořad kdyby ten retez byl na hadry hodně.
nahoru

sponzor





15.07 2023 19:21


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email