Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 26 dubna 2025
Celkem je zde 100 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: lunto
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 158
Online návštěvníků
Návštěvníků: 100
Uživatelů: 0
Celkem: 100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

12.11 2014 18:09


Vyriesili ste uz ten problem ??? Toto iste trapi aj mna uz dlhsiu dobu. Za studena ide motor moc hladko nad 2200ot min zrazu zmeni zvuk do ostra ako hovoris traktor no a po zohriati na 90stupnov zrazu motor zmeni z nicoho nic zvuk z jemna pokial to drzim do 2000ot na ostrejsi a uz sa nemeni po pridani plynu...riad. vstrek je vymeneny predvstrek je na 2,2stupna skusal som aj nulu ale furt to iste :/ chyby ziadne cim to kua je ?
Btw: nasiel som na jutube jedno video s takym istym problemom. Takisto sa mi chova motor za studena do 2000ot hladko nad 2tis traktor....po zohriati stale taktor nemeni nahle zvuk....regulacia mi funguje v celom rozsahu pekne tak neviem https://www.youtube.com/watch?v=c-aJDvYjV04
nahoru

sponzor





12.11 2014 18:09


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.4. 2014
Příspěvků: 308 | Témat: 8

12.11 2014 19:20


Mam uplne stejnej problem(ten zvuk),ale vim 100%,ze je ridici vstrik KO,potvrdil mi to A´ček na diagnostice.Zajimavy je,ze to dela jen nekdy,urco dej vedet jak si dopadl.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

12.11 2014 19:31


Chcelo by to vidiel log velkosti predvstreku, toho 4. kanalu, v akom rozsahu sa pohybuje hodnota predvstreku, nech sa moze definitivne potvrdit alebo vylucit chyba tam...pretoze ta zmena zvuku moze mat viac pricin, nizka hodnota predvstreku by mala byt az do zhruba 3000 otacok, az potom by malo zacat cerpadlo rapidnejsie pridavat a zvuk by mal traktoroviet
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.4. 2014
Příspěvků: 308 | Témat: 8

12.11 2014 19:45


Me to zacne traktorovet nad 2000,ale starty,spotreba,vse v pohode a liny to taky neni,jen ten zvuk a to taky neni pokazdy.Da se ten predvstrik stelovat tim pootacenim cerpadla bez funkcniho ridiciho vstriku?Asi ne co A na kolik by cca prisla vymena za spis starsi funkcni vstrik i s praci,nemas predstavu?Diky.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

12.11 2014 20:07


Pootacanim cerpadla (teda skor remenice) zmenis pociatocny uhol predvstreku, ale to ti je nanic, ked nemas funkcny riadiaci vstrekovac, RJ bez jeho signalu nedokaze regulovat predvstrek v realnom case a pouziva nahradnu hodnotu, ktora nemusi byt optimalna...a kedze predvstrek sa musi menit v zavislosti od otacok a davky paliva, mechanicka zmena zakladneho predvstreku nijako nepomoze...mozes ho sice nastavit poriadne do minusu, aby nebol traktorovy zvuk, no pri vyssich otackach by to vynechavalo a dymilo, cize nepouzitelne...nie je proste ina moznost, iba mat vsetko funkcne, aby regulacia isla spravne...alebo ho mechanicky nastavit tak, aby zvuk vyhovoval, a jazdit max. do 2000 otacok Treba zhanat, pouzity sa moze podarit aj okolo 100€, novy okolo 250€...bracho ma kupeny novy a zbytocne, opravil som mu ten povodny, skus mu napisat, ci ho nepreda za dobru cenu... ozvi sa mu tuto, uzivatel wesley, alebo mailom na sir_wesley@azet.sk
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

12.11 2014 20:13


Aky nahradny signal pouziva rj miesto nefunkcneho riad. vstreku? Dajme tomu ze je tento problem sposobeny prave tymto vstrekom aj ked ja som ho menil chybu uz nepise no novy som nedaval. Preco to robi len za studena a za tepla ten motor ide normalne bez nahlych zmien casu vstreku aj ked sa mi zda ze furt dost ostro. Nechapem ako je mozne ze za tepla ked kontrolujem predvstrek hodnoty drive/pozde vykrivaju cely rozsah a mam to na 2,2 stupna presne. Ako je mozne ze za studena( resp do cca85 stupnov) motor ide strasne hladko hodnota vstreku sa nemeni a po pridani na urcitu hranicu cca 2tis ot u mna zrazu jeb motor ako zetor a hodnota skoci kamsi doprdele az nepamatam presne tie cisla uz...skusal som kombinovat isiel som az od -4 stupne do +5 sice sa menil trochu zvuk samozrejme ale problem to nevyriesilo tak som to dal ako ma byt na 2,2 vraj no...
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

