Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 26 dubna 2024
Celkem je zde 280 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JPokorny1
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 420
Online návštěvníků
Návštěvníků: 279
Uživatelů: 1
Celkem: 280

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71005 | Témat: 8169

06.06 2023 9:00


Jsou lepší vrtané, nebo drážkované kotouče? Odpověď je překvapivě jednoduchá a ukrývá se v maličkosti
Poradíme vám při výběru sportovních brzdových kotoučů. Na trhu existuje více druhů, které se od sebe liší drobnými detaily. Každý z kotoučů má svá specifika. I ta negativní.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: brzdná dráha poradna Brembo brzdové kotouče brzdy sportovní auta
Datum zveřejnění: Tue, 06 Jun 2023 05:50:55 +0000

Vrtané, nebo drážkované kotouče? To je otázka, nad kterou si láme hlavu spousta petrolheadů. Přitom odpověď na ní není složitá. Stačí znát jejich výhody a vědět, v jakých případech není jedna z variant vhodná. Nejdříve si ale vysvětlíme, jaké benefity modifikované kotouče oproti běžným hladkým přináší.

Recenze nových sportovních pneumatik Continental

Brzdí lépe než běžné kotouče

Jak vrtané, tak broušené kotouče zaručují rychlejší reakci brzd a zvyšují jejich účinnost. Je to dáno samotným povrchem, který zajišťuje vyšší koeficient tření. Tyto brzdové kotouče navíc lépe odvádí vodu a nežádoucí plyny, které se tvoří v důsledku vysokých teplot mezi plochou destičky a kotouče. Tyto plyny pak u brzdového systému bez vrtů snižují tření a tím pádem také jeho efektivitu. Pokud to shrneme, tak vrtané a drážkované kotouče lépe brzdí a takzvaně nevadnou, tudíž jsou vhodné pro řidiče, kteří si rádi užívají sportovní jízdu. Jaké ale vybrat?

Drážkované kotouče jsou odolnější

Začneme drážkovanými kotouči. Ty jsou koncipované pro extrémní zatížení, například na okruhu. Oproti vrtaným kotoučům jsou mechanicky odolnější a i při drsném zacházení se na nich netvoří trhliny. Drážky bychom tak doporučili těm, kteří často navštěvují závodní tratě a dávají brzdám opravdu zabrat.

Zdroj: Tiskový servis Porsche
Znáte výhody a nevýhody karbon-keramických brzd? Dražší totiž vždycky nemusí znamenat lepší.
Číst článek

Kotouče s dírkami lépe chladí a jsou hezčí

Vrtané kotouče naopak dominují v odvádění tepla. Díky dírkám se lépe chladí, což zaručuje pomalejší vadnutí brzd při delším a konstantním zatížení. Jsou tak vhodné například na rychlou jízdu po okreskách.

U spousty řidičů hraje velkou roli design, a právě vrtané kotouče vypadají na sportovních autech opravdu dobře. Co se účinnosti týče, tak jsou na tom oba druhy brzdových systémů v podstatě stejně. Každý má své specifické výhody, ale v obou případech fungují při velkém zatížení lépe než kotouče s hladkým povrchem.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





06.06 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email