Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 prosince 2025
Celkem je zde 1034 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Corn
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 49 496
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1030
Uživatelů: 4
Celkem: 1034

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

07.01 2011 20:53


Michal.K: ty na to jdeš zase jako vždy moc vědecky
nahoru

sponzor





07.01 2011 20:53


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 30.12. 2010
Příspěvků: 14865 | Témat: 53

07.01 2011 20:55


Tak též i já mám tu samou zkušenost že to při rychlejším rozjezdu tlačí rovně dopředu(Hlavně na nasolený břečce).Hold je to o zvyku a to že víc zabírá zadek je u quattra normální.Akorát ty pazvuky s vibracema se mi nelíběj ale budu si muset zvykat je to první čtykola.
Naposledy upravil áček dne 07.01 2011 20:56, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

07.01 2011 20:55


sniper: Nevím jak ty, ale já se otáčím při plném rejdu na 1. a úplně zlehka pomalu jak při popojíždění...

A právě že to jedno není... Protože předohrab se chová jinak a tam ten prokluz při týhle situaci takový není...

A právě ten Samuraj dělá něco podobné, proto jsem to napsal.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

07.01 2011 21:01


Michal.K: Já se otáčím zcela stejně. No a právě tady za této situace umožňují všechny 3 diferenciály na autě rozdíl otáček, proto píšu, že předohrab se bude chovat úplně stejně, neboť ty jen popojíždíš, jedeš téměř volnoběhem. A věř, že mám s čím srovnávat.
Jiná věc by ovšem byla, kdyby jsi v tom režimu otáčení šlápl plný, to by se Torsen kousl, ale zároveň by neustále musel umožňovat rozdíl otáček.
A Samurai do toho fakt nepleť, protože ten nemá permanentní pohon kol a jeden diferák mu chybí.

Ještě je možné, že u tvého auta, kdo ví proč, zasahují ty elektronické sračky ( bohužel mám taky EDS na zadku ) ale při normální situaci tu čtyřkolku skutečně necítíš, nevíš o ni...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

07.01 2011 21:01


mamut: Ale jak vědecky, já jen právěže říkám pocity z jízdy a rozdíly.
Pomalu denne přesedám s Quattra do předohrabu a na stejném místě se na ulici otáčím... A protože je tam teď štěrku, že asfalt není skoro ani vidět, tak myslím, že jsem měl čas ten rozdíl "otestovat".

A říkám, že při otáčení s Quattrem jednoduše ten štěrk je slyšet víc..
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

07.01 2011 21:12


Michal.K: jestli ten štěrk není nahodou slyšet víc kvuli rozdílné váze aut, jinym pneu atd .-)
Nebo snad střídáš dvě stejná auta akorat s rozdilem pohonu ? Těžko.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

08.01 2011 12:47


mamut: Ne není to jen kvůli tomu.
Jezdil jsem občas taky s A4 1.8T a A4 2.0 bez Quattra, co jsou auta porovnatelná s mým a u nich jsem nic takového nepozoroval...
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 13.7. 2009
Příspěvků: 1064 | Témat: 49

08.01 2011 13:16


Vidíš....a já to pozoruju i u sebe....nonQ
nahoru

sponzor





08.01 2011 13:16


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5254 | Témat: 36

08.01 2011 13:34


Dobra debata. Me prijde kdyz se clovek nekde otaci trosku rychleji, ze s quattrem je to jinej pocit - netahne jen predek ale aji tlaci zadek. zadny dalsi rozdily sem nezaznamenal.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 29.5. 2010
Příspěvků: 2410 | Témat: 91

08.01 2011 15:18


bicek:
Dobra debata. Me prijde kdyz se clovek nekde otaci trosku rychleji, ze s quattrem je to jinej pocit - netahne jen predek ale aji tlaci zadek. zadny dalsi rozdily sem nezaznamenal.


To víš oni stím jezdí jako Kenn Block, podle mě je toto pozorování naprosto logické a nevidím v tom žádný velký zádrhel. Chtel by jsi v plném rejdu vystřelit? Tak s citem!


Přímý odkaz na youtube video
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

08.01 2011 15:29


Ale původně řeč byla o tom, že se mu zdalo u Quattra, že při otáčení se, mají kola se tendenci proklouzávat.
A to mu následně potvrdilo i několik majitelů Quattra, a že je to normální jev.