13.11 2014 9:32


Nahradny signal fyzickeho vstreku nema ziadny, moze pouzit iba vypocitanu hodnotu na zaklade snimacov klukoveho hriadela a polohy rotora v cerpadle, ktore su presne a v principe riadiaci vstrekovac netreba, niektore auta ho vobec nemaju...ide o to, ze na audi ho treba, a ked nefunguje, alebo nedava spravny signal, tak ta regulacia blbne alebo vobec nefunguje...ked ti ten predvstrek zrazu prudko skocil do plusu, aka bola vtedy pozadovana hodnota? Skocila aj ta? Ake su hodnoty percent sirky impulzov riadiaceho ventilu predvstreku pri plynulom zvysovani otacok? Niekedy tie ventily blbnu, pri teste od nuly do maxima idu pekne, zavru aj otvoria v poriadku, no pri zmene sirky impulzov nereaguju, ako by mali...to iste plati aj pre N75, ktory ovlada Turbo*...pri teste nula-maximum sa javi OK, no pocas regulacie je mimo...a cerpadlo robi presne toto, ak potrebuje pridat predvstrek no nedosiahne pozadovany, potom prudko prida na maximum, aby dosiahol co najvacsi predvstrek v co najkratsom case...proste treba zistit, co je pricina toho blbnutia...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

13.11 2014 15:36


Zajtra pojdem do obeda k nasim tam mam kabel a notebook....urobim aj video aby bolo vidiet hodnoty v zavislosti na otackach a pozries sa na to...
nahoru

sponzor





13.11 2014 15:36


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

14.11 2014 15:19


Tu je prve video sorry robil som to vsetko na rychlo a je to slabo vidiet. Natacany je kanal 4 a teplota motora do 85 stupnov. V druhom policku je stale nula no po pridani nad 2000 sa hodnota zmeni a zmeni sa aj zvuk motora do ostrejsia. Od 1:30 je strih na zohriaty motor cca 90stupnov. Predvstrek si uz reguluje. Hadam tam cosi vycitas. Mam aj druhe video kanal 4 zakl nastavenie ale nestihol som uploadovat ponahlal som sa do roboty.
https://www.youtube.com/watch?v=Kt31s0DbE_Q&feature=youtube_gdata_player
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 7231 | Témat: 19

14.11 2014 16:43


Peter_c4 (12.11 2014 18:09) <a href="/forum/prispevek/1216415-allroad-2-5-TDI*-ake-zmena-zvuku-motoru#1216415">orig</a> :
Vyriesili ste uz ten problem ??? Toto iste trapi aj mna uz dlhsiu dobu. Za studena ide motor moc hladko nad 2200ot min zrazu zmeni zvuk do ostra ako hovoris traktor no a po zohriati na 90stupnov zrazu motor zmeni z nicoho nic zvuk z jemna pokial to drzim do 2000ot na ostrejsi a uz sa nemeni po pridani plynu...riad. vstrek je vymeneny predvstrek je na 2,2stupna skusal som aj nulu ale furt to iste :/ chyby ziadne cim to kua je ?
Btw: nasiel som na jutube jedno video s takym istym problemom. Takisto sa mi chova motor za studena do 2000ot hladko nad 2tis traktor....po zohriati stale taktor nemeni nahle zvuk....regulacia mi funguje v celom rozsahu pekne tak neviem
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Zaklad pro tichý chod tohoto motoru jsou vstřiky v perfektním stavu,čerpadlo ok,správně nastaven počátek vstřiku a nakonec funkcni EGR*!!
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

14.11 2014 17:10


Odchylky vstrekov su do 0.1mg max. Predvstrek je na 2,2atdc, EGR* je samozrejme nezaslepeny iba privrety cez VAGinu. Satas riesime tu problem ktory nastava pri teplote chladiva do 85stupnov cize od studena po skoro zohriaty motor. Motor ma velmi hladky chod a po prekroceni 2000ot zrazu rapidne zmeni zvuk a predvstrek skoci do plusu...po pusteni plynu a drzani motora do 2tis je tam furt nula stupnov ako naprilozenom videu. Ked ai pozries odkaz na youtube odomna vyssie je to tam krasne pocut a dost ludi tvrdi ze to co ten motor robi urcite nieje normalne. Nieje to len moj problem vela ludi tu uz napisalo ze ich to trapy tiez nestretol si sa s tym niekedy?
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

