Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 13 prosince 2025
Celkem je zde 926 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: safrmichal
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 491
Online návštěvníků
Návštěvníků: 925
Uživatelů: 1
Celkem: 926

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

11.12 2008 22:30


hehehehe ... jaky to bylo letadlo? ... proudovy ... tak ja napisu ze vyply proud )))

kluci vy mi davate .. jeden by natlouk baterku za minutu ... druhej tu polemizuje na urovni jakoby elektroprumyslovaka ...

pripada mi to jako kdyz se jeden muj bohuzelkolega z matfyzu bavi s holkou co dela na callcentru a je to prodavacka satu o tom proc je Active Directory auth. lepsi nez LDAP ...
nahoru

sponzor





11.12 2008 22:30


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 22:36


2Pix
heh. Tak som zvedavy na tvoj odborny vyklad.
A az si to precitas este raz (mozes aj viac x) zistis ze som pisal o energii potrebnej k startu.
Naposledy upravil Milos1 dne 11.12 2008 22:44, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 28.9. 2007
Příspěvků: 7051 | Témat: 70

11.12 2008 22:37


2Pix:
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

11.12 2008 22:43


Milos1:
Promiň, ale triak je triodový spínač střídavého proudu. Je na tom něco špatně? Pro úspěch věci, bych ocenil trošku méně invektiv a více technické invence. Můžu se plést, nevím jak přesně je ta regulace řešena, ale jsem přesvědčen, že to zas až taková kravina nebude.

2Pix:
Oblaž nás svým ostrovtipem, protože zatím jsi tu jediný, který plácá kraviny

edit: Opravuju, 2Pix: není jediný, Milos1: a jeho výkon v ampérech a absence rozdílu mezi nabíjecím a vybíjecím proudem taky mluví za vše ... Sorry za vyjadrenie
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 22:53


Za tie invektivy sa ospravedlnujem.
Triak "triodovy spinac".... pekne.
Cece mrkni do nakej schemy altika. 6 alebo 9 diod, + regulator z cca 3 tranzistorov, zenerka, diodka, dake odpory.
Ale diskusia je o inom.
A fakt nic v zlom. Proste momentalne to tak zo mna leze. A ne jsu naj........
Naposledy upravil Milos1 dne 11.12 2008 22:55, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22172 | Témat: 588

11.12 2008 22:54


aje zase nekdo ma vetsiho pindika nez ten druhej

chcete zase rozdelit diskusi o klimatizaci na klimatizaci a baterky? :]
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 22:57


Kriznik
Rob jak vies, mozna vy sa naslo viacero altik-akku nazorov.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 22.5. 2008
Příspěvků: 41 | Témat: 2

11.12 2008 23:00


Nechtěl jsem se do toho míchat, abych taky nenapsal nějakou hovadinu, řeknu to jednoduše, ale alternátor není 90 ampérová nabíječka. Hned za alternátorem je usměrňovač s regulátorem napětí a to napětí nikdy nepřekročí +- 14,4 V. Každej spotřebič v autě vykazuje jistý odpor a tím pádem skrze spotřebič teče i určitý proud. Pokud by mělo z alternátoru téct konstantně 90 A, tak jelikož spotřebiče by měly pořád stejněj odpor, napětí na nich by muselo být nesrovnatelně vyšší než oněch 14,4 V, proto je tam ten regulátor napětí, takže alternátor vždy dodá pouze proud, který je potřeba.

Co se týče akumulátoru, při dobíjení existuje jisté napětí, při kterém je akumulátor plně nabitý a začíná "plynovat". Toto napětí jest 2,4 - 2,8 V na článek, což při menší hodnotě dává 14,4 V = stejné napětí jako na výstupu z regulátoru. Tak dále...

Stolní nabíječka je zdroj konstantního proudu, proto se musí po nabití odpojit.

Alternátor + regulátor napětí v autě je zdroj konstantního napětí, takže když při plném nabití baterky je na altíku i na baterce 14,4 V, nemůže se přebíjet
Naposledy upravil l4m4 dne 11.12 2008 23:02, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





11.12 2008 23:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

11.12 2008 23:01


Milos1:
Tak zní definice, ona je to součástka pětivrstvá, takže nám tam pokud bychom uvažovali dvě diody jedna vrstva přebývá, ne?

