Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 3 kvě 2025
Celkem je zde 83 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: sikkin7
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 169
Online návštěvníků
Návštěvníků: 83
Uživatelů: 0
Celkem: 83

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 16.4. 2012
Příspěvků: 16 | Témat: 2

08.04 2013 10:02


Zdravím
chcel by som sa spytat na problem, ktory mám pri studenom štarte. Jedná sa o Audi A4 1.8T BFB 2005.
Ráno pri studenom štarte, teda ked auto stojí celú noc vonku, ide z motora, hrkotavý, rahotivý zvuk. Neviem to presne popísať, ale mal som pocit ako by zahrkotala nejaká reťaz. Zvuk trvá asi 2-3 sekundy.

Ked to prestane motor beží normálne, a nijak inak sa to neprejavuje.
Ak neskôr cez den štartujem, cca po 4-5 hodinách, ked auto stojí a motor vychladne,zvuk sa pri štarte neobjavuje. Objavuje sa to po dhšom státí, ak stojí celý den alebo cez noc.

Najprv som si mylel, že to robí len keď v noci mrzlo, ale robí to aj teraz ked nemrzne. Sprvu som mal pocit ako by zahrkotal vyfuk, alebo nejaky plech, ale dnes rano som si otvoril kapotou, štartovala priatelka a ten zvuk išiel z motora.

Rozvody boli menene pri 175tis momentalne ma 287tis. Interval vymeny rozvodov podla sevisnej knizky je 180tis.

Vedel by niekto poradiť čo by to teoreticky spôsobovať?
vdaka
nahoru

sponzor





08.04 2013 10:02


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

08.04 2013 10:15


tomstein: A o tom, že boli rozvody menené máš relevantný doklad?

Ja by som to videl na rozvodovú reťaz, resp. jej hydraulický napínák...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 16.4. 2012
Příspěvků: 16 | Témat: 2

08.04 2013 10:31


Mám výpis zo servisnej historie, z Elsa. Je tam uvedená sada a klinovy remen.
Ak by to bola tá reťaz, treba meniť rozvody? Treba to meniť hneď?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.2. 2012
Příspěvků: 255 | Témat: 10

08.04 2013 10:38


Občas mi to taky po dlouhém stání udělá a to mám najeto 71tis..
S největší pravděpodobností to bude jak říká Michal K. napínák řetězu rozvodu.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 16.4. 2012
Příspěvků: 16 | Témat: 2

08.04 2013 10:46


Zdar
vdaka za info. Mne to zachrastí každé ráno.
Vedel by niekto poradiť ako vážna je porucha?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 585 | Témat: 8

08.04 2013 11:44


B5 1.8 92 kW 1999 na tacho 207 000 km - to samé.
Dle slov mechanika,který mi měnil rozvody to vzhledem k nákladům na výměnu nemá cenu řešit,pokud to zarachtá jen při studeném startu.
U těchto starých motorů to prý není zásadní problém
Ale u novějších motorů se prý řetěz měnit s rozvody má.A ten napínák asi taky.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 16.4. 2012
Příspěvků: 16 | Témat: 2

08.04 2013 17:12


Zatial to chrasti iba pri studenom štarte.
Rad by som vedel skusenosti ostatnych, či to treba riešiť teraz, teda či to je kritické.
Ak sa mi podarí pridám nejaké video.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.5. 2008
Příspěvků: 104 | Témat: 0

08.04 2013 21:07


napinak medzi vackami... vymenil som za novy, robi to tiez
nahoru

sponzor





08.04 2013 21:07


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

08.04 2013 21:17


Mam stejny motor, dela mi to take uz nekolik let a neresim to. Jinak dle papiru je predepsany interval vymeny po 180 000 km. Myslim, ze v navodu k autu je napsano neco o tom, ze pri startu muze vydavat zvlastni zvuk a je to normal.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

08.04 2013 22:05


jj jak pise cubic je to napinak mezi vackami, dělá mi to i když jse dal nový, když tam dal olej Shell 5w40 tak to nedělá ale jak tam dám Mobil 5w40 nebo 5w50 tak to při dlouhém stání zachrastí. ten napínák se napíná olejem takže než se to natlakuje tak to chrastí, jestli ve vagu neni chyba od senzoru polohy vaček neřešil bych to.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

09.04 2013 1:02


už jsem to našel v manuálu, je to v kapitole "Jízda", odstavec "Spouštění motoru".