18.11 2014 8:44


Skus urobit to video lepsie, hlavne tie otacky treba menit ovela pomalsie, takto naozaj nic nevidno a vsetko vyzera byt v poriadku
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

09.12 2014 19:46


Tak tu su tri videa. Tretie video so zakl. nastavenim - youtub pise ze sa stale spracovava tak dufam ze kym si to niekto pozrie bude to uz hotove. Vdaka za rady.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
Motor 75 stupnov
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
Motor 90 stupnov
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

09.12 2014 21:29


Ved to mas nastavene 4' mimo, do plusu, pri maximalnom predvstreku ma drzat zhruba 15' pred uvratou a ventil ma mat duty cycle zhruba 10-15%, zalezi na viacerych okolnostiach, pri minimalnom predvstreku ventil zopne, duty cycle 100%, uhol ma byt 2' po uvrati, teda -2' pred uvratou...to je to, co vacsina ludi nevie pochopit a splietaju predvstrek a povstrek...jednoducho treba nastavit predvstrek tak, aby isiel od -2' do +15', alebo 2'ATDC do 15'BTDC...ale tie videa su stale nanic, vidno na nich len to, ze ta regulacia najskor vobec nefunguje, a potom to zacne skakat a blbnut...tazko povedat, ci je to nasledok zle nastaveneho cerpadla, alebo cerpadlo blbne...treba tie zmeny otacok robit pomalsie a hlavne pri zvyseni ich nepustit hned nadol, treba zvysovat dalej a chvilu ich tam nechat, aby bolo vidno, co sa s tym prevstrekom deje...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

09.12 2014 22:02


Tak uz som z toho ozaj chuj. Vsade som cital ze to ma byt nastavene na 2 stupne +-2 cize POZDE (LATE) 2stupne. Ked si pozries tretie video zakl. nastavenie tak tam mam pozde 1.8 stupna co je skoro presne. Takisto aj na tomto videu je to nastavene presne tak isto ako mam ja
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Co sa tyka videa je to tazko pretoze ked zrazu zacne regulovat predvstrek od tych 2200 vyssie tak sa zmeni zvuk motora a zaroven aj vyletia otacky cize sa neda plynule pridavat plyn :/
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

09.12 2014 22:57


Peter_c4 (Út, 09.12, 2014 22:02) orig :
Tak uz som z toho ozaj chuj. Vsade som cital ze to ma byt nastavene na 2 stupne +-2 cize POZDE (LATE) 2stupne. Ked si pozries tretie video zakl. nastavenie tak tam mam pozde 1.8 stupna co je skoro presne. Takisto aj na tomto videu je to nastavene presne tak isto ako mam ja
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Co sa tyka videa je to tazko pretoze ked zrazu zacne regulovat predvstrek od tych 2200 vyssie tak sa zmeni zvuk motora a zaroven aj vyletia otacky cize sa neda plynule pridavat plyn :/


mas to dobre, pokud byl motor zahraty na 90st. a z popisu vyse jsem uplne hotovy
nahoru

sponzor





09.12 2014 22:57


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

10.12 2014 9:01


No ved to je presne o tom, ze co sa vsade docitas, su casto køkøtiny Ziadne 2' +-2', co je to za nezmysel? To by predsa znamenalo 0'-4', co je totalna kravina, 4' je v uhle predvstreku dost vela, nezabudaj, ze su to stupne na vacke, klukovy hriadel urobi 2x tolko stupnov otocenia...na zakladne mechanicke nastavenie treba nastavit -2', neviem, ako inak to uz napisat, aby to bolo zrozumitelne...pri 100% ventilu mas predvstrek na minime, pri 0% je na maxime, tebe drzi 15' pri 25%, z coho je mi jasne, ze mu staci ovela menej na to, aby ich dosiahol, z coho je mi dalej jasne, ze tie 2' su v pluse, nie minuse...ak budu spravne v minuse, tak na dosiahnutie 15' bude ventil potrebovat ovela menej, ako 25%, zhruba 10-15%...ale tecka tvrdi, ze to mas dobre, tak to urcite budes mat dobre Ved ak ti vyletia otacky, nic strasne sa nestane, nemusis sa bat, ze ti motor vyskoci spod kapoty
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 9.8. 2011
Příspěvků: 120 | Témat: 0

10.12 2014 11:13


Dle mě základní nastavení dobře má, t.j.2° za TDC (horní úvratí).
Předepsáno by spíše mělo být 2°ATDC +-0,2°. To, že mu to se zvyšujícími se otáčkami nechodí moc dobře (předvstřik by se měl postupně blížit k 15°BTDC a ne zůstávat konstantní či se měnit jen lehce
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