Ale já se nehádám. Jak jsem psal, měl bych se stydět kolik věí už jsem zapomněl a kolik jich je mi putna ...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 23:17


l4m4
nabijacka je zdroj k. prudu - uplne nie, pretoze klasickym trafo nabijackam klesa prud v zavislosti od vnut. napatia clanku. Proste maju obmedzene vn. napatie a rel. velky vn. odpor.

A co sa tyka opisu funkcie altika vcelku sedi. Napatovy regulator na altiku reguluje (som to uz pisal) cca 14.nieco V a maximalny prud aky ma na stitku. Akonahle prekrocis prud (startnes, alebo zapojis do bludu spotrebice) altik zmensi svoje napatie.
A co akku? Ked bude mat vn. napatie 11V (na clanok okolo 2V) a vnut. odpor 0.01ohm, co urobi altik? Bude donho valit 14.nieco V co znamena I = 3/0.01 Mno a altik obmedzi svoje napatie tak, aby nezhorel t. zn. na svoj max. "vykon".
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

11.12 2008 23:19


root
nie nechcem sa hadat ani ja a mrzia ma vyjadrenia chapane ako invektivy. Ale s tym triakom v altiku si to prehnal.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 22.5. 2008
Příspěvků: 41 | Témat: 2

11.12 2008 23:42


Milos1:
A co aku? No, aku, který má napětí na prázdno 11 V, můžeš tak akorát zahodit. A kde jsi sebral tu hodnotu vnitřního odporu při nabíjení 0,01 ohmu??? Já nevím, kolik ta hodnota je, ale můžu tě ujistit, že to nebude v řádu setin, ale jednotek ohmů. A to už jsme s nabíjecími proudy někde rochu jinde. Kdyby byl vnitřní odpor aku při nabíjení tak malý a alternátor by dobíjel aku téměř maximálním výkonem... no to je prostě hloupost, auto by okamžitě chcíplo, protože by to neutáhlo ani zapalování, ani počítač, nic.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

11.12 2008 23:50


zlatej maluch

tam to bud dobiji nebo nedobiji .. a vetsinou kdyz to nedobiji tak uz to ani nechladi .. a pak uz to ani nejede ...

btw: maluch dokaze bez altiku s 90Ah baterkou jezdit skoro 200 kilaku ... jen se nesmi moc slapat na brzdy a ani ty blinkry .... v tu chvili klesaj otacky
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

12.12 2008 7:27


l4m4
vnutorny odpor akku je jeden a meni sa len jeho stavom, alebo kondiciou. Neexistuje nabijaci a vybijaci vn. odpor. To mas prosim ta od kial.
A pokial by vn. odpor akku mal byt v radove ohm, tak ver mi ze nenastartuje ani len babetu.
Citace:
Kdyby byl vnitřní odpor aku při nabíjení tak malý a alternátor by dobíjel aku téměř maximálním výkonem... no to je prostě hloupost, auto by okamžitě chcíplo, protože by to neutáhlo ani zapalování, ani počítač, nic.

Az na to skapanie motora to tak aj je a preto sa akku dobije omnoho skor ako uvazujes.
Preco by malo auto skapat?
To startujes auto, napatie klesne az na cca 10V, motor naskoci (to znamena elektronika funguje), napatie skokom stupne na nakych 11,5 - 13V (podla stavu akku) a auto ma skapat? Zaujimava myslienka.
Vsetky elektronicke zariadenia pracuju spolahlivo do urovne cca 10V. Su tak navrhnute.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.12 2008 18:37


Milos1: Rozdělil jsem témata, protože tahle tématika si zaslouží vlastní vláknou.

Nevím, kde bereš s tou svojí teorií tu jistotu, že víš vše správně. To co píšeš, promiň, jsou amatérské názory, které nejsou správné. Zapomínáš na mnoho faktorů, které je potřeba mít na zřeteli a s kterými se musí počítat.

K věci:
Rozhodujím činitelem, který ovlivňuje velikost akumulátoru a samozřejmě i kapacitu, je proud potřebný pro spouštěč. Z toho vyplývá, že akumulátor musí být správně dimenzovaný především pro spoušteč. Čím větší kapacitu akumulátoru má, tím menší vnitřní odpor a tedy tím větší proud je schopen dodávat do spouštěče.

Velikost vnitřního odporu akumulátoru je dán výrobce, a vzorečkem, který sem, ale z důvodu jeho složitosti nedám.
Hovoříme-li o spouštěcí soustavě, mám vždy na mysli spouštěč s akumulátorem. A právě zde se udávají ty výkony, o kterých jsi psal. Je zde tady jasné, že jsou to právě ty "hrušky" a tedy schopnost zdroj, v našem případě akumulátor, který musí být schopen zajistit příslušný spouštěcí proud pro startér.