To že auto má určitou snahu netočit a ty kola jemně šustit i u předohrabu je fakt daný geometrii přední napravy, který nikdo nezpochybňuje.
Ale o tom řeč nebyla.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

08.01 2011 17:50


Můžete někdo vyložit jednohlasně citaci tohohle:

Citace:
...mají kola se tendenci proklouzávat...


Jestli někdo víte, jak funguje diferenciál, tak pořád nechápu o čem je tady do háje řeč?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

08.01 2011 19:27


sniper: Stačí si přečíst co jsem tu už psali na začátku, myslím, že je to popsané dost jasně...

Prostě jako kdyby jednotlivá kola se snažila o pár stupňů dotočit a dorovnat rozdílné otáčky...

A já osobně vím jak funguje diferenciál, ale vím, že Audi nemá klasický mezinápravový diferenciál, ale má Torsen. A ten jak je známo dorovnat otáčky dovoluje, ale ne tak lehko.

A tenhle zvýšený odpor, který Torsen vyvolává je asi následkem toho, že v místě, kde je menší trakce (štěrk) se ten náhlý rozdíl otáček náprav částečné vyrovnává i cestou menšího odporu, tedy o přes kola.
To je můj osobní názor...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

08.01 2011 19:37


Michal.K: Torsen je úplně obyčejný diferenciál, který, stejně tak jako běžný diferenciál, umožňuje rozdíl otáček při otáčení Je jen doplněn o šestici šnekového soukolí. Ovšem pokud je síla vstupu větší, než odpor kol ( při prudké akceleraci ) šnekové soukolí klade odpor a diferenciál se tzv. uzavírá. Když je ovšem odpor kol větší, jak síla od motoru, diferenciál umožňuje rozdílné otáčky. Na STK jsem si to se dvěma vozy pěkně vyzkoušel na válcích kde se testují brzdy a až opravdu při prudším přidání plynu Torsen zafungoval, do té doby nechal protáčet jen jednu nápravu jako obyčejný diferenciál. A to samé musí fungovat i při otáčení, když pomalu popojíždíš a neakceleruješ. Několikrát denně se otáčím s quattrem na různých površích v plném rejdu a nic takového nepozoruji a ani jsme nikdy nepozoroval a to se ve stejných místech otáčím i s Audinami, které mají pouze přední náhom. Více už nevím co bych v této diskuzi doplnil.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 3384 | Témat: 38

08.01 2011 20:03


Mě to taky cuká, dělá to až takový "rány" bylo tu už několik téma o tomhle, a předokolka to v žádným případě nedělá, nevim kdo tu co řeší a svádí to na McPherson
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

08.01 2011 23:42


deejayvenca: Máš to asi lozbitý
nahoru

sponzor





08.01 2011 23:42


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

08.01 2011 23:50


mamut: Jo a my ostatní, asi taky, ne?
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

09.01 2011 0:45


Michal.K: ja nevim za mě všechno do puntíku řekl Sniper
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

09.01 2011 0:50


mamut: Ale když Ti 6 nebo 7 majitelů Quattra řekne, že to při otáčení něco dělá (co normální Audi nedělá), ať už to je Torsenem, nebo ne, tak asi na tom něco pravdy bude.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

09.01 2011 1:53


Michal.K: podívej mě to je konec konců u prdele ať si vam to třeba při otačení zpívá písničku

Prostě tak jak je podanej puvodní dotaz a tak jak sem ho pochopil, jsem pouze konstatoval ze mi to dělá i předohrab.O žadnejch ranách sem však už nemluvil a ani mě to nezajíma bo boužel nemam quattro.Jenom to co psal Sniper mě příde logický a možná to je nefér ale myslim že když Sniper něco řekne o quattru tak to pro mě má 10 krát větší váhu než jedno vyjadření Michal.K sorry neber to osobně ale nemam rád teoretiky ja radši tu praxi.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

09.01 2011 10:16


mamut: Jako v pohodě, já Ti to neberu.
Ale tohle není teoretizování, protože asi Ti uniklo, že už pomalu rok doma mám Quattro... A já jen mluvil o tom, že to, o čem se tu psalo jsem si sám nezávisle od tohohle tématu sám na autě všiml.