10.12 2014 11:34


No ja tvrdim, ze to dobre nema, takze je na nom, ci uveri dvom, ktori vravia, ze to ma spravne, alebo jednemu, ktory vravi, ze to spravne nema Ale narozdiel odo mna ste ani jeden nevysvetlili, na zaklade coho mate pocit, ze to ma spravne Ja som presne vysvetlil, preco si myslim, ze to spravne nema
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

10.12 2014 11:50


MION (St, 10.12, 2014 11:34) orig :
No ja tvrdim, ze to dobre nema, takze je na nom, ci uveri dvom, ktori vravia, ze to ma spravne, alebo jednemu, ktory vravi, ze to spravne nema Ale narozdiel odo mna ste ani jeden nevysvetlili, na zaklade coho mate pocit, ze to ma spravne Ja som presne vysvetlil, preco si myslim, ze to spravne nema


Rad se necham poucit a vysvetlit si to

V ELSE se uvadi

V zakladnim nastaveni pri tep 90st ma byt ATDC - AFTER Top Dead Center - povstrik 2st +- 2st. ano 0 az 4 tedy jina 0 az +4st.

hodnotu tolerance +- 0.2 jsem nikde nevidel na papiru, ale budis nemam nic proti a vypada lepe

Nekdo se snazi blizit 2st jiny 0, ale to uz je burt, jde mi o princip

Fakticky vzato to pises spatne 100proc ty, ale verim ze je to chyba syntaticka
, protoze uvadis Ziadne 2' +-2', coz jsou ne stupne ale vteriny, to by matematik ani strojar normalne nerozdychal, ale verim ze jsi myslel stupne.

° <> '

15BTDC ... nemuze stejne nijak ovlivnovat, resi se jen ATDC

Takze me prosim proskol, kolik ma byt podle tebe nastaveno ATDC, v holych vetach bez omacky at se v tom nezamotam jako prve.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

10.12 2014 13:12


Jasne, ze som mal na mysli stupne, nie minuty To ma ani nenapadlo, ze by si to niekto vysvetloval nejako inak, kedze sa bavime o uhle predvstreku Nemyslim, ze som dobry adept na skolenie, kedze si mojmu vysvetleniu neporozumel...ani nemusis byt velky teoretik, ked veris vsetkemu, co je na papieri, taki su najhorsi Vyskusaj si na realnom motore, co urobi posunutie o par stupnov, nieto o 4'...neexistuje, aby bolo nastavenie od 0' do 4', uz len zo samotneho principu, ako funguje predvstrek a jeho riadenie v cerpadle, to, ze ho niekto nastavuje na 0', niekto tam a iny onam, neznamena, ze je to tak spravne, je to znamka iba toho, ze tomu vobec nerozumeju...a neriesi sa ziadne ATDC ani BTDC, o tom to prave je, ze ludia ani nevedia pouzivat VAG, tym duplom sa tu potom riesia donekonecna nezmysly a nezmyselne pojmy, akym je napriklad povstrek...je predstih na benzine, a predvstrek na diesli, ziadny postih ani povstrek Ze ma byt nastaveny na 2'ATDC, cize -2'BTDC na veci nic nemeni...jasne, ze mu tam ukazuje pozde, cize late, ale to preto, ze ventil je zapnuty a predvstrek je na minime, ze tam ma 2', z toho laik vobec nevidi, ci do plusu, ci minusu...a ked tam ma drive, cize early, tak sice ma 15' predvstrek, ale dolezite je, pri akom duty cycle riadiaceho ventilu, a jasne tam vidim 25%, co je ovela blizsie k mechanickemu pociatku, nez by malo byt, cize ventilu staci vypinat o dost menej, ako by mal, z toho mi vyplyva, ze to ma nastavene na 2' do plusu namiesto do minusu...ale ak niekto nevie, o com hovorim, znamena to, ze nechape, ako cerpadlo funguje a na akom principe riadi predvstrek, z toho automaticky vyplyva, ze by sa do toho nemal vrtat, lebo potom to vyzera tak ako to vyzera, plne fora nezmyslov, chaosu a polopravd...a ked sa niekto snazi niekomu poradit a vysvetlit, kde je chyba, tak sa ini zacnu urazene hadat o nepodstatnych detailoch...potom sa nie je co cudovat, ze kazdy casom prestane mat chut vobec niekomu radit...a ked ti ide o princip, ako vravis, tak princip je v tom, ze tazko moze byt 0' podla ELSY v poriadku, kedze teply motor na volnobehu vyzaduje 2'ATDC, pretoze ked je cerpadlo mechanicky nastavene na 0'BTDC, tak by nikdy 2'ATDC nemohlo dosiahnut, kedze ubrat menej ako pod minimum je nemozne ak si znovu strateny, tak je to ozaj strateny pripad
Takze strucne a naposledy, predvstrek ma byt 2'ATDC cize -2'BTDC a ziadny povstrek ani postih neexistuje Ak to ma o 4' mimo, nie je sa potom co cudovat, ze v nizsich otackach je predvstrek vacsi nez pozadovany, cerpadlo ubrat nemoze, lebo je to fyzicky nemozne a regulacia sa vypne, pretoze nejde vyregulovat, a vo vyssich otackach to skoci, lebo zrazu regulacia zisti, ze sa chytila, samozrejme nesedia ocakavane hodnoty otacok, skutocneho predvstreku a predpokladaneho duty cycle, tak si ho snazi prisposobit, co samozrejme nejde hned, chvilu to trva, kym sa najdu vhodne hodnoty pre cely rozsah otacok...a ked si regulacia mysli, ze je konecne vsetko v poriadku, zrazu otacky klesnu a je opat v riti ako Bata s drevakmi Vsetko je to o lenivosti ludi, namiesto toho, aby si najskor nastudovali, co je predvstrek, ako funguje, ako sa reguluje, co sa deje v cerpadle, tak radsej budu skusat vsetky nezmysly, co najdu na nete, a toto je presne vysledok, ze namiesto cielenych rad sa tu bavime o blbostiach a ucinne rady uplne zaniknu, komu sa chce citat dlhe stranky s milion prispevkami, v ktorych sa nakoniec riesia uplne ine veci, ako tie, ktore cloveka zaujimaju...radim tu preto, aby som niekomu pomohol, ale nie viedol za rucicku a nebodaj niekomu zadarmo opravoval cerpadlo...kto si trufne, musi si veci nastudovat a moze na to ist sam, kto nie, nech to da do servisu, lebo takemu ani rady nepomozu, kedze nevie, co vlastne robi...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