Citace:
Po spuštění studeného motoru může hluk motoru krátkodobě zesílit, neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je normální a není třeba se tím znepokojovat".


To by mohlo být ono ne?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

09.04 2013 10:36


ne to je řeč o hydroštelech ale ne o napínáku
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 16.4. 2012
Příspěvků: 16 | Témat: 2

09.04 2013 11:18


Dnes rano som štartoval a zvuk sa neobjavil, iba jemne.
Zdá sa, že to robí po dlhšom státí (1 den) a pri nižších teplotách.

Olej menim každych 15tis, niekedy aj skôr - Castrol 5w40.

Otazka je, že ak by to bol ten napinak, má zmysel meniť ho? Nestači to spraviť pri vymene rozvodov, cca o 40-50tis km?
Podla toho čo tu píšete, je to normálne a v niektorých pripadoch nepomohla ani vymena.

to SupermanXXX:
ohladom tej chyby vo VAG (senzor polohy vaček), ak by tam bola taka chyba mala by mi svietit nejaka kontrolka nie?

vdaka za rady hoši
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2410 | Témat: 91

09.04 2013 11:24


tomstein: Kontrolka většinou svítí, když problém přímo ovlivňuje chod motoru.

Jinak od minulé zimy mi to taky sem tam zachrastí. Nejvíc to dělá po dlouhém stání (někdy stačí i jedna noc) a v zimě.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

09.04 2013 11:25


a co zkusit řidší olej 0W30 zkoušel někdo?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

09.04 2013 11:28


olej měnim zásadně po 10tisicich a castrol bych nedal ani do sekačky. jestli tam neni chyba tak bych to chrastit nechal a udělal to až s rozvodama jak řikáš, kontrolka ti svítit nebude i když bude chyba vačky zapsaná v registru, chce to načíst. počítej že se ti cena rozvodu zvedne o cca 15tisic kč, jinak nevim kolik máš najeto ale u 1.8t neni na škodu schodit vanu a vyčistit olejovy sejtko a změřit tlak oleje, nebo dát rovnou nový čerpadlo.
nahoru

sponzor





09.04 2013 11:28


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 21.5. 2008
Příspěvků: 104 | Témat: 0

09.04 2013 20:18


supermanXXX: kontrolka svieti, nejaka zlta uz si nepamatam ktora...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

09.04 2013 21:26


Ezio:
a co zkusit řidší olej 0W30 zkoušel někdo?


no v letě po dalnici musi 0w30 dělat motoru vyloženě radost
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

09.04 2013 21:32


SupermanXXX: tak 0W40? je znatelnej rozdíl u letního čísla 30 nebo 40? Teď tam mám 5W30. Spíš mi jde právě zkusit to zimní číslo a mít olej řidší při studeném startu, jestli to taky bude dělat hluk...chtělo by to zkusit

Citace:
Zimní číslo
Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE* 15W-40, SAE* 5W-40, SAE* 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE* 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE* 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.

Letní číslo
Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE* 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

09.04 2013 21:44


dělal jsem s tim pokusy na TDI* u hydroštělu a nebyl při startu žádny rozdím nezi 5w40 ani 10w40 mechanik mi to vysvětloval tak že sice 5w40 by hydra měla neplnit dřív ale zase dřív po vypnutí motoru z hydra vyteče. přemejšlim že tam vrátim zpět ten helix 5w40 na kterej to nedělá.škoda že shell nedělá 5w50ku
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 26.11. 2009
Příspěvků: 2541 | Témat: 43

09.04 2013 23:15


Stejně máš před výměnou rozvodů. Sice je napsáno 180 tisíc, ale všude doporučí dělat je po 120, dokonce i v Audi to doporučují. Tak ty rozvody prostě vyměň a uvidíš, jestli jsi se zbavil toho zvuku...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

