Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 23 kvě 2024
Celkem je zde 342 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: jenda136
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 456
Online návštěvníků
Návštěvníků: 339
Uživatelů: 3
Celkem: 342

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71165 | Témat: 8169

24.05 2023 9:00


Deset zaručených způsobů, jak zničit své (nejen ojeté) auto
Ptáte se, jaké nejhorších věci lidé dělají každý den, aby zprovodili rychle ze světa vlastní auto?

Autor: autoweb
Kategorie: automatická převodovka řazení čerpadlo na naftu Daewoo disky a pneumatiky elektronika do auta jak vybrat ojeté auto jakou navigaci do auta Jawa jízda s automatickou převodovkou kamera do auta kamera do auta recenze minimální rychlost na dálnici nejlepší kamera do auta parkovací asistent s kamerou parkovací senzory test kamer do auta Žhavé novinky o autech auta auto automatická převodovka automobil brzdy kola ložiska odtah vozidla podvozek podvozek auta právo převodovka převodovky Škoda Octavia zas
Datum zveřejnění: Wed, 24 May 2023 05:35:00 +0000

Někteří z nás si k autu vytvoří citový vztah a považují ho za člena rodiny. Jiní ho prostě používají jako tepláky nebo kecky od Vietnamců a až se rozpadne, koupí si jiné. Jenže mnoho lidí, ať má své auto sebevíc rádo, dělá činnosti (nebo naopak některé důležité nedělá), které zaručí, že jejich auto bude zlikvidováno mnohem dříve, než výrobce plánoval.

Přinášíme proto výpis těch deseti nejhorší obvyklých každodenních činností (nebo nečinností), kterými lze celkem snadno a rychle zničit vlastní auto.

1. Parkujte bez ruční brzdy

Zastavte v kopci a nechce jen zařazenou rychlost, vždyť to přeci převodovka udrží. Ano, udrží, ale také ji při tom pěkně namáháte. Při stání na rovině se to dá ještě odpustit, ale nechte takhle auto stát pravidelně v kopci bez ruční brzdy a buď se stane to, že se vám rozjede, nebo že se vám v soukolí převodovky vymačkají vůle jako vrata. Ale zas to s tou ruční brzdou moc nepřehánějte, stačí jen, aby zadní kola držela, ne svírala medvědí silou.

2. Řaďte „přes zuby"

Pche! Na co spojka? Ta je přece pro amatéry... Nebo také pro ty, kteří chtějí svou převodovku udržet při životě několik desítek let. Každé vaše přeřazení „přes zuby" (jak se tomu lidově říká) dokáže převodovce sebrat pořádnou porci kilometrů z její plánované životnosti. Proto, až budete pospíchat od semaforu, mezi jedničkou a dvojkou to zkuste trochu vlažněji.

Myslíte si, že když máte automat, tak se vás to netýká? A co to vaše „řazení", kdy například popojíždíte při parkování pomalu dopředu a přesunete páku voliče bez zastavení na zpátečku nebo parkovací režim? To je úplně to samé, protože převodovka dostane opravdu velkou ránu.

Drift Subaru ve Finsku

3. Neustále stůjte na brzdě při jízdě z kopce

Když jedete z kopce a vaše auto začne zrychlovat, stiskněte lehce brzdový pedál. Tak udržíte při klesání rychlost a dole pod kopcem, až budete potřebovat zastavit, nezastavíte, protože vaše brzdy budou roztavené na kaši.

Klasické ocelové brzdy jsou nejúčinnější, když jsou studené a suché. Při rostoucí teplotě nejen rychle klesá jejich účinnost (měknou), ale také se rapidně zvyšuje jejich opotřebení. Receptem je buď krátké intenzívní přibrzdění, nebo podřazení na nižší rychlost a brzdění motorem. Nebo kombinace obojího.

4. Překračujte servisní intervaly výměny oleje

Zdroj: CarBuyer.co.uk
Kontrolky v autě: Co který symbol znamená?
Číst článek

Měli jste jet do servisu už před 5000 km? No co, olej přeci něco vydrží, ne? Ne, nevydrží, ani váš motor ne. Pokud výrobce předepisuje servisní interval jeden rok nebo 15 000 km, ví dobře, proč to dělá. A nic na tom nemění fakt, že novější model vašeho auta už do servisu může jen jednou za dva roky nebo po 30 000 km.

Pokud s autem jezdíte ostře, na okruhy nebo jen taháte těžké náklady a často motor vytáčíte, správně by měl by být olej měněn ještě častěji, nejlépe dvakrát do roka. Přejíždění oleje způsobuje, že motor se víc zadírá a opotřebovává - tím dochází k jeho přehřívání, ztrátě výkonu a růstu spotřeby.

5. Myjte motor v tlakové myčce

Sice je hezké, že se váš tříválcový motor 1,1 l na tuningovém srazu leskne jako psí kulky, ale podle nás je lepší mít motor zadělaný, který běží, než vyleštěný, který neběží vůbec. Proud vody je v tlakových myčkách tak velký, že ji zatlačí i tam, kde nemá co dělat. Výrobce sice s tupostí některých jedinců počítal a omatlal všechna choulostivá místa velkou vrstvou vodu odpuzujícího materiálu, ale tlaková myčka snadno tento ochranný nános odstraní a dostane se k senzorům, čidlům a pod nejrůznější těsnění. A vy se pak připravte na potupný odtah (v tom lepším případě) nebo i požár (v tom horším).

