Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 26 dubna 2024
Celkem je zde 293 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JPokorny1
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 420
Online návštěvníků
Návštěvníků: 290
Uživatelů: 3
Celkem: 293

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71005 | Témat: 8169

08.12 2022 9:00


Jak koupit auto? A proč to udělat nejlépe ještě v zimě
Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne. Řada lidí čeká s nákupem ojetého vozu na jaro, kdy se zlepší počasí, přestane mrznout a na silnicích se už netvoří náledí. Dělají ale chybu. Právě v zimě je totiž nejlepší doba na pořízení auta z druhé ruky.

Autor: Hugo
Kategorie: Ojetá auta poradna rady rady k údržbě autobazar koupě auta koupě auta z bazaru koupě ojetého auta koupě ojetého vozu koupě ojetiny ojetá auta ojeté auto ojeté vozy ojetiny pohon převodovka rady a tipy v zimě
Datum zveřejnění: Wed, 07 Dec 2022 13:00:42 +0000

Nejenže lze díky nízkým venkovním teplotám bez pomoci odborníka odhalit spoustu závad, ale také vás auto může vyjít levněji. Přečtěte si 10 důvodů, proč nečekat na jaro a po ojetém autu se porozhlédnout hned.

1. V lednu a únoru pořídíte auto levněji

S příchodem nového roku - tedy prakticky ze dne na den - zestárne papírově auto o jeden rok, každý rok má přitom vliv na jeho cenu. V zimě navíc máte z důvodu nižší poptávky po ojetých autech možnost vyjednat (větší) slevu.

Čtěte také: Autobazary odmítnou vykoupit více než polovinu vozů

Pravděpodobnost, že o stejný vůz má zájem několik zákazníků, je výrazně nižší a prodejci jsou obecně více otevřeni poskytování slev. Není v roce období, kdy byste auto koupili levněji než v lednu či únoru. Pokud si chcete pořídit kabriolet či sportovní vůz, platí to dvojnásob.

2. Můžete ověřit stav akumulátoru i startéru

Nastartovat auto v mrazu je obecně složitější, neboť při teplotách pod nulou se začne vybíjet baterie, respektive klesá v ní napětí. Pro odhalení špatného stavu baterie a startéru jsou tedy nejlepší právě zimní měsíce. Včasným odhalením závady můžete předejít neočekávaným výdajům ve výši zhruba 1 500 až 15 000 korun.

3. Můžete ověřit funkčnost žhavení

U auta na naftu, které je starší než 5 let, dochází postupně ke zhoršení funkce žhavení motoru a právě v mrazu je možné odhalit, jak moc je tato funkce snížená. U starších aut můžete dokonce zjistit, že je potřeba součástky žhavení vyměnit, což může představovat náklady ve výši až 10 tisíc korun.

4. Můžete lépe odhalit zhoršenou funkčnost ABS

Díky zhoršeným jízdním podmínkám v zimních měsících můžete na namrzlé silnici lépe zkontrolovat, zda ABS systém funguje tak, jak má a zda skutečně dochází k automatickému přerušovanému brždění, které chrání proti smyku. Systém ABS může být zásadní pro bezpečnost jízdy a posádky, a to nejen v zimě na kluzkém povrchu, ale také v létě na mokré silnici. Výměna ABS vyjde zhruba na 10 až 25 tisíc korun.

5. V zimě se více projeví zhoršený stav karoserie

Díky nízkým teplotám se v zimě více projeví opotřebení jednotlivých dílů karoserie, tedy například to, zda některý díl opotřebením vrže.

6. Lépe odhalíte kvalitu systému pohonu všech kol

Ve zhoršených klimatických podmínkách se u některých vozů automaticky spouští pohon na všechna kola. Jakmile tedy jedete ve sněhu či na namrznuté silnici, je větší pravděpodobnost, že poznáte, jestli pohon funguje tak, jak má, nebo jestli některé kolo prokluzuje. Oprava by mohla přijít na 10 až 25 tisíc korun.

7. V zimě je jednoduší vizuálně zkontrolovat kouřivost motoru

Černý kouř z výfuku nevěstí nic dobrého. Důvodů, proč z auta vane černý či šedivý kouř, může být celá řada, například může docházet ke špatnému poměru vzduchu a paliva při spalování. Může to také ukazovat na špatnou funkci lambda sondy, která určuje, jak má fungovat katalyzátor, který pohlcuje špatné částice, jež vznikají při spalování paliva v motoru. Oprava pak může vyjít na 15 až 30 tisíc korun.

8. Elektronika vozidla v zimě leckdy odhalí své skryté závady

Centrální zamykání, stahování oken či funkce stěračů. V mrazech a nízkých teplotách máte větší šanci poznat, zda odchází mechanické součástky či elektronika. Náklady na výměnu se pak mohou vyšplhat řádově až na desítky tisíc korun.

9. Převodovka může v zimě odkrýt vady, které v létě skrývá

Jakmile začne mrznout a auto začne při plynulém pouštění spojky cukat, je to důkazem toho, že převodovka a spojka nejsou v pořádku. Špatnou převodovku lze v zimě poznat i podle toho, že se hůře (více ztěžka) řadí. Náklady na opravu mohou přijít na 15 až 30 tisíc korun.

10. Zima, může odhalit drobné praskliny skel

V důsledku teplotních rozdílů může dojít ke zvětšení praskliny a tedy k jejímu snadnějšímu odhalení.

Na co si dát v zimě při výběru ojetého auta pozor?

V zimě je snazší skrývat vady na chlazení motoru či na klimatizaci. Drobné vady karoserie se lépe odhalují na čistém vozidle, které v zimě může být i při prodeji znečištěné či pokryté ledem nebo sněhem.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





08.12 2022 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email