Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 7 června 2024
Celkem je zde 303 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: rikson
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 484
Online návštěvníků
Návštěvníků: 303
Uživatelů: 0
Celkem: 303

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
téma: Xenony
Anonymní





19.12 2007 19:19


audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


JAKOU ZVOLIT BARVU SVĚTLA?

Narozdíl od výrobců xenonových výbojek a komponentů pro originální xenonové světlomety montované na vozy od výroby si můžeme zvolit u přestavbových sad barvu světla jakou bude výbojka svítit.

Fyzikální jednotka pro tuto hodnotu jsou kelviny (K)a na trhu lze sehnat barvu v těchto hodnotách 3000K, 4300K, 6000K, 8000K, 10000K, 12000K. Barvu světla výbojky poznáme nejen podle nápisu na etiketě, ale hlavně podle barvy keramického izolátoru. Na trhu můžeme

například nalézt výbojky s barvou světla 5000K, ale barva izolace bude stejná jako u výbojky s 4300K. Zde si můžete být téměř jisti že výrobce a prodejce se snaží rozšířit nabídku barev světla o neexistující barvu.

POZOR! Neplést tuto hodnotu se světelným tokem! Světelný tok je oproti barvě světla úplně jiná hodnota, která se uvádí v lumenech(lm).

Barva světla VŠECH xenonových výbojek používaných výrobci originálních xenonových světel, je 4300K. Výrobci používají výhradně značky výbojek Osram, Philips nebo General Electric (GE). Tato barva světla je homologovaná pro provoz na komunikacích ve většině států světa.

Tabulka srovnání barvy světla, světelného toku a barvy izolace

Barva světla     Světelný tok     Barva izolace     Popis
3000K     2900lm     žlutá     žlutá barva světla, většina automobilových žárovek, výborná viditelnost hlavně za špatného počasí
4300K     3200lm     hnědá     bílá     barva světla, VŠECHNY originální xenony, výborná viditelnost za každého počasí
6000K     2800lm     bílá     bílo-modrá barva světla, zhoršená viditelnost za špatného počasí
8000K     2500lm     modrá     modrá barva světla, malá viditelnost za špatného počasí, vhodné pro efekt
10000K     2300lm     růžová     tmavě modrá barva světla, velmi malá viditelnost za špatného počasí
12000K     2100lm     růžová     modro-fialová barva světla, velmi malá viditelnost za každého počasí


Náhled, klikni pro zvětšení.


Největší světelný tok má tedy barva světla 4300k. Je to proto, že barva baňky výbojky je čirá. Aby výrobci dosáhly jiných barev světla, musí při výrobě baňku výbojky zabarvit a změnit směs a poměr plynů ve výbojce. Toto způsobuje menší výsledný světelný tok.

Další fakt který způsobuje že s vyšší barvou je méně vidět je ten, že lidské oko až 8x lépe reaguje na bílou barvu než na barvu modrou. Tzn., že bychom potřebovali 8x větší světelný tok u modré barvy, abychom s ní viděli stejně jako s barvou bílou.

Vyhláška praví, že světlo v potkávacích světlometech má být bílé barvy, proto pokud zvolíme vysokou barvu světla, můžeme očekávat problémy s policií, na STK* nebo v zahraničí.

PROČ NĚKTERÉ XENONY SVÍTÍ MODŘE?

Ve většině případů je použita ve světlech čočka. Ta má za sebou stínítko, které se může vyklápět. Pokud se vyklápí jedná se o bixenonovou čočku.

Pokud je ve světle připevněno napevno, je čočka xenonová. Právě na přechodu, kdy světlo ořezává stínítko se barva přes čočku láme a světlo je zde modré narůžovělé.



Z blízka je tento přechod velký pár centimetrů, pokud se na xenonové světlo díváme z několika set metrů, je tento přechod velmi výrazný a v mnoha případech se díváme přímo do něj. Jak je vidět, světlo pod tímto lomem je naprosto bílé.

V průběhu života xenonové výbojky dochází ke snižování světelného toku a zvyšování barvy světla.

Na následující tabulce je vidět svítivost výbojky v závislosti na nasvícených hodinách:

Doporučený interval pro výměnu xenonových výbojek je 1500h, kdy je světelný tok 75% oproti nové výbojce.

Tj. při průměrné rychlosti 60 Km/h 90000km.

Barva světla na konci života xenonových výbojek je až o 1000K vyšší oproti nové výbojce.

Životnost xenonových výbojek Osram, Philips nebo GE je 120000km až 180000km.

Životnost výbojek použitých v přestavbových sadách je 60000km až 80000km.

Na životnost má vliv zejména časté zapínání a vypínání světel.

nahoru

sponzor





19.12 2007 19:19


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Možná podobná témata
Téma
Autor
Audi Fórum
Odpovědi
Zasláno
Žádné nové příspěvky
7
07.Prosinec 2023 Zobrazit poslední příspěvek
Žádné nové příspěvky
5
18.Březen 2021 Zobrazit poslední příspěvek
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email