6. Studenému motoru dejte za uši

Ráno pospíchá každý, takže pěkně nastartovat, párkrát to prošlápnout, aby se to rychleji ohřálo, a se sněhem zapadaným autem vyrazit. Hlavně to nezapomeňte hned na dálnici všem v levém pruhu ukázat, jak vám to jede pořádně „vocpoda"...

To, že studený motor budete na volnoběh vytáčet, sice způsobí, že bude horký, ale ne tak, jak byste potřebovali. V mrazivých dnech je právě potřeba motor ohřívat pomalu, protože právě extrémní výkyvy teplot jsou to, co vašemu motoru škodí nejvíc.

Moderní motor potřebuje na ohřátí, než začne olej řádně proudit, přibližně 5 minut a 5 km. Ale to, že vám začne foukat vlažný vzduch z topení, ještě neznamená, že je motor ohřátý úplně. Pokud nemáte v autě teploměr oleje, vězte, že teprve po asi 20 minutách jízdy nebo 20 km je olej na své provozní teplotě. Pak teprve můžete motoru naložit, co si zaslouží...

7. Oddalujte výměnu opotřebených dílů

Zdroj: Pixabay
Odškodnění po dopravní nehodě: Na co máte právo při zranění
Číst článek

Něco vám tam klepe? No co, tak ať si klepe. Nejsou to náhodou rozvody? Ty ještě počkají, měnil je přece předchozí majitel, říkali mi to v bazaru... Všelijaké pazvuky možná nemusí u starého citroenu znamenat nic než uvolněný šroubek kdesi v hlubinách zadní části karoserie. Ale obvykle napovídají, že něco není s autem v pořádku. Dobře se hlavně zaposlouchejte do motoru, jestli by opravdu ty rozvody nepotřebovaly vyměnit.

Ale tohle není jen věc rozvodů. Například gumičky stíračů by se měly měnit každých 10 000 km nebo aspoň jednou za rok, nejlépe po zimě. Ale když máte pocit, že tou rozmazanou šmouhou ještě něco vidíte... A co ložiska a silentbloky? Nechtěly by také vyměnit?

8. Kašlete na čištění interiéru

Stejně s tím jezdím jen do práce a sám, tak je mi jedno, že to uvnitř páchne jako v boudě zmoklého psa. Interiér auta je vizitkou majitele. A protože je vyroben z velmi choulostivých materiálů, je v něm všechno vidět a hlavně i cítit. Neočištěná obuv od sněhu přitáhne dovnitř vlhkost, která se drží v kobercích, špína se usazuje v sedačkách a na palubní desce a mastnota na okně je stejně nechutná, jako slupka od pomeranče ve dveřích spolujezdce. Interiér auta by se měl čistit aspoň jednou měsíčně neagresivními prostředky. Chápeme, není na to čas, ale pak se nedivte, že vaše auto mezi ostatními v bazaru vypadá jako zavšivený vaťák vedle obleku od Armaniho...

9. Předvádějte se před ostatními

Nezapomeňte hlavně kamarádům ukázat, jak umíte „driftovat přes ručku", jak umíte pořádně pálit gumy a jak hlasitý máte výfuk. Ano, to jsou přesně ty činnosti, které si oblíbili především tuneři. Ale když už máte potřebu jet s autem blbnout, najděte si nějakou volnou plochu, kde vás nepřekvapí obrubník, a pokud možno tehdy, když to venku klouže - na kluzkém povrchu nedostává podvozek auta tak zabrat. Každé otočení přes ruční brzdu na suchém a přilnavém podkladu je totiž obrovskou zátěží pro uložení náprav, ložiska a silentbloky. Vytáčením motoru na místě a pálením gum také životnosti auta rozhodně neprospějete...

10. Půjčte auto někomu cizímu

Kamarád se chce svézt? Tak mu to půjčíte... Ale připravte se na to, že si všechny předcházející body projdete pěkně od začátku jeden po druhém během několika málo minut. Nejprve to začne vytočením studeného motoru, protože není zvyklý na spojku. Pak následuje zařazení přes zuby, protože na studenou převodovku moc pospíchá. Připravte se také na pořádný cukanec, až bude chtít podřadit, a pro jistotu počítejte s tím, že ta vaše nová vystrčená 20" kola nezůstanou bez poskvrny. A když ho necháte jet někam dál, připravte se psychicky na telefonát, ve kterém vám oznámí, že stojí tam a tam a že mu to nejede, protože natankoval naftu, že je na to ze služební octavie zvyklý...

Bonus na závěr: Jezděte pravidelně na okruh

Okruhové dovádění je prima věc, ale pokud na to vaše auto nebylo aspoň částečně připraveno už od výrobce, každý kilometr na okruhu se dá přirovnat ke stovce kilometrů na silnici. Pamatujte, že chladící soustava vašeho auta není na takto extrémní zátěž dimenzována a brzdy také ne. Proto, když vás čeká dejme tomu půlhodina ježdění, každé třetí kolo nechte auto vychladnout. Brzděte krátce a přerušovaně, aby si brzdy stačily odpočinout, nevytáčejte motor do červeného pole a v zatáčkách zvolněte.

Na okruhu dostávají neuvěřitelně zabrat hlavně uložení náprav. A jízda přes obrubník také není zrovna to nejlepší pro vaše auto. Pokud to tedy myslíte s okruhovým ježděním vážně, je lepší koupit si auto speciálně na něj, nebo náležitě všechno upravit tak, aby to ostré nasazení vydrželo. Ale o tom někdy příště.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





24.05 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email