Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 14 kvě 2024
Celkem je zde 584 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Zigmund
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 446
Online návštěvníků
Návštěvníků: 578
Uživatelů: 6
Celkem: 584

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71114 | Témat: 8169

22.06 2023 9:00


Formule 1 je nejdražší sport na světě. Přední křídlo stojí jako nová limuzína a motor jako luxusní vila
Zjistili jsme cenu monopostu formule 1 a náhradních dílů. Týmy jsou schopné za jeden závodní vůz utratit více než čtvrt miliardy korun.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: formule 1 motorsport auta formule limuzína nová nový převodovka Škoda supersport zavěšení
Datum zveřejnění: Thu, 22 Jun 2023 05:49:43 +0000

Formule 1 je jedním z nejdražších sportů na světě. Částky, které týmy ročně utratí, jsou astronomické. Jen jedna sezóna může vyjít na 3,5 miliardy korun. Dříve to mohlo být i více, nicméně kvůli nově zavedeným rozpočtovým stropům mají stáje omezený budget. Jak je ale možné, že královna motosportu je tak extrémně drahá?

Velkou část výdajů tvoří náklady mimo vývoj závodního auta, mezi které patří například zázemí pro celý tým, logistika vybavení, ubytování, strava a podobně. Nicméně nejdražší položkou ve formuli 1 je samotný monopost, který má hodnotu jako 830 vozů Škoda Fabia.

Zjistit přesnou částku závodního auta F1 je složité, jelikož vyčíslit vývoj jednotlivých komponentů v podstatě není možný. Ovšem díky informacím ze stáje Red Bull Racing víme, kolik stojí jednotlivé náhradní díly.

Reportáž o formuli 1

Přední křídla a zavěšení kol se mění nejčastěji

Závody formule 1 jsou extrémně náročné a piloti se často nedokáží vyvarovat kolizím s ostatními jezdci či bariérami. Jenže i sebemenší ťuknutí stojí týmy obrovské peníze. Nejčastěji se tak při závodech mění přední přítlačné křídlo, které je velmi náchylné na poškození. Jeden takový nos se spoilerem stojí bezmála 3,7 milionu Kč.

Podobně je na tom i zavěšení kol, které se může rozbít i při sebemenším kontaktu se zdí. Složité uskupení karbonových ramen, tlumičů a stabilizátorů stáje stojí přibližně 100 tisíc dolarů, tedy 2,2 milionu korun.

Volant je za cenu malého bytu v Praze

Velmi drahým komponentem je volant, který má hodnotu okolo 4 až 5 milionů korun. Je to z toho důvodu, že volant formule 1 v sobě ukrývá veškerou řídící elektroniku monopostu a v podstatě funguje jako jeho mozek. Pilotům se vyrábí na míru a pouze jeho sestrojení inženýrům v továrně zabere 80 hodin práce.

Zajímavosti o motorsportuZnáte rozdíly mezi monoposty formule 1, formule 2 a formule 3 a víte, co mají pod kapotou?

Formule 2 i formule 3 se jezdí se závodními vozy, které mají skoro dvojnásobně větší motor než monoposty formule 1. Přesto jsou výrazně pomalejší. Zvláštní, že?

Deset nejrychlejších aut na severní smyčce Nürburgringu. Kdo je králem Zeleného pekla?

Automobilky se neustále přetahují o nejrychlejší kolo na slavném okruhu Nordschleife. Aktuální rekord sériového vozu je 6:30.705.

Nejdražšími položkami jsou motor, převodovka a šasi

Zde je důležité zmínit, že týmy formule 1 mohou v průběhu sezóny nasadit pouze omezený počet pohonných jednotek či převodovek. Toto pravidlo se zavedlo z prostého důvodu - aby stáje méně utrácely. Pokud však tým nemá na výběr (například kvůli technickým problémům) a potřebuje motor nebo jiné komponenty pohonného ústrojí vyměnit, dostane v závodě přísnou penalizaci v podobně ztráty pozic na startu.

Možná to může vypadat zbytečně, ale cenovky agregátů a převodovek formule 1 jsou tak vysoké, že to v konečném důsledku dává smysl. Zjistit konkrétní pořizovací cenu těchto komponentů je velmi složité, ale podle dostupných informací stojí 1,6 litrový šestiválec s hybridní technologií okolo 200 milionů koruna a sekvenční 8stupňová převodovka 12 milionů Kč.

Celková cena přesahuje čtvrt miliardy korun

Levný není ani samotný karbonový monokok, který piloty chrání při těžkých haváriích. Jeho cenovka se bez problému dostane přes 15 milionům korun. Po sečtení zjistíme, že pouze za šasi s motorem a převodovkou týmy zaplatí více než čtvrt miliardy korun a za kompletní závodní aut dokonce 330 milionů korun.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





22.06 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email