10.12 2014 13:40


zase jsem absolutne hotovy, prosil jsem o hole informace bez omacky

V else je 2st ATDC v ZAKLADNIM NASTAVENI
Pises ma byt 2st ATDC

ma na vagu 1.8 ATDC
dle meho nazoru to ma ok stejne jako to mam ja a vsechny 2.5 toho modelu co jsem videl.

Mam na AKE taky 1.8 ATDC a je to ok

Absolutne jsme zmateny z tveho ma byt 2st ATDC cize -2 BTDC

2st ATDC je 2st po horni uvrati a zapis -2 BTDC je sileny zapis

2st BTDC je 2st PRED horni upvrati
-2st.BTDC se teda matematicky = 2st ATDC

Porad nevidim co ti vadi na 1.8st ATDC co ma na videu

co se tyce tolerance, muze byt ze v else je chyba a misto 2 ma byt 0.2, neresim, nastavuju toleranci pokud mozno 0

1.8 je v pohode ne?

Snazim se pochopit jak to myslis a co je u neho dle tebe spatne, ciste technicky vzato, chci se neco dozvedet a ne se hadat.

PS: jeste vic nez toto by me zajimalo jak mluvis o oprave VP44

Konkretne, mezizavitovy skrat, ok, zni to rozumne, co s tim, konkretne. tranzistor konkretne jaky?
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

10.12 2014 13:59


ATDC a BTDC je za uvratou a pred uvratou, je to zrozumitelne aj pre laikov, preto sa tam uvadza 2'ATDC, aby bolo jasne, ze su to dva stupne za uvratou...predvstrek sa ale udava v absolutnej hodnote v stupnoch, s referenciou voci uvrati, takze pred uvratou ma plusove hodnoty, za uvratou minusove, preto ak sa pouziju iba plusove hodnoty, je potrebne pouzit aj dodatocne spresnenie, ci je to pred alebo za uvratou, v praxi je to fuk, ako sa to oznaci, ide o to, aby to bolo spravne...ukaz mi, kde tam vidis, ze tam ma 1.8' ATDC, ja tam nic take nevidim Ze tam je pozde, to znamena late, cize neskory-minimalny predvstrek, a nie, ze je v ATDC, vidno tam len 2', a sme presne pri tom, nikto netusi, ci su do plusu alebo minusu, automaticky myslite, ze su do minusu len preto, lebo tam vidno pozde, co je ale nezmysel, pozde iba znamena, ze predvstrek je na minime...drive alebo early znamena, ze aktivuje maximalny predvstrek, sice nie fyzicky, to by bolo privela, ale zhruba tych 15', a podla duty cycle ventilu pekne vidno, ci je regulacia v poriadku...finta pri aktivacii minimalneho predvstreku je v tom, ze ventil je stale otvoreny a duty cycle je 100%, tazke sa podla toho neda nic blizsie odvodit, vzdy bude 100%...takze jedine, coho sa mozem chytit, je duty cycle pri maximalnom predvstreku, a vtedy vidno, aku sirku impulzov ventil potrebuje na to, aby tych 15' dosiahol...a 25% je privela, podla toho usudzujem, ze to ma o 4' do plusu, cize uplne zle, namiesto 2'ATDC ma 2'BTDC...tych 1.8'ATDC je v pohode, o desatinky tam nejde, preto moze byt +-0.2', osobne davam radsej 2.2' ako 1.8', pretoze pridat si prida az do 30', ale ubrat nejde...

