Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 25 dubna 2025
Celkem je zde 134 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Marian Bordac
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 155
Online návštěvníků
Návštěvníků: 132
Uživatelů: 2
Celkem: 134

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 3.1. 2009
Příspěvků: 2223 | Témat: 81

05.10 2011 20:14


Ahoj všichni co děláte auta.Především od Vás bych rád slyšel názor na přebroušení hlavy, když dáváte nové těsnění pod hlavou, jestli ji (hlavu) necháváte přebrousit (srovnat) nebo ji necháte tak jak je.
A potom by mě zajímalo jak zkoušíte jestli je hlava prasklá nebo ne.Máte na to nějaké udělátka?
nahoru

sponzor





05.10 2011 20:14


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 1092 | Témat: 20

05.10 2011 20:41


cedan: Vždy hodím hlavu srovnat a udělat tlakovku jistota za par stovek
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 3.1. 2009
Příspěvků: 2223 | Témat: 81

05.10 2011 20:47


drak:

Ok dík, ale proč ji teda necháváš srovnat když ten protikus může být taky nějak deformovaný, dáváš srovnat i ten protikus?
A dělaly jste někdy někdo i kapilární zkoušku místo tlakovky?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2289 | Témat: 28

06.10 2011 11:13


Pretoze to, ze sa pokrivi hlava je jej vlastnost (hlinikova hlava si sadne na tesnenie minideformaciou od presahu vloziek/valcov a pak tesni), kdezto pokrivit blok (hoc aj hlinikovy, o liatinovom nehovoriac) je umenie - stena v tomto smere je podstatne odolnejsia voci deformaciam a ak uz povoli, obvykle praskne. U hlinikoveho bloku vacsinou uhne dno na ktorom sedia vlozky valcov a to sa riesi ich podkladanim vymedzovacimi tesneniami (toto je konkretne pripad skodovky, iny celohlinikovy motor som este otvoreny nevidel).

Ak aj nasledne polozis tu istu hlavu na ten isty blok, je uz preddeformovana, takze nezatlaci navrhovanym tlakom na tesnenie a to sa nestlaci na pozadovanu sirku a potom ma podstatne mensiu zivotnost.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 3.1. 2009
Příspěvků: 2223 | Témat: 81

06.10 2011 12:13


ventYl:

Ok o jaké deformaci se ale bavíme?jak moc je deformovaná v řádech mm? To asi ne. V desetinách mm? Možná. Ve stovkách mm?Nejpravděpodobněji ano,takže když to upne na stůl a srovnávačkou to začne srovnávat tak odebere max nějakou tu stovku popř desetinu,ale tu přece dotáhneš na bloku šroubama vždyť je jich tam jak máku konkrétně 10?Promiň ptám se jako pitoma ale zajímá mě to.

ventYl:
a potom ma podstatne mensiu zivotnost


je to odskoušené a potvrzené nebo je to jenom taková doměnka???

Já osobně pokud budu muset dělat těsnění pod hlavou tak to nechám taky srovnat ale zajímá mě to, proč vlastně
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2289 | Témat: 28

06.10 2011 16:53


je to odskusane, ako dlho to vydrzi zalezi od toho, ako moc bola utiahnuta hlava, ako moc bola kriva a ci ju niekto aj prevaril. kazdopadne ak na skodovku s moc krivou hlavou DAS* nove tesnenie bez toho, aby si ju vyrovnal, tak to mozes dotiahnut sebelepsie (uplny fajnsmekri k tomu este pouziju stare sruby a dotiahnu ich na smrt), to tesnenie ti podfukne niekedy aj do 1000 km. na skodovackom fore sa cas od casu objavi cloviecik s otazkou, ze po vymene tesnenia mu to zasa zacalo varit a ze ci je to rovnanie hlavy naozaj tak potrebne.

bavime sa o deformacii v radoch stotin az desatin mm (+ nejaka cast vratnej deformacie). problem s dotahovanim pomocou srub je v tom, ze tie su prevazne po okrajoch hlavy, malokedy vovnutri a ty nepotrebujes hlavu vytesnit len voci vonkajsiemu okraju bloku (to by hadam slo aj inac, nez zlisovanim), ale hlavne potrebujes vytesnit prechod medzi valcom a hlavou a tam ziadnu srubu nemas. v takej situacii ti je viac menej jedno, ze mas po krajoch dotiahnute 2 sruby na krv, ked medzi nimi sa plocha hlavy vyklana nahor presne o tu jednu stotinu mm, ktora chyba k tomu, aby sa tesnenie zlisovalo na spravnu hrubku, aby dokazalo odolat tlaku vo valci pri spalovani a nepustit ho do vody, alebo do oleja.