Regulace napětí:
Samozřejmě tato problematika je jasná. Elektronika je schopna se přizpůsobovat a řídí napětí v rozmězí ca od 13,8 do 14,5V, což zajišťuje potřebný dobíjecí proud pro akumulátor a také zajišťuje proud pro další zdroje, které se zapínají při provozu. Nicméně platí, že alternátor s regulační jednotkou má stabilizované napětětí, které se přizpůsobuje potřebám provozu.

Nabíjení akumulátoru. Jak jsem již psal, každý výrobce jednoznačně určuje, jakým proudem se smí baterie nabíjet. Rozhodně to nená 20, 30 nebo 60A, ale 1/10 nominálního proudu baterie, a tedy ty "jabka".
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 20.3. 2008
Příspěvků: 60 | Témat: 6

12.12 2008 20:39


K tomu dobíjení aku: To máš beze sporu pravdu že výrobce doporučuje dobíjet desetinovým proudem, ale taky se podívej jak dlouho. A pak se podívej na nějakou dílenskou nabíječku, která je schopná Ti do aku ládovat klidně těch 70 A /rychlonabíjení/ a aku to vydrží. Koukám na to v práci každý den, ze začátku to skoro nic nebere, po pár minutách klidně 40 A a pak se to plynule snižuje. Altík to dělá stejně.
nahoru

sponzor





12.12 2008 20:39


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.12 2008 20:48


pacák: Díky, že jsi mi nahrál. To je totiž to, co se tady snažím zdůraznit. Pokud je baterka v pořádku, tak není nabíjena permanentním proudem 40A nebo 70A. Dlouhodobě by to skutečně nevydržela.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 20.3. 2008
Příspěvků: 60 | Témat: 6

12.12 2008 20:54


Možná ani klínový řemen by neměl obvyklou životnost.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.12 2008 20:59


pacák:
Možná ani klínový řemen by neměl obvyklou životnost.


Děláš si legraci? To mi prosím vysvětli.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 20.3. 2008
Příspěvků: 60 | Témat: 6

12.12 2008 21:05


No tím jsem myslel, že kdyby altík neustále dával naplno, tak by přece byl řemen mnohem víc namáhaný než obvykle. Naplno zatížený alternátor má přece dost značný odpor. Kolikrát když je řemen blbě napnutý tak ze začátku píská když to altík do baterky láduje.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 22.5. 2008
Příspěvků: 41 | Témat: 2

12.12 2008 22:03


Já se ještě vrátím k tomu, co Milos1 nazval "zajímavou myšlenkou". Kdesi výše v diskuzi tvrdil, že altík je 90A nabíječka. Takový případ nenastane, jelikož není možné, aby byl výkon alternátoru 100% pohlcený dobíjením baterie, to by to auto potom opravdu chcíplo tak, jak jsem popisoval. Není možné využít 100% výkonu alternátoru na dobíjení, tudíž je nesmysl, aby teklo do baterie oněch 90A.

Jestli máte někdo trochu slušnej regulovatelnej zdroj, můžete zkusit změřit dynamickej vnitřní odpor tý baterie kolem 14,5V, ať už se tu nemusíme dohadovat.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

12.12 2008 22:09


l4m4: Tady nejde o dohadování. Spíše jde o napsání skutečných faktů, podložených teorií.

Jinak řečeno nazývejme věci pravými jmény a ne domněnkami.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

13.12 2008 12:00


Hmm zaujímavé počítaníčko.
Ako som už raz písal 50km v kuse jazdím tak max 10x za rok a s baterkou som nikdy nemal problemy.
Svietim stále, teraz cez zimu vyhrievam sedačky.

Ešte ste zabudli že maximálny prúd alternátora určite neni na voľnobehu ale je závislí od otáčok. Chcel by som vidieť napäťovú a prúdovú charakteristiku alternátora.
Ďalej pri nabíjaní baterky záleží aj na jej teplote a ešte na xyz veciach.
Môj názor nešpekulovať ale jazdiť
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.10. 2008
Příspěvků: 246 | Témat: 16

13.12 2008 17:56


flashmajster:

Max vykon altik dokaze davat uz TEMER od volnobeznych otacek, cca 1000 az 1100
nahoru

sponzor





13.12 2008 17:56


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

13.12 2008 19:56


Ahoj.Přečetl jsem CELOU tuto diskusi.Zajímavé názory.JÁ se přikláním k názoru,že alternátor dodává do aku VĚTŠÍ než desetinový proud!Moje žena jezdí autem 3 km tam,3km z5.2x týdně 7km.Zapnuté světla,ventilátor,občas vyhřívání zad.okna.Dle některých teorií,bych musel nabíjet často nabíječkou.Nene.Zelené oko na aku svítí pořád... Zdeny
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

13.12 2008 20:15


Pánové, nezlobte se na mě, ale reálně, kdybych nabíjel akumulátor stálým proudem větším než 1/10 nominálního proudu, tak bych baterii uvařil. Uvedomme si že se jedná o 6 chemických články řazených do série, které jsou v případě nabíjení vysokým proudem zahřívány. To by v případě dlouhodobého nabíjení znamenalo, že je zničím. To je teorie i praxe. Jednou se mi stalo, že jsem použil omylem vysoký nabíjecí proud a akumulátor jsem zničil.

V případě slabšího akumulátoru se samozřejmě nabíjí akumulátor vyšší proudem, ale v dalším průběhu se nabíjecí proud snižuje. To je normální a správné.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.10. 2008
Příspěvků: 246 | Témat: 16

13.12 2008 20:23


Jak pravil Pacak, prioncipielne to je rychlonabijecka - da to nejakej vyssi proud a potom to jde plynule dolu. A jak pravi Petan, aku NEMUZE vydrzet trvaly nabijeni proudy v radech destiek amper - vlastne muze, ale max ve formovacich vanach ve fabrice (jakoze Varta, Akuma a tak podobne) a tam jsou potopeny az po okraj v destilce, ktera je chladi. Howgh.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

13.12 2008 20:25


Petan:
Pánové, nezlobte se na mě, ale reálně, kdybych nabíjel akumulátor stálým proudem větším než 1/10 nominálního proudu, tak bych baterii uvařil. Uvedomme si že se jedná o 6 chemických články řazených do série, které jsou v případě nabíjení vysokým proudem zahřívány. To by v případě dlouhodobého nabíjení znamenalo, že je zničím. To je teorie i praxe. Jednou se mi stalo, že jsem použil omylem vysoký nabíjecí proud a akumulátor jsem zničil.

V případě slabšího akumulátoru se samozřejmě nabíjí akumulátor vyšší proudem, ale v dalším průběhu se nabíjecí proud snižuje. To je normální a správné.

Ahoj.V práci používáme občas rychlonabíjení.2x160 Ah,nabíjeno 80A/30min.No problemo. Zdeny
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

13.12 2008 20:29


Petan
tak amater. Mno fajn. Prosim ta prezrad pracujes s akumulatormi? Zda sa ze vies daco o vnutornej konstrukcii.
Stojis si teda za nazorom, ze akumulator ked je ciastocne vybity a v relativne dobrej kondicii a pripojis ho do auta na 14,4V Bude brat predpisovych 1/10 prudu z uvedenej kapacity. Tak ak robis s akumulatormi, urcite sa niekde v dokumentacii dopatras k vnutornemu odporu a najdi prosim ta aky ma vnutorny odpor pri nabijani a hlavne uverejni ho tu. A potom pouzi vsemocny ohmov zakon a pridi, poziciam ti kalkulacku. Alebo zober kliestovy ampermeter a meraj potom este raz a znova a este raz a potom sa prestanes cudovat.
Ze auto skape to sa ani neda komentovat, to sa fakt casto nepocuje. Popis prosim dovod ale nie ten predchadzajuci, bo ten som ti vyvratil.
Alternator je konstruovany na permanentnu zataz aku ma na stittku. Je to cca 1 - 2kW, co nie je pre motor ani remen problem. Klima tiez odobera cca 1kw.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

13.12 2008 20:30


SamotZdeny: Zaměl jsi říct jaké baterky nabíjíš a s jakým nominálním proudem.

Něco o tom vím, protože se s elektronikou zabývám 25 let. On je proud trochu ošemetná, protože existuje řADA* nabíječek s různým průběhem nabíjení. Nechci se tu pouštět do detailní diskus, protože pulsně se dá klidně nabíjet i proudem 100A a není samizřejmě problém. O zdrojích a nabíječkám toho vím bohužel hodně.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Téma
Autor
Audi Fórum
Odpovědi
Zasláno
Žádné nové příspěvky
4
13.Prosinec 2022 Zobrazit poslední příspěvek
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email