To o tom Torsenu byla jen úvaha, kterou však otevřeně netvrdím...
A ta měla opodstatnění v tom, že mi to připomělo chování Samuraje, tedy auta s pohonem 4x4 bez mezinápravového diferenciálu, kde při vytočení kol kola na štěrku jednotlivě prokluzují a vyrovnávají otáčky...
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 4.11. 2010
Příspěvků: 1585 | Témat: 28

09.01 2011 11:15


mamut:
deejayvenca: Máš to asi lozbitý

..nema, mi to dela tez a vsadim se ze vetsine uzivatelu quattra taky...to ze to ty nepozorujes neznamena ze to tak neni a nedeje se to
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

09.01 2011 11:50


Michal.K: však všechno v pohodě dám si jedno i za tebe

pedro m: to bylo myšleno jako for
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

09.01 2011 12:02


mamut: No to si dej... Tak j si dám zas za Tebe džus... (já vím, že to nezní dobře, ale co se zabiju, když mě ten alkohol nehutná? Černá ovce rodiny)
Tak na zdraví.
nahoru

sponzor





09.01 2011 12:02


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

09.01 2011 12:11


Michal.K: pivo není alkohol to je lék !
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

09.01 2011 14:05


mamut:
Michal.K: podívej mě to je konec konců u prdele ať si vam to třeba při otačení zpívá písničku...




Hoši, hlavně klid. Od toho jsou srazy. Tam se kolektivně ožerem a můžem debatovat a zkoušet celý víkend. Když si tak vzpomenu na doby, co jsem ještě měl čas a vymetl kdejaký sraz, stejně se pořád dokola debatovalo akorát o tom, jak funguje quattro, to či ono a pak mě akorát v neděli kurevsky bolela hlava, ale od přemýšlení to asi nebylo
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

10.01 2011 12:28


Citace:
Torsen* je úplně obyčejný Diferenciál*, který, stejně tak jako běžný Diferenciál*, umožňuje rozdíl otáček při otáčení Je jen doplněn o šestici šnekového soukolí. Ovšem pokud je síla vstupu větší, než odpor kol ( při prudké akceleraci ) šnekové soukolí klade odpor a Diferenciál* se tzv. uzavírá. Když je ovšem odpor kol větší, jak síla od motoru, Diferenciál* umožňuje rozdílné otáčky. Na STK* jsem si to se dvěma vozy pěkně vyzkoušel na válcích kde se testují brzdy a až opravdu při prudším přidání plynu Torsen* zafungoval, do té doby nechal protáčet jen jednu nápravu jako obyčejný Diferenciál*. A to samé musí fungovat i při otáčení, když pomalu popojíždíš a neakceleruješ.


sniper: V tomto se nehádám, ale jak potom vysvětlíš, že celkem dost lidí to tady taky pozoruje na jejich autě.
Co jiného by mohlo mít takové projevy?

A nemůže se při tom vytočení částečně Torsen zavírat? Ono otáčet auto na plný rejd není zas tak jednoduché, ono klade o dost větší odpor jako při jízdě přímo.
To si může každý vyzkoušet, pokud bude nějaké auto tlačit...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 3384 | Témat: 38

10.01 2011 12:45


sice už tu padlo něco že jiný systémy 4x4 jsou jiná "liga" ale když sem měl Justy 4x4, tak tam se ten zadek zapnul a asi tam nebyl žádnej mezinápravák, protože když jsem z nevěděomosti dal dopředu jinej profil pneu než do zadu a pustil 4x4 vydávalo to podobný zvuky jako moje Quattro když se otáčim v rejdu s více plynem. takový to jakoby odskakování (rány). což v tom případě Justy bylo jasný, protože neměl žádnej diferák možnost vyrovnat rozdíl velikosti přední a zadní nápravy a dělalo to bordel. Já si to zcela laicky vysvětluju tak, že pokud u Quattra je torsen samosvornej pokud je pod zátěží, pak neni nic nelogickýho na tom že nedokáže komfortně přežít rozdíl otáček vepředu a vzadu(při točení do rejdu) a pak to taky takhle přeskakuje.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

10.01 2011 12:53


deejayvenca: No nejen při změně kol, ale to samé by Ti dělalo i při točení i s normálními koly...

Přesně to jsem psal, že mě to hodně připomíná chování Samuraje, při zapnutém 4x4 na štěrku, resp. asfaltě se zbytkem posypu... (jinak bacha, dělat by se to nemělo)
Má to ty samé zvukové projevy, i když v menším měřítku...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

10.01 2011 13:05


Citace:
...Ono otáčet auto na plný rejd není zas tak jednoduché, ono klade o dost větší odpor jako při jízdě přímo...


Tento odpor ti dělá rozdílná geometrie předních kol, nic jiného. Diferenciálům je zcela jedno, jestli se auto tlačí rovně, nebo do zatáčky - když je řeš o tlačení, ať nevzpomínáme zase samosvory a podobné.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email