K oprave VP44 - sikovnejsi si vymeni, co potrebuje, tazsie je najst chybu, nez vymenit zlu suciastku...pri odpaleni tranzistora je treba vymenit vysokotlaky ventil, inak ho odpali znovu...a tranzistor teraz z hlavy neviem, treba co najrychlejsi najvykonnejsi logicky mosfet v dpak puzdre, vyber je dost siroky...problem na vysokotlakej strane je hlavne v tom, ze pri vymene nejakej veci nemusia sediet hodnoty, ulozene v RJ cerpadla a ak ho bude treba skalibrovat, to uz si nikto sam doma nespravi...ale najcastejsie poruchy su tykajuce sa predvstreku, tam sa da vymenit hocico bez vacsich problemov...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 9.8. 2011
Příspěvků: 120 | Témat: 0

10.12 2014 15:21


MION:
vím, asi kam tím míříš, podle čeho ECU* pozná, že dosáhla kýženého nastavení 2°ATDC?
Měl jsem za to, že PWM signálem generovaný do ventilu si při této zkoušce nastavuje tak dlouho, až mu reálná odezva ze vstřikovače po přepočítání na úhel ukazuje reálnou odezvu?
Opravdu VAG nedokáže rozlišit -2°a 2° a ukazuje to stejně?
nedává mi to moc smysl...
nahoru

sponzor





10.12 2014 15:21


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

10.12 2014 16:59


MION (St, 10.12, 2014 13:59) orig :
ATDC a BTDC je za uvratou a pred uvratou, je to zrozumitelne aj pre laikov, preto sa tam uvadza 2'ATDC, aby bolo jasne, ze su to dva stupne za uvratou...predvstrek sa ale udava v absolutnej hodnote v stupnoch, s referenciou voci uvrati, takze pred uvratou ma plusove hodnoty, za uvratou minusove, preto ak sa pouziju iba plusove hodnoty, je potrebne pouzit aj dodatocne spresnenie, ci je to pred alebo za uvratou, v praxi je to fuk, ako sa to oznaci, ide o to, aby to bolo spravne...ukaz mi, kde tam vidis, ze tam ma 1.8' ATDC, ja tam nic take nevidim Ze tam je pozde, to znamena late, cize neskory-minimalny predvstrek, a nie, ze je v ATDC, vidno tam len 2', a sme presne pri tom, nikto netusi, ci su do plusu alebo minusu, automaticky myslite, ze su do minusu len preto, lebo tam vidno pozde, co je ale nezmysel, pozde iba znamena, ze predvstrek je na minime...drive alebo early znamena, ze aktivuje maximalny predvstrek, sice nie fyzicky, to by bolo privela, ale zhruba tych 15', a podla duty cycle ventilu pekne vidno, ci je regulacia v poriadku...finta pri aktivacii minimalneho predvstreku je v tom, ze ventil je stale otvoreny a duty cycle je 100%, tazke sa podla toho neda nic blizsie odvodit, vzdy bude 100%...takze jedine, coho sa mozem chytit, je duty cycle pri maximalnom predvstreku, a vtedy vidno, aku sirku impulzov ventil potrebuje na to, aby tych 15' dosiahol...a 25% je privela, podla toho usudzujem, ze to ma o 4' do plusu, cize uplne zle, namiesto 2'ATDC ma 2'BTDC...tych 1.8'ATDC je v pohode, o desatinky tam nejde, preto moze byt +-0.2', osobne davam radsej 2.2' ako 1.8', pretoze pridat si prida az do 30', ale ubrat nejde...