09.04 2013 23:18


další výměnu zkusim místo 5W30 řidší 0W a poreferuji, jestli napínak napne řetěz rychleji

např.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Citace:
Je mimořádně vhodný pro čtyřventilové motory a motory s hydraulickými zdvihátky ventilů.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 4.11. 2010
Příspěvků: 1585 | Témat: 28

10.04 2013 7:20


to ze rano / nebo po dlouhem stani 1.8 20v (t i bez t) zachrasti neni vada, je to vlastnost, a pokud do 1.8T nekdo leje neco jineho nez 5w40, je vul (nepocitam sportovni upravy ktere samoze vyzaduji uplne jine vlastnosti oleje)
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 16.4. 2012
Příspěvků: 16 | Témat: 2

10.04 2013 17:07


Musim uznat, ze teraz ako sa oteplilo, ráno pri štarte nič nechrastí. Uvidim čo to spravi ked bude auto stáť celý víkend.

to Mr. Death
Vymena rozvodov teraz, by bola asi priskoro, ako píšem v manuale je 180, nedavno som menil nápravu s tlmičmi, pred tým katalyzator ešte nejake opravy.
Na rozvody musim niečo odložiť, ak budem meniť aj ten napinak tak to bude drahšie. Pripadne by som menil aj vodne čerpadlo, skontroloval olejove čerpadlo a nejake ine veci ked už to bude rozobrane, počítam túto jeseň

Určite to nebudem ťahať na 180, tak pri 150-160. Zavolam do audi v BA a zistim si čo mi povedia.
nahoru

sponzor





10.04 2013 17:07


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

10.04 2013 17:31


pedro m:
to ze rano / nebo po dlouhem stani 1.8 20v (t i bez t) zachrasti neni vada, je to vlastnost, a pokud do 1.8T nekdo leje neco jineho nez 5w40, je vul (nepocitam sportovni upravy ktere samoze vyzaduji uplne jine vlastnosti oleje)


nevim proc by mel bejt clovek vul kdyz treba 5w50 je vhodnejsi. za dalsi zachrasteni vlastnost nema bejt protože mam treti 1.8t a predchozi dve to nedelali, jednu maj i nasi v octavce a kolega v cupre a nechrastej....
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 17.1. 2010
Příspěvků: 1210 | Témat: 9

10.04 2013 17:35


Doporučuju s tím zajet k někomu kdo ví jaký zvuk to vydává, když je napínák KO. Já jsem měl na něj taky podezření, protože "něco" zachrastilo v motoru při studenym startu, tak jsem to vzal k Vlastovi a ten mi naštěstí řek, že je to OK (hlavně potom co jsem se dozvěděl, že můj motor má varibalní časování ventilů a mám ještě dražší typ napínáku ). Napínák vydává jiný zvuk. Takže udělal jen standardní rozvody a mám klid v duši
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

10.04 2013 17:42


v 99 roce se snad ještě variabilní nedávalo ne? co máš za kod motoru? jinak ten variabilni napinak jsem kupoval za 7tis z USA u nas stoji 10tis.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 26.11. 2009
Příspěvků: 2541 | Témat: 43

10.04 2013 17:47


Vodní pumpa se mění při rozvodech samozřejmě. A počítej s tím, že právě ona těch 180 dat nemusí, když už to vydrží řemen.
Běž se poptat lidí, kteří tyto motory dělají, kdy doporučují dělat rozvody.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 17.1. 2010
Příspěvků: 1210 | Témat: 9

10.04 2013 18:01


SupermanXXX: Mám 1.8 bez turba, jenže oproti starším už právě s variabilním časováním a plastovým sáním s vířivými klapkami a tím super napínákem, který stojí jak píšeš (nebo podobným, cena ale odpovídá). Díky tomu by to už nemělo tolik žrát jako původní jednaosma. Ale vzhledem k tomu, že jedu tak kolem 10 km a pak zas studenej motor, tak mi to žere stejně jako tank

Kód mám ARG, před rokem 99 se dával ještě ten starší s kovovým sáním (ADR*,...).
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1829 | Témat: 109

10.04 2013 21:32


jo bez turba asi jo, mě by to taky mělo papat méně ale řekl bych že se mi to investice do noveho napinaku bude dlouho vracet
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email