preto musi byt rovna, aby sa pri dotiahnuti hlavy predpisanym sposobom tesnenie zlisovalo o navrhovany pocet desatin mm a posobil nanho navrhovany tlak a mohlo tak odolat spalovacim tlakom po navrhovanu dobu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 3.1. 2009
Příspěvků: 2223 | Témat: 81

06.10 2011 17:34


ventYl:

Děkuju
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

06.10 2011 19:55


cedan: Pokud jí necháš přebrousit a pokud museli dost ubýrat ,tak by si potom měl dát těsnění s jednou dírou navíc kvůli přesahu pístu.To co ti napsal výš není až zas tak pravda,hlava se vždy musí utáhnout tím správným momentem a rovnoměrně a další věc je že vložky má jen benzín u dnešních to už taky neplatíprotoze se na stěny nanáší Nikasil* a s vložkama by to nefugovalo a diesel vložky taky nemá ,navíc písty v horní úvtati přesahují blok takže vúle od pístu se dělá šíří těsnění.
nahoru

sponzor





06.10 2011 19:55


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 3.1. 2009
Příspěvků: 2223 | Témat: 81

06.10 2011 20:16


pasa:

Díky čekal jsem jestli se ozveš a upřímě sem čekal víc lidí co dělají auta, jsem docela rád protože toto téma mě docela zajímá.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

06.10 2011 20:30


cedan: Já auta nedělám pro mě je to jen koníček.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

06.10 2011 23:23


Ještě se mi nestalo,že bych u auta u kterého jsem nechal hlavu v origo stavu(pokud nebyla křivá)aby těsnění povolilo.
Většinou jsem je sundával kvůli netěsnosti ventilů.
Není to nutné,ale srovnáním hlavy rozhodně nic nezkazíš.
U svých motorů (kromě A6),jsem vždy snižoval hlavu,jednou o 0.7 mm.Těsnění též O.K.,po delší době začalo špinit u hlavního olejového kanálu.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.7. 2010
Příspěvků: 191 | Témat: 28

07.10 2011 20:05


ako nie som ani ja odbornik ale mal som pri sebe skuseneho cloveka a davali sme dole hlavu koli ventilom menili sme tie gufera a dali nazad hlavu akurat ocistili stare tesnenie a troska sme prebrusili jemnym brusnym papierom necistoty dali tesnenie a auto dalej ide ako ma ziadny problem
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 555 | Témat: 15

07.10 2011 20:33


Ono se taky dá rovnost hlavy zkontrolovat podle pravítka. Pokud je v tolerancích, tak si myslím, že je zbytečné ji brousit
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

07.10 2011 20:54


peterbn:
ako nie som ani ja odbornik ale mal som pri sebe skuseneho cloveka a davali sme dole hlavu koli ventilom menili sme tie gufera a dali nazad hlavu akurat ocistili stare tesnenie a troska sme prebrusili jemnym brusnym papierom necistoty dali tesnenie a auto dalej ide ako ma ziadny problem

Teď jsem to nepochopil.
Dali jste STARÉ těsnění pod hlavu?
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5521 | Témat: 68

07.10 2011 21:11


SamotZdeny: Myslim ze chcel povedat ze oskrabali zbytky stareho tesnenia Ja som menil tesnenie pod hlavou po 300tis km, pretoze zacalo zrat vodu a dymit na bielo, vedel som ale ze som ho nijak zasadne neprehrial ani nic podobne. Hlavu sme nezrovnavali, jazdil som potom este 20tis a potom auto predal, myslim ale ze tesnenie drzi dodnes, ak auto este jazdi
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 17.2. 2011
Příspěvků: 288 | Témat: 7

07.10 2011 21:24


davame to nekam do ostravy na tlakovou skousku temner vzdy, vijima starych 1,4 MPI* kde vim ze odchazelo casto tesneni a nepamatuji se zeby bylo treba prebrousit hlavu, jen dukladne ocistit stycne plochy
nahoru

sponzor





07.10 2011 21:24


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.7. 2010
Příspěvků: 191 | Témat: 28

08.10 2011 13:50


ano tak to bolo myslene ze sa ocistil motor aj hlava od stareho tesnenia a dalo sa tam nove tesnenie, inac co sa tyka teploty nikdy mi nepresiahla viac ako 90 stupnov na felicii islo aj do 100 a potom zacalo chladit
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14855 | Témat: 53

