Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 28 kvě 2024
Celkem je zde 659 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Olejnička
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 459
Online návštěvníků
Návštěvníků: 656
Uživatelů: 3
Celkem: 659

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 76 | Témat: 20

05.07 2021 14:13


Tak pánové prosím hlavy dohromady
Co dává pokyn k otevření Wastegate* ? Dva měsíce po výměně turba " Ája " zase zlobí.
Jakmile je motor v tahu , tak po překročení 4 000 otáček začíná Turbo* kvičet jako když si odfukuje a motor hned ztrácí výkon. Ubráním plynu to všechno přestane. Potom chvíli reaguje normálně , výkon velmi slušný.
Dá se někde něco dočasně " ucpat a nebo odpojit " , abych zjistil jestli neodchází repasované Turbo* ? Nebo , že je závada v něčem co otevírá tu Wastegate* ?

Děkuji Gustav.
nahoru

sponzor





05.07 2021 14:13


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 7.11. 2012
Příspěvků: 1237 | Témat: 46

05.07 2021 18:32


Wastegate* otvara tlak. ten tlak je ovladany cez ECU* motora pomocou N75. N75 najdes pri vzduchovom filtri, je priamo napojeny na saciu hadicu hned za filtrom a je vedla BOV ventilu.

Od N75 ide tlak hadickou az na samotny Wastegate*. cze mas viac variant, kde moze byt chyba.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 25.7. 2011
Příspěvků: 2127 | Témat: 19

05.07 2021 22:45


U 1.8T je to typický problém poukazující na vadný N75 ventil. Otestujes ho jednoduše, bud je vadná elektroinstalace nebo mechanika ventilu, která nereguluje tlak. Elektriku otestujes tak, že od ventilu odpojis konektor. Motor pojede uzasne hladce, ale bude boostovat maximalne 0,5 Bar, takze víceméně dostanes atmosférický motor a jeho projev.

Mechaniku (pravděpodobně dle symptomů tvuj případ) poznáš tak, ze po odpojení se nic nezmění a furt se to bude projevovat stejně. Pokud je vadna mechanika ventilu. Auto nebude téměř vubec boostovat az do cca 3500 ot/min, pak nataci naraz 2,5 Baru, ucitis silne kopnuti, hlasite syceni než to ECU* hodi do nouzaku a Turbo* odstavi, aby neposkodilo sebe, nebo motor. A tak stale dokola. Je dulezite to resit, nez si oddelas Turbo*.

Tim bych zacal, N75-ka je u tohoto motoru po tech letech spotrebni věc a nejjednodussi na vymenu. Kdyby to nepomoholo, pak hledat spatne podtlaky, coz je take typicky problem spatne udrzovanych 1.8T, u kterych nikdo nikdy nemenil PCV a hadicky plus tribicky k nemu, ktere byvaji sterele. Dale pak vaha vzduchu, kterou vsak zjistis ve VAGu. Pak praskla hadice od filtru, vesmes male kolinko k BOV, na ktery pri dolevani brzdovky, kdyz se nekdo netrefi do vicka, nebo je liny pouzit trychtyr, nakape a nasledne jej prozere skrz. Nakone muze byt i regulace, kterou otestujes tak, ze do hadicky k ni pustis stlaceny vzduch a divas se, jestli se hybe.

N75 najdes na hadici od filtrboxu. Sundas kryt motoru pro lepsi pristup a je to takova mala krabicka s plechovym cernym/zlaty drzakem a tremi vyvody. Jednoducha vymena. Stoji origo okolo 2500 Kč. Dbej na to, aby jsi pouzil vyrobni cislo stejne, jako je na tvem puvodnim. Na vrakoviste ani nechod, vetsina bude uplne stejna. Klidne kup AIC za 1200, mam s nim dobre zkusenosti, koupil jsem ho na test na Sko a nakonec fungoval bez problemu, tak jsem ho tam nechal.

U techto motoru je dobre poridit si pro kontrolu podtlaku a Boostu budik na tlak Turba. Pak vis, co a jak hned v zacatku. Seriovy motor 1.8T bez uprav a nejakeho amaterskeho vrtani se v SW tlačí priblizne 0,9Bar.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 76 | Témat: 20

06.07 2021 16:23


Tak podtlaky i ty mohutný hadice do turba a ven včetně těch co vedou do chladičů vzduchu mám nové " závodní "( modré ). K vylepšené hadici mezi filtrem a turbem jsem zároveň dal novou váhu. Nový N75 origo už cestuje z Německa ( 37 Euro i s poštovným ).
Problém u Áji je ten , že jak jí minule bouchlo to Turbo* , tak se všude dostala olejová emulze do chladičů vzduchu , dokonce i do škrtící klapky. Ty hadice jsem vyčistil , ovšem chladiče vzduchu vzdávám.
Je pravda , že jak mi vyměnili to Turbo* , tak jsem vlastně nikdy neslyšel to krásné odfouknutí při ubrání plynu
Ten budík na palubovku si pořídím je to dobrá věc a je hezká

Gustav.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 76 | Témat: 20

12.07 2021 20:40


Tak nic. Nový N75 nepomohl Při odpojení konektoru to nedělá , ale auto je slabé. Při zapojení konektoru do nového ventilu to zase začne , takže do toho asi nějak kecá řídící jednotka. Stačí, když začne syčet trochu ubrat plyn ono to přestane a pak přidávat plyn dál, přeřadím na vyšší stupeň a zase 3500 otáček přidám - začne syčet , uberu a už nesyčí a zrychluje normálně. Bohužel budík nejde nainstalovat , protože TéTéčko má jednu přepážku hned za motorem ( skoro 1 metr od palubovky ) a druhou přepážku až pod předním sklem , takže se tam nedostanu. Jediná možnost asi bude spustit kabel z čidla někam dolů za převodovku a někudy ze spodu se s ním dostat do kabiny asi kolem pedálů

Gustav.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 25.9. 2010
Příspěvků: 76 | Témat: 20

13.07 2021 9:49


Jo a ještě mne napadlo , ale to bude asi blbost , to by asi blbnulo už od začátku , když vyměnili to Turbo* - že jsou špatně zapojené ty hadičky. Dívám-li se od motoru , tak konektor N75 je směrován k motoru tudíž pravá strana toho téčka na ventilu je zasunutá přímo do toho mohutného kolena za filtrem sání. Spodní strana ventilu má zapojenou hadičku do Wastegate* a do strany k přepážce řidiče je zapojená ta slabší hadice z výtlaku turba , které vede ke chladičům vzduchu ( ta vařicí roura , kolem levé části motoru ) .
Jo a ještě jeden pokus - zkusím prostě odpojit tu hadičku do Wastegate*. Na Volvo forum ukázali jak může vypadnout to táhlo mezi membránou a klapkou Wastegate*.
Bohužel tiše závidím všem , kteří se mohou na autě podívat na svoje Turbo* Tétéčko má Turbo* tak dokonale schované , že na něj nevidíš.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email