K oprave VP44 - sikovnejsi si vymeni, co potrebuje, tazsie je najst chybu, nez vymenit zlu suciastku...pri odpaleni tranzistora je treba vymenit vysokotlaky ventil, inak ho odpali znovu...a tranzistor teraz z hlavy neviem, treba co najrychlejsi najvykonnejsi logicky mosfet v dpak puzdre, vyber je dost siroky...problem na vysokotlakej strane je hlavne v tom, ze pri vymene nejakej veci nemusia sediet hodnoty, ulozene v RJ cerpadla a ak ho bude treba skalibrovat, to uz si nikto sam doma nespravi...ale najcastejsie poruchy su tykajuce sa predvstreku, tam sa da vymenit hocico bez vacsich problemov...




Přímý odkaz na youtube video

12sek

Drive a Pozdeji

VAG prepina v zakladnim nastaveni mezi BTDC a ATDC a ve debilni ceske verzi tomu rika DŘÍVE a POZDĚJI

Vidim tam jasnych POZDEJI, tedy ATDC 1.8

Jde o to ze se nastavuje 2 ATDC v ZAKL. nastaveni a vse ostatni si uz ridi cerpadlo samo na zaklade tohoto udaje ne?

Takze porad myslim ze to ma dobre za predpokladu ze vse ostatni ma dobre, nema napr vstrikovace z jineho modelyu s jinym oteviracim tlakem apod.

Tak to vypada v eng verzi





VP44

a kde vezmu ten ventil? cena?


Náhled, klikni pro zvětšení.


jsi malo konkretni
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

10.12 2014 19:46


ECU* to samozrejme rozozna, cerpadlo vie uplne presne, aka je hodnota predvstreku, aj bez snimaca ihly, vovnutri je presny snimac polohy rotora, takze cerpadlo presne vie, v akej polohe voci kluke sa prave nachadza...debilna je ta ceska verzia, to, co tam ukazuje drive a pozde, nie je ATDC ci BTDC, je to iba preklad late a early, cize v ktorej testovacej faze sa predvstrek nachadza...v tomto mas tecka chaos, ono sa nijako neprepina medzi ATDC a BTDC, ak nastavim cerpadlo spominane aspon 2' do plusu, nikdy ATDC nedosiahne...a pri neskorom (late) predvstreku cerpadlo duty cycle nemeni, ventil je naplno otvoreny (duty cycle 100%) a presuvnik vstreku je na zakladnej mechanickej polohe minimalneho predvstreku, ktory treba nastavit na 2'ATDC, cize -2' absolutna velkost predvstreku, kedze je az za uvratou a +2' by boli pred uvratou, cize BTDC...ono toto presne ta regulacia robi, ked zisti, ze mechanicka poloha je mimo, proste ju vypne, uzavreta regulacna slucka (closed loop) sa otvori (open loop) a realnu hodnotu ukazuje stale 0, aj ked taka nie je...ak zisti, ze sa skutocna a pozadovana hodnota dostanu do potrebneho rozsahu, regulacia sa znovu uzavrie a udrziava neustale realnu hodnotu predvstreku s pozadovanou, az kym sa znovu nedostane mimo...a presne v tom momente, kedy sa dostane do rozsahu, sa cerpadlo snazi otestovat rozsah, pretoze potrebuje najskor zistit, odkial pokia dokaze pridat, a podla toho upravi duty cycle ventilu...vekom aj podmienkami sa vsetky suvisiace veliciny menia, ta duty cycle nemoze byt staticky dana, to by velmi rychlo vybehla z kalibracie...proste si cerpadlo zisti rozsah prudkym pridanim a ubratim predvstreku, co samozrejme vyrazne pocut na zvuku motora...
co sa tyka toho ventilu davky, ten je najdrahsi, netusim, kolko presne stoji, urcite cez 200€, ale tam je riziko, ze davka s novym ventilom bude ina ako s povodnym natolko, ze cerpadlo bude uplne blbnut, ono sa snazi vypocitat davku pre kazdy valec zvlast, takze ak jeden dostane privela, druhy moze uplne vypnut a potom motor moze uplne skakat a ist na zopar valcov, proste nepouzitelne...netusim, kolko by stala kalibracia, ci by to vobec bol niekto ochotny urobit, lebo s tym vsetci robia drahoty, takze nezarobia radsej nic...kupit sa veci daju normalne u dodavatela originalnych dielov Bosch, ventil prevstreku stoji cca. 150€, piestik cca. 100€, mechanicky riadiaci ventil cca. 50€...je to dokopy dost vela na amatersku opravu, vyse 300€ aj s tesneniami je dost vela na to, ze clovek nema istotu, ci sa mi to vobec podari, to uz je lepsie ho nechat za 700€ repasovat...ale ak clovek vie, kde je chyba, a vymeni 100€ suciastku a cerpadlo ide ako nove, tak to uz stoji za to mne sa podaril jeden 150€ ventil zohnat z Nemecka za vypredajnu cenu 15€ a v cerpadle mi ide dodnes, takze taka svojpomocna oprava sa oplati A co sa tyka toho tranzistoru, tak su ovela vhodnejsie typy, ako tamten IRLR, ako parametrami, tak cenovo Som malo konkretny, pretoze si konkretny typ vobec nepamatam, nie preto, ze by som ho tajil Uplne staci informacia, ze treba logicky mosfet s co najlepsimi parametrami a rychlostou, ten, kto ho bude menit, si v katalogoch urcite najde vhodny typ
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