08.10 2011 14:05


S tou teplotou je to trochu jinak u novějších vozů je to řešeno tak že se ručička teploměru zastaví na tý devadesátce a zůstane tam i když skutečná teplota kolísá aby tomu nebylo tak jako u starších aut a neznervózňovalo vás to jak to leze ke stovce nebo teplota klesá za jízdy z kopce v zimě.Stačí si během jízdy vzít diagnostiku a v bloku měřených hodnot sledovat skutečnou teplotu a ta se o kolo tý devadesátky bude lišit.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.7. 2010
Příspěvků: 191 | Témat: 28

08.10 2011 14:37


a potom kedy vystupi rucicka? ked uz bude fakt nieco ozaj kriticke?
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14855 | Témat: 53

08.10 2011 14:44


To bohužel nevím jak se to zachová ještě jsem se do takové situace nedostal.Ale takhle je to u celého koncernu hold soudruzi z NDR asi někde udělali chybu.Ale měla by se rozsvítit červená kontrolka na přehřátí popřípadě by měl varovat PP S nápisem STOP.Ale to by nám mohl někdo pořádně vysvětlit z místních elektroguru.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

08.10 2011 14:47


áček:
To bohužel nevím jak se to zachová ještě jsem se do takové situace nedostal.Ale takhle je to u celého koncernu hold soudruzi z NDR asi někde udělali chybu.Ale měla by se rozsvítit červená kontrolka na přehřátí popřípadě by měl varovat PP S nápisem STOP.Ale to by nám mohl někdo pořádně vysvětlit z místních elektroguru.

mno vam do toho vstupim, som to na OLD A4 skusal.
Cca 85-105 °C ukazuje 90 nad 105 uz ide raficka hore. A tez ma to neskutocne s..e.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14855 | Témat: 53

08.10 2011 14:59


Jo tak nějak to je ,nemůžu si akorát vzpomenout kde jsem o tom četl tam to všechno bylo podrobně popsaný jak to funguje ale to jsem psal jsou jen letmé útržky z toho co tam bylo.Proto každé info o tom je dobré a zajímavé.

Ale to že to je na tý devadesátce ustálený mě nijak neznérvozňuje.Spíš by mě to otravovalo že se se to furt hejbe jako u starejch šáde.Ještě by to chtělo ukazatel náklonu jako u š120 (palivoměr) a budem tam kde před 20 lety
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.7. 2010
Příspěvků: 191 | Témat: 28

08.10 2011 15:07


jedna pomocna moznost tu je, ako som vymenil budiky za Maxidot* tak tam mam aj ukazovatel teploty oleja a zapojil som aj cidlo tak mi ukazuje dve teploty
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14855 | Témat: 53

08.10 2011 15:19


No řešení to není to by mohlo bejt až po delší jízdě olej se zahřívá déle než chladící kapalina která je už dávno na provozní teplotě.Navíc potom je olej chlazený kapalinou v olejovém chladiči ale těploty jsou odlišné v závislosti na provozních podmínkách(venkovní teplota a styl jízdy,délka ujeté trasy)
nahoru

sponzor





08.10 2011 15:19


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 24.7. 2010
Příspěvků: 191 | Témat: 28

08.10 2011 15:25


tak potom kto chce nech si pripoji budik zo skody 120 zo snimacom
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 3.1. 2009
Příspěvků: 2223 | Témat: 81

08.10 2011 15:40


áček:
S tou teplotou je to trochu jinak u novějších vozů je to řešeno tak že se ručička teploměru zastaví na tý devadesátce a zůstane tam i když skutečná teplota kolísá aby tomu nebylo tak jako u starších aut a neznervózňovalo vás to jak to leze ke stovce nebo teplota klesá za jízdy z kopce v zimě


A můj vůz 2002 mod 03 je nový nebo starý???Já měl přesně toto co jsi popsal ručička běhala snad po celé škále ukazatele.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

08.10 2011 15:42


uz '99 to mali. Pocitam ze uz vsetky A4 to mali, t.j. '96 ?
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14855 | Témat: 53

08.10 2011 15:58


přesný info by mohl vědět lumpiq nebo satas to jsou klucí audinama obšlehlí.

Ale když to bylo takhle blbě na felícii a na fábii už ne tak by to mělo bejt od roku 99 pokud už to nebylo ve faceliftovaný feldě už v r.98.U audi to může bejt už i dřív ale to nevím v tý době jsem měl jiná auta.To jest ještě tu š120LS. ale koukám zvrhli jsme to tady v
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2289 | Témat: 28

08.10 2011 20:22


áček: DFENS o tom pisal aj u seba aj na autowebe
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14855 | Témat: 53

09.10 2011 12:32


Tady trochu o tom něco je ale asi nic podstatnýho,To jsem četl bylo lépe popsané.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email