10.12 2014 21:11


Okej takže som uplne stratený najrozumnejšie mi z toho všetkého príde stiahnuť angl. verziu kde ukazuje ATDC a BTDC a uvidím, či tam bude rozdiel. Osobne som velmi zvadavý zajtra idem nato...
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

10.12 2014 22:25


Hej, to bude najlepsie, nech mas istotu, aka hodnota tam naozaj je...mne sa tych 25% duty cycle zda moc, ale podla obrazkov od tecky to ma podobne, tiez 25% a predvstrek je naozaj 1.8'ATDC, ale to zavisi od vela faktorov, hlavne od vnutorneho regulatora tlaku a schopnosti toho elmg. ventilu modulovat riadiaci tlak mechanickeho ventilu, ktory potom ovlada samotny piestik presuvnika...ak by to bolo v poriadku, tak potom treba hladat chybu inde, lebo cely rozsah by ti tym padom fungoval spravne, od 15'BTDC do 2'ATDC...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 6.5. 2012
Příspěvků: 506 | Témat: 132

11.12 2014 22:32


Takze skusal som aj verziu:
EARLY 15.2 BTDC 22.5 cold start valve
AFTER 1.8 ATDC 100.2 cold start value

Takze by som to mal mat dobre nie ??? Regulacia mi teda funguje tak preco mi nereguluje ten predvstrek za studen? nemoze to robit nejake cidlo blbe alebo co ja netusim :/

Tu som nasiel o tom dalsie vlakno...viacerym toto robi motor...zaujimalo by ma teda na co prisli kde je chyba.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.11. 2011
Příspěvků: 717 | Témat: 1

11.12 2014 22:56


Tak v tom pripade je to samozrejme v poriadku, ak je ten rozsah takyto, aky ma byt...dufal som, ze to mas nastavene zle, potom by to vsetko vysvetlovalo to chovanie, ale teraz je to ozaj zahada...ale toto som si uz na AKE vsimol, ze za studena v nizsich otackach ten predvstrek akoby nefungoval, vtedy som nic zle nenasiel...jedine, co sa mi zdalo, ako keby mal riadeny vstrekovac slaby alebo zdeformovany signal, pretoze pri jeho odpojeni sa to chovalo rovnako, no pri uplnom odpojeni RJ samozrejme vypise jeho chybu, kedze je obvod rozpojeny...v tomto pripade viac nedokazem poradit, nie je sa coho chytit...chcelo by to dve AKE-cka vedla seba, merat signaly a porovnavat, kde je rozdiel, kde by mohla byt pricina...nie je ani problem prehadzovat medzi sebou komponenty, len kde najst dve vhodne auta, ktorych majitelom to nebude vadit, prehadzovat riadiacu trysku, cerpadlo pripadne dalsie veci :/
Tamtie zaznamy so zvukom su nanic, bez sledovania zivych dat sa neda povedat vobec nic, vobec tam nemusi byt v tej regulacii rozdiel medzi studenym a teplym motorom, iba pri studenom motore to ovela menej pocut, ked je predvstrek vysoky, pri teplom motore a tej istej hodnote predvstreku je zvuk ovela traktorovejsi...staci, ze snimac teploty motora blbne a ukazuje malo, a teply motor bude mat +6' namiesto -2' a je vtedy velky rozdiel vo zvuku motora..
Peter, skus urobit tie videa zivych dat este raz, ale s tym anglickym VAGom, a men tie otacky pomaly aj nahor, aj nadol, nevsimaj si, ak skocia, motoru sa nic nestane neboj Aj za studena, aj za tepla, nech vidno presne, kedy sa to ako chova...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email